***Kawasaki ER-6 Topic Deel V***

Nieuwe meeting op een?

  • Zaterdag

    Stemmen: 3 15,0%
  • Zondag

    Stemmen: 17 85,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Status
Niet open voor verdere reacties.
Merk wel dat ik nog wel eens angst heb op een rotonde, deze neem ik lekker rustig. Ook merk ik dat ik te veel het wegdek wil controleren op olie, steentjes etc. Hierdoor vergeet ik goed vooruit te kijken.
Dit doe ik dus ook. Met gevolg dat ik het achterkomend verkeer enigszins ophoudt.
En daar heb ik maling aan. Ik laat me niet opnaaien.
Maar het zo fijn zijn als ik wat meer vertrouwen kreeg op de rotondes (3 kwart)
Het gaat vast goedkomen met ons ;-)
 
Laatst bewerkt:
Ondanks goede voor bereidingen en diverse testritten, kwam ik er gisteren achter dat bepaalde delen van de route minder geschikt zijn of zijn afgesloten tijdens de meeting rit. Daarom heb ik even een iets gewijzige route moeten samenstellen. Ik zal tijdens de meeting uiteraard voor rijden, maar voor diegene die toch de route op hun navigatie willen. Ik heb de route dus aangepast en pm me even voor een link naar maps...

Verder heb ik de 1e stop verplaatst van binnenstad den bosch naar een bosrand-terras nabij Rosmalen. Lijkt me handiger aangezien we met een aanzienlijke groep. Stoplichten kunnen de groep uit elkaar trekken, mocht iemand toch liever den bosch centrum willen zien, dan hoor ik het wel. We kunnen altijd nog, maar dit lijkt me praktischer...
 
Goed plan Sil om de binnenstad van Den Bosch te mijden tijden de rit. Zoals je al zei, aan het einde kunnen we nog besluiten om het centrum te bezoeken/bezichtigen.

Degene die het lastig vinden om de route van maps om te zetten naar het juiste GPS bestand, laat het dan maar ff weten.
 
Ja lijkt me iets verstandiger. Kan erg druk zijn p zondag in den bosch. En een terras met een grote parkeerplaats is toch veel handiger...
 
Heeft iemand van hier wel eens het bokkerige rij gedrag gehad? In zijn 1en2, gaat om een er6n uit 2008.
Het bokken ontstaat bij een snelheid van rond de 20km per uur.
Wie kan mij helpen, mvg
 
Heeft iemand van hier wel eens het bokkerige rij gedrag gehad? In zijn 1en2, gaat om een er6n uit 2008.
Het bokken ontstaat bij een snelheid van rond de 20km per uur.
Wie kan mij helpen, mvg
:N
Nee alleen het typische bokken van een twee cilinder _O-
Sorry Ik kan je niet helpen -O-
 
Goed plan Sil om de binnenstad van Den Bosch te mijden tijden de rit. Zoals je al zei, aan het einde kunnen we nog besluiten om het centrum te bezoeken/bezichtigen.

Degene die het lastig vinden om de route van maps om te zetten naar het juiste GPS bestand, laat het dan maar ff weten.
Ik zou de route graag willen hebben, staat die ergens online dan?
 
Heeft iemand van hier wel eens het bokkerige rij gedrag gehad? In zijn 1en2, gaat om een er6n uit 2008.
Het bokken ontstaat bij een snelheid van rond de 20km per uur.
Wie kan mij helpen, mvg
Alleen als je van het gas afgaat heb ik het weleens gehad.
Was bij de two brothers uitlaat.
Wat het probleem toen was geen idee maar zou misschien kunnen komen omdat er een schroef achter de uitlaat eruit was.
Dus een soort van lek in de uitlaat.
 

Alleen als je van het gas afgaat heb ik het weleens gehad.
Was bij de two brothers uitlaat.
Wat het probleem toen was geen idee maar zou misschien kunnen komen omdat er een schroef achter de uitlaat eruit was.
Dus een soort van lek in de uitlaat.

Oke zou ook door een andere einddemper kunnen komen?

Bij mijn xtx, heb ik dat gebok ook maar dat is door de powercommander bijna weg.
 
Route zou ook ik wel willen voor de tomtom (itn bestandje als je die hebt?).

Vandaag dagje Texel gedaan en erg genoten.
Met een groep van 4 en later nog 2 maar die waren met auto.
Op zich best handig als er een auto meegaat omdat je dan lekker je helm en andere toebehoren erin kwijt kunt.

Nadeel was dat ik het donker vizier had meegenomen en er niet bij heb nagedacht dat we pas laat terug zouden gaan.
Boot van 8 uur terug genomen en waren daar om 20:20 aan wal dus het spande erom of ik op tijd thuis was omdat je met een donker vizier geen hand voor ogen ziet.
Laatste paar km-ers op de snelweg waren nog net te doen en toen ik de snelweg af was en nog 2 km binnendoor moest rijden moest het vizier echt open.

Hoe dan ook een top dag gehad vandaag ondanks dat ik denk dat ik nog een bekeuring van minimaal 20+ te hard binnen ga krijgen.
 

Oke zou ook door een andere einddemper kunnen komen?

Bij mijn xtx, heb ik dat gebok ook maar dat is door de powercommander bijna weg.


Zou goed kunnen dat de uitlaat te zuurstofrijk is zoals de two brothers dat heeft gehad.
Toen ik de Leo eronder gedaan had is het probleem verholpen en rijd die heel soepel.
Soms als ik even het gas hoog in de touren houd en even het gas snel erop en eraf haal krijg ik dat effect ook, maar dan krijg je leuke ploffen.
Maar ben geen expert op dit gebied.

denk dat Master Tommy je hier wel het een en ander over kan vertellen.
 
Ik zou de route graag willen hebben, staat die ergens online dan?
Silvester heeft de route met google maps gemaakt. Als je hem een PB tje stuurt krijg je de link. (heb ik net zelf gedaan).
De route van google maps kun je omzetten naar het juiste formaat voor je GPS. Ik ga de route toch omzetten dus kan hem wel sturen via een PB.
Moet alleen ff weten welk merk GPS je hebt op het type bestand dat je gebruikt.
 
Ik zal Jack morgen de maps link sturen, hij heeft de eerdere route omgezet naar een nav-formaat. Ik ben niet bekend met de converteer software zoals tyre e.d.

Zit nu (pas) de motogp uitzending van afgelopen zondag op Jerez te kijken, wat spannend weer en wat een prestatie van pedrosa...eindelijk weer. Iemand hier een favoriet binnen de GP, behalve nr 46...want die is natuurlijk iedereens favoriet natuurlijk. Mijne toch wel nr 19 bautista. Lekker rauw, zoals simoncelli dat ook was. Spannend!
 
Ik zit toch elke keer voor een motor/navigatie te kijken. Iemand ervaring met de welbekende budget GPS van peaklife? Er is op MF een topic over, maar misschien dat iemand van hier ervaringen heeft...(zag wel al Jotwoo en Noser voorbij komen in dat topic...) GPS van peaklife kost pakweg 110 euro. De degelijkheid zal echt wel veel schelen met een Garmin of TomTom, maar ik stel geen hoge eisen en zal m sporadisch gebruiken...

Ben benieuwd...

Sowieso staat daar Igo8 op voor-geinstalleerd, welke type bestanden kan je daarop plaatsen? TomTom gebruikt .IGN en Garmin .GPX toch? Ik bedoel kan je voor Igo8 routes downloaden, of zijn deze gemakkelijk te converteren??

Alvast bedankt.

Heb na even zoeken ook nog een GoClever Rider gezien, iemand daar ervaring mee? Recensies zijn positief.
 
Laatst bewerkt:
Silvester heeft de route met google maps gemaakt. Als je hem een PB tje stuurt krijg je de link. (heb ik net zelf gedaan).
De route van google maps kun je omzetten naar het juiste formaat voor je GPS. Ik ga de route toch omzetten dus kan hem wel sturen via een PB.
Moet alleen ff weten welk merk GPS je hebt op het type bestand dat je gebruikt.
Ik heb de TomTom Rider 5 en gebruik Tyre om routes er in te zetten :)
 
Goedemorgen :W ..

Ik zag gisterenavond een foto van iemand op Facebook. Hij had een foto gedeeld met iemand die met slippers op de motor ging en gevallen is. Je ziet dan heeeel duidelijk hoe je bot in je voet zit :X ..

Als er interesse is dan kan ik hem wel uploaden :+
 
Goedemorgen :W ..

Ik zag gisterenavond een foto van iemand op Facebook. Hij had een foto gedeeld met iemand die met slippers op de motor ging en gevallen is. Je ziet dan heeeel duidelijk hoe je bot in je voet zit :X ..

Als er interesse is dan kan ik hem wel uploaden :+

Doe maar. Ik rijdt ook altijd met slippers dus ben wel benieuwd :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan