Triumph Speed Triple topic deel 37

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij veel haperende motor en relais die t begaven... maar achteraf bleek het de dynamo en spanningsregelaar kapot te zijn. Tsja soms behandel je de symptomen maar blijkt de kwaal elders te zijn. Hiervoor alleen jappen gereden en echt nooit iets gehad. Tis maar waaraan je het staaft
 
Bij mij veel haperende motor en relais die t begaven... maar achteraf bleek het de dynamo en spanningsregelaar kapot te zijn. Tsja soms behandel je de symptomen maar blijkt de kwaal elders te zijn. Hiervoor alleen jappen gereden en echt nooit iets gehad. Tis maar waaraan je het staaft


Das minder .... -O-
 
[me]Sua is niet jaloers.....[/me]

:W


Dat is mooi!


*O* *O*

Ga maar op de Speed R. :P

Tuono v4 is ook wel :9~~


Die past wel bij jou!


Na vijf jaar in een all weather pak van Triumph te hebben gereden is deze absoluut niet meer waterdicht :( . Ik ben me dan ook van plan om een nieuw pak aan te schaffen. Op internet ben ik de pakken van Rukka tegengekomen. Dit schijnt toch wel een van de beste merken te zijn en ze geven vijf jaar garantie, maar van de prijs wordt je niet direct blij :? . Mijn Interesse gaat uit naar de Argo - ziet er wel strak uit. Maar voordat ik naar de winkel stap hoor ik graag van jullie of er goede alternatieven zijn.


Ik heb al meer dan tien jaar een jas van Damen, die doet het nog steeds!
 
Speed rijders, wat zijn de verschillen tussen de 2005/06/07 modellen? Optisch weinig als ik ze naast elkaar leg? Motorisch? En qua modificaties, makkelijk voor elk bouwjaar iets te vinden? Op alle drie passend?


De een heeft een plastic tank en de ander een stalen tank.
Ik ben niet van de veranderingen...
 
hoi , ik heb mischien intresse in een speed triple , rij nu een Kawasaki zrx 1100 , zijn er ook nog dingetjes waar ik op moet letten ?
zit te denken aan de bouwjaren 2005 t/m 2008.

Benzinelekvlekjes op het frame...


binnenkort maar eens een testrit regelen.

niet doen....voor je het weet ben je aan het onderhandelen met inruilen :9


Helemaal waar!


  • Zwakke dynamo. Fikt nog wel eens door.
  • Balhoofd speling

Sinds wanneer zwakke dynamo's? Heb er nog weinig over gelezen hier.
Balhoofdspeling moet je op elke motorfiets controleren, is niet echt meer een zwak punt bij de huidige triple's.


De mijne heb ik ook opnieuw moeten laten wikkelen


ach een vrind..


kakker



:+


Hihihi!


ach een vrind..


kakker



:+


Eh ronnyboy jonguh, je weet tog, gozah, anders kom ik je ff opzoekuh, met me matties.


Pas op hoor, kom niet aan mijn maatje....


2 speeds gehad, veel km's gereden, nooit problemen gehad ....

2 speeds gehad

veel kilometers, veel problemen :X

maar niks voldoende erg om wat anders te willen :N


Zo is dat, alles kan stuk
 
Als een motor die rijdt na 12 jaar nog last heeft van kinderziektes :X :X Dan is het niet goed. Gewoon niet bang zijn en EZees commentaar klopt gewoon!


:W~[/quote]
Ik bedoelde eigenlijk: op sommige Speeds met serieus lage kilometerstanden
toch thanks voor de reactie
 
Benzinelekvlekjes op het frame...
[/...]

Niet gaan stoken!

De mijne heb ik ook opnieuw moeten laten wikkelen

ingewikkelt

Pas op hoor, kom niet aan mijn maatje....

Zo is dat, alles kan stuk

hoor hoor....

Als je iets gebruikt dan gaat het stuk! Das dan wel weer een uitdaging (3 dagen met een acculader rond rijden, je weet het niet...) Ach je leert je motor wel kennen en krijgt er zo wel een (lekke) band mee.

Hier ook genoeg uitdagingen maar als het gaat dan is ze ook zo zoet. Vergeten we gelijk de ellende weer.

:]
 
Als een motor die rijdt na 12 jaar nog last heeft van kinderziektes :X :X Dan is het niet goed. Gewoon niet bang zijn en EZees commentaar klopt gewoon!


:W\
Ik bedoelde eigenlijk: op sommige Speeds met serieus lage kilometerstanden
toch thanks voor de reactie[/quote]

Ik woon wat onder de USA en als ik Ebay af schuim op brommers dan zie je motoren van 5 jaar oud met 2500 km. Zij gebruiken het echt als speeltje/hebbe ding. Mijn volgende brommer gaat daar dan ook vandaan komen.
Het kan gewoon kloppen. Of je scoort een nieuwe (andere) teller. Ach beter een die veel gereden is en goed onderhouden dan een lage (mishandelde?) km stand.
 
Sinds wanneer zwakke dynamo's? Heb er nog weinig over gelezen hier.
Balhoofdspeling moet je op elke motorfiets controleren, is niet echt meer een zwak punt bij de huidige triple's.

Voor de fiets van '05 tot '08 heb ik dat als slechter ervaren en blijkbaar iets meer mensen hier.

De dynamo is te dun gewikkelt van dat model. Ik heb er 2 moeten laten vervangen wat niet zo erg is alleen als je op een berg in frankrijk staat is da nie zo welkom :') .

Balhoofd lagers zijn wat aan de fragiele kant. Hij ken nie zo goed tegen wheelies :+
 
Moguh!
Nieuw rubber op de brommer, toch maar Roadsmart 2 geworden (om de snelweg km's te overleven :( )

Lijkt me toch geen verkeerd rubber, denk er zelf ook over om ze de volgende keer aan te schaffen. Wat meer kilometers met een setje is ook niet verkeerd :)
 
Lijkt me toch geen verkeerd rubber, denk er zelf ook over om ze de volgende keer aan te schaffen. Wat meer kilometers met een setje is ook niet verkeerd :)

Dunlo is goed bezig. Met die sportsmarts haal ik zelfs 8000 km terwijl dat met anders sport banden wel eens minder dan de helft was :')
 
Voor de fiets van '05 tot '08 heb ik dat als slechter ervaren en blijkbaar iets meer mensen hier.

De dynamo is te dun gewikkelt van dat model. Ik heb er 2 moeten laten vervangen wat niet zo erg is alleen als je op een berg in frankrijk staat is da nie zo welkom :') .

Balhoofd lagers zijn wat aan de fragiele kant. Hij ken nie zo goed tegen wheelies :+

Zijn zat Triple's die geen last van doorgefikte dynamo's hebben, ik denk de meerderheid niet.
De balhoofdlagers van mijn ex ZX9R en van de Yamadrama konden er ook niet zo goed tegen.
Ligt meer aan de berijder van het geheel, geen wheelies is geen last van je balhoofdlagers :P
 
Zijn zat Triple's die geen last van doorgefikte dynamo's hebben, ik denk de meerderheid niet.
De balhoofdlagers van mijn ex ZX9R en van de Yamadrama konden er ook niet zo goed tegen.
Ligt meer aan de berijder van het geheel, geen wheelies is geen last van je balhoofdlagers :P

Misschien ook nog wel aan de manier waarop je ze land
Heb er geen ervaring mee vd rest want probeer mn wiel meestal wel aan de grond te houden
 
Zijn zat Triple's die geen last van doorgefikte dynamo's hebben, ik denk de meerderheid niet.
De balhoofdlagers van mijn ex ZX9R en van de Yamadrama konden er ook niet zo goed tegen.
Ligt meer aan de berijder van het geheel, geen wheelies is geen last van je balhoofdlagers :P

:^ maar dat geldt voor alle kwaaltjes die typisch zijn voor een motorfiets. Je kan pech hebben ermee, maar goed als dat een reden is om een motor niet te kopen B|

Ga dan lekker niet motorrijden ofzo...


M.a.w. nee er zijn geen specifieke zaken voor de speed triples die afwijkend zijn van andere motoren. Doe je motorcheck als bij iedere andere fiets en vraag naar onderhoudshistorie.
 
Misschien ook nog wel aan de manier waarop je ze land
Heb er geen ervaring mee vd rest want probeer mn wiel meestal wel aan de grond te houden

:+
full
 
:^ maar dat geldt voor alle kwaaltjes die typisch zijn voor een motorfiets. Je kan pech hebben ermee, maar goed als dat een reden is om een motor niet te kopen B|

Ga dan lekker niet motorrijden ofzo...


M.a.w. nee er zijn geen specifieke zaken voor de speed triples die afwijkend zijn van andere motoren. Doe je motorcheck als bij iedere andere fiets en vraag naar onderhoudshistorie.

Helemaal mee eens. Twee kapotte dynamo's waren voor mij ook geen enkele reden om geen Speed 2011 te kopen. En hier rij :] ik al weer twee jaar (30.000 km) zonder problemen mee :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan