Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7

Dat draaien gaat inderdaad niet zo lekker, van het weekend maar eens kijken of ik de fan er makkelijk vanaf kan halen.
 
Zet er in ieder geval niet te lang achter elkaar spanning op als de fan nog niet draait. Want dan kan hij alsnog doorbranden.
 
Hallo CB'ers,
Ik ben bezig met de filters/bougies enz. van de CB500 uit '95 van mijn vriendin. Ik heb het spul in huis gehaald maar nu kan ik op de motor de oude brandstoffilter niet vinden... Nu twijfel ik zelfs of de vorige eigenaar hem weg heeft gehaald.
Zit deze op een rare plek zoals bijvoorbeeld in de brandstof tank (zoals bij mijn 999)?
Misschien kan iemand mij de juiste richting insturen dmv een fotootje.
Ik weet nog bij mijn oude NTV dat deze gewoon zichtbaar was onder de tank.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch vreemd?
Dus als er troep in de tank komt of bijvoorbeeld roest, dan gaat dat lekker ongefilterd de carbs en verbrandingskamer in? :?

Edit:
De rest maar alvast vervangen. Loopt weer als een zonnetje.
Startproblemen waren dus blijkbaar de bougies. Mevrouw vergeet regelmatig de choke weer uit te zetten. Ze waren dus lekker zwart.
 
Laatst bewerkt:
Dat is toch vreemd?
Dus als er troep in de tank komt of bijvoorbeeld roest, dan gaat dat lekker ongefilterd de carbs en verbrandingskamer in? :?

Edit:
De rest maar alvast vervangen. Loopt weer als een zonnetje.
Startproblemen waren dus blijkbaar de bougies. Mevrouw vergeet regelmatig de choke weer uit te zetten. Ze waren dus lekker zwart.

er zit gewoon een groffilter in de tank op het kraantje waarschijnlijk
 
kijk zo
apNPmxE.jpg
 
Dat kraantje zoals op dat plaatje zit er zeker op ja.
Ik heb hier een standaard filter wat na de benzinekraan tussen de leiding gezet wordt.
Ik zal even kijken. Misschien moet ik ruilen. als dat "grof filter" ding los te krijgen is.
Thanks.
 
als je geen problemen hebt met de doorstroming van de benzine zou ik er niks aan doen..
 
Maar het is toch de bedoeling dat je hem vervangt vóórdat je problemen krijgt? Of ben ik nu te veel Ducati-minded? :+
 
Laatst bewerkt:
Ja.

Tenzij je tank van binnen aan het roesten is zou ik niet gaan zoeken naar problemen die er niet zijn.

Stroomt de benzine slecht door als je het kraantje op ON zet en je t slangetje in een kannetje mikt? (je mag het ook op de grond mikken wat mij betreft, maar das zonde)
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zou een benzinefilter niet zo snel vervangen. Laatst heb ik die van mijn Toyota Starlet vervangen omdat hij erg roestig was. Plus, bij een auto zit het filter in de leiding, dus die kan eerder vol komen te zitten.
Dat filter in je CB vangt wel zooi op, maar als het goed is niet zo veel, plus dat het bij het vullen van de tank weer los komt te liggen (het is niet zo dat alles naar het 'putje' wordt gezogen).
 
Er komt wel brandstof uit het kraantje.

Het probleem was dat de motor niet goed startte.
Als je op de starter drukt deed hij heel veel moeite om een slag te maken. Langzaam maar zeker ging ie draaien maar niet aanslaan. Terwijl ik dit deed gaf hij af en toe een plof uit de uitlaat (dus wel brandstof in de cilinders). Uiteindelijk sloeg hij wel aan, nadat de hele accu leeggedraaid was. Dus ik dacht al bougies of bobines of misschien de startmotor. Toen heb ik maar alle filters en dingetjes gehaald en alles meegenomen.
 
Wie van jullie heeft er een SBK superbike stuurtje opgezet, en wat moet er dan allemaal verandert worden?
Andere kabels? enz enz

En wat ben je dan ongeveer kwijt aan kosten exclusief het stuur?

Stuurt het echt beter?
Is het niet te laag voor als je zelf niet groot bent?

Hoop vragen haha

Dit is de mijne:
https://flic.kr/p/893vNk
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zou een benzinefilter niet zo snel vervangen. Laatst heb ik die van mijn Toyota Starlet vervangen omdat hij erg roestig was. Plus, bij een auto zit het filter in de leiding, dus die kan eerder vol komen te zitten.
Dat filter in je CB vangt wel zooi op, maar als het goed is niet zo veel, plus dat het bij het vullen van de tank weer los komt te liggen (het is niet zo dat alles naar het 'putje' wordt gezogen).
Was het nog gelukt met je ventilator?
 
Was het nog gelukt met je ventilator?
Ik heb op dit moment nog tentamens, dus heb er nog niet naar mogen kijken. Volgende week ben ik klaar!

Weet iemand van welke types de ventilator ook zou passen (als dit überhaupt het geval zou zijn)?
 
Wie van jullie heeft er een SBK superbike stuurtje opgezet, en wat moet er dan allemaal verandert worden?
Andere kabels? enz enz

En wat ben je dan ongeveer kwijt aan kosten exclusief het stuur?

Stuurt het echt beter?
Is het niet te laag voor als je zelf niet groot bent?

Hoop vragen haha

Dit is de mijne:
https://flic.kr/p/893vNk

Ik heb er zelf een cross stuurtje opgezet. Is wel 22mm dikte overal, dus 1 op 1 over te zetten. Langere gaskabels is wel nodig bij een bredere stuur.

Als je een fatbar wil nemen moet je de diameter op de kroonplaat wel groter maken, of een adapter erbij kopen.

Ik ben redelijk lang, vind hem niet te laag, stuurt wel 10 keer fijner imo.
 
Oke bedankt. Wordt een superbike stuurtje. Heeft ook 22mm.
Zelf ben ik niet al te groot, en leun nu al aardig naar voren. Maar andere kabels is best lastig denk?
 
Heeft iemand toevallig nog een Puig-schermpje te koop ?. Voor onze cb500 uit 2002. Voorkeur is het meest standaard 'goedkope' scherm van Puig.
 
Laatst bewerkt:
Op de snelweg is het veel relaxter rijden omdat de winddruk op je bovenlichaam flink afneemt.
Op de snelweg is het kut omdat dat scherm zorgt voor turbulentie waardoor je herrie in je helm krijgt.

Voor mij allebei waar.
 
Laatst bewerkt:
Ah zo, dank je!

Ik ben begonnen aan de ventilator. Allereerst, hij draait heel stroef met de vingers en de zekering is 30 amp, in plaats van 10. Ik ga hem er eens af halen en schoon maken.
 
Hij moet vrij soepel draaien. Je kunt kijken of je er wat WD40 tussen gesproeid krijgt, het kan oud vet zijn dat hard geworden is. Niet ongebruikelijk bij een elektromotor die lang stilgestaan heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan