GSX project Juggernaut

Als ik het niet vertrouwde had ik het echt niet zo gedaan.Tuurlijk kan het nog sterker gemaakt worden maar daar word het optisch allemaal niet mooier van en dit is zichtwerk. O-)
En wat al gezegt zegt werd,staal kan heeel veel hebben.Had dit zeker niet met standaard alu aangedurft. :N
 
Laatst bewerkt:
ach, bij zijspanrijden komen er pas echt krachten op een frame. Dat gaat ook prima dus zou me vooral met zo'n goeroe als Jerryt niet zoveel zorgen maken ;)
 
Vermoeiingsgerelateerde berekeningen kunnen prima met statische modellen worden gemaakt. Zo wordt de vermoeiing van een scheepsromp (om maar eens wat te noemen) ook gewoon op statische wijze berekend.

De torsiekrachten worden bij het draaipunt van de achterbrug het frame ingebracht. Veerophangpunt ondervindt hier niets van.


Geer terug naar jou... :9

Die kunnen er wat van die bootje bouwers.....:

full
 
Bij thuiskomst stond dit voor de garage :)
Nu nog wat leidingwerk scoren en een subframe fabrieken.


full
 
Hij is van de buurman, ik mag hem lenen.
Kan gewoon op 220.
Zal geen top lassen kunnen maken maar dat hoeft ook niet.
Gaat enkel om de hechtlassen :Y
 
Als je mijn buizenplooier(zijn voor de korte bochtjes) even voor een weekje wilt lenen dan kan dat,moet je hem morgen ophalen want ben vrijdag een weekje weg) :+
 
Thnx, ga het eerst zo even proberen.
Heb wel een paar ideetjes.
Welke buis kan ik het beste gebruiken.
Rond 25x2?
 
Ik ben de laatste tijd wat onderdelen bij elkaar aan het scharrelen voor het subframe en nu zag ik bij de bouwmarkt rond 28 x 2 buis liggen wat gebruikt wordt voor cv leidingen.
Wat zeggen jullie, zou ik dit ook kunnen gebruiken voor het frame?
 
Die CV buis is al behandeld (verzinkt), en dat is niet wenselijk als het nog gelast moet worden. Beter ga je naar een lokale ijzerhandel / constructie bedrijf / smid / what ever, en haal je blank staal.
 
28x2.. miljaar maken jullie tanks?

edit: snorry, blijkbaar is dat normaal bij motoframes :X
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, daarom twijfelde ik ook.
En onze vriend Jerryt is in brabant jonguh kan ik dus niet vragen.

Ga wel even bij de ijzerboer langs :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou idd gewoon ff langs de ijzerboer gaan. Kost ongeveer hetzelfde en is wel netjes kaal en je weet gewoon dat je goed staal krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan