Hét MF Motorweekend 2014

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hé niet zo hea, je loopt altijd te gallen, niet alleen in de quote _O-
En waarom zou je nou zo'n SMT willen? Een Versys EN circuit motor niet al genoeg?

kan altijd beter en meer denk. en beetje keten moet kunnen. we weten allemaal wie het roept dus ..... O-) _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

het is me "MF vriend" he.... O-)
 
Zit erover te denken om een andere porto aan te schaffen, die twee kanalen tegelijk kan ontvangen en met (ruim) 5W kan zenden....

Toch wel fijn als weer eens iemand vergeet om op zijn achterligger te wachten dat je dan de voorrijder even kunt waarschuwen voordat hij volgas naar de koffie doorrijdt....


:X -O-

*notitie voor mezelf,niet denken dat een porto veel bereik heeft :X *


Zal het noooooooooooooooit weer doen.
 
Laatst bewerkt:
Hé niet zo hea, je loopt altijd te gallen, niet alleen in de quote _O-
En waarom zou je nou zo'n SMT willen? Een Versys EN circuit motor niet al genoeg?

Een SMT in plaats van de Versys lijkt me wel wat...
Economisch gezien weer niet, want die Versys levert geen reet meer op na 5 jaar. Maar het blijft een leuk idee... ;)

ps... je vergeet nog de Honda Magna V30 VF500C, Suzuki GSF 400 Bandit en de Suzuki DR800S BIG... :P
 
Een lastig ding wat ik gezien heb is wanneer een andere groep passeert; er was een geval dat de groep van Frank gepasseerd werd door een onbekende groep Nederlandse motorrijders en terwijl dat gebeurde passeerde de snelle groep ook. In zo'n situatie is het lastig te weten of je moet wachten ja of nee en in dit specifieke geval raakte Leo afgescheiden van de rest en die werd weer door Ernst met de auto (en porto) naar Frank terug geleid.
In zo'n geval is porto wel erg handig.

Maar goed, je hebt nog steeds gelijk; als je wéét wie er achter je hoort te zitten dan weet je ook of je moet wachten. Daarom zeg ik dat ook steeds: weet wie er achter en voor je rijd; dan weet je altijd of er iemand kwijt is.

Als Aad achter je rijdt is het onmogelijk om je te vergissen van motor of om hem uit het oog te verliezen. ;)
 
Letten jullie ff op:
9 deelnemers betaald en lijst ingevuld,
Plus 3 deelnemers betaald (maar nog geen lijst)

Dat is dus al 12 *O*
 
:X -O-

*notitie voor mezelf,niet denken dat een porto veel bereik heeft :X *


Zal het noooooooooooooooit weer doen.

Vaak het grootste probleem, is waar de antenne is en hoe groot die is.

Een porto op 0.5 watt met standaard 6 cm antenne onder de buddy komt 500 meter max, 0,5 wat met 30 cm extern komt 1 km.

5 watt met standaard antenne onder zadel komt 1 a 1,5 km, met externe 30 cm antenne komt hij 4 a 5 km.

Verder is een porto passief bedoeld, of te wel lopende en niet op een motor met 100 km / uur. dan verstoord de wind ruis alle communicatie.
Echter hang je de porto aan een autocomsetje met ruisfilter.... tja dan kan je 200 km/u knallen en ben je nog steeds prima verstaanbaar (mits de mic niet kapot is he mensen...)
 
Ik neem voor jou volgende keer wel een oortje en porto mee. Kun je meeluisteren, maar niet terugpraten :)

Ghehe :) Das ook een optie *O*

Ik ga proberen om voor de volgende keer mn Bluetooth setje (Scala driver) Zo te maken dat ik het wel kan terug praten :) En dat ik een beetje bereik heb ;) Zonder de halve meter antenne die hier in de garage staat :+
 
Laatst bewerkt:
Vaak het grootste probleem, is waar de antenne is en hoe groot die is.

Een porto op 0.5 watt met standaard 6 cm antenne onder de buddy komt 500 meter max, 0,5 wat met 30 cm extern komt 1 km.

5 watt met standaard antenne onder zadel komt 1 a 1,5 km, met externe 30 cm antenne komt hij 4 a 5 km.

Verder is een porto passief bedoeld, of te wel lopende en niet op een motor met 100 km / uur. dan verstoord de wind ruis alle communicatie.
Echter hang je de porto aan een autocomsetje met ruisfilter.... tja dan kan je 200 km/u knallen en ben je nog steeds prima verstaanbaar (mits de mic niet kapot is he mensen...)

Ik heb zo'n scala driver teamset aan mn helm zitten. Moet alleen ff porto vinden die je via Bluetooth aan zo'n ding kan koppelen.

Zal van t weekend ff rond gaan zoeken. Dr is vast wel wat voor te vinden :)

Had voor t weekend t setje van Krista op mn helm gezet. Maar was helemaal niet te verstaan :(
 
Ingehaald door Bas? Doordat jullie geen stukjes afsneden en hij wel ofzo?

Nee :)

En voor de duidelijkheid, ik kijk wel wat mogelijk een afsnijd route is voor als de groep echt te traag gaat of dat er door andere reden geen mogelijkheid is om de hele route te rijden, maar het daadwerkelijk afsnijden probeer ik echt zo veel mogelijk te vermijden.
Alleen zou het vervelend zijn als het toeristische groepje alleen bij alle stops zou zitten omdat we net te lang doen over de route.

ter informatie: we hebben op 1 sectie na alle routes volledig gereden waar mogelijk. (omleidingen heb ik gevolgd, ben niet gaan offroaden deze keer)
Na 1 omleiding kwamen we terug op de route, voorbij een lus die hier inzat. Na een blik op de navigatie bleek dat zelfs zonder lus we erg laat bij de lunch zouden zijn....dus heb ik besloten de lus te laten liggen....niet leuk, maar anders word de rest van de dag minder leuk.

En zoals gezegd, groepje van Tim reed beetje rustig richting afrit over een stukje snelweg.....dus ik dacht....laat ik Tim eens plagen :P
 
Zit erover te denken om een andere porto aan te schaffen, die twee kanalen tegelijk kan ontvangen en met (ruim) 5W kan zenden....

Toch wel fijn als weer eens iemand vergeet om op zijn achterligger te wachten dat je dan de voorrijder even kunt waarschuwen voordat hij volgas naar de koffie doorrijdt....

_O-

Kwam helemaal goed toch :]
 
Hey motorweekend 2014 rijders, ik zag dit reisje en hoefde niet lang na te denken, dus ingeschreven, betaald en gaan in 2014. Kijk er erg naar uit. Rij als jaren motor, begon met een cb250f en via twee kawa's gpx600r nu 4 jaar op suzuki gsx 650f. Ben wel eens met de motor in Luxemburg geweest maar motorweekend 2014 wordt wel voor mij de langste rit ooit. Dus ben benieuwd hoe dat gaat worden. Gr Hans
 
Hey motorweekend 2014 rijders, ik zag dit reisje en hoefde niet lang na te denken, dus ingeschreven, betaald en gaan in 2014. Kijk er erg naar uit. Rij als jaren motor, begon met een cb250f en via twee kawa's gpx600r nu 4 jaar op suzuki gsx 650f. Ben wel eens met de motor in Luxemburg geweest maar motorweekend 2014 wordt wel voor mij de langste rit ooit. Dus ben benieuwd hoe dat gaat worden. Gr Hans

Hoi :W en welkom!
 
Hey motorweekend 2014 rijders, ik zag dit reisje en hoefde niet lang na te denken, dus ingeschreven, betaald en gaan in 2014. Kijk er erg naar uit. Rij als jaren motor, begon met een cb250f en via twee kawa's gpx600r nu 4 jaar op suzuki gsx 650f. Ben wel eens met de motor in Luxemburg geweest maar motorweekend 2014 wordt wel voor mij de langste rit ooit. Dus ben benieuwd hoe dat gaat worden. Gr Hans

Welkom: NOG een Hans erbij!!!
 
Vaak het grootste probleem, is waar de antenne is en hoe groot die is.

Een porto op 0.5 watt met standaard 6 cm antenne onder de buddy komt 500 meter max, 0,5 wat met 30 cm extern komt 1 km.

5 watt met standaard antenne onder zadel komt 1 a 1,5 km, met externe 30 cm antenne komt hij 4 a 5 km.

Verder is een porto passief bedoeld, of te wel lopende en niet op een motor met 100 km / uur. dan verstoord de wind ruis alle communicatie.
Echter hang je de porto aan een autocomsetje met ruisfilter.... tja dan kan je 200 km/u knallen en ben je nog steeds prima verstaanbaar (mits de mic niet kapot is he mensen...)

Ik had tot nu toe een standaard 0.5 W pmr op het stuur, dus met de antenne lekker in de buitenlucht. Het bereik was niet om over naar huis te schrijven, ik denk inderdaad max 500 meter, genoeg om aan de voorrijder te laten weten dat de groep weer compleet was.

Heb nu een 4W bamiporto besteld (deze) met de mogelijkheid voor een losse antenne. In eerste instantie gaat ie ook weer op het stuur en dan zien we hoe dat gaat. Eventueel komt er nog een externe antenne en gaat de porto onder het zadel, of in de topkoffer.

De porto zit inderdaad via een autocom-kloon met bluetooth headsets aangesloten (de voorloper van deze).
 
De startpost is aangepast. Hier en daar wat spelling/kofschip foutjes (dank Eddy en Fred) en wat inhoudelijke aanpassingen; er staat nu wat over een reisverzekering en het stukje over hoe je moet betalen is aangepast.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n scala driver teamset aan mn helm zitten. Moet alleen ff porto vinden die je via Bluetooth aan zo'n ding kan koppelen.

Zal van t weekend ff rond gaan zoeken. Dr is vast wel wat voor te vinden :)

Had voor t weekend t setje van Krista op mn helm gezet. Maar was helemaal niet te verstaan :(

Ik heb de Midland G8 BT (gemodificeerde versie, die heeft iets meer vermogen):
Midland G8 BT

Gekoppeld aan m'n scala g4, en een PTT knopje op m'n stuur. Werkt prima :)
 
Laatst bewerkt:
De startpost is aangepast. Hier en daar wat spelling/kofschip foutjes (dank Eddy en Fred) en wat inhoudelijke aanpassingen; er staat nu wat over een reisverzekering en het stukje over hoe je moet betalen is aangepast.
Ik zie toch wat haakjes en oogjes hoor...

Met name dat stukkie: rij je eigen tempo en ga niet met dezelfde snelheid als de rijder voor je de bocht in... dat ging niet, mijn tempo rijden... ik wilde harder... :+


;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan