Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allen, ik heb weer eens een vraag. Zojuist mn motor proberen te starten. de startmotor ging moeilijk rond, maar hij startte. Alleen toen.... mn startmotor bleef draaien. contact uit, noodstop in, sleutel eruit... startmotor bleef maar draaien. Gevolg: Accu leeg.... (uiteraard)

mijn vraag: hoe kan dit, waar moet ik dit zoeken? sleutel eruit is toch stroom eraf? :)
HELLLUP
 
Misschien dat de startknop beetje blijft hangen?
Probeer die voor de zekerheid nog een paar keer in te drukken, dan kan die goed loskomen, als dat het probleem al was.

Maar startrelais, zou ook goed kunnen
 
Is het startrelais. De grote stroom voor de startmotor gaat vanaf de accu via het startrelais naar de startmotor. Hier zit verder geen zekering, schakelaar, contactslot oid tussen. Daarvoor is de stroom (ampere) te hoog.
Als het de startknop zou zijn zou hij wel ophouden als je de sleutel eruit haalt. Dit gaat namelijk wel via het contactslot.
 
Als je voorzichtig bent kan je m zelf ook wel open maken en misschien nog gangbaar maken.. Maar als de user hier boven 'm voor een mooie prijs aanbied is dat net zo makkelijk! :)
 
Vraagje; Kun je nou de achtervering wel instellen? bij de voordemper kan dit niet maar dacht ik wel bij de achterdemper toch?
 
nou.. sinds gisteren heb ik een leuk probleem

snelheidsteller doet het niet meop. toen het gebeurde reed ik rond 100 kmh en zakte de naald naar 0. in korte tijd 2 keer terug gekomenen en werkte weer als ouds. toen ik weer terug naar huis ging werkte het ook niet meer. 100 km met een gemiddelde van 0 km/h gereden en een afstand op de ODO van 0 KM erbij.

Dus ik neem aan dat het ligt aan de snelheids ROTOR bij het voorwiel. of een mogelijke corresie/connectie probleem van de kabel.

denk ik correct of kan het ook aan iets anders liggen? teller unit werkt gewoon (achtergrondverlichting/ dashboardlampen / toerenteller)
 
lijkt mij op de snelheidsopnemer.
Ik durf eigenlijk niet te zeggen of het en draaiende kabel is of dat het om wordt gezet in een signaal.
Als het omgezet wordt in een signaal, dan is het misschien een kabelbreuk?

Heb wel ander nieuws voor mensen die nog nieuwe banden nodig hebben!
Ik heb vandaag de Bridgestone T30 eronder gekregen, 50 km op gereden en toen was ik op eindbestemming.

Daarna ben ik naar huis gegaan IN DE STROMENDE REGEN!!!!!!!
Met koude banden geprobeerd om met spinnende banden op te trekken (rechtdoor)
HELEMAAL NIKS SPINNEN!!!!

Die T30 banden hebben ONGELOVELIJK veel grip!!!!!
Beste banden die ik OOIT eronder gehad heb!
 
Volgende week nieuwe voorvorkveren, Wilbers ben benieuwd naar het resultaat.
Weten jullie of de achtervering ook versteld kan worden?
 
lijkt mij op de snelheidsopnemer.
Ik durf eigenlijk niet te zeggen of het en draaiende kabel is of dat het om wordt gezet in een signaal.
Als het omgezet wordt in een signaal, dan is het misschien een kabelbreuk?

is blijkbaar een magneet die paar keer een elektrische signaal verstuur elk omwenteling..

heb geen voorbok. ff kijken hoe ik mijn voorwiel van de grond krijg... anders constant zitte rijden om te kijken of de teller werkt xD
 
nou.. sinds gisteren heb ik een leuk probleem

snelheidsteller doet het niet meop. toen het gebeurde reed ik rond 100 kmh en zakte de naald naar 0. in korte tijd 2 keer terug gekomenen en werkte weer als ouds. toen ik weer terug naar huis ging werkte het ook niet meer. 100 km met een gemiddelde van 0 km/h gereden en een afstand op de ODO van 0 KM erbij.

Dus ik neem aan dat het ligt aan de snelheids ROTOR bij het voorwiel. of een mogelijke corresie/connectie probleem van de kabel.

denk ik correct of kan het ook aan iets anders liggen? teller unit werkt gewoon (achtergrondverlichting/ dashboardlampen / toerenteller)

Controleer even je spanningsregelaar! heb ik ook gehad Spanningsregelaar was niet lekker meer!

@ de rest, tnx voor de reacties zal mn accu even opladen en startrelais eens controleren.
Mocht die niet goed meer zijn heb ik wel intresse in de tweedehands ;-)
 
Iemand ervaring met kortere dogbones?
Ben vrij groot, dus knieën zitten boven de holtes in de tank en alhoewel'k het op 2 maand tijd wel al gewend ben geworden, voelt het toch vrij onnatuurlijk. Zat dus te denken om hem wat op te hogen.

Veranderd dit veel aan de duo-eigenschappen?
Heb met m'n GS500 een half trauma opgelopen van duorijden, dus wil eerst vertrouwen beginnen krijgen in mensen achterop vervoeren in een zo ideaal mogelijke omgeving. :+
 
is blijkbaar een magneet die paar keer een elektrische signaal verstuur elk omwenteling..

heb geen voorbok. ff kijken hoe ik mijn voorwiel van de grond krijg... anders constant zitte rijden om te kijken of de teller werkt xD

Mijn buurman had ook zo'n soort snelheidsopnemer, wel van een scootertje :P
Maar die magneet was gewoon zo ver versleten dat hij niet meer een signaal door kon sturen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan