Yamaha x-max 400

Dag oma 😉

Vandaag nog eens uitgepakt met een ritje van dik 200 km de Walen in en het deed echt deugd , deze voormiddag heb ik de middenbok geamputeerd van de scooter en man man wat kunnen we weer bochten pakken , het vertrouwen is echt terug nu 😆 bij thuiskomst de dode vliegen nog eens verwijderd en hij kan er weer tegen voor zijn volgende rit 😉
 
Vliegen weg 😆
full
 
Ja lekker gereden? Mooie scoot hebt u, Is het zo erg gesteld met die middenstaandert??
Schaafd ie ook langs de aardoppervlak, als je "normaal" de bochten indraaid?
In dat geval zou ik wat rustiger rijden dan.
Ik gaatbmorgen ook de scootert kuisen, zeker de wielen en de onderkant.
Dat is het voordeel van een scooter.
 
*O* Het is 6 september geweest en ik heb de sooter opkunnen halen.
Gelijk 200 kilometer er mee gereden en ik ben helemaal verliefd geworden. Wat een genot is het om op deze brommert te rijden.

Natuurlijk was het even wennen maar ik zat toch met een grote smile in mijn helm.
Ik ben al aardig sportief de bocht omgegaan en ik moet zeggen dat ik geen enkel probleem heb met de middenbok die de straat zou raken.
Tot slot een paar piccies van de nieuwe brommert..


full
 
Hmm. de andere foto's willen nog even niet. Die volgen zsm
 
Laatst bewerkt:
En de laatste

(moest het formaat aanpassen -O- )
full
 
Laatst bewerkt:
heel mooi,alleen heb ik moeite met dat lage scherm niet optisch maar practisch.
wat mij betreft de mooiste scooter helemaal in belans behalve de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
heel mooi,alleen heb ik moeite met dat lage scherm niet optisch maar practisch.
wat mij betreft de mooiste scooter helemaal in belans behalve de uitlaat.


Practisch? Je zit met je snufferft lekker in de wind. Heerlijk op een warme dag.
De uitlaat heb je gelijk in maar daar gaan we in de toekomst zeker wat aan doen..
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Fatopi met deze mooie scoot, veel veilige km gewenst. Maar kan
jij mij uitleggen waarom sommige hun kenteken onleesbaar maken? Toch niet gepikt he?
 
Ja lekker gereden? Mooie scoot hebt u, Is het zo erg gesteld met die middenstaandert??
Schaafd ie ook langs de aardoppervlak, als je "normaal" de bochten indraaid?
In dat geval zou ik wat rustiger rijden dan.
Ik gaatbmorgen ook de scootert kuisen, zeker de wielen en de onderkant.
Dat is het voordeel van een scooter.

Hoi bleuthunder , als je normaal de bochten neemt valt het in feite wel mee alleen de Belgische rotondes als je 3/4 omgaat durft hij wel eens knallen tegen het aardoppervlak en haarspeldbochten houd hij ook niet van daarom heb ik hem eraf gedaan , ook voor het veiligheidaspect want heb al een paar keer gehad dat mijn achterwiel met een knots 2 lengten opschoof !! En dat is schrikken , kan je dat verzekeren , nu hij eraf is voel ik mij ook veel veiliger op de scooter in bochten

@fatopi , heel mooie scooter , geniet ervan , ze gaan hard zat maar het euvel met de middenbok ga je ook nog tegenkomen hoor , kan toch niet zijn dat jij een andere eronder hebt staan , alvast veel succes en keep on riding 😉
 
@fatopi , heel mooie scooter , geniet ervan , ze gaan hard zat maar het euvel met de middenbok ga je ook nog tegenkomen hoor , kan toch niet zijn dat jij een andere eronder hebt staan , alvast veel succes en keep on riding 😉

Misschien rijd ik op betere wegen :+
We gaan het zien..
 
Gefeliciteerd Fatopi met deze mooie scoot, veel veilige km gewenst. Maar kan
jij mij uitleggen waarom sommige hun kenteken onleesbaar maken? Toch niet gepikt he?

Uiteraard heb ik hem gepikt. Want wie koopt nu zo'n ding? |(

Aangezien je aan de hand van het kenteken achter de adresgegevens kunt komen en dus ook kwaadwillenden, maak ik vaak mijn kenteken onleesbaar om dat voor te zijn.
 
Nou Fatopi, ik ga ook eens naar de motorzaak. Kijken hoe dat zit.
Is het een opsie Raffa, om miss hien de middenbok iets aan te passen?
 
Is het een opsie Raffa, om miss hien de middenbok iets aan te passen?

Heb er al naar gevraagd en er kan niets aan de middenbok gedaan worden , Yamaha wist thans van het begin dat de x max 400 uitkwam dat het bochtenwerk met deze middenbok problemen zou geven ( ook te zien in de testen op yoytube van een jaar geleden ) dus zou je denken dat Yamaha nu ten gepaste tijden een oplossing zou bieden aan dit probleem want laat mij duidelijk zijn , dit is een probleem en een zeer gevaarlijk als je het mij vraagt !!!

Als men rijd gelijk een bompa ga je het misschien niet ervaren maar als je al wat sportiever door de bochten gaat is zoals ik al gisteren zei en de middenbok raakt knalt het wiel iets omhoog en gaat een pas of 2 opzij , als dat niet gevaarlijk is dan snap ik het niet meer

Daarom heb ik de middenbok er af gehaald en zolang Yamaha niet met een gepaste oplossing komt opdraven blijft hij eraf , ben mijn leven nog niet moe

Niettegenstaande nu ik de middenbok eraf heb gehaald is er wel een nieuwe wereld voor mij opengegaan , ik kan nu echt bochten pakken zonder de schrik te hebben dat hij gaat raken want geloof het of niet het is en blijft een fantastische scooter met genoeg snedigheid erop , alleen dit kleine minpunt in acht genomen , maar nu kan ik ten volle genieten van mijn Yamaha X-max ;-)

Tot slot heb ik al gehoord dat er dealers zijn in Belgie die weten van dit probleem en die de middenbok bij aflevering in samenspraak met de klant eraf doen
 
Ok duidelijk, vind het gewoon te triest voor woorden, dat er id door zo'n groot motor merk
nog niks aan gedaan is. Schande. En dat voor dit merk.
Gua kosten zouden ze daar niet op leeg lopen, als ze een nieuwe constructie zouden ontwikkelen.
Jammer, als ze Rossie en Lorenzo niet zoveel salarissen hadden gegeven, hadden ze
dat geld beter kunnen gebruiken voor dit soort situaties.
 
Het 13" achterwiel is de grote boosdoener, valt voor de rest weinig aan te doen.
Overigens lijkt mij een beetje werken aan je brommer of bandjes op pompen een stuk lastiger zonder middenbok.
Maar goed 2 stappen opzij gezet worden zoals Raffa heeft ervaren is echt schrikken dus dan wil je wel demonteren.
[me="@"]FaToPi[/me] pas vooral op met de kleinere rotondes!
 
Laatst bewerkt:
Web , de middenbok is er heel vlug terug opgezet hoor als het voor zo zaken is , is maar een circlips en dan de stang eruit en de veer lossen en dat is het , is geen 2 min werk hoor 😉
 
Moge scooteraars, even ter info; ik gaat mijn xcity 250 verkopen.
Heb em al bij de xcity 250 item ge z. Als jullie iemand weten, hoor ik het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan