Het Honda Africa Twin Topic deel *3*

Ik had er 1 van 93" en ook behoorlijk last van de wind, het enigste wat een beetje hielp was een Ermax verhoogde ruit. Honda heeft het ook geweten, want na 95" is de kuip rondom de ruit verandert.

Ook op de nieuwe twin had ik last van turbulentie, het blijkt dat dat aan de luchtstroom ligt die uit de voorvork tunnel komt. Heb dat nu afgedekt en geen last meer, misschien is dat op de RD07 ook nog een optie.
 
Klopt idd vwb turbulentie/ wind , ik merk het ook en nu helemaal icm met mijn nieuwe helm. Rij nu met een Caberg xtrace met zonneklep maar behoorlijke herrie. Ga nu zelfs oordoppen aanmeten , hiervoor waren de gele schuimpjes voldoende.

Die biedingen zijn natuurlijk belachelijk, ben bang dat je moet wachten op een echte liefhebber.
 
Ja is echt vervelend die wind. Helemaal met deze dagen zit ik er soms scheef op omdat ik er bijna vanaf waai.

Heb ook gereageerd naar die persoon dat max 2500 echt onzin is en dat ik marktplaats heb bekeken om tot een bedrag te komen. Kan natuurlijk dat ik iets boven de prijs zit maar mensen gaan toch altijd lager bieden.
Deze meneer doet echter een heel beklaag dat op marktplaats alleen maar idioten zitten die fietsen voor dealerwaarde verkopen. Ik heb persoonlijk geen idee wat dealerwaarde is maar ok.
Hij vind dat als ze niet van een dealer komen ze 1000-1500€ goedkoper moeten zijn. Waarom zegt hij niet.

Mijn vermoeden is dat hij nog nooit is verneukt bij een "dealer" en denkt dat hij overal garantie op heeft. Ik koop al jaren liever bij particulieren maar dat is persoonlijk.

Toch merk ik wel dat op speurders/facebook/motorshopper weinig animo is. Ik heb nu 2x een bod gehad en verder nog niets gehoord. Het zal waarschijnlijk inderdaad wachten worden op een liefhebber.
 
Weet welke kerel je bedoelt idd , zie zijn adv ook wel eens .
Vraag me af of hij bij aanschaf dan zelf gaat rijden of ook weer doorverkoopt. Ik denk zelf het laatste.
Zie de At maar als een investering ..rente op de bank is ook niks 😉

Je kunt ook je motor op mobile de plaatsen
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je die AT bijna beter ergens heel goed en mooi opslaan!
Als ik kijk naar de prijzen tegenwoordig dan krijg je er over een paar jaar helemaal de hoofdprijs voor. (meer rente dan dat je van de bank krijgt ;) )

Zie AT's met 80.000 op de teller die aangeboden worden voor 4k en dan zien ze er nog niet eens heel erg strak en netjes uit!
 
je moet gewoon een fan hebben denk ik.. Of liefhebber.
Heb hem nu op marktplaats staan voor 24€ maar daar krijg ik ook nog 0 respons op.
Of vragen waar ik mijn verhoogde scherm oid vandaan heb. Of "hey mooie fiets man".

Heb nog geen enkele serieuze reactie of bod gehad helaas. Maar hij staat mij gelukkig niet in de weg inderdaad maar jaren een motor stil laten staan in de schuur is nooit goed haha.
 
Staat ondertussen ook op mobile.de na jullie advies.
Helaas nog geen enkele reactie gehad via wat voor site dan ook.
 
Je moet misschien iets meer geduld hebben, zo snel gaat dat nu ook weer niet. De koper is al geboren, je moet hem alleen nog zien te vinden ;). Misschien moet je de motor ook nog op autoscout zetten, daar kreeg ik ook nog redelijk wat reakties op.
 
Nog maar even een mooi plaatje 8-)

2pq5nkk.jpg
 
Ziet er mooi glanzend uit! Ga je op reis?

Denk inderdaad dat er een verschil zit met de Twin.
Heb hiervoor 2 Fireblades gehad en die waren serieus alle 2 binnen een paar uur verkocht.

Heb gisteren het eerste serieuze bod gehad. Die begint echter ook dat de vraagprijs te hoog is en er veel mooiere op marktplaats staan. Dus heb hem succes gewenst om die aan te schaffen.

Bedankt voor de tip. Zal hem daar ook eens opzetten.
 
Laatst bewerkt:
Dat was m'n eerste trip met de AT nadat ik 'm gerestaureerd heb.

De AT's zijn toch wel serieus populair, alleen is dat denk ik in de prijsklasse van zo'n €1000 tot €4000. Daarboven, zoals die van jouw, moet je maar net iemand zien te vinden die liefhebber genoeg is om dat er aan uit te geven. Ik persoonlijk denk dat ie het in deze markt wel waard is. Als je kijkt naar de fysieke motor zelf is ie het niet perse waard. Het is niet heel bijzonder gemaakt ofzo. Het is gewoon een cultbike en dat maakt 'm populair en aan de prijs.
 
Precies. Voor 4000€ mag die van mij ook weg. Maar als ik hem voor 4 adverteer gaat niemand akkoord want tegenwoordig is het normaal af te dingen.
 
Hallo allemaal,

sinds kort ben ook ik de trotse eigenaar van een mooie africa twin rd07 uit '94. Tot nu toe is het genieten tijdens elke rit die ik maak.

een fotootje:

full
 
Laatst bewerkt:
@ duke nukem: Wat heb je allemaal gerestaureerd aan je At destijds als ik vragen mag . Wil mijn At vd winter ook onderhanden nemen. Is mijn 1e bike met wat werk hiervoor altijd nieuw gereden.
Stoor me toch wel aan wat roest en lelijke boutjes ed. 😣
 
Tot op het laatste boutje is ie uit klaar geweest, alles gespoten, gepoedercoat en alle bouten, moeren, ringen, schroeven etc laten verzinken. Alleen het kuipwerk heb ik zo gelaten, het zag er netjes uit na het poetsen en het geld was op :P.

Zie ook: New AT owner! Rebuild, photo alert!

2ivk7d3.jpg


141jrko.jpg
 
Ziet er goed uit 👍

Wat een reportage man , echt mooi deze gebruik ik wellicht als een handout tzt 😉
 
Laatst bewerkt:
Wel echt super gedaan inderdaad! Lijkt weer als nieuw!
Vind het opknappen zelf ook leuk maar vind de onderdelen vaak echt schandalig duur. Dit zal je volgens mij ook een aardige duit gekost hebben maar je plukt er de vruchten ook van!
 
Begint nu wel vervelend te worden.
Via autoscout en mobile.de heb ik nog 0 reactie gehad.

Op marktplaats krijg ik wekelijks 6a7 berichten of ik de motor nog heb en wat ik ervoor wil hebben (max bod is nu 3250 dus niemand gaat hoger bieden).
Dan haken ze af als ik rond de 4000 zeg want dat is veel teveel.

Vraag me nu vooral af wat de beste optie is. Heb nog een week betaald voor marktplaats..
 
3250 is een mooie prijs, meer dan dat ik destijds voor de mijne heb betaald.
Als je hem inruilt bij een dealer krijg je er ongeveer 1500euro voor.

Als niemand meer bied moet je toch misschien de conclusie trekken dat je te veel vraagt, of nog langer wachten en hopen op een liefhebber.
 
@ Postaldude

Ik zou gewoon nog even geduld hebben. Ik heb nu een jaar me rijbewijs en rijd inmiddels mijn derde motor. ( ben aardig wat aan het afwisselen ). Maar ook ik merk dat er weinig animo is. Terwijl mijn fietsjes veel minder kosten dan de jouwe.

Mijn Virago heeft ruim 6 weken te koop gestaan en mijn Shadow ook ruim 2,5 week. Voor mijn gevoel gaan er steeds meer mensen bij andere site's kijken. ( Facebook speelt daar een steeds grotere rol in ).

Uiteindelijk is Marktplaats natuurlijk ook veel en veels te duur....
 
Hij staat op facebook in meedere groepen. Worden alleen maar mensen getagt en mensen liken de post of "mooie motor man".
Marktplaats is inderdaad te duur. Maar krijg vooral mensen nu die onzin bedragen bieden die ver onder het hoogste bod zitten.

Gisteren nog 6x gebeld door iemand die toevallig in de buurt was. Kwam hem wel "even" halen voor 3000€. Lef van sommige mensen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan