Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Zwarte velgen zijn idd 👍🏻, staat nog op het lijstje . Net toch maar ff de pomp eraf gehaald met de tips van hier , ging vrij vlot 😄.
Dekseltje van de pomp verwijderd en wat blijkt .. pomp is al aangepast dmv printplaatje. Is ook een update geweest van een AT fan.
Deze persoon heeft er destijds een aantal aangepast voor mede At rijders.
 
Zie
full
 
Nu maar even kijken of de motor gewoon loopt dmv het buisje tbv de brandstof toevoer.
Weet ik gelijk of het aan de pomp ligt ..
 
Is blijkbaar een item, herstelling in garantie.

Fork savers zijn het eerste antwoord dat ik kreeg als "oplossing"
Ik heb geen fix voor je, anders dan dat het installeren van fork savers een nieuwe trend begint te worden. Maar geen idee of dat het probleem oplost.

Helaas gebeurd het dus vaker dat die keringen stuk gaan.
 
Gister gereden zonder de benzinepomp en ja hoor geen enkele keer inhouden.
Duidelijk de pomp dus , een andere met nieuwe puntjes is onderweg.
 
Hi All,

Sinds kort eigenaar van een Africa Twin. Ga er een zijspan aan bouwen om mee door Africa te rijden.

Nu wil ik alle wielen van hetzelfde formaat hebben. Ik vind het achterwiel een mooie maat hebben: 17x3.

Nu moet ik weten hoeveel spaken het achterwiel heeft, zodat ik alle wielen van een gelijk aantal spaken kan voorzien. Mijn Africa Twin staat ver van huis in de stalling, iemand hier die het aantal spaken van een RD07 weet?
 
Iemand hier de michelin anakee wild al eens onder de AT gehad?
Rij nu tkc80 en zag deze band voorbij komen, nadeel is dat meeste reviews van GS rijders is.
Mijn AT gaat morgen voor een grote beurt en mogelijk gelijk ff nieuw rubber eronder zetten.

Of iemand nog aanraders?
 
Geen aanrader heb ik wel voor je : heidenau scout .

Deze heb ik er nu onder maar vind het niks, band maakt een hoop lawaai en grip in nat is ook niet zo. Is ook eigenlijk ook meer een Band voor offroad. Ga hierna voor anakee 3.
Ik rijd ook meer asfalt dan offroad dus dat is wel een dingetje wat je voor jezelf ook belangrijk is .
Voor asfalt / verhard zou ik dus de heidenau niet kiezen.
 
Ik heb de heidenau op de XTZ gehad en dat beviel me wel aardig, maar juist in blubber was het snel gedaan.
Nu zag ik de anakee wild en dat zag er ook wel als mooie tussenweg uit.
 
Haha zo zie je maar, ieder zijn voorkeur. Er is maar 1 manier en dat is gewoon proberen denk ik . Bevalt het echt niet dan eraf halen en verkopen en weer nieuwe keuze erop . Maar echt slechte banden bestaan tegenwoordig niet meer is mijn mening.
 
En weet hier iemand of er ook een bredere velg, bijvoorbeeld 17x3,5 in de achterbrug van de Africa Twin past?

Dan kunnen we er eventueel een iets breder bandje onder leggen ivm het zijspan!
 
Vandaag nieuwe banden gemonteerd: conti tkc70. Ik las goede verhalen daarover bij suzukis v-stroms, ook een ktm-rijder was hierover te spreken. En, niet onbelangrijk, een stoer profiel !.
 
Op weg naar huis, ca 90 km, een dag en nacht verschil in vergelijk met de oude kneut (conti trail attack of zoiets). Geen enkele markeringsstreep oid hinderlijk merkbaar. Alsof je van een Prius overstapt in een Volvo v70 classic. Topspul !. Nog wel ff rustig aan de banden ruw rijden...
 
Hmmm, hier maar eens een postje wagen. Hallo allemaal. ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk al 40.000 keer gesteld is maar ik kon het zo 1-2-3 niet vinden. Ik ben van plan om een AT aan te schaffen. Ben al een tijdje aan het rondkijken voor een motor (dit wordt mijn eerste motor). Aantal verschillende motoren bekeken maar uiteindelijk is mijn oog dan toch gevallen op de AT. Ik heb al even zitten kijken waar ik specifiek op moet letten maar ik ben niet zo bekend met alle termen dus hoop ik dat jullie mij kunnen ondersteunen.

Ik wil deze motor wellicht aanschaffen (MARKTPLAATSLINK).

Ik weet dat de AT beduidend meer KM's aan kan dan concurrenten. Deze heeft 60.000 gelopen, is dat normaal voor die prijs?

Ik heb gelezen dat ik moet opletten dat de "uitgaande as" duur is om te vervangen, maar wat is precies de uitgaande as? Google gaf me alleen een boel technische plaatjes waar ik niks mee kan helaas.

Verder zie ik ook dingen terugkomen als de brandstofpomp, spanningsregeling en dynamo stekkerverbinding. Hoe kun je dit soort dingen testen op kwaliteit voordat je de aanschaf doet?
 
@ Dr Knox :

Ik heb mijn At pas 3 maandjes en liep ook een beetje tegen de dingen aan die je hier vermeld.
Veel daarvan is op te zoeken op internet met daarbij uitgelegd hoe het allemaal werkt.

Toevallig ging bij mij de brandstofpomp al stuk binnen 20 kilometer na aanschaf van de motor, dit is echter ook voor 18 euro te maken dmv nieuwe contactpuntjes de plaatsen en is echt goed te doen. Filmpjes daarvan zijn ook te vinden op het net.

Check ook de velgen op velgrot , is ook een probleem bij de At.

Voor meer keuze moet je ook ff zoeken op Vriezeveen ,desertmotoren, meest betrouwbare plek voor een occasion vind ik
 
Desert heeft nog een mooie rd07 staan voor dezelfde prijs, en als ie daar wegkomt weet je meteen dat ie helemaal nagelopen is!
 
Wie weet er een adres voor rvs/staal ed te bestellen. Geen bouwmarkt zooi .

Wil er wat vervangen oa bij remschijven / kettingwiel.
 
Laatst bewerkt:
even een vraagje:

Ik sta in duitsland en mij accu lijkt overgekookt te zijn. Start motor tikt alleen nog, iemand tips? accu los halen en zonder accu terug rijden?
Ik gok spannings regelaar.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan