***Kawasaki ER-6 Topic Deel V***

Nieuwe meeting op een?

  • Zaterdag

    Stemmen: 3 15,0%
  • Zondag

    Stemmen: 17 85,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja het is me heel positief bevallen :)
Komt misschien ook doordat mijn voormalig rijinstructeur ook meeging.
Hij is dan wel prettig gestoord maar hij gaat niet met gekken mee.

Degene die voorop reden, hielden het verkeer op rotondes en kruispunten tegen.
Niemand in het verkeer die daar moeilijk over deed. (Lijkt me oom niet verstandig als er 20 motorrijders er langs willen)
En er werd goed opgelet of er niemand achterbleef bij bijvoorbeeld stoplicht of een koekblikker die zich er toch tussen geperst had.

Ik hoop dat het ook zo vergaat op 19 mei. :)
Hoop ik ook. Als we allemaal een beetje ons best doen en de koekblikkers onderweg ook *O*
 
Ja het is me heel positief bevallen :)
Komt misschien ook doordat mijn voormalig rijinstructeur ook meeging.
Hij is dan wel prettig gestoord maar hij gaat niet met gekken mee.

Degene die voorop reden, hielden het verkeer op rotondes en kruispunten tegen.
Niemand in het verkeer die daar moeilijk over deed. (Lijkt me oom niet verstandig als er 20 motorrijders er langs willen)
En er werd goed opgelet of er niemand achterbleef bij bijvoorbeeld stoplicht of een koekblikker die zich er toch tussen geperst had.

Ik hoop dat het ook zo vergaat op 19 mei. :)

Als je in een groep rijd is het belangrijk dat je niet met de anderen probeert mee te rijden.
Als je het gevoel hebt dat je niet harder moet gaan rijden doe het dan ook niet.
Daar krijg je alleen maar problemen van.

Een goede groep heeft bij aanvang met nieuwelingen als het goed is hier een gesprek over.
Bij elke afslag zal er gewoon keurig gewacht worden tot de groep weer compleet is.
Ook is het belangrijk een goede hekkensluiter te hebben, het liefst 2 personen die al een beetje op elkaar zijn ingespeeld.

Meestal neem ik de taak op me als hekkensluiter, ik zorg er dan voor dat ik het verkeer word tegengehouden, als de voorman bijvoorbeeld van rijbaan wisselt ga ik ook mee zodat de rest veilig mee kan.
Ben tevens in het bezit van navigatie, mocht de groep uiteen vallen weten we zo waar we naar toe moeten.

En achterin de groep moet je vaak ook harder rijden. :]
 
Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik iets moest zoals hard rijden of (onnodig) risico nemen.
We hebben geen gesprek gehad voordat we gingen rijden, het ging automagisch goed gelukkig
 
Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik iets moest zoals hard rijden of (onnodig) risico nemen.
We hebben geen gesprek gehad voordat we gingen rijden, het ging automagisch goed gelukkig
Meestal bij een hele grote groep rijden ze ook niet zo heel hard.
Ben ooit met een georganiseerde tourgroep van 25 man meegereden en daar ging het zo verdomt langzaam.
Wel een hele mooie route door de Veluwe.

Maar leuk dat het een zeer vermakelijke dag was. *O*
Zo hoort het ook te zijn.
 
Is zo'n achterlicht met ingebouwde 'pinkers' legaal? :?
Ik zag vandaag een ducati rijden met zo'n achterlicht waarvan het oranje en rood knipperde.
Maar ik vraag me af of dit wettelijk is toegestaan :?

Officieel is het niet helemaal legaal, er schijnt een minimale afstand te zijn die tussen de knipperlichten moet zitten. Over het algemeen is oom agent daar niet zo moeilijk mee, maar als hij / zij echt wil dan kunnen ze er een boete voor uitschrijven.
 
_O- Door een agent op een ER6 :? T'zou de eerste zijn die ik ben tegengekomen dan _O-
Maar nu weten we het nog niet?
In zijn vrije tijd?

Ben vorig jaar met 2 maten van me aan de kant gezet door een agent in burger (die vrij was).
Reden wat te hard en haalden hem in door een doorgetrokken streep + naast je motor gaan hangen in de bocht.
Bleef bij een waarschuwing omdat hij graag naar Assen ging voor de motoGP.
Zou anders een artikel 5 geworden zijn, maar al dat papier werk was 't hem niet waard.
 
In zijn vrije tijd?

Ben vorig jaar met 2 maten van me aan de kant gezet door een agent in burger (die vrij was).
Reden wat te hard en haalden hem in door een doorgetrokken streep + naast je motor gaan hangen in de bocht.
Bleef bij een waarschuwing omdat hij graag naar Assen ging voor de motoGP.
Zou anders een artikel 5 geworden zijn, maar al dat papier werk was 't hem niet waard.

wat een held!

Maar naast je motor hangen, das toch niet verboden?
Is juist veiliger, want minder hellingshoek nodig.
 
wat een held!

Maar naast je motor hangen, das toch niet verboden?
Is juist veiliger, want minder hellingshoek nodig.
Zou je denken ja, maar hangen en knietje tegen de grond mag niet op de openbare weg.
De gevaren dat je de grip verliest of dat je iets op de weg tegenkomt waardoor je handelen moet en geen uitwijk manoeuvre kan uitvoeren schijnen te hoog te zijn.
 
Ik heb geen moment het gevoel gehad dat ik iets moest zoals hard rijden of (onnodig) risico nemen.
We hebben geen gesprek gehad voordat we gingen rijden, het ging automagisch goed gelukkig
Ik heb al een aantal keren meegereden met een tocht waar ze volgens het follow-up systeem rijden. Geen gestress als je een keer rood licht hebt of je voorganger uit beeld is verdwenen.

Hier een linkje naar de uitleg
 
Laatst bewerkt:
Hey Celine,
Wanneer je de originele kentekenplaat houder er nog op hebt zitten (hier beter bekend als de taartschep), dan zitten daaraan twee bevestigingshaken. Anders onder de buddyseat door vastmaken.


Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de originele kentenplaat houder.
Weten jullie toevallig of de originele zijkoffers van kawasaki ook op het model van 2011 te plaatsen zijn of moet ik dit via een andere leverancier kopen?
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de originele kentenplaat houder.
Weten jullie toevallig of de originele zijkoffers van kawasaki ook op het model van 2011 te plaatsen zijn of moet ik dit via een andere leverancier kopen?
Hier even kijken

Oeps foutje 2011 staat er niet bij
 
Laatst bewerkt:
_O- Door een agent op een ER6 :? T'zou de eerste zijn die ik ben tegengekomen dan _O-
Maar nu weten we het nog niet?

Ik heb mijn motor wel gekocht van een agente...maar van hier zou dat dan StevenB of Andy moeten zijn...ik ben interieur tekenaar dus net iets anders.

Maar ik snap m niet helemaal. Je bent dus aangehouden door een agent in burger, en wil weten of dat iemand van hier is...?
 
19 mei doen we t ook lekker rustig aan. Ik heb vooral gebruikelijk auto-vrije straten uitgezocht, maar bij mooi weer is t overal druk he. Gewoon lekker rustig aan, en we hebben een prima hekkensluiter.
 
Ik heb mijn motor wel gekocht van een agente...maar van hier zou dat dan StevenB of Andy moeten zijn...ik ben interieur tekenaar dus net iets anders.

Maar ik snap m niet helemaal. Je bent dus aangehouden door een agent in burger, en wil weten of dat iemand van hier is...?

Ik dacht dat hij in DIENSTTIJD bedoelde op de ER6 vandaar de opmerking _O-
 
Ik heb mijn motor wel gekocht van een agente...maar van hier zou dat dan StevenB of Andy moeten zijn...ik ben interieur tekenaar dus net iets anders.

Maar ik snap m niet helemaal. Je bent dus aangehouden door een agent in burger, en wil weten of dat iemand van hier is...?
dubbel
 
Laatst bewerkt:
Zo jij bent vroeg! Veel plezier vandaag.
Ik denk dat ik vandaag 'het groene hart-route' ga rijden....
Eerst ff wakker worden:)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de originele kentenplaat houder.
Weten jullie toevallig of de originele zijkoffers van kawasaki ook op het model van 2011 te plaatsen zijn of moet ik dit via een andere leverancier kopen?


Bij de link van mr. Jack staan in der daad geen zij-koffers afgebeeld voor elke bouwjaar <2012.
Misschien een belletje of iets wagen naar Kawasaki hun zullen je hier vast meer over kunnen vertellen.
Wil je trouwens echte koffers hebben of zijn zadeltassen ook geen probleem ?
De zadeltassen zijn niet origineel kawasaki maar een andere leverancier

:W
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan