Kymco Xciting 400i

Wat kan wachten lang duren met dit mooie weer.

@ Jan. Ruilen straks? ;-)

Bij Retrofitlab kun je mini projectors kopen.

Gr. A3
 
Klopt Adri ha ha wachten duurt soms even... was toevallig vandaag daar en had al gehoord dat je een mailtje had gestuurd... kan nu niet lang meer duren... misschien ook wel leuk voor mij want het is zo'n "One Man Show" in dit topic :)

Retrofitlab
Wat een geweldige zaak is dat, ik heb onlangs op de valreep bij hem (Wouter) mijn "Angel Eyes" van Led besteld, ik was niet zo kapot van de ouderwetse/conventionele CCFL's en heb nu super moderne keiharde led buiten ringen er in zitten die ook nog eens 360 graden door lopen, CCFL loopt nooit helemaal 360 graden door omdat het eigenlijk gewoon een TL buis is met een begin en eind... de led versie produceert echt een zeer mooie gelijkmatige halo,
dus ik ben nu helemaal blij.
Ik gebruik nu de CCFL alleen nog voor de achtergrond halo in de shroud's, en heb er ook nog 2 van 60mm direct achter de lens geplaatst.

De nieuwe Led uitvoering zit ook in de nieuwe BMW's, en er zijn legio BMW rijders die de oude CCFL's er nu ook uit halen en vervangen voor die keiharde super kleine ledjes.

Grappig detail is dat er door RetrofitLab wordt gezegd:
Het enige nadeel aan de XB-Led angel eyes is dat er een geel gekleurde fosfor laag over de Leds ligt, wat nodig is om het mooie 4300K witte licht te maken.
Maar juist die fosfor staat cool omdat het zo lekker aansluit bij onze gele banaan dus een geluk bij een ongeluk.
Daarnaast is dat alleen als ze uit staan, maar je mot ze helemaal niet uit zetten *O*

Retrofitlab (Wouter) heeft ook gewoon de 3" projectors en heeft zelfs ook de 3" shrouds, dus dat is ook niet gek....psssst niet door vertellen hoor ;)
Overigens is het een mega klus geweest die niet voor iedereen is weg gelegd.
Ik heb zelfs epoxy cement moeten gebruiken om de reflectors extra in te kapselen.
Maar goed dat is om het echt zoals het hoort aan te pakken.
Met 3" moet je er overigens een gat in zagen wat zo afschuwelijk groot is dat dit op zich al gewaagd is om zo maar even te doen.
Montage in een Kymco is voor de rest appeltje/eitje, een Kymco is net een Volkswagen om aan de sleutelen...een en al eenvoud... de complete voor kuip is dan ook met 15 minuten gedemonteerd.
image.php


image.php


image.php


Geen foto van de epoxy maar die moet je in een drolletje rondom de rand reflector/lens leggen.
image.php


image.php



Maar alles is nu profi aangepakt en de scooter heeft nu een ware identiteit waarnaast de "cut of"van de lenzen ook een waar feest is. (met zo'n scherpe cut off is het heel makkelijk afstellen)
Dit is echt 100x beter dan zo maar een simpel (Bi) Xenon setje plaatsen ha ha geweldig.

Xc ervaringen:
De scooter zal gaan bevallen, ben benieuwd hoe jullie straks het motor blokkie en frame gaan vinden, beiden zijn namelijk een hoogstandje en overduidelijk nieuw/anders als van de reguliere scoot.

De underbone constructie van het frame vertaald zich enorm goed bij sturen en in de bocht, je hoeft amper te sturen, je doet wat met je lichaam en hij gaat.
De fan van de watercooling slaat regelmatig aan maar is dan ook met 10 tellen weer uit.
De motor zelf zit volgens mij ook nog veel meer in want die hoeft helemaal niet hard te werken en doet alles rustig en toch met volle overgaven.

Na een aantal 100 kilometers is de uitlaat ook verzadigd en brult er stoer en stevig op los.
e.a. zou ik hierboven als het niet zo zou zijn niet zo snel zeggen, ik ben best kritisch en als e.a. bagger zou zijn had ik het niet na kunnen laten om de boel alhier ook af te branden.
Voetjes moeten wel na voren aka: schrap zetten tijdens het remmen anders lig je zo in het ziekenhuis want hij remt als een kogel... waar je in het begin dus ook echt rekening mee moet gaan houden!
De scooter blijkt ook een ware magneet te zijn, mensen kunnen hun ogen er niet vanaf houden hopelijk wel hun klauwen!

PIZZA TIME
image.php


image.php


Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Tja... een paar weken terug ben ik geflitst in Heemstede N/H ;(

Ik sta bij het stoplicht netjes te wachten... en dan bij groen ik trek op binnen de bebouwde kom en in eerste instantie gewoon niet boven de 50 km per uur en dan....nog geen 100 meter voorbij het stoplicht staat er al jaren een vaste camera.
Precies bij die camera vond ik het nodig om met een ruime boog op die 2 baansweg even snel een raar slingerend brommertje wat voor me reed ruim in te halen.
Ik geef gas vanuit 50 en ben geflits met 97. (correctie er al af)
Bekeuring 637 euro.
Ondanks dat ik vroeger bekend stond als de bonte hond bij het CBR rij ik al jaren netjes bekeuring vrij, en nu met Xc is het in eens weer op passen geblazen, ik hoef maar aan het gas te ruiken en ik zit op de 100

Ik heb maar gelijk 2 weken later de bekeuring betaald zodat ik het zo snel mogelijk weer kan vergeten.
Maar heb me zelf nu maar een straf opgelegd en dit betekend dat Jantje maar even iets langer wacht voor ik de uitlaat koop.

Ik had net een prijs afgesproken met Bolski, maar stel het nu even uit tot eind mei of zo.

Mvg WebEngine

ik rij dan ook vanaf nu dubbel op... links op de rammount de Garmin en rechts op de rammount de smartphone met Flitsnav
 
Laatst bewerkt:
20140415_102742_zpslwaxhtow.jpg


Wat een monster deze kymco zeg!
Gister samen een rit voorgereden,ik moest echt alle zeilen bijzetten om dit gele gevaarte bij te houden :P
 
Mooie machines, ja de gele springt er echt vantussen uit.
Nutty en WebE, ik kan geloven dat jullie ervan genoten hebben.
Ik leef met je mee WE Jan, dat zijn zware boetes. Ja, met een maxiscooter zit je snel aan 100 km/u.
Voor langere ritten rij ik ook altijd op GPS met melding van flitspalen, maar dat is nog altijd geen 100% garantie.
Morgen is het D-day in België, een aangekondigde flitscontrole over gans België, met nooit geziene omvang. Dus mensen die in België gaan rijden .... let op !!!
Succes nog, en hou het veilig en ... boetevrij.
Mvg. Old-SF.
 
idd. zelfs met alle alarm bellen aan kan je nog een prent oplopen, de beheersing op een snelle automaat
moet nog nauwkeuriger zijn anders ga je der an, het was bij mij ook echt een piek van nog geen 20 seconden, en kennelijk een inhaal actie voor mijn bekeuring vrije jaren.
Dat geel lijkt wel ge fotoshopt, tis net een kameleon, de metalic deeltjes in het geel hebben afhankelijk van de licht inval 2 of 3 smaken geel, dus het is altijd maar weer afwachten welk tintje geel je voor geschoteld krijgt.

Overigens is de gele vanaf nu officieel voor iedereen in NL. te bestellen.
Dat heeft Kybe hier in NL goed opgepakt, en de rest van Europa heeft het nakijken :)

De Xciting 400i met ABS was er al eventjes in het glans zwart.Nu ook de nieuwe kleuren mat zwart EN helder geel!
 
Laatst bewerkt:
Paar updates:

Url.....: Kymco Xciting 400i ABS: in de spotlight | Scooternews.nl



MSA (Duitse Kymco importeur) viert 20 jarig jubileum, en dan ook alsnog de Xciting 400 aan het arsenaal toegevoegd.
Url......: XCITING 400i ABS

url.......: Motorrad-Presse.com Aktuell

En dat is weer handig voor de toekomst, omdat ik altijd erg prettig en voordelig heb geshopt bij Kymco-Scooterparts

De Polini vario kit is ook (tijdelijk= aktie) goedkoper, de prijs is nu (bij één leverancier)150 euro en dan voor 33 euro wordt hij opgestuurd vanuit Italië.
De Polini vario is momenteel de meest verkochte vario voor de Xc 400i en in Italië zijn ze er behoorlijk tevreden over.
Gek genoeg wordt de Malossi nog maar weinig verkocht, is overigens ook wel een stukje duurder, (ergens boven de 200 euro)
Als je beide vario's naast elkaar legt dan is duidelijk de Polini mooier afgewerkt, ben benieuwd
of dat in de praktijk ook zijn voordeel heeft.
Ik wacht nog even op nog meer test resultaten vanuit Italië
 
Laatst bewerkt:
Allright Kris, das is mooi....ik dacht dat ik onlangs als zoiets had vernomen in een ander topic.
Verneem graag of je met ABS hebt genomen en wat voor kleur je hebt gekozen.
De Xc is een erg goed machientje, motorblok en frame zijn duidelijk vernieuwend.
Pas op met remmen, zet je schrap!

Vriendelijke groet en veel veilige kilometers gewenst van Jan aka: WebEngine ;)
 
Uhm nee, wel het hele weekend on toer geweest, zaterdag Rotterdam / Hoek van Holland / Scheveningen.
En zondag Noord Holland (Stelling van Amsterdam) met van uit Haarlem gezien meest oostelijk Muiden / Weesp / Uitermeer.

Een 2e gele Xc is er ook zover ik weet niet dus het moet iets anders zijn geweest, de gele Xc voor ega van A3klus zit er wel aan te komen.

Met vriendelijke groet,

Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee is niet op... de Xc ABS is tot zover een soort van pilot release geweest in NL.
En normaliter is de release in België sowieso wat vlotter... alhoewel ABS bij jullie ook niet eerder in het programma zat, en zeker niet de gele, want die levert de Belgische importeur niet.
Let op: Het gaat in dit geval dus om de ABS uitvoering in het geel ik had zelf de eerste ABS uitvoering in NL.
en die heb ik op 1 februari op kenteken laten zetten.
Ben daar vanaf de na zomer 2013 mee bezig geweest om dat te bewerkstelligen
Als enige in Europa is de kleur geel dus wel leverbaar in NL.
Credits 4 Kybe!

Mvg. WebEngine
 
Laatst bewerkt:
ik heb de ABS uitvoering genomen, was 300€ extra inderdaad remt de stenen uit de grond. je hoort de remdruk zelfs. optrekken doet hij ook prima. het rijbewijs zelf geeft mij +- 1600€ gekost aan lesuren. kleur, gebroken wit.
 
Laatst bewerkt:
vind het één van de mooiste scooters van het moment
messcherp design!
14 en 15 " wielen
400cc
meer moet dat niet zijn :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan