Aprilia SL1000 Falco --> deeltje 4

Zucht, ik ben na 2 jaar ook slachtoffer geworden van de te korte/smalle zijstandaard..

Op een gravel parkeerplaats is mn falco omgevallen tegen de motor van een kameraad aan..
Welke standaard hebben jullie als upgrade en bevalt goed? De Fireblade van 2004-2007 denk ik? Bijna niet te vinden..

Best wel wat schade, maar ruitje en linker spiegel zijn al weer besteld. Past een topkuip steun van een RSV uit 2001-2003 ook op een Falco? De mijne is scheef, en alleen eentje van een RSV kan ik zo vinden... Of iemand die een Streetfighter heeft gebouwd, heeft er een over? :W
 
Zucht, ik ben na 2 jaar ook slachtoffer geworden van de te korte/smalle zijstandaard..

Op een gravel parkeerplaats is mn falco omgevallen tegen de motor van een kameraad aan..
Welke standaard hebben jullie als upgrade en bevalt goed? De Fireblade van 2004-2007 denk ik? Bijna niet te vinden..

Best wel wat schade, maar ruitje en linker spiegel zijn al weer besteld. Past een topkuip steun van een RSV uit 2001-2003 ook op een Falco? De mijne is scheef, en alleen eentje van een RSV kan ik zo vinden... Of iemand die een Streetfighter heeft gebouwd, heeft er een over? :W

Da's balen man!

Een andere jiffy is de beste investering die ik heb gedaan aan de falco.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar ik dacht dat het deze was:
Standaard Honda CBR Fireblade 2000-2001.

andere vragen kan ik je niet mee helpen
 
Hoe is jullie ervaringen met de koppelingshendel....
Die van mij gaat erg zwaar en stadsverkeer is een aanslag op mijn hand...
Is dit verstelbaar of is de enige optie een dino easy clutch er tussen hangen??
 
Hoe is jullie ervaringen met de koppelingshendel....
Die van mij gaat erg zwaar en stadsverkeer is een aanslag op mijn hand...
Is dit verstelbaar of is de enige optie een dino easy clutch er tussen hangen??

Is helaas niet verstelbaar. Wel goed voor je armkracht, iedereen die ik met links de hand geef knijp ik helemaal fijn haha.

Andere slave cylinder ertussen zetten (oberon bijvoorbeeld) is het enige wat echt helpt.
 
Hallo,
Ik heb pas deze falco gekocht en ben op zoek naar een buddy seat. Ik kan er wel vinden op internet maar de aansluiting lijkt anders dan de cover die er nu op zit. Die kan je er zo op en af klikken maar weet niet of dat ook zo werkt met een buddy seat. Wie weet waar je ze kan krijgen of misschien heeft iemand er hier wel een?
Grtz Jelle
full
 
Laatst bewerkt:
Over de koppeling. Ik heb laatst onderstaande (langere) hendels gemonteerd en vindt het koppelen nu een stuk makkelijker gaan! Het lijkt misschien een simpele aanpassing maar merk echt verschil!
De kosten zijn het ook niet dus het valt te proberen...

Online Shop New motorcycle motorbike folding CNC For APRILIA FALCO/SL1000 2000 2001 2002 2003 2004 00 01 02 03 04 brake clutch levers | Aliexpress Mobile

Qua onderdelen zou ik aanraden eens wat op Facebook rond te neuzen. Mijn hobby is het ook niet maar er worden regelmatig Falco’s in onderdelen verkocht...
 
Over de koppeling. Ik heb laatst onderstaande (langere) hendels gemonteerd en vindt het koppelen nu een stuk makkelijker gaan! Het lijkt misschien een simpele aanpassing maar merk echt verschil!
De kosten zijn het ook niet dus het valt te proberen...

Online Shop New motorcycle motorbike folding CNC For APRILIA FALCO/SL1000 2000 2001 2002 2003 2004 00 01 02 03 04 brake clutch levers | Aliexpress Mobile
Ik heb nog de standaard Aprilia hendels en langer als dat wordt het niet. 8-)

Maar die zijn niet mooi, hoe bevallen deze van ali? Passen die een beetje goed? Voor die 17 euro kun je nog eens wat proberen.
 
Ik heb nog de standaard Aprilia hendels en langer als dat wordt het niet. 8-)

Maar die zijn niet mooi, hoe bevallen deze van ali? Passen die een beetje goed? Voor die 17 euro kun je nog eens wat proberen.

Rode kleur is helaas net iets anders dan mijn kappenset helaas :9
Verder bevalt het zeker. Anders had ik het niet genoemd. Nu zo’n 6000km mee gereden en ook hard geremd! Verstelbaar en scharnieren ook mooi naar boven bij een eventuele crash...
 
vandaag zag ik een Falco met behoorlijk wat upgrades in Zaltbommel. Iemand van hier ?
 
Rustig hier! Iedereen volle bak aan het genieten van hun betrouwbare Italiaanse volbloedjes natuurlijk...

Ik heb afgelopen weekend wat geklooid met een action cam. Rij maar even mee door de zuidelijke Eifel:
(vanaf 1m20 komt er iets meer afwisseling in de camerahoek overigens)

 
Laatst bewerkt:
Rustig hier! Iedereen volle bak aan het genieten van hun betrouwbare Italiaanse volbloedjes natuurlijk...

Ik heb afgelopen weekend wat geklooid met een action cam. Rij maar even mee door de zuidelijke Eifel:
(vanaf 1m20 komt er iets meer afwisseling in de camerahoek overigens)


Netjes! Hier is mijn laatste uit het Sauerland.


Ik ga van het weekend via de moezel naar het schwarzwald en de vogezen, via luxemburg terug. Komt ook een video van. Dan zou het trillende beeld ook opgelost moeten zijn. :)
 
Netjes! Hier is mijn laatste uit het Sauerland.


Ik ga van het weekend via de moezel naar het schwarzwald en de vogezen, via luxemburg terug. Komt ook een video van. Dan zou het trillende beeld ook opgelost moeten zijn. :)

Zo, die trilt inderdaad wel heel erg. De mijne zit (ongedempt) op het stuur. Hoe kan dat verschil nou zo groot zijn?
 
Zo, die trilt inderdaad wel heel erg. De mijne zit (ongedempt) op het stuur. Hoe kan dat verschil nou zo groot zijn?

De mijne zit rechtstreeks in het 14mm gat in het balhoofd via een Ram mount. Daardoor zit ie strak in het midden maar krijg bijna alle vibraties mee. Ik heb een demper gemaakt en die wordt van de week getest.
 
Bijzonder hoeveel de plastic bevestigingsklemmen van mijn Nikkei cameraatje dan dempen.
Ik moet ook wel zeggen dat ik (dit is mijn eerste filmpje) verrast ben over hoe mooi het beeld is...
 
Bijzonder hoeveel de plastic bevestigingsklemmen van mijn Nikkei cameraatje dan dempen.
Ik moet ook wel zeggen dat ik (dit is mijn eerste filmpje) verrast ben over hoe mooi het beeld is...

Klopt, die van jou is echt mooi rustig. Aan het stuur zelf monteren helpt zeker. Blijft altijd aanklooien met die dingen.
 
Vandaag toch maar de bellypan bestikkert met.... aprilia... maatje heeft stikkerbedrijf en heeft ie mooi gefikst!
full
 
Afgelopen dinsdag samen met mn broer weer een trackday gedaan op Assen, jeuzus wat een hitte -O-

4 sessies gereden (ipv 5, was echt te warm). Na de 2de sessie hebben we gewisseld van motor, puur uit nieuwsgierigheid.

Mijn broer rijdt een 2009 R1, wat een verfijnde machine vergeleken met de Falco. Trekt als een beer, bocht uit ben je iedereen voor. En wat een remkracht, behoorlijk beest wel. Beter te temmen dan ik dacht.

Mn broer verbaasde zich over het bochtenwerk met de Falco, hij was op de Falco zelfs nog wat sneller dan op de R1. Op het rechte stuk verspeeld de Falco het dan weer helaas. Op nar volgend seizoen :)

En even een zijspoor: Weten jullie of het voorspatbord van een RSV Factory uit 2006 past? De vorkpoten zijn anders, echter lijken op het oog de bevestigingen overeen te komen :9~
 
Laatst bewerkt:
Hier een kersverse Falconist, deze schoonheid net opgehaald:

4aemZOE.jpg


Net ding en behoorlijk verfijnd in vergelijking met m'n Monster 900 uit 1994 die hier het veld voor heeft moeten ruimen. Door het weer was het vooral 150 km rustig rijden, maar wat een feest die eerste rit!

Belangrijkste aandachtspunten:

-Nieuwe ketting set, deze is echt helemaal op.
-Andere spiegels. Dit ziet er leuk uit, maar de bevestiging met tiewraps is k#t. Iemand toevallig een setje originele spiegels liggen en mss nog een setje knippers?

@Paultje_p: goed te horen dat trackdays prima te doen zijn met de Falco, ben ik zeker ook van plan. Wat voor tijden rij je?
 
Laatst bewerkt:
Hier een kersverse Falconist, deze schoonheid net opgehaald:

[afbeelding]



@Paultje_p: goed te horen dat trackdays prima te doen zijn met de Falco, ben ik zeker ook van plan. Wat voor tijden rij je?

Welkom hier! Ziet er strak uit. Autoblogger?

Ik reed 2:14 afgelopen dinsdag. Mn broer is minder bang, en rijdt 2:04 :9
Maar waar hij die 10 seconde vandaan haalt :?

De banden kregen wel aardig op hun flikker. Er zijn er ook enorm veel mensen vanaf gegaan, straatbanden konden de hitte gewoon niet kwijt.

IMG_20180807_161555_zpsnuz6iygh.jpg
 
Zo, die zien er inderdaad uit alsof ze het zwaar hadden. Met het erafgaan op Assen helaas al ervaring, al lag dat eerder aan te weinig temperatuur in de banden...

Ik ben idd de dizono van Autoblog. Of was eigenlijk, ik freelance tegenwoordig o.a. voor Autovisie en M73.
 
Welkom hier! Ziet er strak uit. Autoblogger?

Ik reed 2:14 afgelopen dinsdag. Mn broer is minder bang, en rijdt 2:04 :9
Maar waar hij die 10 seconde vandaan haalt :?

De banden kregen wel aardig op hun flikker. Er zijn er ook enorm veel mensen vanaf gegaan, straatbanden konden de hitte gewoon niet kwijt.

[afbeelding]

Gingen deze banden niet behoorlijk zweten/smeren met dit weer dan, of zijn het geen pilot powers?
 
Laatst bewerkt:
Hier een kersverse Falconist, deze schoonheid net opgehaald:

*knip*

Belangrijkste aandachtspunten:

-Nieuwe ketting set, deze is echt helemaal op.
-Andere spiegels. Dit ziet er leuk uit, maar de bevestiging met tiewraps is k#t. Iemand toevallig een setje originele spiegels liggen en mss nog een setje knippers?

@Paultje_p: goed te horen dat trackdays prima te doen zijn met de Falco, ben ik zeker ook van plan. Wat voor tijden rij je?

Welkom. Mooie achterbrug!

Spiegels en knippers heb ik nog wel liggen. Moet wel ff zien hoe netjes ze nog zijn maar wil wel ff voor je kijken binnenkort..
 
Terug
Bovenaan Onderaan