Kawasaki Z750B Caferacer

Helaas kon de framebocht niet zo gemaakt worden zoals ik hem wilde.
Ze hadden geen mallen met een diameter die groot genoeg was.
Nu dus nog maar 2 andere bedrijven in de buurt benaderd.
 
Oke we zijn er overuit!
Zaterdag spring ik met mijn frameen het zitje in de auto naar friesland!
T wordt ook een beetje een Jerryt fietsje
 
Laatst bewerkt:
Die staat bij Droste Bejah in Hardenberg, maar inderdaad, die doen alleen serie productie.

Ik had ze inderdaadal gecontact. Maar alle bedrijven die ik heb geprobeerd deden alleen series of hadden niet de mogelijkheid om zoiets te maken. Zonde!

Maar morgen dus een leuk tripje maken! Ook prima!

Dan kan ik eindelijk mijn feame gaan verven en dan rustig aan weer m'n frame gaan opbouwen!
 
dit gaat de goeie kant op zeg. Mooi project, ik blijf m volgen :) Heb je nou die andere z750 om mee te rijden tot het project af is of ben je nog koos motorloos?
 
Die andere Z750 is inderdaad om nu lekker mee rond te rijden!
Zit flink roest op enzo, maar als dit project af is ga ik die maar is even een goede beurt geven!
 
Ik ben net weer terug uit friesland waar jerryt me geholpen heeft met mijn frame.
Super blij met het resultaat!

904049_704551586225435_974336013_o.jpg


1009244_704551526225441_1305161516_o.jpg


Binnenkort even wat lasjes wegwerken en dan in de grondverf en in de lak zetten.
 
Gaat je tank trouwens nog iets naar achteren?
Heb je met je voorvork gekeken of hij van de tank afblijft als je stuurt?

Vind het echt een gaaf geheel zo!
 
Gaat je tank trouwens nog iets naar achteren?
Heb je met je voorvork gekeken of hij van de tank afblijft als je stuurt?

Vind het echt een gaaf geheel zo!

Tank komt misschien nog een heel klein beetje naar achteren, maar met het sturen is hij sowieso vrij!

Morgen denk ik de verf eraf prutsen en dan grondverven!

Baal nu al dat ik de velgen nog even net terug heb! Ik wil hem rollend hebben!
 
Was natuurlijk even vergeten dat er ook bevestigingen aan het frame gebakken moeten worden voor de bodemplaat en het zadel zelf.

Nu dus even bedacht hoe ik de bodemplaat precies wil en daar een malletje van gemaakt.

School is alweer open, dus ik ga kijken of ik morgen 6 busjes kan draaien zodat de bevestigingsboutjes waarmee ik mijn zadelpan wil gaan vastdraaien mooi verzonken liggen.

1270846_705068802840380_10644643_o.jpg


Het gat aan de voorkant blijft. Op deze manier kan ik de kabelboom binnen laten komen.
 
Mocht je nog zo gek zijn om een bus te draaien voor de startmotor, dan voel ik me aanbevolen voor een 2e *O* :+

BTW, als je zonder toerenteller gaat rijden, dop dan dat gat ook af! Bij mij kwam er aardig wat olie uit zetten. Ik heb nu het originele dopje van de kabel (zonder de kabel) teruggeschroefd met een stukje rubberslang erin en daarin een moer om het af te dichten. Netter kan, maar it will do for now!
 
Mocht je nog zo gek zijn om een bus te draaien voor de startmotor, dan voel ik me aanbevolen voor een 2e *O* :+

BTW, als je zonder toerenteller gaat rijden, dop dan dat gat ook af! Bij mij kwam er aardig wat olie uit zetten. Ik heb nu het originele dopje van de kabel (zonder de kabel) teruggeschroefd met een stukje rubberslang erin en daarin een moer om het af te dichten. Netter kan, maar it will do for now!

Haha ik hou je wel op de hoogte, maar kon nog wel even duren. Heb je de ketting en het tandwiel van je startmotor wel al verwijderd? Bij mij was de toerentellerkabel vastgekit. Dus de kit wel al verwijderd en wil daar ook nog een dopje voor gaan draaien uiteindelijk.
 
Vandaag dus even op school bezig geweest op de draaibank.

Heb 6 busjes gedraaid die op mijn bodemplaat gelast gaan worden.
Op die manier vallen de imbus boutjes waarmee ik de bodemplaat wil bevestigen helemaal weg in de gaatjes.

Ook even 2 imbus-boutjes afgedraaid zodat ik ook die kruiskop-boutjes van mijn carbs kan vervangen. Deze zijn voor de choke heveltjes. Nu alleen nog imbus-boutjes voor het afwateren van de vlotterbakjes, maar daar heb ik dan weer fijn schroefdraad voor nodig.

1175608_705770482770212_1175810593_n.jpg
 
Morgen weer even kijken of ik het een en ander op school mag prutsen en of ze even wat voor me willen lassen.

Omdat de startmotor niet meer gebruikt wil worden wil ik een dop gaan draaien. In deze dop zitten 3 gaatjes met schroefdraad waar dan koploze boutjes ingedraaid kunnen worden om hem echt vast te zetten. Ook zit er een groef in waar het rubbertje van de startmotor dan in komt te zitten.

1233016_706351479378779_1250806777_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan