Motor-Forum

Select Forum

Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Reg. datum:
10 jun. 2012
Mijn Falco heeft volgens de vorige eigenaar ook een andere chip, weet alleen niet welke. Zit een ander setje uitlaten op, en rijdt ook prima. Wat ik alleen erg mis is een mooie roffel bij loslaten van het gas. Zijn er andere chipjes op de markt waarbij de roffel of een paar goeie klappen bij gas los wel aanwezig zijn?

Drie keer kort, één keer lang

Reg. datum:
26 aug. 2011
Een netjes afgestelde motor doet dat niet toch? :+

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Paultje_P schreef op 08 september 2017 @ 10:15:
Een netjes afgestelde motor doet dat niet toch? :+
Inderdaad, zo perfect ingeregeld hoor je zelden. _O-
Erasmus MC: u mag tot oktober 2018 niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Tijdelijk verdooft in mijn kop.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
TPS sensor "uitregelen" wil wel eens helpen. :+

http://www.apriliaforum.c...php?271307-TPS-adjustment
Worldbeater wijzigde dit bericht op vrijdag 08 september 2017 10:18 (7%)
Erasmus MC: u mag tot oktober 2018 niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Tijdelijk verdooft in mijn kop.

Reg. datum:
26 aug. 2011
quote:

Ik heb het vanmorgen bij Startwin laten doen (30 minuten à €28). Ging om synchroniseren en TPS afstellen. Wat een verschil, had het véél eerder moeten doen!

Gas is veel soepeler doseerbaar en motor loopt mooier rond :) Een andere motor voor €28 *O*

V60

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Iemand interesse in een prettig zadeltje?

Ik heb eventueel ook alle rode kuipdelen in de aanbieding mocht er interesse zijn. (Die zou ik het liefst in een keer verkopen.)
Alles wat rood is dus ook tank en zo.

Foto staat in de homepage link onder mijn naam.
<<-- Daaro.
Maximus Braaapus wijzigde dit bericht op maandag 25 september 2017 23:11 (10%)
In the mix. - “Don’t worry about what people think. They don’t do it very often.”..........._ _

Rsv mille baby

Reg. datum:
12 okt. 2009
quote:
Baron van Braaap schreef op 25 september 2017 @ 20:44:
Iemand interesse in een prettig zadeltje?

Ik heb eventueel ook alle rode kuipdelen in de aanbieding mocht er interesse zijn. (Die zou ik het liefst in een keer verkopen.)
Alles wat rood is dus ook tank en zo.

Foto staat in de homepage link onder mijn naam.
<<-- Daaro.

Hoeveel voor het zadeltje?

Het gas zit rechts!

Reg. datum:
11 sep. 2008
Was met een maat (VTR) op een 9 dagen Schotland tour met de Falco. Heb er een leuke video van gemaakt, hadden 2 cameras mee. 8-)

Falco heeft het voorbeeldig gedaan. De banden waren wel gaar aan het einde vanwege het erg ruwe asfalt. Dag 5 en 6 waren de mooiste (links in de omschrijving).

Enjoy: :]
youtube.com/watch?v=2RsSKXsEA5U
Kawasaki ZZR-600 1995/ Honda CBR-929 RR 2000/Aprilia SL1000 Falco 2001

Reg. datum:
26 mei. 2014
Staat een achterveer op het rsv mile forum hier zo. Zal dat gaan passen op de falco.

Tevens nog een paar uitlaten en past dat ook.

Duke Nukem in "Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 1..."
schevetoren wijzigde dit bericht op dinsdag 10 oktober 2017 19:27 (34%)

Reg. datum:
26 aug. 2011
quote:
schevetoren schreef op 10 oktober 2017 @ 19:26:
Staat een achterveer op het rsv mile forum hier zo. Zal dat gaan passen op de falco.

Tevens nog een paar uitlaten en past dat ook.

Duke Nukem in "Alles over de Aprilia RSV Mille - Deel 1..."

Wat betreft je achterveer, daar heeft een beste man ooit eens een overzicht van gemaakt.
http://www.apriliaforum.c...ts-quot-Thread-for-Falcos

Plaatje doet het niet meer, maar ik kan kijken of ik die hierop kan krijgen (Heb hem wel op mn mobiel).

Reg. datum:
26 aug. 2011
.
Paultje_P wijzigde dit bericht op vrijdag 10 november 2017 09:26 (137%)
Reden: Geen reactie.

Het gas zit rechts!

Reg. datum:
11 sep. 2008
quote:
Paultje_P schreef op 11 oktober 2017 @ 12:00:

[...]

Wat betreft je achterveer, daar heeft een beste man ooit eens een overzicht van gemaakt.
http://www.apriliaforum.c...ts-quot-Thread-for-Falcos

Plaatje doet het niet meer, maar ik kan kijken of ik die hierop kan krijgen (Heb hem wel op mn mobiel).

Bij deze:
http://www.snokken.nl/wp-content/uploads/2017/12/What-shock-fits.jpg

Reg. datum:
26 aug. 2011
Ik heb nu enkele keren gereden op Assen met de Landelijke Motordagen (Nooit weer, te groot niveau verschil binnen een groep), bochtentraining op Lelystad (Leuk en leerzaam) en enkele trackdays op Assen gedaan.

Ik wil komend seizoen wat meer circuits aandoen, maar wel eens een keer wat anders dan Assen. Welke circuits liggen er relatief in de buurt? Veel verder dan Zandvoort en Meppen (Leuk kort circuit, geen reactie van organisatie) kom ik niet. Waar rijden jullie?
Paultje_P wijzigde dit bericht op dinsdag 12 december 2017 10:46 (15%)

Rsv mille baby

Reg. datum:
12 okt. 2009
Assen, zolder, lelystad (kan niet zolang meer ivm uitbreiding luchthaven) en Zandvoort

Reg. datum:
26 aug. 2011
quote:
Rsvoelof schreef op 12 december 2017 @ 19:29:
Assen, zolder, lelystad (kan niet zolang meer ivm uitbreiding luchthaven) en Zandvoort

Ik heb 2 dagen op Assen geboekt, binnenkort worden data voor Lelystad bekend gemaakt, maar eens kijken wanneer ik daar heen ga. Lelystad staat idd op het put opgeslokt te worden door het vliegveld, maar nog niet in 2018.

Misschien ook maar eens Zandvoort proberen dan :)

Rsv mille baby

Reg. datum:
12 okt. 2009
Zandvoort is echt een heel mooi circuit. Helaas niet overal veel uitloop dus af en toe beetje oppassen

AKA Madurarider

Reg. datum:
03 jun. 2007
Vraagje, weet iemand welke imbusmaat het borgmoertje in de koppelingshendel heeft? Het boutje welke de stift borgt die de zuiger indrukt. Ik moet hem verstellen maar heb natuurlijk nergens zo'n kleine maat........
Suzuki madura GV700 1985 (geruild)Honda CB900F Bol D'or 1979 (gesloopt), en nog een Honda CB900F Bol D'or 1979 (verkocht), Aprilia SL1000 Falco 2004

AKA Madurarider

Reg. datum:
03 jun. 2007
quote:
Peet3kabo schreef op 02 januari 2018 @ 09:21:
Vraagje, weet iemand welke imbusmaat het borgmoertje in de koppelingshendel heeft? Het boutje welke de stift borgt die de zuiger indrukt. Ik moet hem verstellen maar heb natuurlijk nergens zo'n kleine maat........

Al opgelost, had nog een horlogenakerssetje ergens bedacht ik mij. De kleinste daarvan paste dus ik heb mij gered.
Suzuki madura GV700 1985 (geruild)Honda CB900F Bol D'or 1979 (gesloopt), en nog een Honda CB900F Bol D'or 1979 (verkocht), Aprilia SL1000 Falco 2004

aprilia sl1000 falco

Reg. datum:
26 feb. 2014
Vraagje.
Kan iemand mijn uitleggen waar die blauwe draai "schakelaartjes" in je ECU precies voor zijn. Dus waar de linker voor en waar de rechter voor is. En wat ik er precies mee kan afstellen?
Ik heb er al een gabro chip inzitten.

Alvast bedankt

Het gas zit rechts!

Reg. datum:
11 sep. 2008
quote:
maximeeuw schreef op 17 januari 2018 @ 19:13:
Vraagje.
Kan iemand mijn uitleggen waar die blauwe draai "schakelaartjes" in je ECU precies voor zijn. Dus waar de linker voor en waar de rechter voor is. En wat ik er precies mee kan afstellen?
Ik heb er al een gabro chip inzitten.

Alvast bedankt

Die 2 blauwe potmeters zijn ervoor om het mengsel van elke cilinder in te stellen.
De linker is voor de achterste cilinder, de rechtse voor de voorste. Met de klok mee maak je het mengsel rijker, tegen de klok in armer.

Ik heb ook de gabro chip erin en heb de mijn gewoon allebei op 12 uur staan. :)

aprilia sl1000 falco

Reg. datum:
26 feb. 2014
quote:
OpperSnokker schreef op 17 januari 2018 @ 21:50:

[...]

Die 2 blauwe potmeters zijn ervoor om het mengsel van elke cilinder in te stellen.
De linker is voor de achterste cilinder, de rechtse voor de voorste. Met de klok mee maak je het mengsel rijker, tegen de klok in armer.

Ik heb ook de gabro chip erin en heb de mijn gewoon allebei op 12 uur staan. :)

Ok. Dankje.
Dan zal ik eens even kijken hoe ze bij mijn staan

yamaha xt600e, aprilia falco

Reg. datum:
10 dec. 2014
Hoi allemaal :W :W ,

Normaal post ik niet zo snel op het forum maar lees wel altijd mee hier in het topic. Het is alleen erg rustig hier.

Ik was vanmiddag bezig met een beurtje aan de falco. En dacht doe ik wel even snel, dus niet |( |( |(

Ik had al olie bijgevuld en de trechter stond nog in de olietank. Dacht zet de tank even snel terug dan kan ik starten en peilen.
En ik dacht het nog maar valt me mooi het boutje van de tank in de trechter |( :$ :$.

Nu wil ik morgen even kijken of ik het boutje eruit gevist krijg, maar nu eigenlijk de vraag, is er iets waar ik op moet letten als ik de olietank los haal?
Natuurlijk eerst de olie aflaten en dan gewoon alles loshalen neem ik aan?

Boutje zou geen kwaad kunnen volgens mij want gaat natuurlijk nooit door de zeef heen naar het blok toe, maar toch heb ik het liever eruit.

tldr; boutje in olietank gevallen, waar op letten bij verwijderen van de olietank?

Natuurlijk een domme actie om de trechter te laten staan |( |(.

Gewoon voor de leuk een fotootje erbij, als het lukt

http://www.motor-forum.nl/download.php/download_document/1249158/9374c8e8dc5f043babbcaf1d817a9f12

TRX850 & SZR660

Reg. datum:
13 dec. 2002
quote:
Royz schreef op 27 januari 2018 @ 20:46:

tldr; boutje in olietank gevallen, waar op letten bij verwijderen van de olietank?

Kun je niet hengelen met een magneetje aan een touwtje of stokje?
Bochten- of circuit training? 2TheExperience

yamaha xt600e, aprilia falco

Reg. datum:
10 dec. 2014
Heb zo'n endoscoop misschien dat ik eerst eens probeer te kijken of ik hem kan zien liggen en dan eruit kan vissen.
Maar ben er bang voor dat dat niet lukt als die helemaal onderin ligt. Als ik überhaupt iets kan zien in de olie.

Reg. datum:
26 aug. 2011
Je hebt van die telescoop antennes, met een magneet aan het eind. Hebben ze bij de action of praxis, daar heb ik hem vandaan. Zit in een setje met een telescoop stok met spiegeltje.

Ook erg handig om boutjes te vissen die tussen je frame en motorblok vallen enzo..

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.