Bryan Schouten

Is gewoon te hopen dat hij volgend jaar bij een goed team komt, hij laat keer op keer zien dat hij over de juiste snelheid beschikt.
 
Is gewoon te hopen dat hij volgend jaar bij een goed team komt, hij laat keer op keer zien dat hij over de juiste snelheid beschikt.
Dit soort dingen moet toch wel iemand oppakken na al deze jaren inderdaad. :X
Nou is de race nog niet geweest, en wordt talent niet in één race bepaald..
Maar stel dat hij dit bij de officiële kwalificatie kan en even de top acht binnenrijdt in de race.. :o
 
Laatst bewerkt:
Denk dat zijn motorfiets zeker niet beter is dan die van Iwema, en hij heeft ook niet de 4 jaar GP ervaring van Iwema. Dan de 11e tijd rijden in de FP is een prestatie die er mag wezen !
 
Brian is super bezig!

Jongens (ben zelf nog maar 24 :z ) als Brian, Scott en Bo zijn de toekomst.
Zo te hopen dat het budget rondkomt voor deze talenten!
 
20, ha! Net iets ouder dan Marquez en drie maanden jonger dan vd Mark. Wat heb ik fout gedaan in mijn leven? :+
 
Dit soort dingen moet toch wel iemand oppakken na al deze jaren inderdaad. :X
Nou is de race nog niet geweest, en wordt talent niet in één race bepaald..
Maar stel dat hij dit bij de officiële kwalificatie kan en even de top acht binnenrijdt in de race.. :o
Race zal lastig worden, op het lange rechte stuk is hij een van de langzaamste rijders, dus daar zullen de KTM's hem voorbij rijden. Maar met dit soort trainingsresultaten laat hij gewoon zien dat hij iig de basissnelheid heeft om in dit veld mee te komen, op Assen zat hij ook in een groepje wat vocht om p12. Het is gewoon te hopen dat bijvoorbeeld Gamma niet langer het geld verkwanselt aan een nobody als Iwema, maar Schouten gaat ondersteunen en hem 2jaar voor RW laat rijden op een Kale KTM.
 
Laatst bewerkt:
Race zal lastig worden, op het lange rechte stuk is hij een van de langzaamste rijders, dus daar zullen de KTM's hem voorbij rijden. Maar met dit soort trainingsresultaten laat hij gewoon zien dat hij iig de basissnelheid heeft om in dit veld mee te komen, op Assen zat hij ook in een groepje wat vocht om p12. Het is gewoon te hopen dat bijvoorbeeld Gamma niet langer het geld verkwanselt aan een nobody als Iwema, maar Schouten gaat ondersteunen en hem 2jaar voor RW laat rijden op een Kale KTM.


Ja daar heb je gelijk. Hij moet vooral geluk hebben dat hij meekomt in de snellere groep. Anders kan hij het wel schudden voor een goed resultaat. ;)
 
Knap,maar als ie daar morgen weer staat, en zondag wellicht ook, dan is het razend knap in dit veld.

Ik hoop dat de wildcard niet voor niks aan hem gegeven is,maar met de bedoeling om te zien hoe hij presteert dit weekend.

Heeft schouten ook ergens contacten met RW of iemand binnen die groep? Zonder kruiwagen en een dosis mazzel kom je er niet denk ik, laat ik de poen en het talent nog ff buiten beschouwing.....
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af wat er verkeerd gegaan is in de kwalificatie, volle seconde langzamer dan in de VT, moet echt iets mis zijn geweest met de machine/afstelling.
 
Vraag me af wat er verkeerd gegaan is in de kwalificatie, volle seconde langzamer dan in de VT, moet echt iets mis zijn geweest met de machine/afstelling.
Erg spijtig. Hopelijk kan hij het vertrouwen morgenochtend vinden en een mooie inhaalrace rijden. Zou goed zijn met het hoog op volgend jaar.
 
Erg spijtig. Hopelijk kan hij het vertrouwen morgenochtend vinden en een mooie inhaalrace rijden. Zou goed zijn met het hoog op volgend jaar.
Andere nadeel is ook dat de Honda's hier veel te langzaam zijn, beste Honda pas op p12, Miller is bijv ook helemaal nergens dit weekend.
 
Andere nadeel is ook dat de Honda's hier veel te langzaam zijn, beste Honda pas op p12, Miller is bijv ook helemaal nergens dit weekend.
Ondanks het feit dat Schouten er afgezien van de QP goed bij zit dit weekend. Hopelijk krijgt hij een derde wildcard toegewezen voor Valencia, dat lijkt mij een geschikter circuit voor de Honda's.

Ik zou hem ook eens graag op een KTM willen zien.
 
Mooie race van Schouten, helaas veel tijd verloren in de beginfase door die slechte kwalificatie. Rondetijden in de racen waren heel erg sterk, heeft in de VT's en Race laten zien dat hij gewoon een vaste plek verdient.
 
Knap gedaan, hij mag tevreden zijn denk ik. In Assen op ongeveer dezelfde positie gefinisht, toch?
 
Bryan Schouten over zijn wildcard optreden in Aragon
Het weekend van 29 september stond in het teken van de grand prix op het circuit van Aragon. Mijn 2de wildcard van het seizoen. Na een aantal dagen relaxen in Spanje was ik op vrijdagmorgen klaar voor de eerste vrije training.


‘We gaan rijden en na ongeveer 20 minuutjes haal ik je binnen.’ Vertelde Jarno mij net voor dat ik op de motor stapte. Eenmaal op het circuit ging het vrij goed en kon ik lekker in mijn ritme komen. Na 40 minuten trainen stond ik op p22 waar ik niet helemaal tevreden mee was. De andere wildcard (Maria Herrera) stond op p10…

‘Samen met Walter (van Ten Kate, die mee was voor de data en een extra hand binnen het team) nam ik het circuit door en gaf ik aan in welke bochten ik wat problemen had met de motor. ‘Op dit punt van het circuit gaat het bergop, maar voelt de motor niet helemaal super met aanremmen en insturen. Zodra ik aan het gas ga loopt de motor ook iets wijd.’ Was bijvoorbeeld een antwoord wat ik gaf na wat vragen van hem.

Vrije training 2 ging super. Eerste sessie van 15 minuten gingen vrij goed. Eenmaal binnen gekomen kreeg ik vers rubber. ‘Probeer iemand te vinden, een slipstream is zeker in de laatste sector zo belangrijk. We hebben de vering iets aangepast. Voelt het slechter kom je meteen binnen.’ Vertelde Jarno mij en met deze informatie werd ik teruggeduwd van de tent naar de pitstraat. Eenmaal in de pitstraat zie ik dat Maverick Viñales (nummer 3 in het WK) ook de baan op ging. ‘Bingo! Die moet ik hebben.’ Achter hem ging ik de baan op. Hij reed een aantal bochten rustig en ging toen gas geven. ‘Aanpikken, kijken en leren!’ Dacht ik en ik dook achter hem aan. Een ronde verder was hij weliswaar een kleine 1,5 seconde weggelopen maar op het lange rechte stuk richting de laatste bocht zat Miguel Olivera te wachten. Die ronde daarna kwam ook hij voorbij en reed ik 2.01.3. ‘Dat ging lekker! 0,5 sec van mijn PR af en een goed gevoel.’ Was mijn eerste gedachte. Eenmaal in de tent aangekomen bleek ook nog dat ik p11 stond! Dat was een goed begin van het weekend.

Vrijdagmorgen was de baan opdrogend. Om fysieke en/of materiële schade te voorkomen besloten wij niet naar buiten te gaan. Voor de middag en zondag gaven ze namelijk geen regen op.

Het circuit ging open om 12:35 voor de kwalificatie. Eenmaal gestart ging het niet helemaal zoals ik wilde. De rondetijden waren langzamer dan gister middag en ik kwam niet in een ritme. Langzaam maar zeker zakte ik verder terug waar ik eigenlijk van baalde. De 2de run op nieuwe banden ging ook niet goed. Ik reed in niemandsland en om te wachten op snellere jongens duurde bijna 45 seconden. De laatste ronde perste ik er nog 2.02.2 uit. P32… met de ronde ervoor (2.02.4) had ik laatste gestaan. ‘Wat een drama, op p32 hoor ik niet thuis. Ik heb het mijzelf heel moeilijk gemaakt wil ik morgen nog met een puntje naar huis gaan…’

Zondagmorgen warm-up ging het niet veel beter. 2.02.3 bracht mij op p29 en eenmaal terug in de tent waren er weinig mensen optimistisch. Logisch, want zelf was ik dat ook niet.

‘Er zijn zoveel mensen komen kijken en dan rijd ik een beetje achteraan rond. Die mag je niet teleurstellen, echt niet. Dat moet anders Bryan, echt…

Een uur later (kort voor de race) waren mijn gedachtes iets anders geworden.

‘Het kan alleen maar beter worden. Vanaf p32 kun je alleen maar plaatsen goedmaken. Bij de start wegkomen en ik draai mijn gas niet eerder dicht voor de jongens voor mij gaan remmen…’

‘Even kijken hoor… p32, oh ja. Ik sta schuin achter Florian Alt in het midden.’ Eerste versnelling, Licht aan… Gas! Ik heb mindere starts meegemaakt. Remmen, zoeken bocht uit. Shit, plekje verloren. Ik rijd geen laatste toch? Nee, Techer zit er nog achter. Bocht 5, plekje pakken. Hey, Herrera onderuit op het kunstgras… Ben ik in ieder geval beste wildcard coureur. Nu knokken, Slipstreamen, inhalen, ellebogen uit, concentreren en gaan!’

Na een aantal rondes was de rust in de groep terug. Ik reed ongeveer p25 rond (dacht ik). 10 rondes voor het eind zag ik dat Jasper (Iwema) helemaal alleen reed en wij hem met de hele groep van 9 man aan het achterhalen waren. 4 rondes later waren we erbij en er voorbij. ‘Laatste 5 rondes jongen, kom op. Nu moet het gebeuren. Livio (Loi), Ana (Carrasco) en Niklas (Ajo) met die KTM zit voor je, Dit moet je minstens te pakken nemen.’ Met veel duw en trek werk kon ik mij naar voren vechten. Laatste ronde. ‘Bocht 5 aanremmen. Ernaast… Nee, die muts gooit de deur dicht. Dan buitenom voor bocht 8, dan zit je goed voor bocht 9. Goed jongen, nu richting Livio en die andere kerel. Slipstreamen. Laatste bocht. Isaac (Viñales, neefje van…) zit er naast en draait z’n gas niet dicht voor ik het doe. Rem iets eerder dan het rempunt, dan verremt ie zich iets en pak je m binnendoor. Nu! Ja, gaat iets wijd. Nu gas geven en binnendoor… Mooi! Nee toch niet! Wind eronder, Gas! Hij loopt wijd. Over de Kerbs, hij komt links… Schakelen naar 4. De streep! Dat scheelde niet veel.’ Ajo zat naast Viñales en Carrasco naast mij. Ik kwam 0,021 te kort op Viñales maar ik zat wel voor Ajo en Carrasco. Toch wel redelijke race hoor.

‘Super race Bryan, je hebt jezelf echt naar voren geknokt. Degene die zou winnen van het groepje had ook het laatste puntje gehad.’ Vertelden Jarno en Barry…

‘Huh, hoeveelste ben ik dan geworden?’ Vroeg ik me dan wel af. ‘19de, gewoon een goede race. Livio had het laatste puntje’ Voegde Barry eraan toe. ‘Hoe krijg je het voor elkaar?’ Was de vraag van Walter. ‘Je reed op een gegeven moment 2.00.9 (!) en toen je een gaatje had naar het groepje voor je reed je dat gat zo dicht! Prima race jongen. We zijn trots op je.’

Ik was nog niet helemaal overtuigd van mijn race maar achteraf, na een nachtje slapen, nadenkend over dit verslag moet ik zeggen dat ik tevreden ben. Een sterke race gister en een goede afsluiter van het weekend. De fans en sponsoren die zijn geweest hebben toch een mooie zondag gehad en ik wil ze dan ook bedanken voor hun komst. Het harde werk van Jarno, Manfred en Walter tot vaak in de late uurtjes verdiend respect. Volgende week EK Albacete. Daarna ben ik weer in NL.

Gaaf verslag of dat je het van dichtbij zelf mee maakt :] !!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan