Kawasaki Z750B Caferacer

Wat een bijzondere wielen,komen daar schijven op?

Oorspronkelijk was het zoiets.

utf-8BSU1HMDAxMjItMjAxMDA2MjUtMTQyO.jpg

Maar de vorige eigenaar had van aluminium 2 ringen gemaakt en de velg zelf gespaakt.
(Plaatjes staan een paar pagina's terug)

Dit zag er alleen niet uit. En het aluminium was niet sterk genoeg.
Daarom uit staal nieuwe ringen laten lasersnijden en het wiel opnieuw laten spaken.

Zijn dus velgen die intern een remschijf hebben zitten. Dus de "looks" van een trommelrem en de eigenschappen van gewone schijfremmen.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag ben ik langsgeweest bij HBM machines, in de buurt van gouda.
Omdat ik zelf een tank wil gaan maken heb ik daar de volgende knabbelschaar gekocht:
hbm-l-0724.jpg-1280x800-20d4337c8d.jpg

http://www.hbm-machines.com/producten/zoeken/hbm-knabbelschaar-voor-in-de-boormachine/

Op school ben ik er weer mee aan de slag gegaan en heb er een soort van zaagtafel voor gemaakt. Moet alleen nog een steuntje maken voor een oude boormachine. En dan kan ik aan de slag.

Komende week op zoek naar een plaat aluminium.
 
Afgelopen maandag ben ik langsgeweest bij HBM machines, in de buurt van gouda.
Omdat ik zelf een tank wil gaan maken heb ik daar de volgende knabbelschaar gekocht:
[afbeelding]
http://www.hbm-machines.com/producten/zoeken/hbm-knabbelschaar-voor-in-de-boormachine/

Op school ben ik er weer mee aan de slag gegaan en heb er een soort van zaagtafel voor gemaakt. Moet alleen nog een steuntje maken voor een oude boormachine. En dan kan ik aan de slag.

Komende week op zoek naar een plaat aluminium.
Ben benieuwd of die het goed doet. Kan me voorstellen dat tie meer het staal vervormd en niet helemaal door knabbeld. Ga ik volgen ;)
Je velgen zijn trouwens errug gaaf :9~ Is toch wel het ultieme, spaken op een caferacer!
 
Laatst bewerkt:
Je bent lekker bezig! :}
Aluplaat doe ik gewoon met een decoupeer met zaagblad voor alu,gaat prima en vervormd niet.Ben bang dat het met zo'n knabbelaar wel wat opkrult. O-)
 
Het valt opzich wel mee met hoe erg het aluminium vervormd. Dus opzich wel nice. Had hem wel al even uitgetest.

Vind het voornamelijk een fijn idee dat ik zo lekker precies kan werken.

Mijn zadelplaat had ik ook uitgezagd met een decoupeerzaag maar dat vond ik echt een kutklus.
Heb het idee dat dit voor mij beter werkt.
 
Ik wil ook kniepads op mijn tank hebben.
Daarom wil ik mallen maken en deze uiteindelijk zelf gaan gieten.

Vandaag even gekeken op de huidige polyester tank hoe groot ik ze ongeveer wil hebben.
Deze tank ga ik toch als voorbeeld gebruiken voor mijn aluminium tank.

Even een testje.
De echte kniepads krijgen een ander patroontje.

1498172_781527685194491_1848249735_o.jpg


1534843_781611778519415_1756458572_o.jpg


1523288_781616825185577_567692086_o.jpg


1507534_781616881852238_88711406_o.jpg
 
Als je alles zelf wil maken ,heb je nog wel even werk.
Wil je aan het blok ook nog dingen veranderen?

Mijn bedoeling is dat ik in het voorjaar weer rij.en jij?
 
Ik wil hem inderdaad ook wel dit voorjaar afhebben.
T blok moet alleen nog wel open omdat er verkeerde bouten in gedraaid zijn en er daardoor op sommige plekjes wat scheuren zijn ontstaan.

De kniepads blijven denk ik wel. Maar ze worden subtieler. Ze zijn nu heel erg log doordat ze wit en te dik zijn. Ze worden natuurlijk zwart en ik wil iets doen met het volgende patroon denk ik:

823514_784158668264726_1372162404_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig Leeuwis :} :} :} , ongelooflijk toch wat je allemaal bedenkt en maakt, respect :Y

Zelf je kneepads gieten.....hoe bedenk je het :? ....super!

Ben ontzettend benieuwd hoe het bewerken van het aluminium je gaat bevallen, lijkt mij geweldig om te doen 8-)
 
Lekker bezig Leeuwis :} :} :} , ongelooflijk toch wat je allemaal bedenkt en maakt, respect :Y

Zelf je kneepads gieten.....hoe bedenk je het :? ....super!

Ben ontzettend benieuwd hoe het bewerken van het aluminium je gaat bevallen, lijkt mij geweldig om te doen 8-)

Lijkt me inderdaad ook geweldig om te doen!
Ben nu opzoek naar een bedrijf waar ik het als particulier tegen een redelijke prijs een plaat weg kan trekken. Is nog best lastig!

Die motor die nu weer op marktplaats staat was volgens mij een paar maanden terug te koop als niet rijdende motor. Ik heb zelf nog een Z750b staan, Met gepoedercoat frame, nieuwe banden en een nieuwe dynamo. Als dit project klaar is wil ik die waarschijnlijk netjes maken en ook weer in de verkoop doen. Die gebruik ik nu zo af en toe.
 
Mooi project, en ook leuk om te lezen en te kijken hoe creatief en handig je bent!
Heb inmiddels contact met je gelegd ivm omspaken van cbx velgen, TOP!
 
Aluminium is besteld.
En de tankdop boutjes zijn binnen.

Kom ik erachter dat ik sommige gaten de diep gefreesd heb waardoor ik de dop niet in de flens vast kan zetten.. Nu daar weer een oplossing voor bedenken dus
 
Aluminium is besteld.
En de tankdop boutjes zijn binnen.

Kom ik erachter dat ik sommige gaten de diep gefreesd heb waardoor ik de dop niet in de flens vast kan zetten.. Nu daar weer een oplossing voor bedenken dus

:X ...soms is het 2 stappen vóóruit ...en weer een stuk of 3-4 achteruit.....gewoon maar weer vooruit gaan stappen :Y
 
Bent goed bezig! Soms jaloers op de dingen die je maakt en vooral de tijd, met twee kleintjes is dat soms lastig.
En te diep frezen..och, elk gaatje heeft zijn vulling...
 
Bent goed bezig! Soms jaloers op de dingen die je maakt en vooral de tijd, met twee kleintjes is dat soms lastig.
En te diep frezen..och, elk gaatje heeft zijn vulling...
 
Terug
Bovenaan Onderaan