KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha, zowaar wat meer reacties, ik dacht al dat jullie allemaal met de motor op vakantie waren :-)

Die beugels waar je al dan niet met je been tegenaan kunt zitten zijn dat de "optionele" extra valbeugels of hebben jullie het dan over de normale frame beugels? (ik zag nl dat de oranje beugels voor de cilinders als extra accessoire aan te schaffen zijn)

En ja natuurlijk ga ik proefrijden!! Maar mijn hagelnieuwe rijbewijs zal ergens deze week binnenkomen, daarna kan er gereden worden!!
EN de Goldwing met aanhanger gaat het dus toch maar niet worden... daarmee wordt de keus alweer wat beperkter...hihi.

Gr. Wouter
 
Hallo Duke-rijders! Ik zat in het verkeerde topic, blond als ik ben |( Maar hier schijn ik goed te zitten! *O* Ik heb sinds een week mijn Duke 690 en ben daar zooo blij mee! Ik had al een paar maanden op verschillende KTM-motoren gereden, maar ik vind voor nu de Duke690 verreweg de leukste. Afgelopen weekend voor het eerst op mijn eigen motor gereden, ben zo trots en blij als ik maar kan zijn. :]

Hier een foto van mijn motor:

[afbeelding]

Leuk dat er een topic over is! Ik ga zeker meelezen!
Gefeliciteerd met je Duke! goede keus! *O*
Veel plezier ermee :]

@who99: Raptor en ik bedoelen de powerparts valbeugels. Dus NIET het frame zelf.
 
Gefeliciteerd met je Duke en welkom! :) Ik zie in je profiel dat je een FZR hebt/had, dan is de Duke wel even anders zeker! Van 4 naar 1 cilinder en wat kilo's kwijt :9

Zeker! De FZR heb ik ook nog, want die heb ik een nieuwe look gegeven en zonde om die weg te doen. Maar het is een verschil van dag en nacht! Ik kwam erachter dat ik meer van spelen hou dan van alleen maar heel hard scheuren. De viercilinder blijft wel lekker klinken, maar de Duke heeft ook een gaaf geluid. Voorlopig hou ik ze lekker allebei, maar zal de Duke dagelijks mee gaan :Y *O*
 
Scheenbeen is idd tegen de optionele valbaren.
Met laarzen is het geen probleem. Bij het schakelen durf ik er al eens tegenzitten.
Ben 1.82, maar denk eerder dat het van de lengte van je benen zal afhangen.
 
Duke is ook mijn eerste moto.. heb zelf lang getwijfeld tussen deze en een Z750/Z800.. en hier ga je zeker niet op vervelen, t is een pittig licht fietsje !
 
Zo even een rondje Duitsland gedaan, Totaal ruim 1800 km gereden. De Duke koerst lekker tussen de 140-150 op de autobaan. Klachten over tegenwind heb ik niet gehad, het kleine randje boven de koplamp neemt toch wel de nodige winddruk weg. Maar ja ik kom van en chopper dan is alles al gauw beter.

Tussen Braunsweig en Magdenburg bleef er een rode porsche een tijdje naast me hangen. Toen ik hem aan keek kwam er een dikke duim omhoog. Altijd leuk. Ook maar een duim teruggeven. Een Porsche 911 Carera S is ook niet verkeerd.

Moet nu opeens wel olie bijvullen en ben een afdekdopje van de moer bij de achtervorkscharniering verloren. Heb niet gemerkt dat hij daardoor harder ging.

Verder heeft de Duke zich goed bewezen als vakantiemotor. Ook in de regen heb ik behoorlijk kunnen doorrijden. Het comfort is prima en mijn tas paste goed erop en gemakkelijk te bevestigen. Duitsland is prettig voor motorrijders. Ze houden goed rekening met je, geven je de ruimte en blijven niet dicht achter je plakken. Nou ja 1 auto dan die probeerde het keurmerk van mijn kenteken te lezen. Was dus een nederlandse auto :X

Kwam op de terug weg nog 3 Berliners tegen op oude BMW r100 boxermoteren die ze hadden verbouwd tot cafe racers. Zag er leuk uit en hadden en fraai uitlaatgeluid.
Deze heren gingen naar de TT Isle of Man. Respect voor deze heren die met deze basic motoren zulke afstanden rijden. Veel harder dan 110 km reden ze niet, toen ik ze later weer voorbijreed en hun zithouding zag er ook niet echt uit om dit dagen vol te houden.
 
Laatst bewerkt:
hallo kent iemand dit Dna filter stage 2
full
 
Ik heb een mail gestuurd naar de importeur [info @thundercompetition.nl] over wat de kosten hiervan zijn.
In Duitsland kost deze 89€ voor meer info kijk op dnafilters.com . :P
 
Zo even een rondje Duitsland gedaan, Totaal ruim 1800 km gereden. De Duke koerst lekker tussen de 140-150 op de autobaan. Klachten over tegenwind heb ik niet gehad, het kleine randje boven de koplamp neemt toch wel de nodige winddruk weg. Maar ja ik kom van en chopper dan is alles al gauw beter.

Tussen Braunsweig en Magdenburg bleef er een rode porsche een tijdje naast me hangen. Toen ik hem aan keek kwam er een dikke duim omhoog. Altijd leuk. Ook maar een duim teruggeven. Een Porsche 911 Carera S is ook niet verkeerd.

Moet nu opeens wel olie bijvullen en ben een afdekdopje van de moer bij de achtervorkscharniering verloren. Heb niet gemerkt dat hij daardoor harder ging.

Verder heeft de Duke zich goed bewezen als vakantiemotor. Ook in de regen heb ik behoorlijk kunnen doorrijden. Het comfort is prima en mijn tas paste goed erop en gemakkelijk te bevestigen. Duitsland is prettig voor motorrijders. Ze houden goed rekening met je, geven je de ruimte en blijven niet dicht achter je plakken. Nou ja 1 auto dan die probeerde het keurmerk van mijn kenteken te lezen. Was dus een nederlandse auto :X

Kwam op de terug weg nog 3 Berliners tegen op oude BMW r100 boxermoteren die ze hadden verbouwd tot cafe racers. Zag er leuk uit en hadden en fraai uitlaatgeluid.
Deze heren gingen naar de TT Isle of Man. Respect voor deze heren die met deze basic motoren zulke afstanden rijden. Veel harder dan 110 km reden ze niet, toen ik ze later weer voorbijreed en hun zithouding zag er ook niet echt uit om dit dagen vol te houden.
Awesome! Klinkt goed. Welk afdekdopje van de achterbrug bedoel je precies?
140-150 is inderdaad prima te cruisen :]

@Spike: Ik zou het niet weten. Ziet er wel tof uit zo! Zal wel lekker klinken ook.

Woensdag mag ik op voor de 10.000km beurt. Weet niet meer wie zei dat kleppen gesteld worden op de 10.000km, maar diegene heeft het mis :P
Vanavond nog even een rondje gereden en wat foto's gemaakt.
full
 
@TheoH, klinkt als een leuke rit! Porsche wil natuurlijk ook een Duke hebben :). Dat die dopjes kwijt raken heb ik wel vaker gelezen. Wellicht toch maar eens borgen met het e.e.a. Dacht dat ze er bij de kleinere Dukes een rubber o ringetje er tussen hebben,wellicht dat zoiets werkt.

@spike, ziet er interessant uit! Zeker in combinatie met hun andere luchtfilter.

@Knudde, wow! Dat is een mooie foto zeg! :Y

En kijk maar in je handleiding bij service schema, elke 10.000 of jaarlijks klep speling controleren. Tenniste zo staat dat in mijn boekje en die PDF online :)
 
En kijk maar in je handleiding bij service schema, elke 10.000 of jaarlijks klep speling controleren. Tenniste zo staat dat in mijn boekje en die PDF online :)

Klopt!
@Knudde: doe wat je wil maar ik kan alleen dit zeggen;mijne werden gecheckt op 8000km (motor moest toch open wegens defekte tuimelaar) en bijregelen was al nodig...
 
Klopt!
@Knudde: doe wat je wil maar ik kan alleen dit zeggen;mijne werden gecheckt op 8000km (motor moest toch open wegens defekte tuimelaar) en bijregelen was al nodig...
Ik zie het inderdaad staan. Mijn dealer heeft het opgezocht in het KTM systeem op mijn framenummer wat er gedaan moet worden, en daar stond kleppen stellen niet bij :?
Zal het wel even vragen als ik er ben.
 
Ik denk niet dat er al een filmpje van bestaat maar net terug van een weekend Nürburgring in Duitsland. Nordschleife gecombineerd met F1 Kampioenschap op de GP-strecke.
Met wat gefoefel er toch in geslaagd om het te kunnen filmen... Tijd zit rond de 10min maar kan gemakkelijk nog minuutje af maar hey, het is de eerste keer en ben men leven niet beu :-)

Enjoy!
:} late reactie mar heb genoten van het filmpje :)
lekker gereden hoor zeker voor een 1e keer is idd niet helemaal zelfde als op ps3 had ik ook ondervonden :P maar zeker goed hulpmiddel :)
Ik had graag ook nog ééns geweest dit jaar maar dat zit er niet meer in -O-
 
Dat afdekdopje voor het scharnierpunt is bij ook al gaan vliegen.
Olie lijkt gezakt, maar zal het beter warm checken zoals in manual staat.
 
Ik moet nog steeds regelmatig iets bijvullen. Hoeveel weet ik niet precies, want ik hou het niet goed per x aantal km bij. Wellicht niet zo handig :)

Heb ook de originele tussendemper/katalysator weer terug geplaatst. Moet de komende tijd vrij vroeg weg (soms om 6 uur in de ochtend) en vind het dan wel teveel herrie maken. Alhoewel het zeer vet klinkt, zo hoort een eencilinder gewoon te klinken! :)

Maar voor de liefhebber heb ik nu dan een LeoVince kat vervanger (zie hier) te koop. Past zo in plaats van de originele kat. En ook de originele einddemper of aftermarket einddempers passen er zo op :). Ziet er uiteraard nog zgan uit.
€ 100,- (excl. verzending) lijkt me een mooi prijsje *D PM me maar bij interesse!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een mail gestuurd naar de importeur [info @thundercompetition.nl] over wat de kosten hiervan zijn.
In Duitsland kost deze 89€ voor meer info kijk op dnafilters.com . :P

Ik heb niks van deze firma gehoord, en heb dus het dna filter in duitsland besteld en
binnen 4 dagen in huis.
In combinatie met de Race nokkenas trekt dit in hogere toeren veel beter door en
het aaanzuig geluid boven de 4500 toeren is echt vet. })
 
Mijn motor staat rechtop in zo'n inrij klem (klikkie). Dus dan kan ik gewoon bijvullen en direct zien wat het niveau is. Anders is het gewoon een scheutje erin, kijken, scheutje erin, kijken.. etc. tot het gewenste niveau bereikt is.
 
olie zuipen doet ie wel, nu een 9000 km gereden en heb al er al een liter bij ïngegooid ! Aof valt dit mee ? Ik denk eigenlijk van niet...
 
Ik had er na ca 4000km een liter in gegooid. En bij de 1000km beurt was ie natuurlijk ook helemaal weer bijgevuld.
Ach.. echt olie zuipen wil ik het niet noemen.. En schijnbaar (maar dat moet ik zelf nog ervaren :) ) wordt het verbruik na verloop van tijd steeds minder. We zullen het zien na .. nou .. 10.000-20.000km!
 
Vriend had een Duke4 gehuurd voor een weekend, vrijdagmiddag opgehaald, savonds gereden, zaterdag wou die weer opstappen, toch olie controlleren. Was die helemaal leeg, gelukkig had ik nog motorex olie thuis staan dus hoppa hele literfles erin en stond nog niet op peil! Naja motor gehuurd dus moest ook gereden worden, dinsdag de motor weer ingeleverd en gelukkig is die heel gebleven. Volgens de verhuurder (tevens KTM dealer) hadden ze hier nog nooit van gehoord en ook olie verbruik bij het 690 blok was hun vreemd :')

Zou vast ook wel met goed inrijden te maken hebben, en ach beetje olie verbruik is niet erg zolang de motor het maar goed doet.
 
Laatst bewerkt:
Vriend had een Duke4 gehuurd voor een weekend, vrijdagmiddag opgehaald, savonds gereden, zaterdag wou die weer opstappen, toch olie controlleren. Was die helemaal leeg, gelukkig had ik nog motorex olie thuis staan dus hoppa hele literfles erin en stond nog niet op peil! Naja motor gehuurd dus moest ook gereden worden, dinsdag de motor weer ingeleverd en gelukkig is die heel gebleven. Volgens de verhuurder (tevens KTM dealer) hadden ze hier nog nooit van gehoord en ook olie verbruik bij het 690 blok was hun vreemd :')

Zou vast ook wel met goed inrijden te maken hebben, en ach beetje olie verbruik is niet erg zolang de motor het maar goed doet.
Ja ja.. :) Dan controleren ze kennelijk nooit het oliepeil van het apparaat. En de hele wereld weet dat die 690 blokken olie verbruiken (tenminste, een vast onderdeel wat ik overal terug zie komen, KTM vindt het ook geen probleem kennelijk).

Ach.. inrijden heb ik netjes volgens het boekje gedaan, nog steeds olieverbruik (wellicht moet ie niet volgens het boekje ingereden worden?).
Maar die verhuur/demo motoren klinken overigens wel altijd een stuk rauwer dan die van mij (worden niet echt rustig ingereden volgens mij). Ik vond mijn Duke wel wat klepperende bijgeluiden maken.. tot ik op een demo modelletje ging rijden :o Maar dat schijnt kennelijk ook allemaal normaal te zijn. :P
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan