Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Thanks
Gaat zeker lukken vandaag f mooi rondje geweest :] :]
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort misschien nieuwe cb500 ophalen om op te knappen en voor de winter maanden mee te rijden..
En wil me ook eens wat meer gaan oriënteren op ghymkana's en daar lijkt me een cb500 een super fietsje voor om mee te oefen.
En voor het snelle werk blijft uiteraad de cbr900rr altijd :)
 
Heeft iemand hier nog een set valbeugels over die rond het motorblok zitten,??
Alvast bedankt bobcat
 
Binnenkort misschien nieuwe cb500 ophalen om op te knappen en voor de winter maanden mee te rijden..
En wil me ook eens wat meer gaan oriënteren op ghymkana's en daar lijkt me een cb500 een super fietsje voor om mee te oefen.
En voor het snelle werk blijft uiteraad de cbr900rr altijd :)

Gymkana hebben ze daar ook wedstrijden voor in Nederland?

Ja dus :)

www.motogymkhana.nl
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik het een koopje. (dat was het al met de band erop)
Het is dat ik op dit moment geen geld of tijd heb.
 
Laatst bewerkt:
Gymkana hebben ze daar ook wedstrijden voor in Nederland?

Ja dus :)

www.motogymkhana.nl

Idd het bestaat in Nederland.
Ik vind het leuk om de behendigheid van een motor tot het uiterste te brengen en daar hoef je niet hard voor te gaan (scheelt weer bekeuringen) :+

En je kan het op elke parkeerplaats oefenen als er dan politie komt zeg je gewoon heb hem net gekocht en pr ov der hem even uit. Hoe die stuurt :+ zolang het geen wheelies en stoppies zijn maakt het volgens mij niet veel.uit
 
Nokkenasketting is vervangen (was goed versleten), carburateurs zijn gesynchroniseerd, luchtstelschroef staat weer goed, verse olie en filter. De motor loopt weer netjes rond zonder bijgeluiden en kan weer vele kilometers mee *O*
 
Hmm dat zou ik me ook nog eens moeten bestellen, om men carburateurs te synchroniseren.
Hoeveel slagen staat je luchtstelfschroef?
 
Hij heeft nu bijna 85000 km gelopen, ketting was nog origineel. Ik heb er bij 65000 km een nieuwe spanner opgezet en het rammelen/tikken was tijdelijk over. Bij de 75000 km hoorde ik al weer een rammeltje die op vakantie steeds sterker werd. Bij de motorzaak werd me verteld dat een nieuwe spanner maar een tijdelijke oplossing is, aangezien de ketting vaak zo ver is versleten dat een nieuwe spanner weinig tot niks uithaalt. Nu is dus alleen de ketting + geleiders vervangen, omdat de spanner nog goed is.
 
Oke, laatste kans, ik heb nog een CB500 wiel liggen, inmiddels zonder band en zonder remschijf, wel gewoon met goed ventiel en goede wiellagers (ofwel band en schijf erop en gaan, verder een net wiel). Deze mag weg voor een sixpackje Grolsch bokbier (á 5,5 euro).

Ik ga hem niet versturen, ik had een hele mooie doos bewaard tot er een duif in m'n garagebox is gekomen die het hele ding heeft ondergescheten :+

Af te halen in Groenlo en ik ben ook regelmatig te vinden in Enschede, Arnhem en eind volgende week richting het Noorden (in de buurt van Coevorden).

Ik hoor wel of ik iemand er nog blij mee kan maken of dat ie voor het oud ijzer gaat (zou het zelf jammer vinden)

full
 
Laatst bewerkt:
Na lange tijd dacht ik weer eens tijd te hebben gevonden een stukje te gaan rijden met de CB500. Pak aan, laarzen aan, helm gepakt. Naar de motor. Hoes van de motor....SCHRIK!.....kentekenplaat weg! Meteen aangifte gedaan natuurlijk, je weet nooit wat ze met je plaat gaan doen. Echt irritant als ze met hun poten aan je spullen zitten. Enfin, na een dag balen een nieuwe plaat besteld. Gelukkig is die vanmiddag al klaar en kunnen we weer. Misschien moet ik hem vastpoppen in plaats van schroeven?
 
Vandaag de motor willen starten. Accu leeg. Ik wist wel dat deze slecht was. Dus nieuwe besteld. Nu lekte de uitlaat ook bij de cilinderkop. Dus wilde ik ook meteen nieuwe uitlaatpakkingen bestellen. Uitlaat gedemonteerd. Helaas was er meer aan de hand dan ik hoopte. Ter plaatse van een van de flensen is de uitlaat doorgerot. Je kunt er doorheen kijken.

Is dit nog te repareren?
De uitlaat is wel dun natuurlijk. Geen idee of het te lassen is?
Of zit ik aan nieuwe uitlaatbochten nu?
 
Na lange tijd dacht ik weer eens tijd te hebben gevonden een stukje te gaan rijden met de CB500. Pak aan, laarzen aan, helm gepakt. Naar de motor. Hoes van de motor....SCHRIK!.....kentekenplaat weg! Meteen aangifte gedaan natuurlijk, je weet nooit wat ze met je plaat gaan doen. Echt irritant als ze met hun poten aan je spullen zitten. Enfin, na een dag balen een nieuwe plaat besteld. Gelukkig is die vanmiddag al klaar en kunnen we weer. Misschien moet ik hem vastpoppen in plaats van schroeven?

Popnagelen klinkt misschien leuk met oog op diefstalpreventie maar je kan je afvragen wat je liever hebt, dat ze hem er 'netjes' af schroeven of dat ze bijv. je spatbord en/of knipperlichten slopen om je kentekenplaat mee te nemen wanneer deze aan het spatbord vast zit met popnagels.


Een jaar geleden hebben ze bij mij en bij een maat van me in de auto ingebroken, in dezelfde week (vermoedelijk ook door de zelfde dader(s)). Ik had destijds een 30 jaar oude Saab, mijn maat een 10 jaar oude Kangoo ofzo.
Die Saab had een ruit die opgesloten zat met een pees, ruitrubber stuk snijden en je kan het ruit er zo uit pakken (niet erg high-tech anti-diefstal dus), bij die auto van m'n maat was het allemaal een stuk lastiger.

Bij mij hebben ze dus inderdaad gewoon de ruit eruitgehaald, bij mijn maat een baksteen naar de ruit gegooid, gemist (vol tegen het portier aan), nog een keer gegooid dit maal door de ruit.
Ik was klaar met een nieuw ruitrubber van 2 tientjes en een half uurtje prutsen om die ruit er weer in te krijgen, die maat van me heeft een heel ander portier moeten plaatsen en vind de glassplininters nog in z'n bilnaad :+


Diefstal vertragende maatregelen helpt naar mijn mening vaak niet maakt de nasleep van evt. diefstal alleen nog ellendiger, alles wat niet makkelijk los/open wilt word wel gesloopt (helaas).
 
Laatst bewerkt:
Ja met alle respect, maar als ik dat wiel in Enschede wil hebben moet ik daarvoor met m'n bus i.p.v. de Blade het werk, dan ben ik alleen aan brandstof zelf al een sixpackje bokbier kwijt om het wiel in Enschede te krijgen :+

Vind het niet erg om er niet op te verdienen maar ga d'r ook niet op bij leggen :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb besloten het anders aan te pakken.
Aangezien ik toch niet zo vaak rij, monteer ik mijn kentekenplaat met vleugelmoertjes en haal ik hem er elke keer af. Knappe dief die hem nu nog kan stelen.
Ik denk ook dat je de plaat of makkelijk verwijderbaar moet maken of moet verwijderen.

Voor wat betreft de uitlaatbochten, ik ga op zoek naar goede gebruikte uitlaatbochten. Dat is een betere oplossing dan repareren denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan