Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Falco terug van de motorzaak, het is een compleet andere fiets geworden (In positieve zin).

Nieuwe achterband, nieuw balhoofdlager (Was erg slecht..) en nieuwe remmerij aan de voorkant, wat een verbetering. Van de week nog even de gereviseerde Tuono veer er onder klussen en dan is ie weer als nieuw.

Hoe lang duurt het verwisselen van een veer en linkdelen ongeveer? Red ik dat op een avond of toch een zaterdag klusje?
 
Veer zit er onder. Het wisselen en nieuwe lagers in het linksysteem zetten was uiteindelijk twee uurtjes werk, prima te doen. De veer nog even afstellen (Ik doe eerst maar eens de fabrieksinstellingen) en zie dan wel verder. Rijdt lekker!
 
Goed bezig hoor! @Paultje_P Hoe kwam je er eigenlijk achter dat je balhoofdlager op was? Voelen aan het stuur met de rem er op?

Ik kan zelf niet echt ruimte voelen op het lager terwijl dat gezien de km stand misschien wel zou moeten inmiddels...
 
Het stuur ging niet over het hele stuurbereik soepel rond.
Volgens de manual kun je het zelf testen door iemand je motor rechtop te laten staan, en jijzelf van voren je vorkpoten vasthouden en korte duwtje tegen je motor te geven.

Als er speling op zit of het maakt geluid, dan is je lager slecht. Kun je ook proberen door abrupt te remmen, en of je dan geluid hoor.

Bij de motorzaak zetten ze je motor op een bok met het voorwiel los, en draaien dan aan je stuur.
 
Zal bij mij volgend jaar gebeuren denk ik. Als die op de grond staat, ik hou de voorrem ingedrukt en beweeg hem zachtjes voor/achteruit voel ik kleine tikjes. Zit dus iets speling op maar dat is al een tijdje zo.
 
Heeft iemand van jullie ervaringen met aftermarket EPROMS? Ik ben ze tegen gekomen van Aprilia Performance (FR100 en FR200 chips), van GABRO en ene Dr.Rossi.

Schijnbaar wordt met name de drivability bij lage toerentallen beter.
 
Heb al een hele tijd een Gabro erin. Trekt harder en er is voelbaar minder bokkigheid onderin. Absolute aanrader voor die paar eurotjes.
 
Heeft iemand van jullie ervaringen met aftermarket EPROMS? Ik ben ze tegen gekomen van Aprilia Performance (FR100 en FR200 chips), van GABRO en ene Dr.Rossi.

Schijnbaar wordt met name de drivability bij lage toerentallen beter.

Volgens mij heeft vrijwel iedereen een Gabro chip. Bevalt mij in ieder geval super!
 
Klopt, hier ook een Gabro(kopie) van Jos uit Oss.
Officieel wel bedoeld voor gebruik met open in- en uitlaat. Ik kan ook merken dat met DB-killers erin de motor niet optimaal loopt (maar wel prima).

Goede investering.
 
Klopt, hier ook een Gabro(kopie) van Jos uit Oss.
Officieel wel bedoeld voor gebruik met open in- en uitlaat. Ik kan ook merken dat met DB-killers erin de motor niet optimaal loopt (maar wel prima).

Goede investering.

Waar kan ik die Jos vinden? (Of een ander bij voorkeur NL adres..)

Als ik zoek op Jos uit Oss, kom ik uit op 'Een zachte G en een harde L'.. *O*
 
Bestaan er ook Falco's zonder Gabro dan?

Ik heb er volgens mij wel een half jaar naar gezocht.. Een stukje aluminium voor een hele schappelijke prijs. Hoewel de stalen versie mij wel beter lijkt is dat ding best wel aan de prijs nieuw. Eindelijk een hele. :P

full
 
Ik heb er volgens mij wel een half jaar naar gezocht.. Een stukje aluminium voor een hele schappelijke prijs. H

[afbeelding]

Wat is het? :X

Gisteren meegedaan aan trackday4starters, fantastische ervaring. Ik heb wel eens vaker circuitdagen gedaan, maar dan weet je eigenlijk net niet helemaal wat je doet. Gisteren perfecte stapsgewijze uitleg, met als resultaat vloeiende lijnen en zinvolle lichaamshoudingen. Knietje net niet aan de grond, maar wat is het lekker als je de flow te pakken hebt *O*

Eind september een circuitdag op Assen met Trackdays4All, ik ben er wel zeker van dat ik beter rijdt dan toen.
 
Laatst bewerkt:
Welke eind overbrenging rijden jullie?

Ik ervaar trillingen waarvan ik denk dat een deel in de ketting te vinden is, dus wil ik misschien een nieuwe kettingset plaatsen.

Bij Mille's wordt geadviseerd om de eindoverbrenging korter te maken waardoor ie makkelijk langzamer rijdt, geldt dit voor een Falco ook? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik merk dat ik veel (open deur)-vragen stel de laatste tijd, maar met jullie hulp wordt mijn Falco wel elke keer leuker om te rijden :]
 
Waarom zou je makkelijker langzamer willen rijden? Muahahaha

Persoonlijk vond ik de 15 voor te kort, ik zit nu op 16-42, dus achter 1 groter. Samen met de Gabro chip rijd ie helemaal prima onderin.
 
Ik rijd met 15t voor en standaard achter. Ook met Gabro chip en moet zeggen rijd onderin prima en fatsoenlijk rotondes mee om te komen zonder bokken. Waarom 15t, ik hou er wel van om de straatstenen uit de weg te trekken en topsnelheid is aan mij niet besteed.
 
Welke eind overbrenging rijden jullie?

Ik ervaar trillingen waarvan ik denk dat een deel in de ketting te vinden is, dus wil ik misschien een nieuwe kettingset plaatsen.

Bij Mille's wordt geadviseerd om de eindoverbrenging korter te maken waardoor ie makkelijk langzamer rijdt, geldt dit voor een Falco ook? Wat zijn jullie ervaringen?

Ik merk dat ik veel (open deur)-vragen stel de laatste tijd, maar met jullie hulp wordt mijn Falco wel elke keer leuker om te rijden :]

ik rij nu 15-43.
Vrij extreem, maar i.c.m. mijn Tuono stuur vind ik het goed passen bij de motor. Tikkeltje wheely happy, en cruisen boven de 160 zal je minder snel doen omdat het toerental al behoorlijk "hoog" klinkt.
Maar ja, met een breed stuur op die snelheid ben je toch al parachute, dus tja...
 
Marktplaats toevallig maar het is geen cover. Het is er eentje van Sargent. Even wennen aan de zit maar zat eigenlijk meteen super.
Een beetje herhaling kan geen kwaad ;) . En wat betreft de camerastoring daar heb ik vaker last van.

15/42 hier

Ebay? :)

Mooie uitvoering, maar dat heb ik al eerder gezegd geloof ik.
De achtergrond is wat minder. Camerastoring? :+ :+
 
Marktplaats toevallig maar het is geen cover. Het is er eentje van Sargent. Even wennen aan de zit maar zat eigenlijk meteen super.
Een beetje herhaling kan geen kwaad ;) .
Ah, ik ga gelijk ff Googlen ter oriëntatie. :9
En wat betreft de camerastoring daar heb ik vaker last van.
Prettig gestoord maakt ook gelukkig. _O- :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan