KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
ah :+ excuus nico, dat had ik op zich wel kunnen raden.
heb er zelf geen belang bij, mn akra bevalt uitstekend :)

anyways, ff wat fijne plaatjes...

PrbF1lQO.jpg

GhASoRjX.jpg

sNAhfHPs.jpg
 
De decat zou je kunnen overwegen zodat hij niet meer als een brommer klinkt :P geen idee of die past op 2017 model though
 
Even een vraagje:
Als je de 690 recht op de wielen zet en je hebt voldoende motorolie in het blok zie je dit dan keurig in het midden van het oliepeilglas, zoals eigenlijk logisch is en het waarschijnlijk ook in de manual zal staan?
Ik vraag dit omdat het bij de 390 niet zo is. Het blok zit wat voorover gekanteld in het frame en het peilglaasje achter de koppeling, waardoor bij voldoende olie het niet zichtbaar is in het peilglas. Als je 'm recht zet en olie vult tot je het in het midden van het glaasje ziet (zoals in de manual staat) is het waarschijnlijk te veel. Omdat je de olie niet ziet kun je niet inschatten of het voldoende een beetje te weinig of veel te weinig is. Erg vervelend eigenlijk. Met de hoeveelheid olie die erin zit (door de dealer gedaan, en ik neem aan op volume toegevoegd) moet ik mijn voorwiel flink hoger zetten dan het achterwiel om de olie 'in beeld' te krijgen.

Ik ga binnenkort eens vragen hoe de dealer die de olie in mijn blokje heeft vervangen hier tegenaan kijkt bij de 390.

Voor de goede orde,: ja, ik weet hoe je olie dient te peilen en doe het volgens die methode.
Mijn motor staat qua rijhoogte / geometrie niet 'op zijn kop,' wat uiteraard invloed zou hebben op wat je afleest.
 
Hoi Vester86,

Ik heb het 'probleem' even uitgelegd met foto in het Duke 390 topic (om het even on-topic te houden).
roger_SV in "KTM 390 Duke"
Ik vind het heel vreemd.

ps. Ik lees 390, 690 en 790, dus daar gaat het niet om, maar als het bij de Duke 690 wel 'normaal' in elkaar steekt graag reageren in het 390 topic om topicvervuiling in dit topic te voorkomen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Vanaf wanneer slaat de schroef voor de koeling normaal aan?
ik bedoel dan vanaf hoeveel blokjes?
Dit weekend stond ik stil in de fille in Duitsland en kwam de tempmeter tot 2 blokjes van boven en de schroef was nog niet aan het draaien. toen ik weer kond rijden zakte deze terug 3 blokjes.
ik vrees dat mijn schroef niet meer aanslaat.
 
Hoi Allemaal,

Ook ik een nieuwe overig 2017 duke gekocht !!

Ik lees al even mee, maar zit nog steeds met een keuze kwa uitaat. Ik vind die klappen bij het dichtdraaien van het gas heerlijk, maar moet wel nog enigsinds beschaaft zijn voor ome agent. Ik kan zo’n full alkra systeem eronder schroeven maar geeft dit het gewenste resultaat ( lekkere klappen bij gas dicht) of hebben jullie andere oplossingen welke beter zijn ?
 
welkom !
heb je een r?
dan zou je de db er uit kunnen halen
als je een gewone hebt zou je ook een bochtje aan de cat kunnen maken
super goedkoop en het lawaai valt ook wel mee
en je krijgt een mooie "kale"look
ik heb ook een tijdje zo rond gereden (zonder bochtje)
maar was goed te doen
 
welkom !
heb je een r?
dan zou je de db er uit kunnen halen
als je een gewone hebt zou je ook een bochtje aan de cat kunnen maken
super goedkoop en het lawaai valt ook wel mee
en je krijgt een mooie "kale"look
ik heb ook een tijdje zo rond gereden (zonder bochtje)
maar was goed te doen

Nee ik heb geen R maar een normale.
Maar is er een andere kant en klare oplossing ??

En kan iemand aangeven of met een full akra er lekker wat klappen komen bij gas los ?
 
Die klappen komen volgens mij wanneer je de "Akra map" erop laat zetten door je dealer. De motor gaat dan wat meer brandstof geven waardoor hij harder klapt.

Ik heb zelf eerst zonder eind demper gereden (dus enkel cat eronder), klonk wel leuk maar ietwat schel. Nu heb ik er een GPR Deeptone op, klinkt ongeveer even luid maar wel een pak dieper, en bij gas lossen klapt ie dat het een lieve lust is ;-)
 
Die klappen komen volgens mij wanneer je de "Akra map" erop laat zetten door je dealer. De motor gaat dan wat meer brandstof geven waardoor hij harder klapt.

Ik heb zelf eerst zonder eind demper gereden (dus enkel cat eronder), klonk wel leuk maar ietwat schel. Nu heb ik er een GPR Deeptone op, klinkt ongeveer even luid maar wel een pak dieper, en bij gas lossen klapt ie dat het een lieve lust is ;-)

Oké, heb jij dan nu de standaard cat en alleen gpr einddemper + akra map ?
 
De klappen komen als je de voordemper /catylisator verwijdert en je SAS laat zitten
Dus of je wel of geen akra mapping gebruikt maakt niet uit voor de klappen.

Ik heb met de laatste cirquitdag gereden met een sebring voorbocht en originele einddemper (van de niet R)en die geeft dan ook behoorlijke klappen.
Normaal rij ik met die sebring en akra achterdemper en als je daar dan ook de db killer uit haalt.
Dan geeft hij ook mooie vlammen☝🏻
 
Heb nog een leovince demper te koop. 😉

Had er destijds een fresco voor bocht bij en dat klapte heerlijk zonder db killer. Met db killer uiteraard een stuk minder.

Zou echt niet voor zo een dure akra gaan.
 
Heb nog een leovince demper te koop. 😉

Had er destijds een fresco voor bocht bij en dat klapte heerlijk zonder db killer. Met db killer uiteraard een stuk minder.

Zou echt niet voor zo een dure akra gaan.

Oke! Stuur je me een pb wat de demper moet kosten en fototje :)
 
Dit kun je er af halen als je de akra mapping hebt dan krijg je geen foutmelding meer.

Haal je de stekkers los met de normale mapping dan krijg je een motor storing
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan