Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Ik ga mijn achterremklauw reviseren volgende week.
Klopt dat je moet je achterwiel eraf halen om de achter remklauw los te halen? (of ja, zeg maar de achter as moet eruit)

Hoogstwaarschijnlijk niet, is normaal gesproken een kwestie van één bout loshalen en je kan de klauw verwijderen (of 2 als je de banjobout mee teld :+).

Bij pitbikes en allicht wat oldtimers zal het zo zijn, maar bij een 'moderne' (lees laatste 25 jaar) fiets kan ik het me haast niet voorstellen :N
 
Ja achterwiel moet er uit, de as zit door je remklauw heen en je remklauw zit in je achterbrug geschoven.
Ach achterwiel eruit halen duurt nu ook weer niet zo lang.
 
Ja achterwiel moet er uit, de as zit door je remklauw heen en je remklauw zit in je achterbrug geschoven.
Ach achterwiel eruit halen duurt nu ook weer niet zo lang.
Dat weet ik. Maar ik dacht net als Testa-Rossa dat bij de meeste systemen het eraf gehaald kan worden met een of twee boutjes (zoals voor). Maar ik had ook dus de vermoede dat de wiel eruit moet.

Op zich de achterwiel moet toch eruit. Er komt een nieuwe Pilot Active erop.
( Wellicht zet ik ook de nieuwe kettingset erop. Maar dat kan nog over een paar maanden, ik rij niet zoveel. )

Bedankt voor het bevestigen!
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand een service manual voor een cb500 uit 98? De link in de startpost is dood.. '(
 
Ja achterwiel moet er uit, de as zit door je remklauw heen en je remklauw zit in je achterbrug geschoven.
Ach achterwiel eruit halen duurt nu ook weer niet zo lang.

Neen, de wielas zit door het remklauwbracket, niet door de remklauw.

De hamvraag is: is de remklauw los te bouten van het bracket (zonder demontage van het wiel of de schijf)?
 

thanks!
Neen, de wielas zit door het remklauwbracket, niet door de remklauw.

De hamvraag is: is de remklauw los te bouten van het bracket (zonder demontage van het wiel of de schijf)?

zal toch haast wel.. je hebt 1 bout die je loshaalt om o.a. je remblokken te vervangen, en vervolgens 1 bout die meteen als glijpen dient, die kan je als t goed is zo los trekken uit de ankerplaat..




Heb nog een vraagje, het 98model heeft een brembo klauw en pomp, en daarin verschilt als het goed is meteen de hevel ten opzichte van voorgaande modellen, weet iemand toevallig waar ik aftermarket hendels kan krijgen, danwel, van wat voor motor ik ze moet bestellen wil ik ze passend hebben?

Interwebs zegt mij dat de koppeling gelijk is, maar er bij de rempomp verschil in zit..
Adjustable levers

Voor iedereen die verstelbare hendels wil, voor het model met de Nissin rempomp schijnt dat de cb600 hornet hendels (koppeling en rem) gelijk zijn.
 
Zo dit weekend naar luxemburg met de motor.
Weet er toevallig iemand of ze daar ook zo streng zijn op open uitlaten a la delkevic? Of doe ik er goed aan om mijn DB-killer in te steken dan wel de standaardpot er terug onder te hangen?

Heb trouwens ook gemerkt dat het binnenste van 1 van de popnagels van de demper eruit gevlogen is, dat word uitboten en een nieuwe insteken binnen kort.
 
picsor.jpg
 
Foto's van actie heb ik niet, maat was zijn GoPro vergeten.
Maar foto's van men banden kan je 1 van de dagen wel krijgen.

Nu net een nieuw stuurtje besteld. 1,5Cm breder en 3cm hoger, zwart en nieuwe rode stuurgewichtjes van Biketec
 
As ik t geld ervoor had momenteel had ik hem bij je opgehaald helaas ga ik een hele vervelende motor vakantie te ge moet door het mooie gebergte van Duitsland :+ dus moet een 3de motor nog ff wachten ;)
 
Gaat je zeker bevallen, echt mijn favoriete aanpassing die ik gedaan heb.

Vraagje: Heeft iemand hier ervaring met progressieve voorveren in z'n CB? Is het t geld en de moeite waard?
 
En een nieuw verhoogd stuurtje geplaatst. Stuurgewichtjes zijn spijtig genoeg niet zo rood als op de site stond. :-|
Heb het ook onder een negatieve hoek gezet, rijdt compleet anders nu en is wel wennen :p



 
Hey allen!

Enkele maanden geleden is mn CBF 500 gestolen, en terug gevonden.
Heb nu tijd om hem te maken, behalve wat lakschade was ook van het contactslot weinig meer over. In duitsland een 2e hands slotensetje gevonden, nieuw was namelijk beetje duur 450,-
Vandaag alles erop gezet, draai de sleutel om: niets. Geen licht, KM teller slaat niet aan, start niet. Kortom lijkt wel alsof contactslot kapot is.

als eerst accu gecontroleerd. Andere accu uit een motor waarmee ik dagelijks rij er even ingezet. Nog steeds helemala niets. Zekeringen gecontroleerd: doosje gevonden 6* 10A ook allemaal heel.

Zit er nog ergens een hoofdzekering of wordt het toch tijd mn contactslot ff door te meten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan