Het Suzuki GSX-R 600 topic deel 28!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je me dasr in een pb ofzo wat meer over vertellen? Ik weet namelijk dat het optioneel is bij sommige modellen, maar overal waar het ter sprake kwam (race teams, motorzaken) kreeg ik te horen dat dit voor de supersport modellen van suzuki niet op gaat? Voor de B king bijv. weet ik wel dat het er optioneel is.

Wie maakt die abs systemen bijvoorbeeld? En wat kost zoiets?

Dat ABS voor supersport/superbikes taboe zou zijn begrijp ik ook niet helemaal... honda cbr600rr, honda cbr1000rr (geloof ik), de nieuwe kawasaki zx10r, de bmw s1000rr, volgens mij zijn die allemaal uitgerust met abs?

Aprilia RVS4 :+ Ik denk dat het nu beetje door komt zetten met allerlei elektronica onboard :X . voor de rest bemoei ik me er niet mee :+
 
Maar dat moet je dus juist niet doen. Dat is waar al die cursussen voor zijn, en wat je moet oefenen.

Maar oefenen helpt niet als je in een noodsituatie zit. Dan komt reactie erbij kijken. 1 of 2 keer zo'n cursus doen helpt je er iig niet vanaf, want je traint de ECHTE noodsituaties niet. Je gaat er uiteraard wel beter door rijden, dus onzin is het niet. Maar om nou echt te zeggen dat die cursussen daar voor zijn..

Maar het is gewoon zo dat als je een noodstop moet maken, je met handen en
voeten volop in de rem knijpt en trapt.
Volgens mij ben ik dan niet de enige die zo reageert.
Het is volgens mij een menselijke reactie.
niet de enige misschien, maar niet iedereen doet dat.. ik niet iig :N swerve!

Meeste mensen wel hoor :)
Het is er wel op te bouwen. Er zijn gewoon optionele ABS systemen te krijgen. Het probleem is alleen dat het niet voor een bepaald type motorfiets wordt gemaakt, maar echt universeel is. Betekend dus dat je alles pas moet maken.

Kun je me dasr in een pb ofzo wat meer over vertellen? Ik weet namelijk dat het optioneel is bij sommige modellen, maar overal waar het ter sprake kwam (race teams, motorzaken) kreeg ik te horen dat dit voor de supersport modellen van suzuki niet op gaat? Voor de B king bijv. weet ik wel dat het er optioneel is.

Wie maakt die abs systemen bijvoorbeeld? En wat kost zoiets?

Dat ABS voor supersport/superbikes taboe zou zijn begrijp ik ook niet helemaal... honda cbr600rr, honda cbr1000rr (geloof ik), de nieuwe kawasaki zx10r, de bmw s1000rr, volgens mij zijn die allemaal uitgerust met abs?

Optioneel is niet echt optioneel, het wordt het dan namelijk door de fabriek opgezet. De prijzen zijn dan over het algemeen ook al 1000 euro hoger.

Ik weet niet precies wie het maakt, maar ik kan dat wel even voor je opzoeken denk ik.

En ABS voor supersport/bike, misschien niet helemaal goed verwoord, maar ABS maakt pas sinds de afgelopen 2 jaar (sinds de s1000rr eigenlijk pas echt) zijn opmars in deze wereld. Je wil niet weten hoe vaak ik hoor dat: "ABS voor homo's is" of: "Ik kan zonder ABS harder remmen". Met de nieuwe systemen is dat voor weinig mensen nog waar. Met de BMW kan je gewoon tegen het maximale rempunt aanzitten, zonder dat de ABS ingrijpt.
 
Laatst bewerkt:
Maar oefenen helpt niet als je in een noodsituatie zit. Dan komt reactie erbij kijken. 1 of 2 keer zo'n cursus doen helpt je er iig niet vanaf, want je traint de ECHTE noodsituaties niet. Je gaat er uiteraard wel beter door rijden, dus onzin is het niet. Maar om nou echt te zeggen dat die cursussen daar voor zijn..Meeste mensen wel hoor :)Optioneel is niet echt optioneel, het wordt het dan namelijk door de fabriek opgezet. De prijzen zijn dan over het algemeen ook al 1000 euro hoger.

Ik weet niet precies wie het maakt, maar ik kan dat wel even voor je opzoeken denk ik.

En ABS voor supersport/bike, misschien niet helemaal goed verwoord, maar ABS maakt pas sinds de afgelopen 2 jaar (sinds de s1000rr eigenlijk pas echt) zijn opmars in deze wereld. Je wil niet weten hoe vaak ik hoor dat: "ABS voor homo's is" of: "Ik kan zonder ABS harder remmen". Met de nieuwe systemen is dat voor weinig mensen nog waar. Met de BMW kan je gewoon tegen het maximale rempunt aanzitten, zonder dat de ABS ingrijpt.

Daarom, een goed ABS systeem zoals die op de s1000rr is helemaal geen belemmering voor een coureur begreep ik uit tests, recensies en verhalen van coureurs... dus voor de straatrijder ook niet.

Ja als je dat even op wil zoeken, graag. Ben eel benieuwd ja.
 
Laatst bewerkt:
Maar oefenen helpt niet als je in een noodsituatie zit. Dan komt reactie erbij kijken. 1 of 2 keer zo'n cursus doen helpt je er iig niet vanaf, want je traint de ECHTE noodsituaties niet. Je gaat er uiteraard wel beter door rijden, dus onzin is het niet. Maar om nou echt te zeggen dat die cursussen daar voor zijn..Meeste mensen wel hoor :)

Echt bewust oefenen zal niet veel verschil maken inderdaad. Dat is toch anders dan praktijk situaties.
Maar heb momenteel zelf een motor zonder ABS, en ook al vaker in situaties gekomen waarbij je jezelf gemakkelijk onderuit zou kunnen remmen. Rijden zonder ABS is gewoon een kwestie van proberen en leren ermee om te gaan in mijn ogen, je zult misschien 10 keer een blokkerend achterwiel hebben, maar na die 10 keer overkomt je het al niet zo vaak meer omdat je geleerd hebt hoe je ermee om moet gaan. Kwestie van veel rijden en ervaring opdoen denk ik dus. Ik heb geen ABS nooit echt als hinder gezien en is voor mij dus ook zeker geen pre. :N Ookal rij ik gewoon het hele jaar door. :]

Zat hier toevallig alvast even een beetje mee te lezen omdat ik misschien vanaf volgende week ook een bezitter ben van een GSX-R. :)
 
Laatst bewerkt:
bla. bla :P

Zat hier toevallig alvast even een beetje mee te lezen omdat ik misschien vanaf volgende week ook een bezitter ben van een GSX-R. :)

Ik denk al... Gaat Kiki nu overal spammen waar ik af en toe spam :P maar waar ga je voor kijke? :+
 
Ik denk al... Gaat Kiki nu overal spammen waar ik af en toe spam :P maar waar ga je voor kijke? :+

O-) Shit, je hebt me door. :+ Heeft wel lang geduurd...

Een zwart-oranje GSX-R 600 ;) Volgende week vrijdag eens een kijkje nemen samen met Ralf, die heeft er iets meer verstand van dan ik. :)
 
O-) Shit, je hebt me door. :+ Heeft wel lang geduurd...

Een zwart-oranje GSX-R 600 ;) Volgende week vrijdag eens een kijkje nemen samen met Ralf, die heeft er iets meer verstand van dan ik. :)

dat is zo... Welk jaar als vragen mag? En dan de CB als pekel fiets er naast houden? (je kan weer wel zien waar geld zit)
 
dat is zo... Welk jaar als vragen mag? En dan de CB als pekel fiets er naast houden? (je kan weer wel zien waar geld zit)

Heb er dan ook hard voor gespaard _O- Loop er nog net niet als een zwerver bij O-)

Niet zozeer als pekel fiets, maar die zal niet weg gaan sowieso, is een veel te leuke motor en krijg er waarschijnlijk toch niet veel meer voor terug, en voor weinig doe ik 'm echt niet weg :N Daarvoor is ie mij nog teveel waard :)

Deze dirk:
images


:)
 
Laatst bewerkt:
Das godver een mooi kleurke. Vrij nieuw zo te zien alle reflectoren en taartschep zitten er nog op
 
Laatst bewerkt:
Das godver een mooi kleurke. Vrij nieuw zo te zien alle reflectoren en taartschep zitten er nog op

Is gewoon een random foto van internet ;)
Maar de motor die ik op het oog heb is als het goed is nog wel helemaal origineel. Incl taartschep, brompot, enz :+ Maar dat vind ik zeker niet erg. Wel fijn om alles origineel gewoon compleet te hebben.
Is het model uit 2009.
 
I see. Ja dat is ook zo... kun je hem naar je eigen smaak maken met de tijd! zal hem van het jaar wel keer door de speeltuin(wat er nog van over is dan :+) zien komen
 
Laatst bewerkt:
I see. Ja dat is ook zo... kun je hem naar je eigen smaak maken met de tijd! zal hem van het jaar wel keer door de speeltuin(wat er nog van over is dan :+) zien komen

Als er ooit eens een keer leven op de speeltuin is wel ja :+ En anders wil ik 'm best eens komen showen hoor, als ik weet dat je er bent ;)
 
Als er ooit eens een keer leven op de speeltuin is wel ja :+ En anders wil ik 'm best eens komen showen hoor, als ik weet dat je er bent ;)

kunnen we vast wel keer wat afspreken ja :+ gelijk een rondje doen... teminste... jij heb altijd zo veel rondjes, metingen en tourtochtjes staan :+
 
kunnen we vast wel keer wat afspreken ja :+ gelijk een rondje doen... teminste... jij heb altijd zo veel rondjes, metingen en tourtochtjes staan :+

Momenteel valt dat akelig tegen hoor -O- Cb is ook al de hele week de garage niet meer uit geweest. *Afkickverschijnselen*.
Altijd wel in voor een rondje in ieder geval :]
 
Hier ook misschien binnenkort een eigenaar van een zwarte gixxer 600 uit 2011.
Morgen even kijken, ik laat het hier zoiezo wel weten :p.
 
Vrouwen moeten toch een foto van zichzelf in bikini, op hun motor plaatsen in dit topic? Omdat ze anders niet mogen posten..? :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan