Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vorige eigenaar heeft het "opgelost" met een tywrap, maar dat vind er persoonlijk niet uit zien.
Mooi dat we het over dezelfde boutjes hebben. Elke bout met een beetje oppervlakte aan de kop is goed, eventueel een onderlegring eronder, dan kom je er wel.
De clips die je erbij moet zien te vinden heten body clips of iets dergelijks.
Soortgelijke dingen.
full

Is dit het laatste wat nog moest?
Carburateurlekkage opgelost, dus na die kuipboutjes klaar voor de zomer? 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zo de motor staat en is vandaag weer in gebruik genomen :)!

Van 0km per maand naar 70km per dag wordt wel een verschil!

Alleen wel koude handen zeg...
 
Mooi dat we het over dezelfde boutjes hebben. Elke bout met een beetje oppervlakte aan de kop is goed, eventueel een onderlegring eronder, dan kom je er wel.
De clips die je erbij moet zien te vinden heten body clips of iets dergelijks.
Soortgelijke dingen.
[afbeelding]
Is dit het laatste wat nog moest?
Carburateurlekkage opgelost, dus na die kuipboutjes klaar voor de zomer? 8-) 8-)

Nouja, het laatste... :+

In ieder geval blij dat de carburateur weer even probleemloos lijkt te werken...

Wordt eigenlijk wel tijd om de klepspeling te controleren (40k) en eens een oliewissel uit te voeren. Maar in principe is die al wel rijdbaar :).

Zou iemand mij die how to voor het kleppenstellen willen sturen? De link uit een eerdere post functioneert niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Nouja, het laatste... :+

In ieder geval blij dat de carburateur weer even probleemloos lijkt te werken...

Wordt eigenlijk wel tijd om de klepspeling te controleren (40k) en eens een oliewissel uit te voeren. Maar in principe is die al wel rijdbaar :).

Zou iemand mij die how to voor het kleppenstellen willen sturen? De link uit een eerdere post functioneert niet meer.

Ah, stomme k*t dropbox!
dropbox is laatst vernieuwd, en heeft hierbij helaas de links verwijderd.
Hierbij dus de nieuwe link om de kleppen te stellen:
https://www.dropbox.com/s/j6hrsmncp8odm4l/Valve%20clearance%20check%20for%20SV650.pdf?dl=0

Mocht de link offline zijn, stuur mij dan aub een PB'tje, dan kan ik het bestand sturen, en meteen de link weer updaten *O*
 
Samen met ivoderksen gekeken naar een andere tandwielverhouding voor op zijn SVn.

Ik ben in deze zoektocht iets leuks tegengekomen!!

SVn
GSF650

Ze gebruiken dezelfde tandwielen, alleen andere maten!
Je kunt dus gewoon een set kopen voor de GSF650 bandit, en dan kun je deze 1 op 1 plaatsen!
De ketting moeten een paar schakels tussenuit, maar als je toch een klinkset hebt, dan kun je hem op maat klinken!

De 3 extra tanden achter leverd VEEL op!
De SVn kan nu zonder problemen het voorwiel van de grond krijgen :)
Ik heb een stukje gereden, en als je vanaf 2.000 toeren vol op het gas gaat, en normaal blijft zitten, dan gaat hij bij ongeveer 6.000 het voorwiel rustig van het asfalt afhalen.

Je hoeft met deze verhouding niet ineens op het gas :)

Ik weet iig wat mijn volgende set wordt voor mijn SVs :)
 
Moaaap!
En startte ook lekker uit zijn winterslaapie!
binnenkort maar even een stukje rijden!
Gingen 3,5 schakels tussenuit. Maar de voordelen van een GsF650 set kopen op MPartz is eigenlijk ook €20 goedkoper dan een SV ketting kopen en die met aangepaste tandwiel verhoudingen gaat bestellen.
 
Samen met ivoderksen gekeken naar een andere tandwielverhouding voor op zijn SVn.
Ik ben in deze zoektocht iets leuks tegengekomen!!
SVn
GSF650
Ze gebruiken dezelfde tandwielen, alleen andere maten!
Je kunt dus gewoon een set kopen voor de GSF650 bandit, en dan kun je deze 1 op 1 plaatsen!
Mooi! Ik rijd zelf 15/48 (112 schakels ketting). Origineel voor de N is 15-45, dus inderdaad ook 3 tandjes verschil.
Scheelt ook al best wat op de N, maar het kan blijkbaar nog korter, en een tandje minder vóór heeft net zoveel effect als 3 tandjes achter!! 14/49 zal wel recht tegen de muur omhoog kunnen rijden. ;)
Ik houdt het in gedachten, hij mag van mij nog iets korter, dus leuk voor de volgende set.
Huidige set is ook van JT sprockets icm een DID ketting.
Zit er nu 35.000 km op (door weer en wind en zelf invetten uit de spuitbus) en geeft nog geen voelbare tekenen van slijtage. Wel een paar keer moeten stellen, maar geen onevenredige rek in de ketting. Best mooi spul dus. Ik was voor het setje 123 Euro kwijt bij Jos Smit, incl verzending.

Over 2 weken te vinden in de moto73!
Editie 10 :)
Deel je tzt. het artikel even als pdf iod?
Lijkt me leuk te lezen.
Die van mij heeft naar verwachting over een week of twee dezelfde stand op de teller.
Eigenlijk ook zonder noemenswaardige problemen gegaan. Enige onderdeel dat echt kapot is gegaan is een spanningsregelaar. Verder uiteraard de onderdelen die officieel niet als slijtagedelen te boek staan (zoals remblokken en banden), maar die ik eigenlijk toch wel als slijtagedelen zie zoals accu, voorvorkoliekeerringen en de achterschokdemper.
Als dat alles is....
Ik ben benieuwd naar jouw verhaal dus kom maar door !!
 
Laatst bewerkt:
Oke oke, af. Haha.
Dan kan het nog niet, er moet altijd een even aantal af, anders heb je twee buiten- of twee binnenschakels over.
Maar je zult 4 bedoeld hebben, de sluitschakel niet meegeteld dus. ;)

Veel plezier ermee in elk geval.
Ik vind het ook een flinke verbetering. Veel levendiger motorkarakter zo, dus leuker rijden.
Mijn bevindingen met 15/48 van dezelfde kwaliteit hierboven.
 
Laatst bewerkt:
wist dat me remblokken bijna op waren maar het laatste stukje ging toch wel heel erg snel.
aangezien ik nu dus toch aan me motor moet sleutelen nu meteen maar begonnen met me voor vork swap.
 
Snelle vraag voor hopelijk snel antwoord.
Past de chromen buitenste koplampring van de SV650N 2nd gen ook op de SV650N 1st gen?
Zijn ze hetzelfde?
 
Laatst bewerkt:
Snelle vraag voor hopelijk snel antwoord.
Past de chromen buitenste koplampring van de SV650N 2nd gen ook op de SV650N 1st gen?
Zijn ze hetzelfde?
Ik ben er inmiddels al uit. Ze zijn hetzelfde.
Heeft iemand hier nog een leuke demper / uitlaatsysteem te koop?
Voor een GS500?
Vraagje, ik begreep dat er in de zomer weer een SV tocht plaatsvindt. Hoe en waar :)?
Volgens communicatie met Zynex wel ..
Ook actief in dit topic. De aankondiging zou via het forum gebeuren, dus dat zou bijna niet kunnen missen deze keer.

Morgen naar Assen met de Suzuki. *O*
Gelukkig heb ik ook een Kawa. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat ik mijn titel aangepast had :P Nee voor mijn 'nieuwe' SV650S uit 1999. Vandaag eindelijk opgehaald nadat deze teruggevoerd moest worden naar 35kw. Standaard pijpje verveelt nogal gauw dus als iemand wat leuks heeft liggen.. :W
 
Ik ben er inmiddels al uit. Ze zijn hetzelfde.Voor een GS500?Volgens communicatie met Zynex wel ..
Ook actief in dit topic. De aankondiging zou via het forum gebeuren, dus dat zou bijna niet kunnen missen deze keer.

Morgen naar Assen met de Suzuki. *O*
Gelukkig heb ik ook een Kawa. ;)

Ik lees hier meestal wel mee ja. ;) Op dit moment ben ik alleen mijn scriptie aan het afronden, dus helaas heb ik weinig tijd nu. Eind juni hoop ik iets te kunnen organiseren. Ligt een beetje aan de animo, maar midden in de zomer lijkt me niks, omdat (ik) en ook veel andere meestal op vakantie zullen zijn dan.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees hier meestal wel mee ja. ;) Op dit moment ben ik alleen mijn scriptie aan het afronden, dus helaas heb ik weinig tijd nu. Eind juni hoop ik iets te kunnen organiseren. Ligt een beetje aan de animo, maar midden in de zomer lijkt me niks, omdat (ik) en ook veel andere meestal op vakantie zullen zijn dan.
Succes met het afronden van je scriptie.
De historie leert dat de laatste jaren de nazomer meestal mooier is dan de zomer, dus een najaarsrit kan natuurlijk ook. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje;

pasgeleden wou de SV van mijn vriendin niet meer starten op haar werk.. Accu overleden dacht ik. Naar huis gebracht op de aanhanger, nieuwe accu gehaald en hij deed het weer.

Nu een paar weken later wou die afgelopen zondag weer niet starten. We stonden ditmaal bij een brug die open was geweest..

Motor weer met de aanhanger opgehaald, nu weet ik in iedergeval dat het niet de accu zal zijn.. Ik heb wel eens iets gehoord over de spanningsregelaar diet niet zo goed is op de SV?? Deze ga ik vanmiddag dus o.a. doormeten.

Nu hoorde ik ook wel eens dat je bij vervanging beter een ander type kan monteren dan OEM? Wat is jullie ervaring hiermee??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan