Kymco Xciting 400i

Foto's van het eerste partijtje "Horny Poser Jan Parts" voor mijn nieuwe brommert
Windscherm, Topkoffer, Uitlaat etc. bestel ik later of ik ben er al mee bezig.

62kb.jpg

Mooi spul heb je daar...., maar :$ wat is die stang/demper?

Jammer, dat Akra nog steeds niet een pot voor de Kymco maxiscoots wil maken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Chopper,

Katerina Akrapovič's wil is wet :)
Voor de rest valt het allemaal wel mee wie wil er nou een uitlaat die maar 2 kilo lichter is als de OEM pijp?
Ik druk me eerder namelijk nog iets terughoudend uit zo'n Akra is geen 5 maar gewoon 6 kilo,
terwijl MIVV en consorten 2,5 kilo zijn....en dat schiet op als je OEM pijp 8,5 kilo is.
En mij gaat het toch voornamelijk om gewicht besparing en duurzame materialen en dat ik de poort thuis goed in kan komen zonder met die uitlaat de muur te raken.
Het enige wat de Akra ook als de andere merken heeft is o.a. dat het uit duurzaam materiaal is gemaakt.

Maar omdat ik toch al die tijd wat twijfelde heb ik gewoon maar even met de fabrikant gemaild
om te vragen of ze nog plannen hadden.
Het zou toch wel erg incorrect zijn om info te verspreiden die uiteindelijk niet klopt dus vandaar na lang twijfelen er maar gewoon regelrecht bij de fabrikant om gevraagd.
Zelf ben ik er al uit wat ik wil maar kan nog prima even wachten want daar komt meer bij kijken.


Die stang haha dat is de voorwiel as van een Xciting 400i die is speciaal door mod fabrikant Dimotiv gemaakt deze as heeft aan beide zijden M6 boutjes waar die crash-pads op gaan die je ook op de foto's ziet staan.
Heb de as vandaag alvast in het vet gezet en de M6 in de koper-vet en weg gebracht naar de shop want ik weet namelijk dat als de motor aankomt het voorwiel er niet in zit, dus kunnen ze dan gelijk mijn nieuwe as met crash-pads er in schuiven.
Scheelt mij weer een klusje als de brommer straks in de schuur staat, ik heb ik het de eerste week namelijk druk zat met alles binnen/buiten conserveren.

Van Dimotiv heb ik momenteel die rempot deksels, Jiffy-voet verbreder en de axe met crashpads.(leuk detail de X in de rempot deksels)
De kwaliteiten van deze Dimotiv mods zijn zwaarlicht en goede kwaliteit, desalniettemin moet je zulk soort
crashpads een beetje met een knip-oog nemen want je snapt natuurlijk zelf wel dat bij een beetje aanrijding te hele ratsmodee naar de galamieschel is :)

trul.jpg


s4p4.jpg


71qy.jpg


pogf.jpg


Cheers WE a.k.a Jan
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit. Mooie materialen. Val mij niet tegen voorwat er allemaal te krijgen is, voor die kymco, met respect hoor. Gaat er wel strak uizien.
 
THX Blue,
kost wel wat moeite om te verkrijgen, er staat wel doodleuk "Stuttgard Germany" maar het is een Taiwanees bedrijf.
Wel geinig want ik bestelde op 30 december, en op 31 december zijn die Dimotiv mods verstuurd, Taipei -->Amsterdam en op 7 januari stond FedEx al voor mijn deur.
En heel leuk naar Aziatisch gebruik zat er een free gift bij, dat is dat blauwe mondkapje op een van de foto's.
Even nog voor de duidelijkheid Dimotiv heeft niet te maken met Kymco!

Cheers Jan :)
 
Laatst bewerkt:
THX Blue,
kost wel wat moeite om te verkrijgen, er staat wel doodleuk "Stuttgard Germany" maar het is een Taiwanees bedrijf.
Viel mij ook op, met name het vlaggetje op de verpakking. Merkwaardig is de vermelding in de catalogus naar een duits url (hoofdkantoor) en je wordt doorgesluisd naar Taiwan.

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om XCiting400 specifiek producten te achterhalen, want in de downloadbare catalogus werkt de zoekfunctie (tekst) niet. (iig lukt het mij niet)

Wel geinig want ik bestelde op 30 december, en op 31 december zijn die Dimotiv mods verstuurd, Taipei -->Amsterdam en op 7 januari stond FedEx al voor mijn deur.
En heel leuk naar Aziatisch gebruik zat er een free gift bij, dat is dat blauwe mondkapje op een van de foto's.
Even nog voor de duidelijkheid Dimotiv heeft niet te maken met Kymco!

Cheers Jan :)

Heb nog niet verder op de site gekeken, maar zijn de verzendingskosten schappelijk?

Voor dit soort pimp-producten komt als eerste Rizoma bij me op, wist niet dat Dimotiv ook een speler in deze sector is. (net zo iets als met uitlaten, het is een Akrapovic of een LeoVince ;) )
 
Part I

....Viel mij ook op, met name het vlaggetje op de verpakking.
Merkwaardig is de vermelding in de catalogus naar een duits url (hoofdkantoor)
en je wordt doorgesluisd naar Taiwan....
Morgen chopper_cooper,

Ik heb nogal wat ervaring met Azië, heb o.a. zelf reeds dik 25 jaar een huis in Thailand,
heb daarnaast zo'n 30 jaar veel gereisd in andere Aziatische landen etc.
Ik spreek mijn talen, en ken de mentaliteit van een Aziaat als geen ander.
Daarnaast ben ik al jaren lang naast mijn werk als spuiter/schilder een freelance film vertaler
van Thaise en Japanse films, die vertaal ik in de regel naar het Engels.

Ik wil je dan ook met die achtergrond het volgende proberen wijs te maken (lol)

Het zit ongeveer zo in elkaar:
Zonder alle namen op te sommen weet iedereen dat er nogal veel status symbolen uit Duitsland komen.
Veel Aziaten identificeren zichzelf dan ook graag met een land waar zoveel status symbolen vandaan komen.
Dit is dus "volgens mij" een van de redenen waarom ze b.v. graag de Duitse vlag erbij halen,
en dan uiteraard bij voorkeur op een BMW of Mercedes etc. Want ook daar hebben ze geen gebrek aan!
Ik heb de hele economie in Azië zien groeien, en geloof me ze hebben daar tegenwoordig aardig wat te verteren.
Wij zijn tegenwoordig maar een lullig volkje als je ziet wat voor inkomsten ze daar kunnen genereren.
Nu is het wel zo dat ze grote plannen hebben en wel degelijk hier voet aan wal proberen te krijgen, dus mogelijk zijn ze wel reeds op weg om Europa direct te gaan bevoorraden (maar dit is 'vooralsnog' even speculatie van mij, maar die kan zomaar in gehaald worden door realiteit)
Ondertussen hebben ze wel al voet aan wal in USA, AUSTRALIË, HONG KONG, JAPAN, KOREA, MACAU, SINGAPORE, THAILAND, VIETNAM en natuurlijk in eigen land TAIWAN.

Hieronder een quote van de Dimotiv doelstelling:
This is Donvdimotiv Dynamik GmbH. We design and produce Superbike parts and accessories all around the world.

"DMV Moto Gene" is a concept way beyond your imagination, our purpose is to build up a better quality
and to become well known throughout world wide,
we explore and develope all different range of innovative after market parts and accessories for motorcycles/superbike.
As we're still in the middle of building up a new revolutiomary website which allows you to learn more about our production.

There are three major elements of our products.

* Premium CNC aluminum parts.

* Functional accessories made of high carbon steel and electrical accessories.

* Basic maintain supplies and OEM genuine parts.


Ik ga mijn antwoorden even opdelen anders komt er hier een gigantische lap met text te staan, en daar zit niemand op de wachten.
Een volgend quote uit jou vragen lijstje zul je dan ook later vandaag in een nieuw bericht aan treffen.

b.t.w.
wat vindt je van de prijs stelling van de Kymco Xciting 400i ABS
 
Laatst bewerkt:
Part II

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om XCiting400 specifiek producten te achterhalen,
want in de downloadbare catalogus werkt de zoekfunctie (tekst) niet. (iig lukt het mij niet)
Het is een dikke vette PDF van 130Mb en idd. die loopt voor geen meter.
Het frappante is dat ze eigenlijk (nog) niet eens veel spullen hebben voor de Xc,
de catalogus staat voornamelijk vol met mod's voor de race bikes van de Japanse en Italiaanse merken.
Ik heb de spullen ook niet uit de catalogus, maar gevonden op een Taiwanese Ebay variant waar wij overigens niet kunnen kopen!
Als je geen Taiwanees bent kun je dus moeilijk aan die spullen komen die op zo'n site verkocht worden.
Ik zal je een voorbeeldje geven kijk eens op de volgende link
Url....: [中壢安信] 德國DIMOTIV KYMCO Xciting 400 前輪防摔球 鋁環款 DMV 21311073891950 | 露天拍賣-台灣 NO.1 拍賣網站

Voor een hoop mensen is zo'n site als ik hier boven laat zien Abracadabra, ook al zou je babbel-fish, google-translate of weet ik veel wat voor variant gebruiken dan kom je er niet lekker uit, en dan nog heb je het probleem dat je geen geld kan overmaken etc.
Lees maar eens op deze site hoe moeilijk het allemaal ligt
Voor mij ligt het wat anders want ik vertoef al jaren op Aziatische sites, overigens ook op vele
andere internationale sites, dus zo'n Abracadabra site is voor mij iets begrijpelijker.

Nu zijn er bedrijven in de wereld die ook weten dat iemand van buiten Taiwan daar moeilijk kunnen kopen.
Dus die spelen daar handig op in en willen graag bemiddelen als "middle-man"
Dit is b.v. zo'n "middle-man" bedrijf.....: http://www.buyforme.im-bella.com/index.php
Die vragen vervolgens wel minimaal 10% commissie, en daarnaast zal het allemaal wat langer duren, dit omdat de spullen eerst naar hun worden gestuurd en vervolgens naar de klant, en daar komen geheid ook weer extra kosten uit voort.
Die methode gebruik ik dus niet, he he want ik heb geen zin om extra te betalen en lang te wachten.
Desalniettemin vermoed ik dat ik eerdaags helaas wel een beroep op ze moet gaan doen, dit omdat ik een speciale mod beugel op het oog heb die ik echt moet hebben als ik een MIVV uitlaat ga bestellen.
De beugel in kwestie zal ik ongetwijfeld later op MF beschrijven.
Omdat ik enigszins doortastend kan zijn heb ik het geluk dat ik de juiste persoon heb gevonden die me vervolgens fijntjes heeft door geloodst en me in contact heeft gebracht met Dimotiv zodat ik lekker wel direct kon Paypallen

Heb nog niet verder op de site gekeken, maar zijn de verzendingskosten schappelijk?
Het is zo dat als wij een pakje die kant op sturen het veel duurder is als anders om.
Ze hebben daar b.v. een ander btw tarief dus liggen de prijzen ook heel gunstig.
Als je de spulletjes die ik nu heb gekocht in NL. zou kunnen kopen zal het minimaal 1X
over de kop gaan, mogelijk zelfs meer.
Ik kocht eens een ECU reader/writer voor mijn DownTown in China voor 6 tientjes, die zelfde
aparaten worden b.v via de US voor het 2 a 3 dubbele verkocht.
Alles gaat ook netjes met een track & trace, en als service vaak gratis verstuurd, En nog rap ook.
Daarnaast tot nu toe nog geen belasting toestanden mee gemaakt, het komt aan op Schiphol-oost en dan is het vaak ook nog eens heel snel in Haarlem :)
Edit:
zodra spullen van een ander continent dan Europa komen en duurder als
100 euro zijn moet je dus wel extra belasting betalen, en ook nog TNT douane bemiddelingskosten
;(

Voor dit soort pimp-producten komt als eerste Rizoma bij me op,
wist niet dat Dimotiv ook een speler in deze sector is.
(net zo iets als met uitlaten, het is een Akrapovic of een LeoVince ;)
Voor mij was het ook onbekend, maar door mijn combi van handig met internet en wat verstand van Azië toestanden was dit het resultaat.
Waarbij ik wel wil opmerken, dat ze zelfs in Spanje en Italie nog rond lopen te doolen opzoek
naar spullen.
Zelfs mensen in Zuid-Oost Azië heb ik uit moeten leggen hoe mijn route naar Taiwan (Oost Azië) in elkaar stak.
Ben zelf trouwens helemaal genezen na het mailtje van Katerina uit Slovenië.
Die MIVV is mooi rank en geniet nu zeker mijn voorkeur.


Zo klaar, he he wat kan die Jan lullen zeg :)

Mooie stukkie bescherming :

Nog een klein detail, mijn motor is binnen en heb hem al gezien haha SUPER-DUPER APART YELLOW *O* *O* *O*

prettig weekend gewenst
 
Laatst bewerkt:
Nou WebEngine, je zat lekker in je Film-vertaler-rol, wat een uitleg en met wat inbeelding net een film.

Ik ga het kort en saai houden.
Ik kocht eens een ECU reader/writer voor mijn DownTown in China voor 6 tientjes, die zelfde aparaten worden b.v via de US voor het 2 a 3 dubbele verkocht.
Dat (Kymco) apparaatje zie je idd op het Net opduiken, is die van jou ook geschikt voor de XC?
Desalniettemin vermoed ik dat ik eerdaags helaas wel een beroep op ze moet gaan doen, dit omdat ik een speciale mod beugel op het oog heb die ik echt moet hebben als ik een MIVV uitlaat ga bestellen.
De beugel in kwestie zal ik ongetwijfeld later op MF beschrijven.
Je had al bericht dat je voorkeur uitgaat naar meer dan één bevestigingspunt van de Mivv uitlaat, we wachten af.
Omdat ik enigszins doortastend kan zijn heb ik het geluk dat ik de juiste persoon heb gevonden die me vervolgens fijntjes heeft door geloodst en me in contact heeft gebracht met Dimotiv zodat ik lekker wel direct kon Paypallen
Klaarblijkelijk niet alleen in bovengenoemde geval, kennelijk ook bij de Kymco importeur in NL.
b.t.w.
wat vindt je van de prijs stelling van de Kymco Xciting 400i ABS
Om eerlijk te zijn ben ik teleurgesteld, vind dat een prijs tussen €6300~€6500 voor de ABS-uitvoering meer concurrerend. Nu komt ie akelig in de buurt van de XMax400, Kymco in NL zou meer een underdog positie moeten aannemen, wat ze in Spanje en Italie al doen.
 
Laatst bewerkt:
Omdat deze site voor een ieder toegankelijk is heb ik me nog enig sinds ingehouden met schrijven, maar goed was even aardig op dreef, maar komt ook een beetje door jou.
Jij geeft MFers al zoveel jaren de juiste info... ik kom jou wphb'tjes ook op de gekste uithoeken van de aardkloot tegen, ha ha (sommige dragen zelfs jou naam)
Maar die van de Kymco Xc lekker niet he he :)

ECU reader
Ik heb deze ECU reader hieronder met dongel en interface kabel, en met kabels erbij voor 6 a 7 verschillende merken motors, daarnaast nog een soort reset kasje voor ik meen Honda.
De dongel heeft een 'com poort' en een usb aansluiting voor pc/laptop, beiden moeten tegelijktijdig aangesloten worden op de pc of laptop
Helaas kwam de ECU reader vlak na de klapper binnen dus heb hem nooit kunnen
testen, er zit ook een updater in het software programma.

Ik heb hem echter toen in een hoek gegooid en kwam er op een gegeven moment achter dat toen ik eindelijk eens wilde gaan updaten de site in China van "szraceauto" of "Shenzhen Race Automobile Technology Co., Ltd" plat lag
Ik heb onlangs gemaild met ze, en ze hebben me beloofd dat ze me een seintje geven wanneer ik kan updaten. had hem zelf in eerste instantie gekocht om mijn stationair toerental 50 rpm op te krikken omdat de scoot met de Leo wat in was gekakt.

v8q7.jpg


b7ec.jpg

MIVV
Het wordt anders als jij denkt, ik ga hem net als op geschakelde motoren waarschijnlijk
wel met 1 beugel vast zetten. (moet toch kunnen als het op een 1000cc ook kan)

De beugel die ik op het oog heb zorgt er voor dat er één zo'n lelijk gat wegvalt.de
Kijk maar eens naar screenshots van je zelf die je onlangs hebt geplaatst t.b.v. de Yamaha Xmax 400.
Daar zie je na bevestiging van een after-market pijp van die lelijke ongebruikte gaten in de achterbrug, bij Yamaha kun je ze alleen niet weg werken terwijl ik het geluk heb dat er wel eentje weg kan.
Ik heb even wat voorbeelden "a la cooper" gemaakt.
l49d.jpg


rmde.jpg


rxef.jpg


Links OEM / Rechts custom
k1z1.jpg


72rs.jpg


l7lx.jpg


Een andere custom....maar Maxima vindt dat spinnenweb in het midden een beetje dom
8zki.jpg


okjs.jpg


Ik moet nog even nadenken welke van de 2 hier boven het wordt, kost trouwens geen drol
zo'n ding, dus kosten zijn het niet.


De Xc prijs
Okay zit wel wat in maar ik was toch verrast, ik heb inclusief handling en de hele rambam 7049 euro betaald, ik vond het gesneden :)

Cheers WE Jan :)
 
Laatst bewerkt:
Nu je het zegt over de Mivv, ging er vanuit dat net als bij (enkele) andere uitlaat merken een set van rubberen (insteek)doppen meegeleverd zou worden voor die OEM punten die niet meer nodig zijn.


Dacht even dat je het origineel van Kymco had aangeschaft

full

3620A-LEB2-E00
 
Laatst bewerkt:
Rubber insteek dopjes ja dat is al weer wat fraaier als zo'n gapend gat. (misschien zit het erbij?)
Maar het is natuurlijk nog leuker als je die hele piemel er af kan halen, ik ben gek op details dus dat ding gaat er af.... en mooie rubber/plastic dopjes heb ik in de schuur denk ik ook wel liggen

Tis jammer dat ik niet over de kwaliteiten beschik om rvs te bewerken anders had ik het zelf
kunnen maken, heb zelfs even gedacht om eentje uit een blok aluminium te vijlen.
Maar lijkt me niet sterk genoeg en ben dan wel even zoet met vijlen.
Het beugeltje kost +/- 1 tientje in Taiwan, daarnaast dan die 10% van de "middle man" er overheen en wat verzend kosten dus denk dat het wel los loopt qua kosten.
Ik kijk het even aan hoe of wat.

Ik heb gister in de shop niet helemaal kunnen vast stellen of de voorste 2 "onder en boven gaten" vertikaal tegen over elkaar staan of dat ze net iets schuin uit elkaar staan.
Als ze iets uit elkaar staan dan misschien wel een 2e MIVV carbon beugel derop.
Leuk dat gefröbel ben er gek op!

3620A-LEB2-E00
Dat is inderdaad de originele ik noem het maar even "stand alone" reader/writer
De K dealers volgen daar ook een cursus voor om dat ding te mogen vast houden,
he he WE Jantje niet hoor :N
Zo hey hij kost ook nog even 253 euro.... je wil niet weten wat hij in Taiwan kost (lol)

Wat ik wel aardig aan alle ECU reader/writers vindt is dat je er een goede configuratie als
referentie in kunt opslaan en die b.v. als back-up kunt bewaren zodat je altijd terug kunt naar
de "good old" referentie configuratie.
Het screenshot van de applicatie is trouwens gewoon genomen van mijn eigen computer,
dus zo ziet het er uit, en er zitten allerhande leuke hulpjes en verwijzingen in verwerkt die je
op zo'n simpel display on mogelijk kunt weergeven, desalniettemin is zo'n "stand alone" natuurlijk wel een goede no nonsens ECU reader/writer.

Weltruste :z
 
Laatst bewerkt:
Als ik me motor in de shop zie staan krijg ik al zweetklauwtjes...So Xciting :$

A3klus en ega (oops even haar naam kwijt) zet de lasbril maar weer af, en alvast
gefeliciteerd.

Cheers Jan ;)
 
Laatst bewerkt:
Als ik me motor in de shop zie staan krijg ik al zweetklauwtjes...So Xciting :$

A3klus en ega (oops even haar naam kwijt) zet de lasbril maar weer af, en alvast
gefeliciteerd.

Cheers Jan ;)

Dankjewel Jan. ;-)

Vanaf nu is er een Gilera Nexus 500 bj. 2012 in de verkoop
full


Gr. A3 Klus
 
Tjee, is ie zo schadelijk voor de ogen... 8-)

Tis wat lastig in te schatten binnen in de 'winkel van sinkel', denk dat ik pas echt
kan zeggen wat voor soort geel het is als hij buiten staat.
Maar het is behoorlijk vel van kleur.
Donderdag ophalen, hij schijnt dan ook nog op facebook te komen, maar daar heb ik
voor de rest geen kijk op omdat ik dat niet heb.

Is trouwens ook geen straf om op zo'n Gilera Nexus 500 te rijden als ik de pic's zo
bekijk.
Smetteloze staat zo te zien, en ik denk nog niet zoveel kilometers op de teller?
En ook nog van een dame, dus die moet je hebben als je naar zoiets opzoek bent.
 
Laatst bewerkt:
Ja zeer mooie scoot ook!!! Die gilera Nexus. Werd mij afgeraden, en toen een Yamaha xcity gekocht.

Maar Webengine; ben wel zeer positief verrasr van het merk Kymco. Niet gedacht dat ze zoveel accessoires hadden, maakten. Zeker met dat ophang beugeltje voor de demper ophanging. Kost ook wat om zoiets te produceren. Een eigenlijk onnodige kostenpost, gezien voor waar ie eigenlijk dient. Top.
 
Hey man,

wat een hoop mensen waarschijnlijk niet weten is dat Kymco NL (Kybe BV) daarnaast ook nog groothandel Creco betreft.
Ik zou zeggen google eens op Creco....die leveren namelijk als groothandel voor de diverse merken van alles en nog wat.

Officiële Kymco accessoires (niet goedkoop maar wel kwaliteit) kun je via je brommershop bestellen.

Prettige zondag gewenst.

b.t.w.
Ben zelf erg nieuwsgierig hoe dit 'nieuwe' speciaal voor deze brommert ontwikkelde motorblok
en dual under-bone design frame zich op de weg gedraagt.
 
Laatst bewerkt:
Kreeg een mooi mailtje van Lia die werkt bij UNION MATERIAL CO., LTD.( Dr.Pulley) te Taiwan


Happy Chinese New Year !
Jan. 30th to Feb. 4th , and return to work on Feb. 5th.

Best Regards & Thanks ,
Lia

z66y.jpg


0r7k.jpg


6trp.jpg


31 Januari, 2014 Het jaar van het Paard:

Het Chinese nieuwjaar is in heel veel Aziatische landen een happening van vanjewelste.
Eindelijk een aantal dagen vrij voor deze hard werkende mensen en een complete volks verhuizingen richting pa en ma op het platte land etc.
Zodoende zijn ze nu reeds al vol op in extase.
 
Laatst bewerkt:
Goede tip , Webengine, jan. Zal is even snuffelen daar. Wie weet wat ik nog tegenkom.

Binnenkort krijg jij toch die nieuwe Kaw? Die zal niet tegen vallen. Geloof ik niet.
Ps, weet jij hoe ik in contact kan komen met die Dr pulley? Want ik moet ook nog een keer van die dingen hebben.
 
Kaw?...afkorting van Kawasaki neem ik maar even aan.
Nee hoor dat ben ik niet...lees daarvoor het "Kymco DownTown clone topic" Kawasaki motorscooter J300

Contact Dr. Pulley leveranciers:
Ik heb zelf regelrecht contact met Taiwan en anders heb ik regelrecht contact met
met een bekende Duitser van mij en dat is Dirk Diestel dit is de voormalig CEO van Dr. Pulley te Taiwan.
Ondanks dat ik zelf nog nooit contact met hem heb gehad, maar het mij een behulpzaam
persoon lijkt wil ik jou adviseren om dit traject te volgen dan kun je gewoon in je moers taal communiceren.

Succes gewenst :)
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, je heb gelijk. Was abuis. Webengine jan, bedoelde die Exiting 400. Je krijgt em overmorgen?

Dat is nooit verkeerd zo dicht bij het vuur te zitten. Kan makkelijk zijn. Zal tzt wel die dingen bestellen. Nog bedankt. Groet.
 
ja klopt en hopelijk een beetje normaal weer der bij, hij mag nog niet vies worden :)
Hij gaat eerst de schuur in om te conserveren met de bekende middeltjes, etc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan