ER6N Montage Windscherm

WhiteDog

Rookie
27 mei 2013
10
0
Beste MF'ers,

Sinds een maand ben ik de trotse bezitter van een Kawasaki ER6N. Daar ik toch wat teveel last had van de wind tijdens het rijden heb ik maar een windscherm besteld. Dat leek me eenvoudig zelf te plaatsen onder het motto "how hard can it be" :)

Het gaat om dit scherm:
Ermax SV Sport - Instructies van de fabrikant

Nu vind ik de instructies op zich niet erg duidelijk. Een afbeelding erbij van welk onderdeel waar gaat zou mij heel hard helpen.

Zelf vermoed ik dat het één van deze 2 volgordes moet zijn maar deze hebben elk een "probleem".

Opstelling 1
po1.jpg


Dit lijkt mij de correcte opstelling afgaande op de platjes die ik kan vinden. Alleen zitten alle rubbers en de schroef langs één kant van de steun (6). Ik zou dus denken dat ik het scherm er zo vanaf kan trekken. Of lost dit probleem zichzelf op zodra ik ze alle 4 bevestig?

Opstelling 2
po2.jpg


Hierbij zit de rubber insert (6) langs de buitenkant van de beugel (5). Dit lijkt me steviger alleen is de schroef niet lang genoeg om tot aan de schroefdraad van de insert te reiken.

Iemand die even kan bevestigen of opstelling 1 correct is... of me vertellen wat ik fout doe? :)

Alvast hartelijk bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Als ik de instructies lees dan lees ik:

- monteer de brackets
- stop de rubber inserts (well-nuts) in de brackets (want hier schroef je straks het boutje in, logisch)
- neem boutje met ringetje
- doe die door het windschermpje
- zorg dat je aan de andere kant van het windschermpje de rubberen ring plaatst
- aandraaien

En dat komt het dichtste bij je opstelling 2 terecht. Maar het kan maar op één manier, de rubber insert (zgn 'well nut') moet in de bracket vallen. Anders doet ie niks eh. :)

Voor werking van een wellnut zie dit:
WellNuts.png


edit, en niet te hard aandraaien die dingen. Je wilt niet het rubber kapot draaien.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de instructies lees dan lees ik:

- monteer de brackets
- stop de rubber inserts (well-nuts) in de brackets (want hier schroef je straks het boutje in, logisch)
- neem boutje met ringetje
- doe die door het windschermpje
- zorg dat je aan de andere kant van het windschermpje de rubberen ring plaatst
- aandraaien

En dat komt het dichtste bij je opstelling 2 terecht. Maar het kan maar op één manier, de rubber insert (zgn 'well nut') moet in de bracket vallen. Anders doet ie niks eh. :)

Voor werking van een wellnut zie dit:
[afbeelding]

edit, en niet te hard aandraaien die dingen. Je wilt niet het rubber kapot draaien.

Alvast bedankt :) Ik had de foto's blijkbaar ook omgewisseld dus ik neem aan dat je opstelling 1 bedoelt (waar alles langs één kant van de bracket zit).

Ik begrijp nu echter (met jouw plaatje) dat het ding zichzelf dan vasttrekt. Nog nooit eerder zo'n well-nut gebruikt, vandaar...
 
Laatst bewerkt:
Zo; was het eindelijk gestopt met regenen en dacht ik deze klus even snel te klaren... krijg ik natuurlijk de originele bouten niet los met mijn scroevendraaier. Even mijn Bosch Ixo erbij gehaald maar die trekt het ook niet. Op zich wel logisch neem ik aan, als ikdie bouten met één draai zou loskrijgen denk ik dat heel mijn motor zo uit elkaar valt :P

Hier overigens de handleiding van een ander scherm. Veel duidelijker dan de instructies van Ermax imho.

Alleen weet ik dus niet hoe ik die "original screws" het beste los krijg. Deze zitten nogal diep verzonken. Iemand die hiervoor een (niet-elektrische) tool kan aanbevelen of moet ik de schroefboormachine bovenhalen?
 
Vandaag tussen 2 regenbuien door maar even aan de slag gegaan :P Ging op zich wel vlot eens ik het juiste gereedschap had. Enige vraag die ik nog heb is: moet ik de well nuts nog verder aandraaien of is het wel goed zo? Hier de foto's!

mod1.jpg

mod2.jpg

mod3.jpg


Alvast bedankt iedereen voor de hulp :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan