Het grote Husaberg topic 2

Nu heb ik m'n benzineslangetjes vervangen, verder niets, loopt 'ie niet meer goed stationair, slaat gewoon af bij het stoplicht, ook na 10 km warm rijden. :? :? :?

Dan krijg ik 'm alleen weer aan de praat met de choke open, kan 'm dan dicht doen zolang ik maar een beetje het gas open hou, anders slaat 'ie weer af. Heb een beetje aan het stelwieltje zitten draaien, maar wist niet welke kant en het leek ook niks uit te maken, bovendien moest ik het gas een beetje openhouden anders sloeg 'ie weer af. Lijkt ook wel dat 'ie ook meer uit de uitlaat ploft bij gas dicht als anders, maar dat kan ook m'n verbeelding zijn.

Snap niet waarom 'ie nu ineens ontregeld is. Voor de operatie liep 'ie prima. Luchtfilter zit er volgens mij ook hetzelfde op.

Snap er niks van. Hoe kan ik dit fiksen? 't Is een FS 450 uit 2006. Tank zit vol met 98.
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik m'n benzineslangetjes vervangen, verder niets, loopt 'ie niet meer goed stationair, slaat gewoon af bij het stoplicht, ook na 10 km warm rijden. :? :? :?

Dan krijg ik 'm alleen weer aan de praat met de choke open, kan 'm dan dicht doen zolang ik maar een beetje het gas open hou, anders slaat 'ie weer af. Heb een beetje aan het stelwieltje zitten draaien, maar wist niet welke kant en het leek ook niks uit te maken, bovendien moest ik het gas een beetje openhouden anders sloeg 'ie weer af. Lijkt ook wel dat 'ie ook meer uit de uitlaat ploft bij gas dicht als anders, maar dat kan ook m'n verbeelding zijn.

Snap niet waarom 'ie nu ineens ontregeld is. Voor de operatie liep 'ie prima. Luchtfilter zit er volgens mij ook hetzelfde op.

Snap er niks van. Hoe kan ik dit fiksen? 't Is een FS 450 uit 2006. Tank zit vol met 98.

te klijne benzine slangen?, of wat vuil in de aanvoer gekomen misschien.
 
Gvd, te kleine benzineslangen zou het best eens kunnen zijn. Knakker bij de motordealer haalde 't slangetje eraf om te kijken welke diameter en was ervan overtuigd dat 'ie de goede gaf. " 't Mag best een beetje strak zitten," zei hij nog. :(

Er zit nu 5,5 mm op, en de vorige waren wel wat groter. Maar die heb ik al weggeflikkerd! ;(

Welke diameter moet ik erop zetten?

K*t, moet ik weer helemaal overnieuw beginnen. 't Was al zo'n gepiel met die slangetjes en slangenklemmetjes goed eromheen krijgen. Grrrrrr!

---

Maar toch, nu ik erover nadenk, bij stationair draaien heeft 'ie toch maar een beetje benzine nodig? Waarom doet 'ie juist dan zo moeilijk? En niet onder volle acceleratie? Hoe werkt dat dan?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou denken aan vuil , die in je [stationair ]sproeier gekomen is ,
dat hij meer ploft geeft aan dat hij arm loopt .
En omdat je alleen slangen hebt vervangen , oude slangen
die willen nog wel vaak brokkelen
 
Ok, dus 5,5 mm doorsnede is niet te klein?

De oude slang was inderdaad aan vervanging toe, maar voor de reparatie was er nog niks aan de hand. Dan kan er toch niets bij het verwijderen van de slangen in m'n stationair sproeier komen?

Maar stel dat het vuil is, hoe los ik dat op? Eerst carb aftappen en kijken of het er zo uit komt?

Ik ben nog een beetje een beginner hoor, wat zelf repareren van motorfietsen betreft. Het moet allemaal niet te moeilijk worden.

Wat kan ik het beste doen om het op te lossen, en met zo min mogelijk werk (zonder 'm op de aanhanger naar de dealer te brengen ;) ).
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er niet makkelijk bij, je kunt idd aftappen en schoonblazen,
en misschien je carb iets draaien, zodat je de vlotterbak er onder vandaan kan pakken.
Maar het blijft een verhaal , waar van alles aan de hand kan zijn.
Volgens mij moet hij kunnen draaien op 5,5 , mijne rijdt 1 op13 a 15
en dan rij ik niet rustig
 
Nog een paar dealers gebeld en die vonden het beide onwaarschijnlijk dat het aan de slangdiameter zou liggen. Ik vond het ook al niet logisch omdat hij juist bij stationair draaien het probleem geeft, een situatie waar juist weinig benzine nodig is. Als hij nou bij gas geven problemen zou geven.

John van JST Motoren dacht dat het misschien een knik in een ontluchtingsslangetje was, maar alles ziet er goed uit. Robbe was vandaag dicht, en Brouwer vanaf 13 uur, daar was ik ook te laat voor.

Maar Menno, moet je bij wijziging van de slangdiameter wel de carb opnieuw afstellen? Dan zou dat het misschien gewoon kunnen zijn. Het originele slangetje (of althans, het slangetje dat ik vervangen heb) had een binnendiameter van 7 mm.
 
Nog een paar dealers gebeld en die vonden het beide onwaarschijnlijk dat het aan de slangdiameter zou liggen. Ik vond het ook al niet logisch omdat hij juist bij stationair draaien het probleem geeft, een situatie waar juist weinig benzine nodig is. Als hij nou bij gas geven problemen zou geven.

John van JST Motoren dacht dat het misschien een knik in een ontluchtingsslangetje was, maar alles ziet er goed uit. Robbe was vandaag dicht, en Brouwer vanaf 13 uur, daar was ik ook te laat voor.

Maar Menno, moet je bij wijziging van de slangdiameter wel de carb opnieuw afstellen? Dan zou dat het misschien gewoon kunnen zijn. Het originele slangetje (of althans, het slangetje dat ik vervangen heb) had een binnendiameter van 7 mm.

zit het slangetje met de klem misschien te strak, zodat de slang iets open gaat staan en valse lucht mee zuigt.
Ik roep maar wat hé

maar lijk toch meer iets met stationeer sproeier ofzo.
 
Nog een paar dealers gebeld en die vonden het beide onwaarschijnlijk dat het aan de slangdiameter zou liggen. Ik vond het ook al niet logisch omdat hij juist bij stationair draaien het probleem geeft, een situatie waar juist weinig benzine nodig is. Als hij nou bij gas geven problemen zou geven.

John van JST Motoren dacht dat het misschien een knik in een ontluchtingsslangetje was, maar alles ziet er goed uit. Robbe was vandaag dicht, en Brouwer vanaf 13 uur, daar was ik ook te laat voor.

Maar Menno, moet je bij wijziging van de slangdiameter wel de carb opnieuw afstellen? Dan zou dat het misschien gewoon kunnen zijn. Het originele slangetje (of althans, het slangetje dat ik vervangen heb) had een binnendiameter van 7 mm.

Nee, moet niks uitmaken [diameter] op stationair, als hij te weinig krijgt
dan zou dat bij volgas moeten gebeuren, omdat je bij stationair zeker
5 min op je voorraad in de vlotterbak moet kunnen draaien..

Maar carbs zijn eigenwijze dingen, en er kan zoveel fout
zitten of net niet lekker.
als je de stationair stelschroef rechtsom draait dan moet hij
toch wel merkbaar gaan versnellen.

Maar ik durf er weinig over te zeggen, omdat er zoveel aan de hand
kan zijn.
En hij eigenlijk gewoon zou moeten lopen als voorheen ?!
 
Vandaag mijn tuimelaar gecontroleerd, die is goed.
Maar ik vond scheurtjes in de kleppendeksel ,
en daar zweet olie doorheen dus das mooi klote,
hij ziet er vies en onverzorgd uit zo.
Kijken of de scheurtjes evt`: hardsolderen ? lassen ?
of gewoon plakken met 2 component ???

Mijn extra velgen zijn bijna klaar en dan moet ie er wel lekker fris bij staan
full
 
Dat is mooi geworden Menno! :}

Ik hoop dat vandaag mijn velgen er onder zitten en dan kom ik snel je kant op.
 
Dat is zeker mooi geworden Menno. Is dat gespoten of gepoedercoat? Ben benieuwd naar een plaatje van de complete motor straks.

In mijn carterdeksel zat ook een haarscheurtje, dat heeft de vorige eigenaar laten repareren met vloeibaar metaal. Ziet er niet zo mooi uit en het zit precies bij een boutgat, dus hoe het deksel verwijderd moet worden is me de vraag, maar het werkt wel, de mijne lekt geen olie meer. Hij loopt alleen niet stationair. ;) :( ;(
 
Dat is zeker mooi geworden Menno. Is dat gespoten of gepoedercoat? Ben benieuwd naar een plaatje van de complete motor straks.

In mijn carterdeksel zat ook een haarscheurtje, dat heeft de vorige eigenaar laten repareren met vloeibaar metaal. Ziet er niet zo mooi uit en het zit precies bij een boutgat, dus hoe het deksel verwijderd moet worden is me de vraag, maar het werkt wel, de mijne lekt geen olie meer. Hij loopt alleen niet stationair. ;) :( ;(

Gespoten, komt nog matte blanke lak overheen, poeder coaten gaat niet
je kunt geen twee kleuren gebruiken bij poedercoat, een kleur per deel.

Als je in de buurt van Beverwijk zit ben je altijd welkom om eens langs te komen
met je Husa om ff naar je carb te kijken ;)
 
Dat is mooi geworden Menno! :}

Ik hoop dat vandaag mijn velgen er onder zitten en dan kom ik snel je kant op.

FF een mooie foto sessie van de twee FS 650 in Monster energy
uitvoering doen .
En nog ff wat sleutelen 8-)
Zondag bij de kuil nog een foto van 3 Monsters gemaakt,
die kawa van Sebas, de Yamaha van Wouter en mijn Monster
 
FF een mooie foto sessie van de twee FS 650 in Monster energy
uitvoering doen .
En nog ff wat sleutelen 8-)
Zondag bij de kuil nog een foto van 3 Monsters gemaakt,
die kawa van Sebas, de Yamaha van Wouter en mijn Monster

Die Monsters blijven de mooiste en snelste he :+
 
Bedankt voor het aanbod Menno. Kom zelf uit Leidschendam (net boven Den Haag) dus Beverwijk is niet echt om de hoek, anders had ik vanavond al voor je neus gestaan. ;)

Denk dat ik eerst maar de carb ga aftappen, maar daar stuit ik al op het eerste probleem. Ik zie wel een slangetje zitten waar de benzine door weg kan lopen, maar waar zit het schroefje om het open te draaien? M.a.w. hoe tap je 'm af? Ik vind er niks over in de manual.

Andere vraag, als je de choke opentrekt, wordt dan de stationair naald ge-bypassed of zo? Hoe werkt dat?

Tenslotte, wolgens de spare parts manual moet er onder het luchtfilter nog een soort van afdekplaat zitten (nr. 12 in het plaatje hieronder). Die zit er bij mij niet. Kan me voorstellen dat als er wat van je schuimfilter afbrokkelt, het alsnog je carb ingezogen wordt. Mijn filter ziet er nog goed uit, niet verpulverd of zo, maar toch.

full


Ook vind ik het raar dat er nergens een benzinefilter zit, of zit er iets in de tank, vlak voor de benzinekraantjes?
 
Bedankt voor het aanbod Menno. Kom zelf uit Leidschendam (net boven Den Haag) dus Beverwijk is niet echt om de hoek, anders had ik vanavond al voor je neus gestaan. ;)

Denk dat ik eerst maar de carb ga aftappen, maar daar stuit ik al op het eerste probleem. Ik zie wel een slangetje zitten waar de benzine door weg kan lopen, maar waar zit het schroefje om het open te draaien? M.a.w. hoe tap je 'm af? Ik vind er niks over in de manual.

Andere vraag, als je de choke opentrekt, wordt dan de stationair naald ge-bypassed of zo? Hoe werkt dat?

Tenslotte, wolgens de spare parts manual moet er onder het luchtfilter nog een soort van afdekplaat zitten (nr. 12 in het plaatje hieronder). Die zit er bij mij niet. Kan me voorstellen dat als er wat van je schuimfilter afbrokkelt, het alsnog je carb ingezogen wordt. Mijn filter ziet er nog goed uit, niet verpulverd of zo, maar toch.

[afbeelding]

Ook vind ik het raar dat er nergens een benzinefilter zit, of zit er iets in de tank, vlak voor de benzinekraantjes?

Aftappen doe je door de grote plug [sleutel 17]
onder de vlotterbak los te draaien,
verlies de o ring niet anders gaat ie lekken.

Als je de choke open trekt dan zuigt ie wat extra benzine
aan , los van je stationair,
Let wel op , de kleine zwarte knop is choke
en de grote Rode is de 'Hot Start ',
die geeft juist wat extra lucht

Die plaat is een 5 KW begrenzer,
dus wees blij dat hij er niet op zit
Zelf heb ik wel een plaat die ik erop kan zetten ipv
luchtfilter, handig voor grondig wassen/afspuiten
 
He Falcobas

Leidschendam ligt in Zuidholland en laten ze nou net daar een hele leuk groep hebben die regelmatig rijdt. :+
En een extra Husaberg is altijd welkom. *O*
 
@Menno:

Ok, grote plug dus. Weinig sjieke oplossing vind ik, maar goed, zal wel een reden hebben.

Verschil tussen zwarte en rode knop was mij bekend, thnx.

Nu snap ik ook waarom er 6 kW op m'n kenteken staat. :+



@Hades, god van de onderwereld:

Ja, weet ik. Ik heb al eens een visitekaartje van De Boer Dakwerken (met uitnodiging) op m'n Husky teruggevonden. Misschien kom ik wel 's langs rijden als m'n Husa 't weer doet.
 
heeft er iemand hier nog een doma demper voor een husaberg 650 van 2008 ?
wil er graag mijn originele demper voor geven is nog maar 3x mee gereden en eventueel nog wat opleg. dus ik zoek enkel de demper :D
 
FF een mooie foto sessie van de twee FS 650 in Monster energy
uitvoering doen .
En nog ff wat sleutelen 8-)
Zondag bij de kuil nog een foto van 3 Monsters gemaakt,
die kawa van Sebas, de Yamaha van Wouter en mijn Monster

Die Monsters blijven de mooiste en snelste he :+
FF een mooie foto sessie van de twee FS 650 in Monster energy
uitvoering doen .
En nog ff wat sleutelen 8-)
Zondag bij de kuil nog een foto van 3 Monsters gemaakt,
die kawa van Sebas, de Yamaha van Wouter en mijn Monster

Wanneer staat jouw monster er ook bij John? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan