TL1000 rijders deel 21 - Still going strong!

full


11.118 km 1999
 
Goeiemiddag ouwe rammers & newbie's..

laatste post zal zowat 2 jaar geleden zijn geweest.. toen in m'n ouwe S in de verkoop gooide, toen er motorisch iets niet helemaal lekker zat..

Magoe, tussentijds geen motor (althans niet het noemen waard) gehad, maar nu ga ik morgen toch wéér even kijken bij een S. Eerlijkheid dient mij te vermelden, dat deze qua uitstraling totaal mijn smaak niet is, maar voor die euro's.. wil ik best een gokje wagen :)

motorisch scheelt er iets aan, en de eigenaar zelf weet 't ook niet. iets met de koppeling die vast zit/krom staat :? Komt mij ook niet bekend voor verder.

Weet een van jullie iets meer over deze fiets ? misschien van een bekende geweest ? eerder te koop gestaan ? ooit op een meeting geweest ? ik weet wel dat deze motor op 21 mei jl. nog op zandvoort heeft gereden en daar de boel aan gort heeft gedraaid..
nahja ik hoor het wel van jullie


tot horens :W
 
Laatst bewerkt:
Dat ding zag ik ook al te koop staan.... Bijzondere kleur ;)

Is het blok wel vrij? Loopt hij? Misschien is de korf krom? ( of ingedeukt)
 
hij loopt/start niet, omdat de koppeling vast zit, of hij kreeg 'm niet ingeknepen..
ik weet even niet meer hoe 't zat. Zal vast wel wat goed aan mankeren..

ik ga morgen, wel kijken.. als ik geen gekke dingen zie, neem ik 'm mee.
(en weet waar ik op moet letten, na bijna 6 jaar S rijden..) :')
laat ik dat blok reviseren (als TLRboy dat nog steeds doet ?!) of verkoop 'm in onderdelen..
 
Nou.. was iemand komen kijken voor m'n TLR. Starten, lopen.. wat water uit de uitlaat en toen niks meer. FI in het display en de brandstofpomp sloeg niet meer aan. :( Vind het vooral erg lullig voor de potentiele koper, die 1,5 uur enkele reis heeft gehad om een niet rijdende motor te treffen..

Motor heeft paar dagen in de regen gestaan, ik ga eerst ff alle electronica checken. Maar als iemand een tip heeft, bekend probleem oid, hoor ik het graag!

(hoe heette die modificatie aan de koppeling ook alweer? Voor de R?)
 
mooi zo !..

nah heb het 'hok' gekocht.. over laten schrijven en het kenteken rechtstreeks naar het RDW gestuurd. :') Reservering op een 'ander' hollands frame (toevallig mijn oude frame, welke ik 3 jaar geleden heb verkocht)extra blok (cagiva Navigator 1000) incl. bijhorende kabelboom (met werkelijk alles er nog aan vast)gekocht.. Ik weet; het past niet onder het frame, maar intern zijn beide blokken gelijk, dus van 2 maken we er één (indien nodig)

total expences; nog géén € 600 (incl. aanhanger huur) :+

magoe dan komt er nog wel wat bij.. frame/ketting-tandwielen/pakkingen/rubbers/olie
polyester om al die kuipen te repareren/spuitbeurtje..

damn wordt nog best een lange lijst als ik het zo opsom :')
 
Gefeliciteerd denk ik hè ;) wat was er allemaal mis met de motor? Niet heel duurt lijkt me...
 
Wat is er goed aan; das een betere vraag..

Werkelijk alles is ruk, kabelboom, kappen, blok, frame, onderhoud ; bedroevend gewoon.
Maarja tank is deukvrij, lekt niet, benzinepomp werkt, voorvork is wel oké, zweet een klein beetje.. Velgen banden en remschijven oké..

Geen foutmeldingen in de dealer-modus.. Startmotor draait wel, maar neemt gevoelsmatig niets mee.. Vreemd
 
Nou.. was iemand komen kijken voor m'n TLR. Starten, lopen.. wat water uit de uitlaat en toen niks meer. FI in het display en de brandstofpomp sloeg niet meer aan. :( Vind het vooral erg lullig voor de potentiele koper, die 1,5 uur enkele reis heeft gehad om een niet rijdende motor te treffen..

Motor heeft paar dagen in de regen gestaan, ik ga eerst ff alle electronica checken. Maar als iemand een tip heeft, bekend probleem oid, hoor ik het graag!

(hoe heette die modificatie aan de koppeling ook alweer? Voor de R?)
meestal de connector van het startreleais (kan ik uit ervaring vertellen) de verbindingen van de stekker zijn dan gecorrodeerd.... :') maar heb je al gekeken welke foutcode gegeven wordt?

bij mn S overigens niet gelukkig *O* heb afgelopen weken net nog de + en - mod, de charge mod, de cartervent mod, de fuel filter en de thermostaat mod gedaan, dus ik weet nu ook waar alles zit bij een S :P wel wat meer ruimte moet ik zeggen :Y
 
Wat is er goed aan; das een betere vraag..

Werkelijk alles is ruk, kabelboom, kappen, blok, frame, onderhoud ; bedroevend gewoon.
Maarja tank is deukvrij, lekt niet, benzinepomp werkt, voorvork is wel oké, zweet een klein beetje.. Velgen banden en remschijven oké..

Geen foutmeldingen in de dealer-modus.. Startmotor draait wel, maar neemt gevoelsmatig niets mee.. Vreemd
als er iets vast zit, kan de startmotor ook niets meenemen lijkt me.... wss blijft ie dan vrij draaien..

btw feli met je aankoop!
 
Laatst bewerkt:
meestal de connector van het startreleais (kan ik uit ervaring vertellen) de verbindingen van de stekker zijn dan gecorrodeerd.... :') maar heb je al gekeken welke foutcode gegeven wordt?

bij mn S overigens niet gelukkig *O* heb afgelopen weken net nog de + en - mod, de charge mod, de cartervent mod, de fuel filter en de thermostaat mod gedaan, dus ik weet nu ook waar alles zit bij een S :P wel wat meer ruimte moet ik zeggen :Y

Breng hem van de week weg. Was laatst ook iets met de tellers, een los contactpuntje. Hoop dat het weer zoiets lulligs is.
 
als er iets vast zit, kan de startmotor ook niets meenemen lijkt me.... wss blijft ie dan vrij draaien..

btw feli met je aankoop!

zit niets vast, aangezien je gewoon met een dop op de krukas, alles kan draaien zonder vreemde bij-geluiden. Alhoewel ik nog twijfel of het toevallig komt, omdat ik de startmotor heb open gehad (koolborstels controleren) en het huis waarschijnlijk 'ondersteboven' heb gemonteerd. (magnetische +/_ pool verwisseld) en daardoor rechts- ipv linksom draait en daardoor de starterkrans de 'verkeerde' vrije kant opdraait.

de starterkrans draait slechts één kant op.. andere kant draait vrij. Zit namelijk op de krukas en als deze sneller draait dan de starterkrans, loopt ie vrij..

nahja vanavond de boel even omdraaien. :Y
 
om 1 minuut over 9 een zwarte TL1000s gespot voor het muziekcentr. Utrecht. (op die kruising) iemand van hier?
 
zit niets vast, aangezien je gewoon met een dop op de krukas, alles kan draaien zonder vreemde bij-geluiden. Alhoewel ik nog twijfel of het toevallig komt, omdat ik de startmotor heb open gehad (koolborstels controleren) en het huis waarschijnlijk 'ondersteboven' heb gemonteerd. (magnetische +/_ pool verwisseld) en daardoor rechts- ipv linksom draait en daardoor de starterkrans de 'verkeerde' vrije kant opdraait.

de starterkrans draait slechts één kant op.. andere kant draait vrij. Zit namelijk op de krukas en als deze sneller draait dan de starterkrans, loopt ie vrij..

nahja vanavond de boel even omdraaien. :Y
Misschien even kijken of die wormschroef constructie van je koppeling wel goed zit? Even dekseltje bij je kleine tandwiel eraf en ...


Fotooo'ssss !!!!! :+
 
nee.. 't was wel wat ernstigers dan een worm-schroefje, zat namelijk een aardige bak metaalsnippers in de olie.. :/

dus tijd voor - the ol'd switcheroo - zit nog te twijfelen of ik de koppen en nokkenassen van het defecte blok ga hergebruiken.. mooie van de Cagiva is dat er wel carteronluchting zit op de kop van de achterste cilinder. Eerst maar kijken hoe dat ding klinkt..

van de week eronder rommelen..

full


full


sorry voor de beroerde foto kwaliteit :+
 
Laatst bewerkt:
nee.. 't was wel wat ernstigers dan een worm-schroefje, zat namelijk een aardige bak metaalsnippers in de olie.. :/

dus tijd voor - the ol'd switcheroo - zit nog te twijfelen of ik de koppen en nokkenassen van het defecte blok ga hergebruiken.. mooie van de Cagiva is dat er wel carteronluchting zit op de kop van de achterste cilinder. Eerst maar kijken hoe dat ding klinkt..

van de week eronder rommelen..

[afbeelding]

[afbeelding]

sorry voor de beroerde foto kwaliteit :+
klote dus -O-

ontluchting is een kwestie van kleppendeksel overzetten, ik rij nu ook met de TLR spulletjes op m'n TLS *O*
 
klote dus -O-

ontluchting is een kwestie van kleppendeksel overzetten, ik rij nu ook met de TLR spulletjes op m'n TLS *O*

ach.. tis hobby, doet de Cagiva 't ook niet lekker... rag ik alles in onderdelen weg.
en beginnen we wat anders.. hoop niet dat dat nodig is.. |(

Wil de Cagiva eigenlijk - vooralsnog - niet openschroeven.. Volgens de vorige eigenaar - 58+er die zijn Navigator tegen een stadsbus parkeerde - liep hij als een zonnetje voordat hij dat ongeluk(je) kreeg.

Afwachten dus.
 
ach.. tis hobby, doet de Cagiva 't ook niet lekker... rag ik alles in onderdelen weg.
en beginnen we wat anders.. hoop niet dat dat nodig is.. |(

Wil de Cagiva eigenlijk - vooralsnog - niet openschroeven.. Volgens de vorige eigenaar - 58+er die zijn Navigator tegen een stadsbus parkeerde - liep hij als een zonnetje voordat hij dat ongeluk(je) kreeg.

Afwachten dus.
Ow balen van het blok.. Maar gelukkig ben je al voorzien van reserve.
En zo te zien ben je het sleutelen niet verleerd ;) lekker het cagiva blok eronder en :]
 
zo Cagiva blokkie hangt erin.. Ging niet helemaal vanzelf, das dus typisch een klusje voor 2 man :+ Zal ik vanavond even kijken of ik e.e.a. kan aansluiten en misschien wel starten ?!?
tussenstand; niet gek voor € 575,- :Y

full



:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan