Kymco Xciting 400i

Ja jan ik had hem al gelezen leuk hoor.

Hi Sosje ;)

Tja Jurgen ScooterXpress had m'n scooter zien staan bij Motoport opstap dag, en heeft me toen later via mijn email uit mijn m-f profiel benaderd met de vraag of ik zin had in dat interview.
Heb er wel nog even kort over moeten na denken omdat het niet helemaal mijn ding is maar vond het
uiteindelijk toch best wel leuk, en nu staat het kennelijk dus ook op de site van Kymco.nl, ik had het anders waarschijnlijk niet eens vermeld op m-f, want dat zien mensen die de ScooterXpress lezen vanzelf wel.
Maar nu het zo als pdf url op Kymco.nl staat vond ik het wel geinig om te delen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beste Jan,

Ik wou je toch nog even bedanken voor de antwoorden en de vele info.
Heb ondertussen een crf250l gekocht ipv een scooter. Waarom: dient als hobby, goedkoop, geen wegentaks, lage verzekering, zuinig,... en vooral na een rit niet tegen meer dan 200per uur en meer naar huis, vol in de wind, ...
Ondertusssen al een 2000km op een kleine maand. (modifs tot nu: uitlaatlijn arrow, voorste gedeelte gewarpt en geseald, efi controller, luchtfiterkast, handkappen, achter tandwiel van40 naar 42)
Zou nog wat willen veranderen bv achterveer yss (thailand), voorveer, rekje voor achterop, voorrem van m versie, big bore-kit)
Veel van te vinden in Thailand, maar ja de taal.

Vriendelijke groeten.
 
Helemaal goed toch jan, het is je trots en een geweldige scoot dat mag toch best vereeuwigd worden hoor.
en je bent ook een leuke persoonlijkheid die de scooter niet mistaat.
 
Ook niet verkeerd zo'n Honda crf250l, ik heb altijd een zwak gehad voor off-road bikes.
Vroeger (30jr. geleden) ook wel een Honda XL 500 gehad, en nog wel wat andere.

Het is idd. een Thaise motor (lees: gebouwd in Thailand) hij kost daar 130,000 Baht naar euro = 3424 euro.
je hebt er al aardig wat aan verspijkerd kan me alleen niet voorstellen dat een big-bore set beter is als de OEM cilinder kit, maar goed ik heb ook de wijsheid niet in pacht.

En is zo'n mono achterveer nou zo bijzonder dat dat dan uit Thailand moet komen?
Wat betreft de taal, ja de Thai is helaas een beetje chauvinistisch en soms ook simpel.
Zak je een land lager af Maleisië of van mijn part nog een land lager Singapore dan zijn ze in eens wel erg goed in Engels.
Ik spreek bijna op dagelijkse basis mensen uit Taiwan, nou die kunnen ook heel erg goed Engels (Chinezen van het vaste land daar in tegen weer een stuk minder)
Het Thaise alfabet 'ko kai' blijft voor mij ook lastig, ik schrijf met een Thai die geen Engels kan vaak fonetisch, en dan moet ik nog maar hopen dat ze me snappen want ook fonetisch kun je in diverse talen uitdrukken.
Voor mij is het beste een life-chat dan gaat het goed, kan overigens als het echt niet anders kan wel heel makkelijk bemiddelen en zorgen dat je je spullen worden op gestuurd, echter weet ik niet of de Thais net zo handig inspeelt op de geldende invoerrechten als een Taiwanees.
En dat kan aardig oplopen kan ik je vertellen, soms zelfs dusdanig dan het niet loont.

Wel mooi hoor dat mis ik wel eens met een scooter, een lekker stukkie off road gaan, veel succes ermee en crossen maar :)

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Mijn achterband (Pirelli Diablo) was weer op, dit is me 3e achterband met de kilometerstand op 14000km. :]
Achterbandje kost 85 euro bij Albatros in IJmuiden.
Uiteraard zelf het achterwiel er even uitgehaald (15 min. werk)
Terug zetten duurde iets langer want ik zet alles altijd opnieuw in het keramisch vet, daarnaast wat lithium-vet aan de kogellager van de swingarm, en ook de remklauw even los gehad om de geleide-pennen weer in het silicone-vet te zetten, en ook nog een nieuw likkie kopervet op de remblokken.
De achter remblokken zelf zijn nog niet op, maar kunnen nog 5000km. mee.
De achter remblokken gaan dus in totaal 20.000km. mee.
Vervang ik voor en achter band (met zelf uithalen) dan is de prijs voor 2 Pirelli Diablo's 210 euro, en dat is de zelfde prijs als ik vorig jaar heb betaald.

image.php


image.php


image.php


image.php


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Leuk Jempie, ik zit ook te loeren naar een crf250l/m of een klx 250. Goede zithouding. Top.
zeer aantrekkelijke prijs nu ivm geen abs.
Precies wat jij allemaal erop wil, zat ik ook al naar te kijken. Veel plezier ermee.

mooi bandje Jan, beetje onder geschikt bandje, meesten rijden geen Pirelli. Goede band
Maar hiermee had je de zomer nog wel door gekomen zeker??
 
Mijn ABS begon sneller in te grijpen, en met regen stond ik te spinnen aan het stoplicht, was dus nodig. Er zitten veel snelweg kilometers op de oude band O.A. ritje Finland dus de zijkanten zijn nog wel aardig maar het loopvlak was niks meer en daar zat ook al een paraplu in... Dus het was tijd voor vervangen.
Mvg. Jan
 
Keramisch gebruik je voor elk moertje boutje wat je vroeger in de kopervet zette. Elk moertje boutje van mijn scooters zet ik meestal vanaf nieuw in het keramisch vet. (geld b.v. Ook voor de schroefjes van je rem pot deksel)
Ik heb 1x een pot van 20 euro gekocht en die gaat je levenlang mee. Nooit meer last van vastzittend bouten/moertjes. De eigenschappen van keramisch vet zijn subliem.... enige nadeel is dat het vlekt... Dus je moet wel schoon verwerken..
Ik heb dan ook gewoon een schilders kwastje in de pot staan.
Mvg. Jan.

P.s.
Gebruikt een garagist geen.keramisch vet dan wordt het tijd om een andere garagist te zoeken!
 
Laatst bewerkt:
Okee bedankt, ik had namelijk bij het eraf halen van het achterwiel een keer een bout die afbrak .
de bout zat in het aluminium blok onderaan en die hield de brug/swingarm vast.
daar komt vocht en zout tussen de bout en blok, en zat helemaal versmolten met het aluminium.
Heb ik wel uit weten te boren en een helicoil in gedaan, maar geen vet op gedaan.
Een garagist wist ook niet wat erop te smeren. Nu weet ik het. Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Sinds kort kennelijk in mijn eigen stad concurrrentie gekregen van nog een gele Xc. :9
Blijft wel apart als je al geruime tijd alleen op een gele rijd en er dan toch weer een tegen komt.
Vandaag die andere gele in Haarlem bij toeval 2X gespot, 1x in de stad bij Perry motors en 1X bij het wegrijden voor mijn deur.
Mocht jij dit ooit lezen: Ik draaide net thuis de stoep af dus even terug zwaaien zat er niet in.


Al een tijdje stil met wat leuke plaatjes van mijn kant dus kan er wel weer een paar laten zien.


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Mvg. Jan *D
 
Voor NL.

-Mat Zwart
-Zwart (Pearly metalic)
-Mat Grijs
-Geel (Pearly metalic)
-Glimmend Grijs metalic ?


In Azie hebben ze ook "Bruin Pearly metalic" Wit en Rood.
 
O.a. dikke verbouwing thuis, vloer, electra, stucadoren, schilder, timmerwerk.
gaat paar maanden duren, en dan daarna de tuin ook nog aanpassen.
Als alles dan tip-top is wil ik voor een langere periode weg gaan naar m'n huis in ChiangMai.

Mvg. Jan
 
Ja, inderdaad verbouwen neemt veel tijd in beslag Jan. Zeker als je het goed wil doen...

Ik heb ondertussen de CRF verkocht na 6000km.
Dan ben ik 2 maand gaan trialen met een Beta 250 en deze vorige week verkocht.. Teveel poetswerk aan en opladen op aanhanger enz

Nu een Husqvarna strada 650 gekocht, weer geen scooter, maar ja.
Rijdt super makkelijk, geen bokken niks (wel tempsensor modif), t'ja het is geen duke 690, daar is hij 20kg te zwaar voor en 10pk te weinig. Maar o zo soepel, klein rond punt in tweede zonder koppeling te moeten gebruiken.

Grt
 

Er zijn 3 dingen die ik minder mooi vind aan deze verder adembenemend mooie scoot

- cockpit (ik vind 2 analoge meters veel mooier
- ruitje is te laag
- spieggels

in dit filmpje echter, heeft de eigenaar de spiegels vervangen voor 2 kuipspiegels...te vet
 
Terug
Bovenaan Onderaan