Bluetooth Headsets

Ik heb de set (V6, dezelfde als die van vonketrekker) eindelijk binnen.

Gisteren zitten klooien met inbouwen, en het wilde toch niet erg.
Grootste probleem was de montage van de microfoon. Er zit in mijn helm (Shoei Multitec) niet echt een plek waar je de klittebandplakker van de mic goed past of blijft zitten. De microfoon achter het wangdeel langs zoals vonketrekker heeft gedaan lukt ook niet, omdat het wangdeel dan niet meer vastklikt. Uiteindelijk is het wel gelukt. Ik zal er wat foto's van maken en posten.

Voor mijn gevoel zijn de knopjes ook wel wat te klein als je het met 3 of meer interphones wil gebruiken. Volgens de handleiding kan je niet met iedereen tegelijkertijd praten, en moet je telkens een kanaal/interphone kiezen om mee te praten. Met 2 riders maakt het niet veel uit, omdat je dan toch niet hoeft te wisselen.

TIP: zoek een interphone waar de microfoon óf aan het oorstuk vastzit, óf aan de zendermount.
 
Laatst bewerkt:
...

TIP: zoek een interphone waar de microfoon óf aan het oorstuk vastzit, óf aan de zendermount.

Daar wordt het op zich niet makkelijker van,
en maakt een flexibele opstelling juist moeilijker.

Tenzij er een hele lange boom aan de microfoon zit.
Maar dan heb je kans dat ie juist weer te lang is.
 
Kleine update van mijn kant, over de '1200m v6 interphone'

De tape om de clip mee aan de helm te plakken bleek dus al slecht. Andere dubbelzijdige tape liet later ook los, dus ik heb het plaatje nu maar aan de helm gelijmd (met 2K epoxy).
Verder lag gisteren ineens de antennespriet op de grond :?
[img=300]http://www.motorstek.nl/download/96411/60c7f050db270edd135434806f1d6931[/img]
Zal iets/iemand tegenaan gestoten hebben denk ik.. Nou goed, die zit nu dus ook gelijmd :z
Hij werkt gelukkig nog prima. Foto van hoe ik de mic-boom heb vastgezet in mn integraal
[img=400]http://www.motorstek.nl/download/96412/2e9a7717ff5af8eb4de6b02f2b35502a[/img]

De accuduur valt vooralsnog mee trouwens!
Heb de tijd niet bijgehouden, maar heb er al best een aantal ritjes mee gemaakt :)
Net voor het eerst preventief aan de lader gehangen, en hij was in een uur alweer vol.
 
Laatst bewerkt:
dan hoef ik dat type sowieso NIET. ik rijdt enduro en kom dus nogal vaak wat takken en dat soort spul tegen hahaha moet goed en degelijk zijn.
3M tape van de gopro zit wel muur en muur vast. (en uiteraard even goed ontvetten van te voren maar neem aan dat je dat gedaan hebt...? ) ontvetten doe ik met remmenreiniger (van de action das hele fijne voor weinig)
 
Er stond 3M op die tape, maar ik ben voor mn werk veel in China geweest en ik geloof dus niet dat dit van 3M was ;) Ontvetten had ik gedaan.

Maar goed, zo'n spriet is en blijft natuurlijk kwetsbaar :Y
Voor enduro kan je dan beter een zoeken met interne antenne
 
Laatst bewerkt:
Hebben jullie er geen klemmetje bij gekregen die je op je helmrand kan vastzetten met 2 kleine schroefjes? Ik bedoel dus niet dat je in je helm moet schroeven maar 1 deel binnen en 1 deel buiten die je onder de rand aan elkaar zet.
 
Ah, aansluiting aan de onderkant, heb ik overheen gelezen. (bij mij zit de aansluiting aan de achterkant, dan maakt het niet uit dat de helm aan een kant op de klem rust)
Ik heb trouwens in het begin dat ding in mijn binnenzak gedaan m.b.v. een verlengkabeltje. voor muziek e.d. werkt dat prima, voor communicatie als je met 2 rijdt, beperkt het wel snel de onderlinge afstand.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook nog wat foto's beloofd van mijn V6 headset. Bij deze:

full


De plofkap heb ik van de mic afgehaald, omdat deze klem zat tussen mijn mond en de helm. Zoals het nu is merk ik er niks van.

full


De achterkant van de zender heb ik met duct tape beplakt omdat hij er onderweg al een keer afgevallen was toen ik hem wilde bedienen (zat nog wel vast aan de kabel gelukkig). Met de tape klemt hij beter.

full


Ik heb het klittenband-rondje van de mic afgesneden (het paste allemaal voor geen meter), en daarna op deze manier vastgezet met, jawel, duct tape.

full


Al met al ben ik er zo best tevreden mee. Op de motor heb ik het nog niet serieus gebruikt, maar uit andere reacties kan ik opmaken dat het wel prima zou moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu al 6 jaar de scala rider en mijn vrouw en motor maatjes ook.
Nooit problemen gehad. Muziek / bike to bike/ navi / telefoon allemaal prima. Met name tochten naar Italië ideaal. Houdt het de hele dag vol. Constant lijn open van 9 uur tot 17 uur. Ik zeg; aanrader!
 
Ik heb nu een BT ontvanger van Hama (https://de.hama.com/00115048/hama-bluetooth-audio-transceiver). In Ear headset van Sennheiser er op en verbonden met de GPS (Zumo 660).
Klank is perfect (gelukkig staat er wel een volumeregeling op de Sennheiser in-ear set, want er zit ook een versterkertje in de Hama BT receiver)
Geen gepruts meer met inbouw in helm.
 
Omdat ik nog veel vragen/topics voorbij zag komen op MF gooi ik deze er toch nog eens in.

deze kwam ik tegen welk wellicht interessant kan zijn. *O*

Link
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik nog veel vragen/topics voorbij zag komen op MF gooi ik deze er toch nog eens in.

deze kwam ik tegen welk wellicht interessant kan zijn. *O*

Link

Dat is een prima apparaat! Heb hem al bijna een jaar en met veel plezier!
 
Effe een vraagje voor de V6 eigenaren want ik kom wat tegenstrijdige info tegen.. Als je nou 4 van die dingen koppelt, zit je dan in een groepsgesprek of moet je steeds switchen tussen kanalen?
 
Effe een vraagje voor de V6 eigenaren want ik kom wat tegenstrijdige info tegen.. Als je nou 4 van die dingen koppelt, zit je dan in een groepsgesprek of moet je steeds switchen tussen kanalen?
Moet anders haast wel een kippenhok in je helm zijn haha :9 benieuwd of dat het kan.
 
Effe een vraagje voor de V6 eigenaren want ik kom wat tegenstrijdige info tegen.. Als je nou 4 van die dingen koppelt, zit je dan in een groepsgesprek of moet je steeds switchen tussen kanalen?
Nee definitely steeds switchen, dat vond ik best jammer, want met 3 of 4 leek me juist super handig :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan