Yamaha x-max 400

En Fatopi , hoe verlopen de ritjes daar op je nieuwe scoot ? ;-)


Helaas sinds vorige week niet kunnen rijden ivm storingsdienst van mijn werk. Gisteren de navigatiebeugel aangepast dus van de week zal het er, als het weer het toelaat, wel weer van komen..
 
Nu ben ik er over aan het denken om misschien in de toekomst een j. costa vario onder mijn scooter te zetten omdat deze begint uit te komen voor de x max 400 , op mijn T-max had ik ook een j. costa eronder staan waar ik toch wel tevreden over was , haalde de begindip er wel uit en was onderin toch wel wat sterker , zou het de moeite zijn om onder de x max ook zo een vario te zetten en brengt dit misschion extra slijtage met zich mee ???
 
Ik ga eens ergens proefrijden om te ontdekken of hij mijn Silverwing mag vervangen.

Vragen die ik hoop te beantwoorden:
Vind ik hem pittig genoeg (ik ben tegen opvoeren en kabaalpijpen)?
Ga ik wennen aan het motorblok (monocilinder, op de swingarm)?
Heb ik last van de geringe grondspeling?
Is er een ruime topkoffer leverbaar?

Voel je vrij om een voorschotje te nemen op mijn vragen....

P.s. Ik hoopt dat hij minstens 1:26 loopt, anders heb ik met dat kleine tankje nog minder actieradius dan nu.
 
Laatst bewerkt:
Hoi gt scooter ,

Pittig genoeg is hij wel want hij trekt Door zonder een dip te bespeuren, had wel andere ervaringen met de originele t max , over het originele uitlaat moet je je geen zorgen maken , geen kabaal te bespeuren

Wennen aan het motorblok dat moet je zelf ervaren natuurlijk , kan ik je niet in helpen

grondspeling last ? Ja als je echt in de bocht gaat hangen zoals ik maar dan moet de middensteun maar wijken , staat op 2 min er terug onder 😉

ik dacht zeker dat er een ruime topkoffer voor aanwezig is maar als je de ruimte onder het zadel ziet , wie heeft dan een topkoffer nodig 😉

het verbruik valt ook goed mee vind ik , zit rond de 4 liter dacht ik , ook te zien hoe je ermee rijd natuurlijk , bij mij zit er toch geregeld sportief bij

laat weten wat je bevindingen zijn ervan
 
Op 3 van de vier vragen zal de balans positie zijn.
Op de vraag mono cilinder en swing arm zal volgens mij de balans eerder negatief zijn vrees ik.

Laat het ons zeker weten wat je bevindingen zijn.
 
Vandaag eindelijk eens een flink stuk kunnen rijden. 300 kilometers afgelegd en een hoop plezier gehad.
Want wat is het toch een wendbaar ding. Ik voel me weer de jonge puber die op zijn Zundapp reed. Lekker lichtvoetig en je gaat er zo de bocht mee om. En het accelereren is ook een genot.
Vandaag ook zeer sportief de bochten en rotonde's genomen. Geen centje pijn met de middenbok. En dat terwijl ik toch redelijk snel, en voor mijn gevoel plat, de bochten genomen heb. Ik heb mijn achterveren op de een na stugste stand staan. Zou dat wat uitmaken?

Wat mij wel opviel wat de na 250 Km de F trip verschijnt. Als je dan gaat tanken gaat er 10 liter in. 4 Liter reserve op een tank van 14 liter?. Zijn dat ook hier de ervaringen?


Kortom: een heerlijke dag gehad en morgen nog eentje in Den Bosch. *O*
 
raffa, ik heb een j. Costa vario met een dikke akra zonder einddempers en ik kan je de j.costa aanraden. Volgens mij heb je al een andere uitlaat dus dat scheelt weer.Je kan um niet vergelijken mat de t max, die heeft standaard veel meer power... Ik zit erover na te denken om de xmax in te ruilen voor een tmax, met een j,costa en een akra... Wil meer power....
 
Hi all,

Afgelopen week vrijdag is mijn nieuwe (2ehands met 2600km) X-max 400 ABS geleverd en eergisteren na het werk waren alle papieren en nummerplaat in orde.
Na jaren in de file staan in een blikken doos (en af en toe nog eens met de GSX-R 1000) eindelijk terug altijd als eerste weg aan de lichten.
Ik heb er ondertussen al 200km bij gezet (een deel daarvan in een onverwacht onweer met voldoende bliksems), en ik moet zeggen dat ik tevreden ben *D

Ik hing al even rond op het forum, en na wat research was mijn keuze op een X-max 400 gevallen.
De stugge achtervering die geregeld terugkomt als minpunt valt nog mee vind ik (maar de GSX-R heeft achter een redelijk harde Ohlins dus mijn referentie-kader is misschien wat anders als gemiddeld).
Trekt verder vlot op, goede remmen, redelijk wendbaar ondanks het hoge gewicht, en voldoende opslagruimte (en al helemaal met de 50L topkoffer die er bij zat).

Nog een paar vraagjes voor de mede-X-maxers:
- Heeft er iemand ervaring met de Yamaha smartphone-houder? Ik vind er weinig tot geen tests of gebruikerservaringen van, maar ik ben er wel in geïnteresseerd.
- Hebben jullie een manier om de underseat opslagruimte te organiseren? Momenteel gebruik ik de beproefde "alles-op-een-hoop" methode, maar een soort binnentas op maat voor een deel van de opslagruimte lijkt mij handig.
 
Hi all,

Afgelopen week vrijdag is mijn nieuwe (2ehands met 2600km) X-max 400 ABS geleverd en eergisteren na het werk waren alle papieren en nummerplaat in orde.
Na jaren in de file staan in een blikken doos (en af en toe nog eens met de GSX-R 1000) eindelijk terug altijd als eerste weg aan de lichten.
Ik heb er ondertussen al 200km bij gezet (een deel daarvan in een onverwacht onweer met voldoende bliksems), en ik moet zeggen dat ik tevreden ben *D

Ik hing al even rond op het forum, en na wat research was mijn keuze op een X-max 400 gevallen.
De stugge achtervering die geregeld terugkomt als minpunt valt nog mee vind ik (maar de GSX-R heeft achter een redelijk harde Ohlins dus mijn referentie-kader is misschien wat anders als gemiddeld).
Trekt verder vlot op, goede remmen, redelijk wendbaar ondanks het hoge gewicht, en voldoende opslagruimte (en al helemaal met de 50L topkoffer die er bij zat).

Nog een paar vraagjes voor de mede-X-maxers:
- Heeft er iemand ervaring met de Yamaha smartphone-houder? Ik vind er weinig tot geen tests of gebruikerservaringen van, maar ik ben er wel in geïnteresseerd.
- Hebben jullie een manier om de underseat opslagruimte te organiseren? Momenteel gebruik ik de beproefde "alles-op-een-hoop" methode, maar een soort binnentas op maat voor een deel van de opslagruimte lijkt mij handig.


Ik heb hem net dus ben voorlopig nog niet toe aan een opslagruimteorganisatiecurus. Voor iemand die gewend is zijn pinpas, met moeite, onder het zadel op te slaan is de ruimte bij de X max een hele ervaring.. Maarehh Fotos van de brommert?
 
Maarehh Fotos van de brommert?

Foto's zijn nog van de garage die 'em verkocht, maar hier is hij dan:

full
 
Snel die standaard uitlaat eraf en je hebt een van de mooiste scoots van dit moment.
Veel plezier ermee!

big_yamaha-x-max-400-2013e-05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Thanks guys, en ik heb al wat rondgekeken naar andere uitlaten, maar budget gaat nu even naar kledij en goed slot :)
:^
Die akra is , in die kleur, vooralsnog alleen via Yamaha te verkrijgen en kost dan 200 euro meer dan de tiet versie. Ik kijk on het voorjaar wel of akra hem zel al kan leveren
 
Whatts, smartphone houder werkt goed. In combinatie met stroomstekkertje (micro-usb lader of apple stekkertjes) een prima accessoire die beugels en klemmen overbodig maakt. Daarnaast is ie waterdicht en makkelijk te sluiten en openen. Wel even opletten op de grootte van je smartphone. Ik gebruik een Iphone 4 en die past goed. Grotere formaten of met een dikke telefoonhoes gaat niet werken.

Voor navi op de Iphone gebruik ik de app Waze. Werkt makkelijk en goed. Hoef nu ook geen afzonderlijke tomtom/garmin/.... meer mee te nemen.
 
Bedankt voor de info over de smartphone-houder!
Blijkt dat iemand hier op het werk ook de originele Yamaha houder heeft maar op een ouder model scoot. Ik weet niet of het design helemaal hetzelfde is, maar deze vond ik wat aan de lompe kant.
Als je wat pics zou willen posten van de jouwe, dat zou ik zeer op prijs stellen!
Ik heb een Galaxy S3, S5 en een Lumia 520. De S5 zal wat aan de grote kant zijn, maar de Lumia (en misschien de S3) zouden wel moeten passen.

Ivm. de orde in de opslagruimte: ik heb dit besteld: "Kwik Tek ScootR Logic SLUSB-1".
Vanuit de USA via eBay met levering was het 31 euro (en mogelijke importkosten), zodra ie geleverd is, post ik wel wat meer info.

full
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de link pedrito, eindelijk ook eens een duidelijke blik op de binnenkant.

Ik vind het inderdaad ook een redelijk grote doos, daarom dat ik nog niet beslist heb...
 
wieberen Oma,

Van de week een mail naar Akrapovic gestuurd. Ze hebben voor de X max alleen maar een RVS uitlaat. Ik heb ze gevraagd of er plannen waren voor een carbon versie maar helaas gaat die er niet komen.. -O-
 
Vandaag stond er een grote doos op de keukentafel.
Had mijn geliefde stiekum de Akra van yamaha voor mij gekocht. En wat issie mooi :9~

Gelijk gemonteerd en je merkt dat de brommert wat feller is. En het smoelt een stuk beter.
Zie plaatjes oud en nieuw...


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan