Kawasaki Z750B Caferacer

Dat klopwerk zal wel heel wat bloed, zweet en tranen hebben gekost.......sjonge,jonge wat heb je daar voor een eerste keer toch al een derde dimensie in weten te kloppen, cool!

Heb je je engels wiel al af?
 
Dat klopwerk zal wel heel wat bloed, zweet en tranen hebben gekost.......sjonge,jonge wat heb je daar voor een eerste keer toch al een derde dimensie in weten te kloppen, cool!

Heb je je engels wiel al af?

Vooral veel zweet, bijna bloed omdat ik de blaren op mijn hand heb staan.
Ben niet gewend zo intensief te hameren denk ik!

Engelse wiel is inderdaad af.
Als je goed kijkt op de eerste foto staat er een mooi rood gespoten geval op de werkbank.

Heb je al iets van die belg gehoord?
 
Vooral veel zweet, bijna bloed omdat ik de blaren op mijn hand heb staan.
Ben niet gewend zo intensief te hameren denk ik!

Engelse wiel is inderdaad af.
Als je goed kijkt op de eerste foto staat er een mooi rood gespoten geval op de werkbank.

Heb je al iets van die belg gehoord?

Waarmee dus duidelijk is dat ik je foto`s niet goed bekijk :$ , ziet er goed uit :} , werkt hij ook al?
 
Gebruik je ook een zandzak met bijbehorende hamer? Dat heb ik wel gedaan en daar had ik best een redelijk resultaat mee.krijg je minder diepe putjes.

Dit soort oude ambachten vergt veel oefening.
Ik ben zelf hoefsmid en heeft mij jaren gekost om te komen waar ik nu ben.
Als ik nu een hoef zie,neem ik de maat en model in mijn hoofd,dan pak ik een ijzer en smeed hem in het model van de hoef.
En past dan meestal in een keer.

Maar het is zeker geen slecht begin.
 
Ik was gisteren bij Vocor in Geldermalsen en daar vertelde de eigenaar dat wij een andere legering aluminium hebben dan ze in de Amerikaanse filmpjes op bv het metalmeet forum posten. Dat wij hebben is harder.

De legering die we hier hebben zou makkelijker te bewerken worden door eerst met een "slecht afgesteld" brander ( blowtorch ) het aluminium met de vlam zwart te branden en daarna met een goed afgetelde blauwe vlam al het zwart weer weg te branden. Ook eerst anodiseren zou het zachter maken ??

Overigens gaan ze daar -op de nieuwe locatie- een plaatwerkcursus geven, daar ga ik dus naartoe, zodat ik ook wéét wat ik doe ;)

Die tankhelft ziet er al goed uit :}
 
Gebruik je ook een zandzak met bijbehorende hamer? Dat heb ik wel gedaan en daar had ik best een redelijk resultaat mee.krijg je minder diepe putjes.

Dit soort oude ambachten vergt veel oefening.
Ik ben zelf hoefsmid en heeft mij jaren gekost om te komen waar ik nu ben.
Als ik nu een hoef zie,neem ik de maat en model in mijn hoofd,dan pak ik een ijzer en smeed hem in het model van de hoef.
En past dan meestal in een keer.

Maar het is zeker geen slecht begin.

Gebruik inderdaad en zandzak met zilverzand erin en een kersenhouten hamer.
Maar omdat t 2mm dik is moet ik flink slaan om er een beetje vorm in te krijgen!
 
Net even bij mijn ouders langs geweest om wat maten op te meten aan de achterveer die ik voor een prikkie heb kunnen kopen op marktplaats. Ziet er ook echt nog super netjes uit.

1502594_800905869923339_1772939281_o.jpg


Kan dus een modelletje gaan maken voor de ophangen aan mijn frame.

Zit nu in de trein met m'n achtervelg. Nog even wat dingetjes aan mooi maken.
- de binnenkant van de naaf is een beetje verprutst, werkplaats medewerker wilde wel even wat lasjes aanbrengen zodat de dikte overal t zelfde is en dan frees ik het netjes uit (te groot voor op de draaibank)
- er zitten 3 gaten in de velg zelf, een voor het ventiel en officieel 2 voor spanners. die spanners heb ik niet dus wil deze 2 gaten ook nog dichtmaken.

Denk dat beide velgen dan in de loop van volgende week naar de coater kunnen, blauw worden ze!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even bezig geweest met de achtervelg.

De tandwiel deksel weer netjes rondgedraaid. Was ook verprutst door een vorige eigenaar.
1490671_801620586518534_1641377387_o.jpg

1501104_801620623185197_640912589_o.jpg


Gaatjes van 8mm geponst en die in de velg geperst. Nu moeten deze goed vastgelast worden en de velg netjes vlak gemaakt worden. Helaas wordt dat een gepriegel met een dremeltje tussen de spaken.

De naaf wordt morgen waarschijnlijk ook opgevuld!
 
Laatst bewerkt:
Aha, je gaat over blauwe velgen...blauwe velgen zijn cool 8-)

Sinds ik ze op de BMW Streetfighter heb gezien hier op MF wil ik ze ooit ook hebben :9~ , en Yelluwrider gaat het ook doen
 
Potverdikkeme nog Vincent, je besteed er veel tijd en vooral aandacht aan!! Goed werk heeft tijd nodig, ik ben, net als jij andersom, naar het uiteindelijke resultaat!!
 
Potverdikkeme nog Vincent, je besteed er veel tijd en vooral aandacht aan!! Goed werk heeft tijd nodig, ik ben, net als jij andersom, naar het uiteindelijke resultaat!!

Het is wel dubbel hoor!
Aan de ene kant zou ij willen dat ie af is zodat ik er lekker op rond kan scheuren.
De andere kant wil ik wel dat t zo mooi mogelijk wordt! En denk ik dat ik t klussen ook wel een beetje zou missen!
 
vandaag toch nog even wat aanpassingen gedaan in de tekening van de schokdemper ophangen.

Van de week op school uitsnijden uit 5mm dik kunststof, dit buiten en verlijmen om uiteindelijk te kunnen testen of alles goed berekend is.

Uiteindelijk kan hij makkelijk gemaakt worden uit 4 stukken 5mm dik plaatstaal. moet in elkaar gelast worden en dan netjes afgefreesd.

1560510_802467179767208_1439408576_n.jpg
 
Was ik boodschappen aan het doen kwam ik deze KAWASAKI Z750 S tegen. 10 jaar ouder maar wel precies t zelfde blok!
Alleen wel zonde hoe hij verbouwd is..

1557239_802844663062793_1076054909_o.jpg
 
Vind t ook echt zonde omdat het wel een mooie basis is!
Sowieso is t origineel ook best een mooie motor!

Nu maar hopen dat iedereen hier uiteindelijk lovend is over mijn eindresultaat!
 
Het is wel dubbel hoor!
Aan de ene kant zou ij willen dat ie af is zodat ik er lekker op rond kan scheuren.
De andere kant wil ik wel dat t zo mooi mogelijk wordt! En denk ik dat ik t klussen ook wel een beetje zou missen!

daarom dat ik nog die HD en de XV klaar heb staan. de HD trouwens ben ik ook volop mee bezig, zie SPORTSTER OWNERS NETHERLANDS;Dit forum is gesloten en gaat verder via www.sportsters.nl. Even nieuw registreren aub op het nieuwe forum. • Toon onderwerp - Sportster softail project Werktitel RED OX
voor de XVben ik al spul aan het bestellen in de usa, schoonbroer komt in september terug en neemt dat dan voor mij mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan