Knietjes tegen de tank of knietjebuitenboord ?

Apart dat de elbowdown nog niet langsgekomen is...

37650.jpg


483593_20130503102041.jpg


Philip-T6-600x900.jpg
 
KD op de openbare weg is gewoon leuk om te doen, voel je je als een aap als je er naast hangt? Dan doe je het niet goed.. :+

Glimmende kneesliders? Das hetzelfde als schaamranden.. })

Wanneer je probeert om op de snelste manier een bocht te pakken, dan moet je naar het circuit gaan! Op de openbare weg wordt toch niet geracet ofzo!? O-) :9
 
Wauw.

Het ontbreekt bij een paar mensen aan praktijkervaring. Zodra je het goed doet is het duidelijk dat het zo hoort.
 
Als je zo plat ligt hoe hard kan je dan nog zonder weg te glijden. Daarbij zit hij nog zo goed als in het zadel.
Feitelijk ligt hij niet veel platter dan normaal maar zorgt de hoogte van curvestone voor een optisch effect waarbij het lijkt dat hij op de straat ligt.

37650.jpg
 
Laatst bewerkt:
261061


6ok8.jpg


Met de snelheid die nodig is om overeind te blijven bij die hellingshoeken ga je sowieso wel stil zitten. Daarbovenop, bij correct KD-techniek loop je geen moment het gevaar dat je van het zadel afglijdt. De exacte uitleg zou ik niet weten maar zal vast iets te maken hebben met middelpuntvliedende kracht die je op je plek houdt.
 
Wauw.

Het ontbreekt bij een paar mensen aan praktijkervaring. Zodra je het goed doet is het duidelijk dat het zo hoort.

Bij mij ontbreekt het zeer zeker aan praktijkervaring. Ik ben niet iemand die zo hard bochten door wil dat een heftig veranderende zithouding de moeite waard wordt. Mijn benadering was dan ook puur theoretisch gebaseerd op natuurkundig redeneren. Hooguit pak ik een keer als het zonnig en droog is een scherp buigende snelweg-oprit met heel veel acceleratie en dan moet ik wel een beetje gaan hangen om er niet uit te vliegen, maar dat is het voor mijn praktijkervaring...

Wel zag ik gisteren in het A'damse bos een heel snelle jongen op een heel snelle fiets oefenen op z'n heel snelle KD's. (Extra spannend, want één foutje in een van die vrijwel blinde bochten en je rijdt een wielrenner plat of knalt tegen een boom... :') ) De tweede keer dat 'ie me inhaalde zat er een heel snelle motoragent achter hem aan. Ach ja, praktijkervaring... :)
 
Met mijn ouwe SV-tje kon ik nog wel enigzins verantwoord wegkomen met KD's op de openbare weg (totdat ik in een snelwegbocht crashte) maar met de R1 no way. Moet veel te hard rijden om dat te kunnen, met die 190 achterband en hellingshoek. Op het circuit deze week verbaasde het me al hoe ver je moet overhellen om het te redden. Op de openbare weg ga ik dit never nooit oefenen met een dikke fiets als een R1.

Dus als je echt wilt leren om KD's te doen, lekker naar het circuit. Is VEEL leuker *O*
 
Laatst bewerkt:
Gewoon er naast hangen, heb je véél meer reserve als de bocht ineens een stuk krapper is dan als je eerst dacht. Daarbij voelt het veel natuurlijker.

Op de openbare weg is een knee-down is wat mij betreft niet nodig, circuit kan je mooi aftasten hoe diep je gaat.
 
Al die mafkezen die zeggen dat ze allemaal KD'enende supersports in de bocht inhalen zonder naast de motor te hangen moeten echt uit hun nek lullen.
Als ik mijn knie op het asfalt leg moet ik echt een behooorlijke snelheid hebben :X
 
Al die mafkezen die zeggen dat ze allemaal KD'enende supersports in de bocht inhalen zonder naast de motor te hangen moeten echt uit hun nek lullen.
Als ik mijn knie op het asfalt leg moet ik echt een behooorlijke snelheid hebben :X
Er zijn kd-technieken die niets uithalen. Als je iemand met zo´n slchte techniek +slechte lijnen tegenkomt, dan kan het inderdaad dat iemand met goede lijnen die gewoon recht in het zadel blijft zitten, die kd´er inhaalt.

Ikzelf verzit wel. Maar omdat er mensen zijn die kd´en zonder hun hoofd en schouders mee in te zetten, heb ik al meerdere malen kd´ers ingehaald met mijn eigen knie 20 cm boven de grond.

Een supersport en een kd zeggen drie keer niets over de rijkwaliteiten van de rijder.

En een kd kan je zelfs doen op de parking van de McDonalds :Z
 
Laatst bewerkt:
Al die mafkezen die zeggen dat ze allemaal KD'enende supersports in de bocht inhalen zonder naast de motor te hangen moeten echt uit hun nek lullen.
Als ik mijn knie op het asfalt leg moet ik echt een behooorlijke snelheid hebben :X

En die snelheid kan je niet bereiken als je niet met je knie over het asfalt gaat zeker? :z
 
Afgelopen week reed ik een prachtige klaverbladbocht. Liep daar een eend over de snelweg te waggelen, die ik maar net kon ontwijken! Dat sterkte mij weer in de stellige overtuiging dat met KD naast de motor hangen niet geschikt is voor de openbare weg.
 
Afgelopen week reed ik een prachtige klaverbladbocht. Liep daar een eend over de snelweg te waggelen, die ik maar net kon ontwijken! Dat sterkte mij weer in de stellige overtuiging dat met KD naast de motor hangen niet geschikt is voor de openbare weg.
Geef ik je in zekere mate gelijk in. Als je op de openbare weg rijdt, hoor je met de omgeving rekening te houden. Het gaat er niet om je technische rijvaardigheden bij te schaven.

Iemand die heel goed op circuit rijdt, is niet perse een goede straatrijder, en vise versa. :)
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week reed ik een prachtige klaverbladbocht. Liep daar een eend over de snelweg te waggelen, die ik maar net kon ontwijken! Dat sterkte mij weer in de stellige overtuiging dat met KD naast de motor hangen niet geschikt is voor de openbare weg.

Gewoon platwalsen.
 
Al die mafkezen die zeggen dat ze allemaal KD'enende supersports in de bocht inhalen zonder naast de motor te hangen moeten echt uit hun nek lullen.
Als ik mijn knie op het asfalt leg moet ik echt een behooorlijke snelheid hebben :X

Ik rij weleens met een collega en die legt ook in veel bochten zijn knie op de grond terwijl ik dan nog niet eens het idee heb dat ik ernaast moet hangen. Er zijn een hoop mensen die er als een aap naast hangen en een kd maken maar de motor zit dan nog lang niet op zijn grens dus die KD is dan overbodig.

Nou ben ik vrij stijf en krijg ik overal kramp als ik er te geforceerd naast hang :') en dat resulteerde de eerste paar keer in het feit dat ik alleen mijn stepje aan de grond reed en mijn knie de grond nog niet raakte. Inmiddels heb ik een redelijk comfortabele houding gevonden en raakt mijn knie het asfalt net voor mijn stepje, maar dan moet ik ook niet veel verder meer doorduwen.
 
Al die mafkezen die zeggen dat ze allemaal KD'enende supersports in de bocht inhalen zonder naast de motor te hangen moeten echt uit hun nek lullen.
Als ik mijn knie op het asfalt leg moet ik echt een behooorlijke snelheid hebben :X


Of een KD nodig is hangt ook af van de breedte van de banden, bij smallere banden hoef je lang niet zo plat door de bocht, als bij brede banden. Dus best kans, dat sommige motoren je voorbij gaan, zonder dat de knie in de buurt van het asfalt komt.
 
Kromme vergelijking, je kan beter een eend platwalsen dan de vangrail inrijden.
Omdat JIJ vindt dat het leven van een mens belangrijker is dan dat van een eend. Nochtans is de populatie mensen ver uit zijn voegen aan het barsten. Bij andere dieren dan de mens, besluit de mens dat die populatie dan maar moet inkrimpen. Mensen zijn zelfs zo egoistisch dat ze koeien de opwarming van de aarde gaan verwijten owv hun scheten. Leven en laten leven, jongen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan