Bij Enigma in produktie

Wat voor maat achterbandje? Op ori velg? vertel vertel.. Uber :9~ dat wel..
 
Deze vork heeft de klant zo aangeleverd. Volgens hem zijn het remmen van een italiaanse auto, maar ik hoor al meerdere over Smart remmen... Met de rembekrachtiging van de ABS-3 erbij remmen ze prima.
De remklauwen zitten niet op een rotor en het stijg effect valt me mee. Je merkt het wel als je de motor duwt en dan de rem inknijpt dan komt de hele voorkant omhoog. Maar onder het rijden merk je het eigenlijk niet. Maar zelf ben ik niet zo'n voorstander van de remklauwen op de swing bevestigen.
Ik ben er ook geen voorstander van, als je hard remt heb je geen vering meer. Maar je ziet het vaker, ook op zware machines. Het is ook wel een hele simpele manier, je kunt de hele Smart voorpartij gebruiken. Zeker bij een telelever is dat goed te doen. Omdat het gewicht van het span met remmen op de voorkant rust werkt dat natuurlijk ook nivellerend.
Ik zoek dus naar ervaringen.
 
Hmmm, ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar dit stijg effect komt natuurlijk omgekeerd voor als je een schijf en klauw op je zijspan bak wiel zet.
Wel bij mij in ieder geval met m'n swingarm.
 
jep, die gaat dan heerlijk duiken... (doet die van mij ook...) dus dat is iig iets wat ik voor de volgende swingarm absoluut anders wil hebben (dus ook zwevend ophangen net als aan de voorkant)

aan de andere kant heeft het ook wel een voordeel, want als ik nu een hele lange doordraaier op naar rechts heb (op en afrit van de snelweg) dan pak ik mijn zijpanrem er heel licht slepend bij en helpt die me om de bocht te nemen en hoef ik niet zo hard te werken ;)

maar op een swenker heb je dat probleem toch helemaal niet?
heb je de schwenker überhaupt wel geremd uitgevoerd?
 
Wat voor maat achterbandje? Op ori velg? vertel vertel.. Uber :9~ dat wel..

Inderdaad op de originele velg; een autoband 245/45 R16. En met zo'n band heb je geen standaard of zijspan nodig om de motor te behouden voor omvallen *D

Nu we het toch over banden hebben: een 165/40 R17 autoband op een originele 3,50 brede BMW velg. De uiteindelijke uitwendige breedte van de band is na montage, gevuld op 1,8 bar, maar 138mm :Y


full
 
Hmmm, ik heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht maar dit stijg effect komt natuurlijk omgekeerd voor als je een schijf en klauw op je zijspan bak wiel zet.
Wel bij mij in ieder geval met m'n swingarm.
Bij een korte getrokken swing wel, bij een geduwde swing krijg een stijg effect. Bij een lange swing/wielophanging is dit probleem niet zo aanwezig.

Hier trouwens nog een foto van de voorvork voor de Rocket 3. Hier had ik net de remmen erop pasgemaakt. Zonder duik en/of stijg-effect *D


full
 
Inderdaad op de originele velg; een autoband 245/45 R16. En met zo'n band heb je geen standaard of zijspan nodig om de motor te behouden voor omvallen *D

Nu we het toch over banden hebben: een 165/40 R17 autoband op een originele 3,50 brede BMW velg. De uiteindelijke uitwendige breedte van de band is na montage, gevuld op 1,8 bar, maar 138mm :Y


[afbeelding]

Dat bandje een paar jaar geleden ook al ontdekt. Heb hem op de achter velg liggen voor het VF span op een CBR 600 achter velg. Hebben het wel eens over een laag zwaarte punt, nou dat krijg je vanzelf. Met zo'n bandje heb je geen 15 of 14 inch wieletjes meer nodig.
 
Nog even het eindresultaat laten zien van de Rocket III - Summit combinatie (voor zover jullie het nog niet op facebook hadden gezien.

full
 
Verder is mijn eigen product ook bijna zo ver dat ik de mal er van kan gaan maken !

Hier wordt de bodem vlak gemaakt.



full
 
Mooie resultaten Roger. Lekker bezig zo. Ben je ook bij het slakkerwegtreffen 8 juni?
 
Oma weer eens opzij geschoven....
Nu weer met meerdere dingen bezig, voor diegene die niet op facebook kijken: de enkelzijdig voorvork voor onze WiFi (winterfiets). Er zit een Smart wiel in.
full
 
ziet er goed uit Roger! En inderdaad ik heb geen facebook, leuk dat je het hier ook laat zien!
 
Nounou, daar mag je trots op zijn Roger! Erg mooi geworden. Veel zakelijk succes gewenst met die bak. Wel jammer van die reflector achterop :)
 
bak past echt mooi bij de RT

Mooie praktische bak geworden. lijkt me serieuze concurentie te worden voor de gevestigde zijspanorde!
 
Terug
Bovenaan Onderaan