Suzuki gs1000r xr69 endurance racer replica

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pffffff, present :)
FF te druk geweest met verbouwingen enz.
De volgmodus staat aan.
Ik schat dat ie 185 Kg gaat wegen, de Koelman er nog 5 afvalt ivm het categorisch negeren van frikandellen.
Dat worden me rondetijden volgend jaar op Spa :]


je bent toch de hele tijd al aan het verbouwen Leo ... ?
 
@Christian1991:

Volgens mij staat er in mijn verhaaltje exact hetzelfde als in jouw verhaaltje ;) ik op zondagavond en jij op maandagmorgen....

Even jou redenering volgen:
Hoe kleiner (wat betreft doorsnede: is een belangrijke toevoeging volgens mij) je construeert, hoe slapper je constructie, hoe eerder er plastische vervorming optreed bij gelijkblijvende absolute kracht..... Toch?

In dat geval moet je absoluut het sterkere materiaal kiezen!

MAAR totdat er plastische vervorming optreed (en dat is dus onder normale omstandigheden niet het geval), zijn stalen buizen en CroMo buizen even stijf.

Die CroMo buizen zullen echter bij een grotere absolute kracht nog NIET plastisch vervormen dan gelijk gedimensioneerde stalen exemplaren. En daar zit dus het verschil in sterkte.
Gaan jullie zo op de limiet zitten wat betreft gewicht en dimensionering van de buizen dat het frame uitgevoerd in staal het zou begeven ten opzichte van CroMo????

Dan hebben jullie wel lef :P vooral omdat het altijd erg onzeker is wat voor krachten er optreden in het echt en met wat voor waardes je dus moet rekenen. Maar stel dat je in dat gebied gaat construeren waar het hier over gaat hoeveel gewicht ga je dan werkelijk besparen? dat zou ik graag eens uitgerekend zien ;)

Mijn frame incl. achterbrug weegt volgens mij ongeveer 12Kg even uit mijn hoofd. Stel dat je daar 2Kg bespaart... hoeveel kost dat extra en wat voor risico staat daar tegenover wat betreft sterkte? en wat scheelt het op een fiets met een totaalgewicht van +/- 190Kg in absolute snelheid?

Ik denk namelijk dat er heel veel (oude) frames die zijn uitgevoerd in CroMo exact dezelfde eigenschappen zouden hebben als ze zouden worden uitgevoerd in staal.

Je voelt hem al aankomen, mij niet gezien :P met dat CroMo spul ;) Maar wel vet dat jullie het gaan proberen :Y , net als dat brazeren. Want dat doe je voor zover ik het weet juist bij dunne wanddiktes buis (minder kans op insnoeren en scheuren), en niet bij dikkere wanddiktes, dan is (TIG)lassen weer veel makkelijker. Ik meen me te herinneren dat sommige EGLI frames waren uitgevoerd in wanddiktes buis van maar 0,6mm :o

Ik ben benieuwd in ieder geval, ik blijf het volgen met veel belangstelling!

Later,

Loek

PS. Sorry als je het teveel gezeur vindt ;)

Een van de redenen voor hardsolderen is vaak ook de verminderde warmte toevoer.

Vind het stoer dat de mannen een frame gaan maken van chroom moly, is natuurlijk wel ultiem klassieke racer :)
 
Pff kan niet wachten om aan het frame te beginnen!

Maar heb gelukkig eindelijk morgen vakantie, nog 1 dagje strijden haha
 
Vind het stoer dat de mannen een frame gaan maken van chroom moly, is natuurlijk wel ultiem klassieke racer :)
:Y
full
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat het meest grappige is?
Chroom moly ziet er gewoon uit als pbs en roest ook gewoon
 
Weet je wat het meest grappige is?
Chroom moly ziet er gewoon uit als pbs en roest ook gewoon


en weetje wat nog grappiger is: pbs naadloos kost €16 de meter en chromoly €7 de meter :?

Maar genoeg gekletst, we gaan nu lekker op weg na spa...een mooie zes uurs race (wel moderne motoren)

Wedstrijd is al twee keer gewonnen door arie vos, geweldige wedstrijden waren dat! Arie kan echt rijden en nog op elke motor ook!
 
en weetje wat nog grappiger is: pbs naadloos kost €16 de meter en chromoly €7 de meter
Wel dezelfde diamaters met dezelfde wanddiktes vergeleken?
Onee was niet nodig want chroom moly is bij geringere wanddikte veel sterker _O- 8-)
Veel plezier op spa.

Enne leo foei foei foei wat een vergelijk _O- _O- *O*
 
Zo ben effe 2 weken weg geweest en een hoop gemist zie ik. In de haast om naar Spanje te gaan, vergeten de laptop in de auto te gooien |( |( |( . Mooie spulletjes erbij zie ik!!!
 
Goed te horen,dit weekend in Spa geweest,6 uren endurance.
Zelfs goed weer gehad.
Hoe was het in Spanje (heet zeker)?
Greetz
 
Was goed uit te houden, beter als in Nederland, huisje stond boven op een berg met uizicht op zee, en met een beetje zeewind zittend onder de palmbomen aan het zwembad was het goed te doen 8-)
Goed te horen,dit weekend in Spa geweest,6 uren endurance.
Zelfs goed weer gehad.
Hoe was het in Spanje (heet zeker)?
Greetz
 
Op spa weer een prachtige endurance race gezien!
Wij liepen net richting blanchimont blaast iemand daar volledig zijn motor op... Mannetje of drie op volle snelheid onderuit...dat zijn toch de minder leuke dingen -O- eentje bleef er met zijn gezicht naar de grond ernstig stil liggen,, maar volgens mij allemaal wel goed afgelopen

Daarna na pouhon gelopen, wat een mooie bocht is dat toch ook!

Op naar de volgende wedstrijd: dat wordt de 24h van lemans! Als kado voor mijn afstuderen, daar kijk ik nu al naar uit! Wordt mijn eerste 24h live! _O- maar eerst nog even zelf knallen op aalsmeer O-)

@voxonda hoe staat het met jou sohc? Is erg stil... -O- aalsmeer ga je wel halen toch?
 
Postmannetje is weer geweest.
Gasfabriek van Sudco.
Móet nog wel gereinigd worden maar loopwerk is goed.
Vind ze ook opvallend licht van gewicht :Y

full
 
Nog niet met het frame begonnen,zitten nog in de nadenkfase. :z
Ook het blok móet eerst nog af. Nu vakantie,dus iets meer tijd. *O*

De Rcb ook nog klaar maken voor de 3 uur van Aalsmeer.
We hebben er zin in. :]
 
Nog niet met het frame begonnen,zitten nog in de nadenkfase. :z
Ook het blok móet eerst nog af. Nu vakantie,dus iets meer tijd. *O*

De Rcb ook nog klaar maken voor de 3 uur van Aalsmeer.
We hebben er zin in. :]
We zitten nog te dubben over de staalsoort die we gaan gebruiken, ik voel zelf meer voor het Jerryt materiaal,kwa gewicht maakt het volgens mij niet veel uit( circa 3kg) op een heel frame.Met gewoon staal kunnen we nog eens wat verzagen,zonder te huilen :$ Aangezien het verleden heeft bewezen dat we alles eerst drie keer moeten overdoen :Y lijkt dit mij de beste optie.Als het goed lukt kunnen we het frame alsnog van echt staal maken.(Reynolds 631 kost 50 euro per meter). '(
Gr. De vakantieman.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan