Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Ik heb ergens een draadbreuk ben ik bang. Als ik de draadboom beet pak ter hoogte van de accu en beweeg houd het getik op van de relai.

Maar nog steeds geen vonk of hoorbare benzinepomp en geen normaal licht. Als dit allemaal het gevolg is vaan een draadbreuk vreet ik mijn schoen op
 
Diag 1 is toch de positie van de gaskleppositie sensor?
Deze mag dan ook toch alleen getoond worden wanneer de losse stekkertjes bij de ECU worden gekoppeld.

Is je schakelaar op het stuur wel fris?
 
Ik heb alles besteld. Binnenschaal, de koppeling zelf en ook het grote tandwiel erachter. Het zijn geen Aprilia onderdelen maar van Rotax rechtstreeks, daarom zijn ze zo goedkoop. Ook heb ik de loctite 648 en de 243 besteld bij zamro en de aprilia blokkeer bout bij oemmotorparts.com. De pakking heb ik bij Roke vandaan.

Waar precies heb je die Rotax onderdelen besteld? :)

Of stuur me even PB, ik krijg het niet voor elkaar jouw een PB te sturen..
 
Hey mensen. Wat betekend Diag 1 tijdens het rijden en geen vermogen meer voor een seconde?

Had vandaag de falco weer klaar, sprag clutch en tandwielen vervangen, nieuwe olie en filter, alles top. Starten binnen een halve seconde en lopen als vanouds.

Ga ik rijden, +/- 30 minuten, alles top. Drink een bakje, half uurtje later weer naar huis, trek flink op voor het stoplicht en in een keer houd die vol in, alsof die even nul vermogen heeft en krijg ik Diag 1 in het dashboard. Gas dicht, dan beetje gas erbij en toen trok die weer, ben er verder prima mee naar huis gereden, die Diag 1 stond de hele tijd in het dashboard.

Nee, de 2 blauwe stekkers bij de ECU waren niet verbonden. Iemand een idee? :/
 
Laatst bewerkt:
Schakelaar van de kickstand is er al lang uit, gewoon doorgelust. Datatool heb ik niet.

Ik zal de omvalsensor effe controleren en alle stekkers onder de achterkant loshalen en met contactspray of wd40 insprayen.
 
Laatst bewerkt:
Updateje. Zaterdag zoals gezegd de achterkant losgehaald, alle stekkers losgetrokken en met wd40 volgespoten.
Was gisteren rijden met een maat op een VTR1000, half uurtje blazen over binnenweggetjes en de motor liep helemaal 100%. Lekker herrie maken met 2 van die V-Twins :+
 
Hallo allemaal. :W

Heeft er toevallig nog iemand een Falco schokbreker over, of misschien weet er iemand een alternatief wat ook past?
Mijn schokbreker is na maanden van niet traceerbare sweet spots nu spontaan helemaal leeggelopen (Cagiva Raptor 1000) en een genoemde upgrade daar is een Falco schokbreker. Wie weet heeeft iemand die liggen wegens overcompleet i.v.m. een eigen upgrade. :) :t

DSC_0359r.jpg
 
Hallo allemaal. :W

Heeft er toevallig nog iemand een Falco schokbreker over, of misschien weet er iemand een alternatief wat ook past?
Mijn schokbreker is na maanden van niet traceerbare sweet spots nu spontaan helemaal leeggelopen (Cagiva Raptor 1000) en een genoemde upgrade daar is een Falco schokbreker. Wie weet heeeft iemand die liggen wegens overcompleet i.v.m. een eigen upgrade. :) :t

[afbeelding]

Ik heb een originele Falco schokbreker liggen omdat ik die van een RSV Mille erin heb. Prima staat, lekt niet. :Y
 
Ik heb een originele Falco schokbreker liggen omdat ik die van een RSV Mille erin heb. Prima staat, lekt niet. :Y
RSV upgrade las ik ook hier. :t
Geen idee of ik daar plek voor heb, de falco zou moeten passen.

Je hebt geen e-mail adres in je proefiel en PM staat uit? ;)
Ben ik wel erg bezorgd als een standaard Falco shock een upgrade is voor je Gagiva.
_O-

Waarschijnlijk is er iets in te stellen en bij de originele (hier) niet. _O-

[ingekort] ;)
 
Laatst bewerkt:
Waarde dames/heren :-)

Ik heb gisteravond mijn Falco tegen de vlakte geremd op Zandvoort. Nu zit ik rond te kijken maar kan eigenlijk geen betaalbare onderdelen vinden.... hebben jullie opties?
De hoofdbrokstukken:

- mijn ego (komt wel weer goed)
- topkuip (nieuw 1040 euro in het geel)
- kuipframe
- orginele uitlaat (deze is wel aan te komen)
- spiegels
- zwarte kapje wat naast het blok zit

Hebben jullie anders ideeën om de brommert weer een beetje voordelig op de rit te krijgen of misschien nog onderdelen op zolder?

thx,
Robin
 
Waarde dames/heren :-)

Ik heb gisteravond mijn Falco tegen de vlakte geremd op Zandvoort. Nu zit ik rond te kijken maar kan eigenlijk geen betaalbare onderdelen vinden.... hebben jullie opties?
De hoofdbrokstukken:

- mijn ego (komt wel weer goed)
- topkuip (nieuw 1040 euro in het geel)
- kuipframe
- orginele uitlaat (deze is wel aan te komen)
- spiegels
- zwarte kapje wat naast het blok zit

Hebben jullie anders ideeën om de brommert weer een beetje voordelig op de rit te krijgen of misschien nog onderdelen op zolder?

thx,
Robin

Tweedehands misschien? www.motorparts-online.com

Zwart kapje naast het blok heb ik nog, even kijken welke kant.
Originele uitlaatdempers heb ik ook nog liggen. Doe maar een bod :)
 
@worldbeater was idd bij de mac zandvoort, was volgens een cpz medewerker ook een plek op het. Circuit waar nog wat aan moet gebeuren....
@erwin ik houd je aanbod even in mijn achterhoofd, wil eerst het kuip gedeelte weer op anders wordt het niks meer ik ben bang dat het kuipje moeilijk gaat worden. Misschien een tuono kuipje er op maar dan is er geen windbescherming meer.. andere falco is bijna goedkoper dan deze oplappen.... heb ik wel meteen hoop reserve spullen
 
Waarde dames/heren :-)

Ik heb gisteravond mijn Falco tegen de vlakte geremd op Zandvoort. Nu zit ik rond te kijken maar kan eigenlijk geen betaalbare onderdelen vinden.... hebben jullie opties?
De hoofdbrokstukken:

- mijn ego (komt wel weer goed)
- topkuip (nieuw 1040 euro in het geel)
- kuipframe
- orginele uitlaat (deze is wel aan te komen)
- spiegels
- zwarte kapje wat naast het blok zit

Hebben jullie anders ideeën om de brommert weer een beetje voordelig op de rit te krijgen of misschien nog onderdelen op zolder?

thx,
Robin
Ik heb een set originele uitlaten die je voor 50 euro over mag nemen. Ik heb ook nog een high mount acrapovic, maar die heeft geen e keur.
 
@worldbeater was idd bij de mac zandvoort, was volgens een cpz medewerker ook een plek op het. Circuit waar nog wat aan moet gebeuren....
@erwin ik houd je aanbod even in mijn achterhoofd, wil eerst het kuip gedeelte weer op anders wordt het niks meer ik ben bang dat het kuipje moeilijk gaat worden. Misschien een tuono kuipje er op maar dan is er geen windbescherming meer.. andere falco is bijna goedkoper dan deze oplappen.... heb ik wel meteen hoop reserve spullen

Lastig, zeker, want de Falco is nooit een enorm verkoopsucces geweest. Maar vergeet die 1000 euro lekker voor een nieuwe in Geel. Dat slaat nergens op.

Op ebay vind ik er al meteen 3:

2001 01 Aprilia SL1000 FALCO Front Main Fairing Cowl S100161-76 | eBay

Throttle tube & grips Falco SL1000 Aprilia (may fit mille ) #H10 | eBay

03 2003 APRILIA SL1000 1000 FALCO REAR BACK TAIL FAIRING COWL SHROUD | eBay

Niet vergeten internationaal te zoeken dus.
 
@worldbeater was idd bij de mac zandvoort, was volgens een cpz medewerker ook een plek op het. Circuit waar nog wat aan moet gebeuren....
Zat je in groen of rood? Ik was in groen.. ter hoogte van post 18 gebeurde wel e.a. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan