Bij Enigma in produktie

Nou, soms wel. Met de oude K100 van Frau Enigma (wat nu de WiFi wordt) hebben we in Noorwegen eens zonder benzine-injectie gestaan. Gelukkig werd de ontsteking wel aangestuurd, dus we konden verder op LPG. Alhoewel dat ook een hele zoektocht is in Scandinavië, zeker in Denemarken !
 
Laswerk verricht met ecu ingeplugd? Lijkt me sterk dat jij daar niet aan denkt, maar toch..
 
Aan de motor is niet gelast (dat mag ook helemaal niet ;) )
En sinds de montage van het zijspan hebben we zonder problemen een rondje Frankrijk gereden. Het probleem is pas een maandje geleden begonnen.
 
Er is een ECU-unit gevonden. Niet goedkoop, ze hebben door dat 'ie schaars is....

Maar in de tussentijd verder met het project WiFi: Het plaatwerk is in de juiste kleur gerold en gekwast; het is per slot van rekening een budget project :Y

full



En daarna is het monteren begonnen !

full


full


full


full
 
Dat ruitje ook niet eerst ff schoonmaken _O-
Ja heeeeeeel bijzonder zeg maar ;)
 
Ik ga ook een beetje meekijken. Ik hou wel van dit geknutsel.

Die lampen kom je wel mee weg trouwens. Die passen mooi bij het geheel. Stoer ding zo!
Is het span nu ook aangedreven?
 
Is het probleem dan ook nu opgelost met de nwe ECU?

Ik heb een ecu geleend van een maat van me, deze heeft een K100 16klepper en die zijn technisch hetzelfde als een K1, alleen aanzienlijk minder plastic :X En met die ecu was het probleem weg. Dus oorzaak: defecte ecu. :(

Nu heeft er iemand eentje gevonden met het typenummer die in de K1 zat, maar die zijn schaars = duur.
De geleende ecu had een ander nummer en die schijnt makkelijker te krijgen te zijn, nog even afwachten dus....
 
Ik ga ook een beetje meekijken. Ik hou wel van dit geknutsel.

Die lampen kom je wel mee weg trouwens. Die passen mooi bij het geheel. Stoer ding zo!
Is het span nu ook aangedreven?

Nee het span is niet aangedreven, daarom komt er wel een sleepoog aan de voorzijde :+ We zijn meerdere malen in de sneeuw wezen spelen met een groep zijspannen en daar zat ook een paar keer een Corda bij. Alle wielen aangedreven. Kan inderdaad veel harder in de sneeuw maar je kan er niet mee spelen :N Daarom is een conventioneel zijspan veel leuker om mee in de sneeuw te spelen. Je moet alleen zorgen dat je met een groep bent zodat de rest je kan helpen als je toevallig eens vast raakt. O-)

Apart, die combinatie van kleuren zullen niet veel mensen kiezen. In ieder geval niet na 1978.

De kleuren zijn uitgekozen door Frau Enigma. Heeft iets te maken met jeugdsentiment, haar eerste zijspan was ongeveer zo.

full


En dan nog een fotootje van de WiFi:

full


Momenteel ben ik bezig om de kachel tegen de zijspanbak aan te monteren.
 
Ziet er geweldig mooi uit man! Maar heb ik wel een vraag. Blijft de bak open zoals nu, of heb de de originele ruit nog om terug te zetten?

Edit:'Ik zie net dat je 'm met ruit hebt gekocht. Neem aan de je het frame voor de ruit niet weg gesmeten hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er geweldig mooi uit man! Maar heb ik wel een vraag. Blijft de bak open zoals nu, of heb de de originele ruit nog om terug te zetten?

Edit:'Ik zie net dat je 'm met ruit hebt gekocht. Neem aan de je het frame voor de ruit niet weg gesmeten hebt.

Er komt een kleiner ruit op. Op een deel van het originele ruit-frame. Het originele ruit biedt wel veel bescherming maar je wordt er een beetje claustrofobisch van ;) En je kan er niet lekker uithangen om b.v. foto's te maken onder het rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan