Door crashje: Onderdelen gezocht Cagiva Raptor 1000

Antonvd

MF'er
10 jun 2013
50
0
Beste MF-ers

Onlangs ben ik onderuit gegaan met mijn (toen nog) mooie Cagiva Raptor 1000 uit het jaar 2001. In een bocht verloor ik grip, waarop ik respondeerde met het gas los te laten. Hierdoor kreeg de moto plotseling wel weer grip maar wiebelde de motor (of hoe je dat ook noemt :)). De motor hield ik nog wel overeind, maar door mijn onkunde keek ik op dat moment recht de bosjes in, in plaats van de bocht door, waarop mijn motor mijn blik volgde… De motor hapte in de strook gras voor de bosjes, en ik vloog de bosjes in. Doordat ik altijd netjes mijn glas melk opdrink, heb ik niks gebroken (die conclusie trek ik daar dan uit :)).

Gelukkig valt de schade van de motor ook mee, maar er zijn toch een aantal dingen die vervangen moeten worden… :(

Mijn vraag is nu of hier mensen zijn die de volgende onderdelen over hebben en ik over kan nemen:
- Koplamp (van de gewone raptor; dus de ronde koplamp),
- Schetsplaat links (Zie foto, is naar binnen gebogen door de val),
- Tellerunit (LCD scherm is gebarsten)

Ook lijkt het alsof de radiateur er nu scheef voor hangt. Ik moet nog even kijken of het ophangpunt krom is of de radiateur zelf.. Ook lag er een plasje (ik denk) koelvloeistof naast de motor. Bij draaiende motor zie ik niks lekken, iemand enig idee waar dat plasje vandaan kan komen?

Het frame en voorvork lijkt allemaal wel recht, hij heeft ook niet zo’n grote klap gemaakt omdat hij in het gras hapte en de bosjes nauwelijks aanraakte. Maar is er een manier om te checken of het echt niet krom is? Of is er iemand in de regio Veendam die dit kan checken?

:W
full
 
Ik ben nog noob, dus weet niet hoe je meerdere afbeeldingen per post kan toevoegen. Dan maar zo :)

full
 
mijn dealer (temmerman in herzele) heeft allicht nog een deftige linkse plaat liggen.
Ik ben anderhalf jaar geleden in de zijkant gereden geweest door een BMW, waarbij mijn rechter exemplaar gesneuveld is.
Heb toen 2 nieuwe gekocht daar van een nog niet ingeschreven raptor, oude achtergelaten.

Ik zou ze persoonlijk echter proberen terugplooien en pas kijken voor een nieuwe als ze breekt.
Anders kan je'r altijd racevoetsteuntjes opzetten, die heb ik hier ook liggen (kwaliteit wel niet geniaal)
 
Oh nice. Ik heb even ge-googled op de naam, maar kon niks vinden.. Hoe kan ik met hem in contact komen?

Uiteraard ga ik eerst proberen het terug te buigen. Ben nog even aan het uitzoeken hoe ik dat ga doen. Erop slaan lijkt mij niet handig..

Racevoetsteuntjes heb ik er liever niet op, wil hem zo origineel mogelijk houden.
 
Hmmmm... Er zijn nog wat dingen die er door de val niet beter op zijn geworden...

Ik heb de motor even goed warm laten draaien en toen bleek de radiator te lekken. Weet iemand of dit te maken valt of waar ik een nieuwe kan krijgen? Past er bijvoorbeeld ook een radiator van een ander merk op..? Tl1000 wellicht?

En er is ook iets met de kroonplaat geloof ik. Bij het stuur naar links draaien komt het stuur tegen de tank. Ik heb het stuur al een stuk naar voren gedraaid maar hij raakt nog steeds de tank..
Is dit dan de kroonplaat die stuk is, of iets anders?

Zoals jullie merken heb ik er niet heel veel verstand voor, dus vergeef me mijn gebrek aan kennis.

Hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan