Kawasaki Z750B Caferacer

Vincent, Mooi gedaan dat schema. Ik merk dat ik iets anders te werk ben gegaan, iets minder subtiel. Ik ben namelijk gewoon gaan knippen in de bestaande kabelboom..........tot heden is dit nog goed gegaan. Het schema van jouw is wel erg verhelderend. Dank daarvoor.

gr

Joost
 
Ondertussen een nieuw draaibankje in m'n bezit:
[afbeelding]

Wil nog wat modificaties doen, zoals het installeren van een pompje voor snijolie etc.

Hey, ben zelf een beetje aant rondkijken voor een draaibankje en dacht al jouw oude op MP te zien staan, nu weet ik het bijna zeker ;)

Dit is een Huvema?
 
Laatst bewerkt:
Vincent, Mooi gedaan dat schema. Ik merk dat ik iets anders te werk ben gegaan, iets minder subtiel. Ik ben namelijk gewoon gaan knippen in de bestaande kabelboom..........tot heden is dit nog goed gegaan. Het schema van jouw is wel erg verhelderend. Dank daarvoor.

gr

Joost

Heb natuurlijk wel wat dingen aangepast, zoals de functies van de rechter stuurschakelaar, maar zo is hij wel een stuk netter en compacter.

Ik wil hem eerst helemaal uitgedacht hebben en dan met dezelfde kleurtjes gaan maken. Dan weet ik namelijk precies wat wat is als ik eventueel problemen heb.


Hey, ben zelf een beetje aant rondkijken voor een draaibankje en dacht al jouw oude op MP te zien staan, nu weet ik het bijna zeker ;)

Dit is een Huvema?

Dit is inderdaad een Huvema HU450, is een soort kopie van de emco compact 8. Maar volgens fora etc. gewoon goed kwaliteitsspul.

Inderdaad mijn oude draaibankje te koop staan. Was van opa geweest, en leek me wel handig. Maar niet krachtig genoeg en te compact voor de dingen die ik wil maken. Die te koop staat is dus ook meer iets voor de ervaren modelbouwer ofzo.
 
Dit is inderdaad een Huvema HU450, is een soort kopie van de emco compact 8. Maar volgens fora etc. gewoon goed kwaliteitsspul.

Inderdaad mijn oude draaibankje te koop staan. Was van opa geweest, en leek me wel handig. Maar niet krachtig genoeg en te compact voor de dingen die ik wil maken. Die te koop staat is dus ook meer iets voor de ervaren modelbouwer ofzo.

Mooi dingetje hoor, veel plezier d'r mee!
 
En oma was er weer!

Vandaag even wat onderdelen opgehaald bij iemand die zijn KZ750b al minimaal 30 jaar had en in de jaren dat ding heeft omgebouwd tot een prachtig exemplaar:
unnamed-7.jpg


Nu een chromen spatbordje voor mijn gewone KZ750. Helaas wel met een sterretje in het chroom door onderliggende roest. maar wat verwacht je na 40 jaar.

Ook had ik mijn elektrisch schema volledig afgemaakt en kwam tot de conclusie dat de RGB ledjes niet gingen werken.
Dit wordt dus omgegooid. Vandaag zijn alle kleuren kabeltjes binnen gekomen.
Dus ik kan binnenkort het een en ander gaan trekken!

Ook is mijn eerste tankrubber eindelijk af.
Zal daar binnenkort even foto's van maken!
 
Zit nog niet lang op dit forum en zie dit project. Ben onder de indruk van je motivatie en kunde! Knap werk en ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
 
Zit nog niet lang op dit forum en zie dit project. Ben onder de indruk van je motivatie en kunde! Knap werk en ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Dankjewel man :)! Het gaat allemaal wel heel langzaam, maar ik ga er vanuit dat het eindresultaat wel echt wat moois wordt. Uiteindelijk
 
Hier nog even het tankrubber proces:

  1. In solidworks getekend
  2. Laten 3d printen
  3. Vastgeplakt in een lasergesneden houten malletje
  4. Negatieve mal gemaakt van siliconen rubber
  5. Gegoten met PU rubber

IMG_4005.JPG

IMG_4006.JPG


je ziet de strepen etc. van de 3d printer nogsteeds, maar ik vind dit noujuist wel een stoere toevoeging.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag en gisteren lekker zitten spelen met het aanleggen van de electra.
Motor is nog lang niet klaar maar de meeste componenten kunnen hun plekje al krijgen!
 
hoppa, dit jaar rijdend?

Dit jaar rijdend weet ik nog niet, maar zou wel een mooi streven zijn!

Binnenkort nou maar eens een lasapparaatje halen.
Dan kan ik de laatste dingen aan het frame enzo doen.

Dan nog blokje opbouwen.

En ik wil toch maar een achterlicht en kentekenplaat gewoon onder mijn zadeltje.
Had deze gekocht en wilde een sidemount, maar onderhand ben ik er wel weer achter dat ik dat toch geen porem vind. :N
image.jpg
 
Ik weet ook niet zo goed wat me bezielde.
Ben solidworks weer even ingedoken om te kijken wat het dan wel moet worden.

achterlicht.JPG

achterlichtspatbord.JPG

image-13%2Bcopy.jpg


Ben er nog niet helemaal over uit. Spatbordje is nog niet echt wat het zou moeten worden (als ik die er wel op wil) en de kentekenplaat moet er natuurlijk ook nog op.
 
En zoiets dan, excuus voor de slechte kwaliteit:

[afbeelding]

Opzich wel een netjes voorbeeldje!
Ik ga eerst wel eens even photoshoppen en aankloten.
normaal ben ik ook niet heel erg van de oplossing om een bracket aan de achterbrug vast te maken, maar bij de ducati scrambler is dat redelijk netjes gedaan:
Ducati-Scrambler-1.jpg


We kijken maar eens even naar de mogelijkheden!
 
Wang motorcycles is bezig met de verbouwing van een R100 bmw. Errug vet !! (blauwe tank)
Via zijn website kun je op instagram foto's bekijken (klik). Wellicht een mooie oplossing voor je achterlicht, ingebouwd in de framebuis :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan