Kymco Xciting 400i



Zie ik nou dat ze de cockpit hebben veranderd?
Kan me herinneren dat er n digitale snelheidsmeter in km op zat (onleesbaar en 1 van de weinige dingen die ik niet mooi vond aan de scoot.
Nu zit er n analoge op, heerlijk
 
Deze features promo zoals het filmpje zegt, kom ik het laatste half jaar vaker tegen.

Alles draait bij mijn cockpit om de toerenteller de km teller is bijzaak.
Bij die nieuwe dus kennelijk andersom.

Ik vond na het zien die nieuwe cockpit niet interessant genoeg, daarom dat ik het eerlijk gezegd niet nodig heb gevonden hem hier eerder te laten zien.
Voor jou nu even een close-up Ferry ;)

image.php




Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Dat komt denk ik door die vormen van dat zilveren frame

Ik had het eerder eigenlijk ook zo opgeschreven maar weer weg geveegd, tis allemaal nixs, dieptepunt bij de bmw is de tpm teller waar je niet fatsoenlijk van kan aflezen, hoe ik over de spartaanse cockpit van de Xciting dacht/denk had ik al voor aanschaf in dit topic geventileerd.
Tegenwoordig weet ik niet beter dan dat het sober is en kennelijk maar om 1 meter draait.

Hey Sos moet je bij Arie persoonlijk langs voor aanmelden, of kan dat ook anders?
Wil het ook graag even ervaren, de oude staat nog vers in mijn geheugen, en vond toen het motorvermogen van de Tmax530 slappe hap vergeleken bij de bmw.
 
http://www.molenaarmotors.bmw-motorrad.nl/nl/molenaarmotors/nl/dealer/find_us/department_1.html

via de link kun je een proefrit afspraak maken.
en ja die cockpit van de bmw is niet het beste bedacht daar zijn alle testen het er unaniem met elkaar erover eens.
ik denk de gebruikers ook.
jammer dat fabrikanten met een model update de wens van de klant en de adviezen van de bladen toch nog best vaak in de wind slaan.
heel soms word er naar geluisterd en zie je dan echte tevreden klanten en journalistiek hierover.
het was mooi geweest voor de 2016 model van bmw om dit te doen.
vervolgens jammer dat er een andere fabrikant hierin mee gaat.
gelukkig is de rest van de scooter van de bmw en de kymco wel mooi.

zo ik heb de proefrit maar gelijk aangevraagd.
 
Laatst bewerkt:
@ Sossa
Xie Xie (thx)

@ Moljave

Zit een ander oem scherm op, dawassum.
Als er nu al wat motorisch veranderd zou zijn zou het vorige ding niet goed genoeg zijn geweest, een motorisch concept moet bij de Taiwanese fabrikant net iets langer mee kunnen gaan dan 2,5 a 3 jr. en dat kunnen ze ook wel. Opzich niet helemaal in lijn met het besteding patroon van de eiland bewoners, die weten van gekkehuis namelijk niet wat ze nu weer eens voor hun brommer zullen of moeten kopen, geld speelt geen rol

Ander scherm voor ons is ook onzin, want voor een westerling is het scherm nog nooit fatsoenlijk qua hoogte geweest.... nieuw oem scherm ziet er daarnaast minder stoer uit uit als de voorganger... voor een Aziaat of kleine europeaan zal het net wel even comfortabeler zijn. Maar de gemiddelde Nederlander is geen van beide.
 
Laatst bewerkt:
Andere fabrikanten doen toch ook langer met hun concept? De t-max is nu volgens mij 15 jaar op de markt maar is dat qua concept niet hetzelfde gebleven? Los van allerlei aanpassingen natuurlijk.

Ik heb het idee dat de Aziaten vaker hun scooter als hobby zien zoals je hier meer met motoren ziet. Klopt dat? Jij komt er vaker dan ik, bij mij is het bij een paar korte vakanties gebleven. Op straat zie je veel die het als vervoermiddel zien. Maar via andere kanalen heb ik de indruk dat er ook veel liefhebbers zijn.

Zelf ben ik niet zo van de grote schermen. Helemaal geen scherm dan hang je in de wind omdat je niet voorover zit. Maar een volledig scherm lijkt mij niets in het donker in combinatie met regen. Het halfhoge standaard scherm op mijn DT maakt dat ik net in de turbulentie zit op de snelweg. Ik ben eraan gewend. Het kleine schermpje op mijn vorige (new dink 200) voldeed prima.
 
Ik weet niet precies wat er allemaal anders is aan b.v. een tmax 2002 en een uit 2010.
Maar het is wel typisch Japans om iets te maken wat over een lange periode eigenlijk een heel goed concept blijkt te zijn.
Goed voorbeeldje daarvan is b.v. de Technics draaitafel (pick-up)
dat ding zag het levenslicht ergens in 1971 of '72, en is nog steeds een gangbaar product, ik weet nog wel wat typische producten maar laat het er zover even bij.

Zodra mensen poen beginnen te krijgen komen de hobby's om de hoek kijken.
Japan is daar een school voorbeeld, die maakte in de jaren 50,60,70 al spelletjes die over de hele wereld werden verkocht maar ook dure zend apparatuur voor hobbyisten, vishengel attributen en de duvel en z'n ouwe moer om hobby's te bedrijven.... ook allemaal top kwaliteit.
Hoe meer hobby's in een land, hoe groter de welvaart, en vise-versa

In Taiwan (een 'nieuw geld' land) rijden ze op alles, dus ook gewoon supersport en Harley.
Aziaten in zijn algemeenheid zoeken elkaar wel ook wat vaker op, dus als ze een Porsche hebben dan zijn ze binnen no-time lid van een Porsche club, en daar komen dan T-shirts, petjes, stickers, vlaggen etc. en heel veel meetings bij om de hoek kijken.
Dat vinden die gasten daar helemaal te gek om met een complete volksstam allemaal gelijk gezind te zijn.

Het standaard plaatje van Taiwan is een fabriek die in de na middag leeg loopt en waar 100.000 scootertjes te gelijk uit komen rijden, dat is ook wel zo, das de gewone man, die heeft het ook niet slecht, maar de groep met poen is ook enorm groot.

Meestal spreek ik alleen gasten die wat meer hebben te verteren, Een chat kennis van mij ze heet Julia rijd naar haar werk op een Kymcootje, en dan zodra ze vrije tijd heeft dan pakt ze haar sportbike om een potje door de bergen van Taiwan te scheuren.
Er zijn duizenden Julia's en even zoveel mannen daar die gewoon ook op normale motoren rijden.

Julia Chen in action
image.php


image.php


Julia heeft een beetje een helm & selfie fetisj, ik heb een keer als
verrassing een "helm op" YT filmpje van haar gemaakt zie..:

Mvg. Jan
 
Hier in het westen hebben de grote Aziatische merken het imago dat ze voornamelijk kopiëren. Maar bijvoorbeeld Yamaha was trendsetter in dat segment met de t-max. In de chopperwereld (verzaagde motorfietsen) komen veel ontwikkelingen uit Japan. Kijk eens wat die Aziaten met hun scooter doen als ze customizen. Je moet ervan houden met die kleurtjes, maar ze maken er wel mooi werk van met hun verlengde scooters.

Net als in het westen kun je niet alles en iedereen over een kam scheren. Maar ontwikkelen kun je inderdaad wel aan de Aziaten overlaten.

Of Aziaten ook zo op elkaar afgeven zoals hier tussen supersports, Harleys,mscooters etc. weet ik niet. Daarvoor ben ik er te weinig geweest.
 
Web: ik vond de tmax veel dynamischer rijden dan de BMW 600 sport, maar ik zal zeker n proefrit maken op de nieuwsbrief 650 sport.

Tellers: ik heb zelf veel liever n analoge snelheidsmeter dan n digitale...vreselijk zelfs.
als ik n xciting zou hebben, zou ik zelfs kijken of de nieuwe tellers zouden passen.

Lijken idd sprekend op de BMW tellers ja lol

Die xciting vind ik 1 van de mooiste scooters die er te koop is, samen met de tmax en de BMW (en mn SR max), maar kost bijna de helft van de eerste 2.
 
Laatst bewerkt:
Je moet je ook niet blindstaren op vermogen. De T-MAX is de enige grotere scoot waar ik mee gereden heb. Dat was het oude 500 model. Dus ik heb geen vergelijking. Maar blijkbaar kan de T-Max nog prima meekomen.

Als ik nu een nieuwe scoot zou kiezen zou ik twijfelen tussen de Xciting 400 en de T-MAX 530. Op de een of andere manier heb ik het meeste vertrouwen in de techniek van Yamaha en Kymco.

Waar zitten de verschillen tussen de Xciting en T-MAX? Een nieuwprijs van EUR 7000 of 12000 scheelt namelijk nogal. Tot welke snelheden blijven beide fietsen bijvoorbeeld nog strak sturen en blijft het blokje nog rustig lopen? En de feedback bij het sturen op bijvoorbeeld een dijkje is ook wel iets waar ik op let. Als iemand beide fietsen heeft bereden ben benieuwd naar de ervaringen.
 
Toeval wil dat beide fietsen een doorlopende voorvork hebben, en dat kunnen niet veel scooters zeggen.

De scooters die een doorlopende voorvork hebben zijn:

Yamaha TMax (only)
BMW
Kymco Xciting
Kymco MyRoad
MaxSym 400/600
Dawassum



Alle andere scooters hebben allemaal een korte voorvork met maar 1 enkel kroonstuk, meeste mensen kijken niet onder het neusje,
maar doe dat gerust eens en je zult mijn optel som kunnen beamen.

Wegligging onder bepaalde omstandigheden met doorlopende poten en dubbel kroonstuk is wel beter te noemen.

Nadeel van de Xciting is dat het achterwiel 14" is.
Voorwiel van 15" is wel het zelfde als van TMAX/BMW
BMW had zich eindelijk eens kunnen onderscheiden door met 16" wielen te komen zodat we eindelijk 200+ kunnen gaan rijden, maar nee hoor de sukkels blijven hangen op de 15" wielen.

Afwerking van de Xciting is een stuk minder als van een Tmax, neem bijvoorbeeld eens de gebruikte materialen van de Japanse buddyseat.
Frappante is wel dat ondanks de kwaliteit wat minder is de buddy heel erg goed zit, en hij ook niet eerder stuk gaat etc.

Als je een beetje flink door scheurt is de voorvork wat slap bij een Xciting, die verdiend andere olie en andere veertjes mogen er ook in.
BMW rijd vanaf het begin met de upsitedown-vork, TMAX heeft sinds 2015 de upsitedown-vork, beide doen het best goed qua vering, terwijl zo'n Xciting behoorlijk stug is
en achter niet vergelijkbaar met de Monoshock van TMax/BMW.


Ik heb enkele jaren als slogan onder mijn avatar de text gehad dat Kymco eenvoud is net als VW.
Onderhoud doe je dan ook met 2 vingers in je neus, en als toetje zijn de spulletjes niet duur, meest frappante is nog dat de spullen zelfs goedkoper zijn als van een Kymco Downtown 300.
Voorbeeld: via EU webshop heb ik een een Mitsuboshi oem snaar voor 75 euro in huis, voor een DT ga je tussen de 125 en 140 euro betalen.

Met een Kymco kun je ook makkelijk naar de plaatselijke laag uurloon bromfietshandel zoals "MyScooterShop" daar kun je met een TMax/BMW en consorten niet terecht

Die 530 waar ik op gereden heb was standaard en in eerste instantie erg sloom, het duurde even voordat hij opgang kwam,
ik was daar wel wat teleurgesteld over, uiteraard zal dat beter gaan als je er een J-Costa in stopt.
Mijn Xc heb ik voor tussen de 5 en 600 euro de CVT van verbouwd, ik rij met rollen die zijn net zo licht als van een 50cc brommer,
daardoor begint de actie direct na het aanraken van het gas.
Zo'n BMW heeft dan weer net even wat meer power als zo'n TMax, enige nadeel van de BMW is het hogere gewicht waardoor het lijkt dat de Tmax nog een kans maakt, maar let op, voor je het weet is de BMW de Tmax weer voorbij en dan is het klaar.
Qua ergonomie is BMW weer een ramp, en TMax gewoon KING.

Aan het einde van het liedje is Yamaha gewoon de baas, kijk maar naar de verkoop cijfers van elk land in Europa en ook daar buiten.
Dat is gewoonweg niet te evenaren, en voor alle andere merken jaloers om op te worden.

Als je van doortrappen houdt dan is zo'n BMW, het beste om
op te fokken.
Het zal alleen lastig worden om van de Sossa-Machine te winnen, daar heb ik ook op gereden, hi hi dat is het beest van NL. en omstreken
 
Laatst bewerkt:
Als je een beetje flink door scheurt is de voorvork wat slap bij een Xciting, die verdiend andere olie en andere veertjes mogen er ook in.
BMW rijd vanaf het begin met de upsitedown-vork, TMAX heeft sinds 2015 de upsitedown-vork, beide doen het best goed qua vering, terwijl zo'n Xciting behoorlijk stug is
en achter niet vergelijkbaar met de Monoshock van TMax/BMW.
Vind je de Xciting slap of stug geveerd? ;) Of bedoel je dat progressieve(re) vering hem goed zou doen?
De voorvork heeft dus een bovenste kroonplaat zoals bij een motorfiets (als ik het goed begrijp en goed zeg).

De afwerking van mijn DT is mij mooi zat. Ik vind het vrij degelijk in elkaar zitten en er strak uitzien.

Makkelijk onderhoud is voor mij wel van belang. De oude VW's stonden inderdaad bekend om het makkelijk sleutelen zonder dat je allerlei speciaal gereedschap nodig hebt. Nadeel bij de nieuwe VW's vind ik dat er juist vaker aan gesleuteld moet worden. Als ik zo om mij heen hoor over mankementen, onder meer van mijn zwager die automonteur is, heb ik momenteel niet zoveel vertrouwen in de duitse kwaliteit. Die duitse kwaliteit is meer een marketingterm geworden heb ik het idee, maar misschien ben ik daarin wel te negatief hoor :)

Vandaar dat ik benieuwd ben bij welke snelheid je onrust begint te voelen in de Xciting 400. En hoeveel toeren de Xciting bijvoorbeeld draait bij 100 en 120. Draait je Xciting met de lichtere rollen op constante snelheid hogere toerentallen of heb je dat op een andere manier gecompenseerd in je aandrijving?

Voor mij is boven de 300cc puur topvermogen van ondergeschikt belang, meer het rijgedrag en loop van het blok. Maar altijd leuk om te horen hoe anderen het zien. Als jij nu een nieuwe scoot zou moeten kiezen, waar zou je dan voor gaan en met welke argumenten?
 
Laatst bewerkt:
Voorvork mag wat stugger bij sportief rijden.
Remedie: gewoon Öhlins olie met viscositeit 40 cST aan 40°C er in, eventueel aangevuld met een setje voorvork veren van Bitubo.
Achtervering is juist weer stug van zo'n Kymco, ik heb alleen weinig verstand van achtervering.
Overigens knapt elke scooter voorvork op van betere olie, dus eigenlijk niet eens een afwijkende wens.

Yup dubbele kroonplaat,
zowel onder als boven balhoofd, het zal misschien vreemd klinken dat ik maar 3 a 4 brommers opgeef die dit hebben, maar geloof me gerust ik heb zulk soort zaken serieus onderzocht.
Ik denk ook niet dat er iemand hier is op MF is die een groter en uitgebreider arsenaal aan wphb's en ander naslag materiaal heeft als ik?

Ik doel ook op oude VW's, je kent ze wel met het slingertje om het raam open te doen.

Standaard toerental ben ik een beetje vergeten, ik dacht 7600 ofzo, maar weet ik niet meer precies, ik rij zelf max 8200tpm.

Je kunt gewoon volgas rijden zonder onrustig gevoel,niks aan de hand, volgas is afhankelijk van de setup tussen de 153 en 161 @gps.
Die van mij loopt uiteraard door de lichte rollen niet zo gek hard, maar is meer een stoplicht racer.

Ik heb het liefst een scooter die 200 of meer kan, want dat ga ik dan gewoon rijden ook, hier om de hoek ligt de A9 daar kan je als het een keertje rustig is direct de gaskraan open draaien.
Als mensen zeggen dat je hier bijna nergens kunt hard rijden dan herken ik dat niet want je kunt op heel veel plekken gewoon gas geven.
Uiteraard rij ik wel met alle toeters en bellen om zoveel mogelijk flitsers en mobile controles ruimschoots van te voren op te merken

Om stevig door te kunnen rijden lijkt mij een 2 cilinder het beste
voor mij... de bmw heeft zover voor mij de meeste kans om wat van te maken, eigenlijk natuurlijk de Gilera.GP/Aprilia.SRV maar Italiaans komt helaas niet voor in mijn woordenboek.
Nukken van BMW hoef ik persoonlijk niet zo bang van te zijn zie daarvoor o.a. een van mijn uitgebreide howto's in het bmw topic.
WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"
er staan er nog wel meer door het topic heen b.v. deze WebEngine in "2012 bmw maxi scooter"

Overigens ga ik net zo makkelijk op een sukkel gangetjes van 50 een toertje doen langs de Meije, en rij ook vaak gewoon op de rechter-baan van de snelweg.
Denk ook niet dat als ik op een scooter naar mijn werk zou moeten ik te hard zou rijden.

@ Bulldozer
XieXie(THX)Bulldozer
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk kun je in Nederland ook hard rijden afhankelijk van plaats en tijdstip. Zelf doe ik het niet in verband met rijbewijs en ik moet ook zeggen dat ik de behoefte niet meer zo heb. Voor mij was dit ook de reden om van sportieve fietsen af te stappen waarop ik continue het gevoel heb dat ik aan het inhouden ben.

Voor mij zou 150-160 GPS snel zat zijn, dan heb je bij 120-130 nog genoeg reserve. Is dat met lichte aanpassingen? Want Kymco geeft zelf 140 op.

Hou zou jij de Xciting omschrijven, leunt die dichter tegen de T-MAX of de DT aan? Aan de andere kant, we kunnen erover blijven kletsen. Tegen de tijd dat ik aan iets anders toe ben, zal ik gewoon zelf moeten gaan rijden.

Bij motorfietsen stonden eencylinders erom bekend dat ze het niet zo fijn vinden om langdurig aan hoge snelheid een constant toerental te draaien. Aan de andere kant waren die blokken en zeker ook de versnellingsbakken er gevoelig voor om veelvuldig bij te lage toerentallen vol het gas open te draaien, dan stonden die blokken te hakken. Dat laatste lost een scooter natuurlijk vanzelf op met de CVT. Bij de motorzaak waar ik veel kwam reden een aantal jongens in de eencylinderklasse met ruim 80pk aan het achterwiel met hun motorfietsen. Maar ja die draaien hun hand er ook niet voor om, om op een zaterdagavond een blokje open te trekken zodat ze zondag aan de start konden verschijnen. Dat waren opgepepte Rotax en Yamaha blokken die niet zo uitgebalanceerd waren als bijvoorbeeld de huidige KTM blokken die standaard al boven de 70pk aan de krukas zitten. Ik had ergens anders al aangeven dat zo een KTM 690 blok in een stijf en licht scooterframe wel eens een hele mooie combi zou kunnen opleveren in de scooterwereld.

Sccoters zijn een stuk tammer en/of meer bulletproof door de CVT (lees: eigenaren die bij te lage toerentallen teveel vermogen vragen). Daar draaien de eencylinder blokken wel meer kilometers, maar als je vaak hoge snelheden wilt rijden zou je denken dat ook daar een twin een langere levensduur heeft.

Een dingetje snap ik niet zo goed van de T-MAX. Als ik het goed heb begrepen heeft die een loze zuiger die de functie heeft van de veel gebruikte balansassen. Dan denk ik waarom maken ze er geen geen triple van a la Triumph en MT-09. Dan kunnen jullie met gemak naar de 100pk en boven de 200km GPS en is iedereen blij ;)

Zoals eerder gezegd, mooie verhalen over je technische adviezen en je ervaringe in Azië. Ga zo door en blijf het met ons delen.
 
Misschien is een triple een volgende stap, ha ha uniek.

Kymco is vrij toegankelijk je kunt altijd contact met hun opnemen via het mail adres op hun site om te vragen waar de demo staat, staat hij niet in de buurt dan zijn ze zelfs in staat hem ergens anders neer te zetten.

Xc is wendbaarder dan DT, heeft te maken met het verschil in frame, het voelt net iets meer aan als een conventionele motorfiets, Vergelijken met een Tmax durf ik niet zo goed, omdat er toch wel een wezenlijk verschil is tussen motorblok in frame en outboard CVT met swingarm.

Voor mij zou 150-160 GPS snel zat zijn, dan heb je bij 120-130 nog genoeg reserve. Is dat met lichte aanpassingen? Want Kymco geeft zelf 140 op.

Ja dat is een foutje in dat verhaal, het is mij bekend, snap ook niet waarom dat nooit is aangepast?
Het is van huis uit tussen de 153 en 155 @ gps de teller gaat dan al ergens richting de 165 a 170.
Zelfde geld voor de Yamaha Xmax400 die rijd mogelijk zelfs 1 of 2 kilometer harder?
Een DownTown 300 rijd @ gps al ergens tussen de 137 en 141 waarbij de teller dan richting de 155 gaat.

Er staat een aantal pagina's terug een hele mooie vergelijkingstest in het Spaans met alle 400CC's op een rij.
Zie: WebEngine in "Kymco Xciting 400i"

Het geen hier onder staat is zo'n beetje de uitkomst van die test:

* KYMCO is undoubtedly the most athletic, with the most enthusiastic engine of the four.

* Suzuki and SYM go to the opposite extreme, showing as focused on maximum comfort vehicles

* Yamaha may be the most balanced.

Ha ha zo'n uitkomst is ook weer wat, want zowel K= athletic als Y= balanced spreekt me aan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat de Xc een inboard CVT had maar niet dus. Maar goed je moet het totaalplaatje altijd in de praktijk ervaren. Kymco heeft vaak wel levendige blokjes, daar staat de Downtwon in zijn segement in ieder geval wel om bekend.

Technisch mooi zo een triple, al zou ik persoonlijk nog altijd enthousiast worden van een moderne single a la KTM in een scooter. Maar daar moet ook een markt voor zijn.

Volgens mij zou Yamaha best kunnen scoren met een triple als een soort super T-Max naast de huidige. Kijk bijvoorbeeld naar Triumph die uit het 675cc blok afhankelijk van de afstelling ongeveer 100 en 125pk haalt. Zo kunnen ze een Uber-T-Max in tour en sportuitvoering uitbrengen, maar goed ik werk niet voor een fabrikant. De T van triple zit al in de naam dus wie weet hadden ze al plannen. En ze hebben al meer ervaring met triples dus de klanten van Yamaha weten ook een beetje wat ze kunnen verwachten. Daarbij vind ik dat Yamaha blokken met de crossplane technologie een erg mooie loop hebben.

Misschien voor een scooter uniek, maar als je kijkt naar de motorfietsen dan zou ik een triple voor een Yamaha scooter eigenlijk een hele logische keuze vinden. Zeker als je kijkt naar het scooter aandeel in de verkopen van Yamaha. Als je even verder denkt zouden ze de voorkant ook kunnen aanpassen en er een driewieler variant naast maken als concurrent van de can-am. Alle technologie hebben ze in huis, kwestie van modulair bouwen en goed in de markt zetten. Aan de ene kant hebben we de crisis, maar aan de andere kant vergrijst de motorwereld en zijn er in die groep ook nogal wat genoeg mensen met veel geld en evenveel vrije tijd. Maar goed ze moeten het zelf weten ;)
 
Ikzelf had, met mn beperkte technische kennis, het idee dat tmax en bmw niet harder gaan vanwege de kleine wielen.

De xciting 400 heb ik maar n 15 minuten gereden, maar ik vond m heerlijk.
Kon niet echt inschatten hoe snel die was, omdat ik beetje door de polder had gereden.
Ook t ruitje kon ik niet echt testen, maar hij lijkt me klein.
Vering stug, maar wel lekker. Stevige remmen ook.

De tmax 530 ging als n raket en zonder dat ik t in de gaten had, was ik 2,5 uur onderweg.
Voelde me totaal op mn gemak. Bij het perfecte af.

Het prijsverschil is echter wel fors hoor en de xciting vind ik toch wel erg mooi.
Vooral n witte is heel mooi.
De tmax is nog mooier, maar 12.000 tegenover 8.000 is toch wel slikken.

1 proefrit op een tmax 500 2008 gereden, maar die was als n boot met insturen.
Wil nog n keer n 500 rijden, want deze proefrit was echt n enorme tegenvaller en vraag me af of er iets niet in orde was
 
Ze schurken idd. wel redelijk tegen een bepaalde snelheids grens aan om het leuk koersvast op de weg te houden Ferry dus dat klopt wel zo'n beetje wat je zegt.

Het is daarom ook niet voor niets dat eigenlijk de enige echte hard rij scooter: GileraGP/ApriliaSRV een 16" voorwiel heeft, achter dan weliswaar een 15" wiel... maar voorwiel is nog net even belangrijker.
Maar zover is het de enige 2 cilinder powerboat die uitgevoerd is met een 16" voorwiel, en dat is dan toch wel weer de vooruitstrevende klasse die ze in Italië al jaren terug hadden ingezien.

Sukkels van BMW, zien dat dan kennelijk niet en gaan ondanks dat ze de beste papieren na GileraGP/ApriliaSRV in huis hebben om een race scooter te maken door met hun 15" wielen.
Nog erger wordt het als je naar het BMW windscherm kijkt.
Ze hadden de kans om het te verbeteren... daarvoor hoef je alleen maar te kijken naar hoe subliem gevormd en naadloos een standaard windscherm op een Suzuki Burgman zit gemonteerd... maar nee hoor BMW gaat anno 2016 gewoon op de zelfde voet verder met dat domme schermpje van ze met die achterlijke draaiknoppen op de sport.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
de tmax word al 8 jaar gespeculeerd over een trippel inderdaad vanwegens die 3de dode hole zuiger.
die bmw hebben ze expres begrenst bij de 180 gps.
het blok zelf gaat over de 200 gps maar ivm de banden die niet harder mogen dan 185 ongeveer hebben ze ervoor gekozen om dit zo op te lossen.
ik denk dat ze het ook met het oog op de tmax hebben gedaan.
omdat die ook niet zo hard gaat en zij willen de bmw als concurrent van de tmax neer zetten.
zou hij 200 gaan zou die eerder in het vaarwater van de gp800 en aprilia komen.
dat vind bmw denk ik niet zo interessant want die verkopen samen nog lang na niet zoveel als de tmax.
dan kun je je maar beter laten vergelijken met de tmax
 
Laatst bewerkt:
Een Triple-Max denken dus meer mensen over. Het lijkt mij ook een logische keuze. Als fabrikant zou ik daar liever mijn geld op inzetten dan een supersport die over de 200pk en 300km gaat. Als je naar de verkopen van de T-Max kijkt (niet alleen in NL kijken natuurlijk) dan denk ik dat ze meer van een Triple-Max zouden verkopen dan weer een nieuwe R1. Triumph heeft dat ook gedaan die zijn gestopt in het 1000cc supersport segment en als fabrikant doen ze het heel goed. Als ik Yamaha zou zijn zou ik de eer van de snelste supersport aan Kawasaki geven en verder innoveren op scootergebied zoals ze met de eerste T-Max hebben gedaan.

Zou een Triple-Max iets voor jou zijn Sossa?

Terug naar Kymco, van mijn eigen downtown vind ik ook dat het wit hem goed staat. Qua vormgeving vind ik de downtown nog steeds niet verkeerd zeker de achterkant. De XC staat op de Kymco site voor 7000 euro, bij Kymco heb je wel veel waar voor je geld moet ik zeggen. En met de basic techniek kom je niet zo snel voor echt grote verassingen te staan.
 
ja en yamhaha tripel zie ik niet zo snel kmen ondanks de wensen van de verkopers, en het feit dat het inderdaad veel lichter zou zijn dan bmw etc.
maar een kymco 2 cillinder 400 cc zou toch ook mooi zijn net zoals de honda silverwing 400.
maar dan met wat meer pk.
de honda heeft er 37 d kymco zou er 40 kunnen hebben met het gewicht van de tmax.
haha dit is maar lekker koffie dik klets praat.
er is toch een goede reden waarom de fabrikanten niet perse de grootste en de snelste willen zijn bij de motorscooters.
anders dan bij de super sports zijn er hier niet veel kopers voor,
de beste verkopende motoren qua aantal is vaak toch kleine scooters zoals de pcx 125 150.
5 pcx is 1 tmax maar ja 30.000 tmax verkopen of 150.000 pcx voor de kleine portomone is toch een verschil(cijfers zijn fictie he bijv).
fabricanten moeten toch geld verdienen en voorlopig verdienen de kymco s met de 400 300 350 moddellen meer dan gilera of aprilia met hun grote scooters en dat is niet voor niets zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan