Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt allemaal ik ga eens kijken.

Ik heb nu dat ik mijn motor wanneer deze draait ik 'm moeilijk / niet in neutraal kan krijgen en dus ook dat ie graag wil rijden wanneer ik stil staan. Al diverse pogingen gedaan met afstellen van de koppeling...

Heeft iemand van jullie de tasafhouders van het hepco en becker bagagesysteem nog ergens liggen te verstoffen of verroesten en mag ik ze van een leuk prijsje van je overnemen? De vakantie nadert, en als ik niets vind ga ik zelf iets maken, maar als je het nog hebt liggen .....
[afbeelding]
Het is voor de 1st gen SV650 (99-02)
In dat geval hoor ik het graag, evt via een PB.
De achterdrager heb ik, ik zoek enkel de tasafhouders.
Fijne zondag verder. 8-)

Bijzondere locatie voor knipperlichten ;).
 
Bijzondere locatie voor knipperlichten ;).
Ja boeien. Met koffers of tassen ziet er toch al niet uit. 't gaat puur om de functie in dat geval. Een tas tussen tussen de spaken en het ziet er nog minder mooi uit. ;)
DE SR die ik ooit bij jou heb gekocht heeft de geest gegeven. Hoelang zat er garantie op?
Hij is nog geen halve ton meegegaan. Volgens mij was een tijdje geleden in dit topic 'wat zijnde zwakke punten van de SV' waarbij ik die SR als zwak punt kon beamen. Nu kan ik het met nog meer stelligheid. Gisteren de motor aan moeten duwen om na een stop nog naar huis te kunnen. Inmiddels de SR van mijn andere SV erop gezet, dus ik rijd weer, maar ik ga weer op zoek naar een andere. Ik zal even terugbladeren om te zien wat nou ook alweer een betere was dan de originele.....
 
Ja boeien. Met koffers of tassen ziet er toch al niet uit. 't gaat puur om de functie in dat geval. Een tas tussen tussen de spaken en het ziet er nog minder mooi uit. ;)
DE SR die ik ooit bij jou heb gekocht heeft de geest gegeven. Hoelang zat er garantie op?
Hij is nog geen halve ton meegegaan. Volgens mij was een tijdje geleden in dit topic 'wat zijnde zwakke punten van de SV' waarbij ik die SR als zwak punt kon beamen. Nu kan ik het met nog meer stelligheid. Gisteren de motor aan moeten duwen om na een stop nog naar huis te kunnen. Inmiddels de SR van mijn andere SV erop gezet, dus ik rijd weer, maar ik ga weer op zoek naar een andere. Ik zal even terugbladeren om te zien wat nou ook alweer een betere was dan de originele.....

Heb je helemaal gelijk in :P.

Tot om de hoek, dus je hebt er nog lang mee kunnen doen :P. Geen idee hoe oud deze precies was en hoeveel KM's...
Hoeveel heb je er nog mee kunnen rijden?


Van de week toch maar even een afspraak gemaakt voor de kleine beurt (te weinig tijd en ruimte om het zelf te doen). Gelijk even een Sena 10S intercom gescoord... wat heb ik nou aan een TomTom zonder geluid haha |( .
 
bij heeft de SR het ook al eens begeven, dat was midden in Frankrijk.
Maar hij begaf het op de verkeerde manier, de accu werd overladen, waardoor ook de droog gekookt was -O-
 
Maar hij begaf het op de verkeerde manier, de accu werd overladen, waardoor ook de droog gekookt was -O-
Bij mij is de accu gelukkig nog heel. Wel zo fijn. De 18 Ah batterij was niet echt goedkoop te noemen.
 
Heeft iemand dergelijke valbeugels wel eens gezien voor de SV650 (1st gen).
Dit ziet er wat subtieler uit dan de 'rolkooi' die Hepco & Becker levert voor de SV.
Mogelijk niet beschikbaar voor de SV aangezien deze geen framebuis heeft voor of aan de onderkant van het blok.

Voor de vakantie wil ik zoiets er wel op.
Niet dat ik van plan ben onderuit te gaan, maar als dat er onverhoopt toch van moet komen zou het fijn zijn als de boel nog rijdbaar is. Zeker de koppelingskant (plastic kappie met de olievuldop) is zo aan barrels, daar is niet veel voor nodig.


full
 
Laatst bewerkt:
Nope! Mijne functioneert nog :).

Vandaag even een kleine beurt voor mijn SV laten doen door Termaat. Al lang niet meer zo lekker gereden! Kan ik er weer een tijdje tegenaan.
 
Ik ben nog even mijn accu aan het testen en ondertussen aan het rondkijken voor een andere.

Heeft iemand ervaring met lithium accu's?
 
Ik ben nog even mijn accu aan het testen en ondertussen aan het rondkijken voor een andere.

Heeft iemand ervaring met lithium accu's?

Echte ervaring niet. Maar ik weet dat ze niet onder de 20% moeten komen ivm snellere degradatie en je er een speciale lader voor moet hebben.
Voordelen zijn licht en vaak in gunstige vorm.

Maar is vrij prijzig en niet per se beter(want van een lichtere batterij ga je niet spectaculair veel harder op straat)

Echter als je een nieuwe accu moet...
Ben zelf wel benieuwd!
 
Zojuist een 15t / 49t (JT) met 112 schakels VX (DID dus) besteld. Weer één tandje groter (achter).
107% korter gegeared dan origineel (15t/45t). Met mijn vorige set (15t / 48t) was dat 105%.

Hiermee ben ik er voor 102 Euro voor de komende 40 dkm weer voorzien.
De huidige set is eigenlijk nog niet op, maar de kettingspanners zijn aan het eind van hun bereik. Nu kan ik de achtervork wat verder wegvijlen, maar aangezien de vakantie er ook aankomt kan ik daar beter met een nieuwe kettingset aan beginnen. In de bergen lijdt het toch allemaal flink meer dan in NL . Ik heb wel eens in Edinburgh een ketting gekocht onder voorwaarde dat ik de slijptol en het klinksetje van de dealer mocht lenen en heb daarmee een nieuwe ketting (om gebruikte tandwielen) omgelegd. Voor ik vertrok dacht ik echt dat het nog wel ging . . . .niet dus.

Verder nog geen lange en korte stukken in de huidige ketting, dus hij rijdt nog prima. Als ik nog zou kunnen stellen zou ie in NL de 50 dkm wel gaan halen... Ik heb nog nooit een kettingset vervangen die nog niet merkbaar versleten reed. Hulde voor de JT kettingwielen en de DID VX ketting (en kettingspray natuurlijk ;) )

Met 15t/49t en dezelfde lengte ketting komt het achterwiel 4 mm naar voren tov met de 15t/48t set, dus dat ga je merken zodra er 40 dkm mee verstouwd zijn... Ik neem aan dat 50 dkm dan moet kunnen lukken. Ik denk dat mijn blok meer moeite zal krijgen dan de achterketting met de volgende 50 dkm. '(
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een 15t / 49t (JT) met 112 schakels VX (DID dus) besteld. Weer één tandje groter (achter).
107% korter gegeared dan origineel (15t/45t). Met mijn vorige set (15t / 48t) was dat 105%.

Hiermee ben ik er voor 102 Euro voor de komende 40 dkm weer voorzien.
De huidige set is eigenlijk nog niet op, maar de kettingspanners zijn aan het eind van hun bereik. Nu kan ik de achtervork wat verder wegvijlen, maar aangezien de vakantie er ook aankomt kan ik daar beter met een nieuwe kettingset aan beginnen. In de bergen lijdt het toch allemaal flink meer dan in NL . Ik heb wel eens in Edinburgh een ketting gekocht onder voorwaarde dat ik de slijptol en het klinksetje van de dealer mocht lenen en heb daarmee een nieuwe ketting (om gebruikte tandwielen) omgelegd. Voor ik vertrok dacht ik echt dat het nog wel ging . . . .niet dus.

Verder nog geen lange en korte stukken in de huidige ketting, dus hij rijdt nog prima. Als ik nog zou kunnen stellen zou ie in NL de 50 dkm wel gaan halen... Ik heb nog nooit een kettingset vervangen die nog niet merkbaar versleten reed. Hulde voor de JT kettingwielen en de DID VX ketting (en kettingspray natuurlijk ;) )

Met 15t/49t en dezelfde lengte ketting komt het achterwiel 4 mm naar voren tov met de 15t/48t set, dus dat ga je merken zodra er 40 dkm mee verstouwd zijn... Ik neem aan dat 50 dkm dan moet kunnen lukken. Ik denk dat mijn blok meer moeite zal krijgen dan de achterketting met de volgende 50 dkm. '(

Dat is dan nu wel een flink wheelie monster dan! :o
Waarom heb je eigenlijk voor deze verhouding gekozen? O-)

ik heb op de S versie geprobeerd 3 tanden grote achter.
Ik heb een gear indicator, en die vertelde mij dat ik in de 5e zat, terwijl ik in de 6e zat.

Met 3 tanden groter verlies je dus ongeveer je 6e versnelling
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan nu wel een flink wheelie monster dan! :o
Waarom heb je eigenlijk voor deze verhouding gekozen? O-)
ik heb op de S versie geprobeerd 3 tanden grote achter.
Ik heb een gear indicator, en die vertelde mij dat ik in de 5e zat, terwijl ik in de 6e zat.
Met 3 tanden groter verlies je dus ongeveer je 6e versnelling
.
Klopt, maar in Nederland heb je die 6 eigenlijk helemaal niet nodig.

Met originele tandwielen werd ie rijdend op de snelweg een beetje tam, en tikte ik vaak even terug als ik snel iets wilde.
Met 3 tanden meer zit ie een stuk leuker in de powerband, en heeft ie zowiezo al meer trekkracht door de kleinere eindreductie. In elke versnelling trekt ie bij dezelfde snelheid harder en stijgt ie sneller in toeren. (logisch)
Voor zoals ik 'm gebruik een veel bruikbaardere motor met een veel leuker karakter. Zowel op de snelweg als binnenwegen. Veel levendiger en speelser. Iets meer een close-ratio bak.
Ik kan het iedereen die de SV niet als Hayabusa in wilt zetten aanraden.

Stel dat ik een keer 130 kan rijden zal ie ongeveer 7 krpm draaien en veel meer dan 160-170 zal er helemaal niet meer inzitten. Maar daar gebruik ik mijn motor ook niet voor. Ergens volgende maand ga ik Oostenrijk in, met bagage en duo, en ook daar zal dit alleen maar positief bijdragen.

De huidige bestelde 15t/49t is maar 2% korter dan wat ik de laatste 40 dkm gewend ben (15t/48t). Ik verwacht dat het verschil tov die set niet eens merkbaar zijn. Wel tov origineel uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij draait de mijne ook zo'n 7k rpm in de 6de versnelling bij 130km/u.

Maar ik heb geen idee hoe mijn verhoudingen zijn... Dan moet ik tanden en schakels gaan tellen.
 
Voor de S is volgens mij origineel 15/44, en voor de N 15/45.
De S draait dus een andere toerental bij dezelfde snelheid dan de N, maar dit zou LAGER moeten zijn. Niet hoger.
Maar volgens mij zit er een slangetje onder het gras.
Op mijn SV650S met de tellerset van de S geeft de toerenteller óók een hoger toerental aan dan de N met het grote achtertandwiel bij dezelfde snlheid. Ik denk dat er een afwijking in die tellers zit. Ik heb dit nadat ik het heb opgemerkt wel eens gepost met de vraag of de versnellingsbak andere verhoudingen zou hebben, maar dit zou niet het geval moeten zijn. Zou ook vreemd zijn, anders zou de S niet harder kunnen lopen dan een N. Ik verdenk dat de tellers iets anders aangeven dan de werkelijkheid, maar da's speculatie. 't Kan ook zijn dat de snelheidsmeter van de N en de S een andere afwijking hebben, maardat lijkt me juridisch niet zo aannemelijk.

Ik zal het een keer testen met identieke snelheid (op de GPS) en in dezelfde versnelling. Ik vond het ook vreemd.

EDIT: Ja mijn eerste regeltje klopt.
Eerder scheer Jos Smit "De SV650N heeft een 1 maat langere ketting (110 schakels ipv. de 108 van de sv650s) en een 1 tand groter achtertandwiel (45 ipv. 44)."
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel 15/44 maar de lengte van de ketting kan anders zijn door mijn achterbrug.

WTF! Er valt nog veel snelheid uit te halen met een andere verhouding... Maar is dit wel ver(S)tandig?
 
Laatst bewerkt:
Gearcommander kende ik al. Volgens mij inderdaad via een eerdere post van Prutpotje.
Meer snelheid zal mogelijk nog wel te halen zijn, maar dan moet je juist een kleiner tandwiel achter monteren. 15/44 is de standaard voor de S, en de lengte van de ketting heeft uiteraard geen invloed. Rek is verwaarloosbaar. ;)
Een kleiner tandwiel hoeft niet eens garantie te zijn voor meer snelheid, want je hebt kans dat het toerental waarbij het maximale vermogen/koppel niet wordt gehaal daardoor in de hoogste versnelling.
Met een goede gearing moet de motor in de hoogste versnelling bij volgas tot zo'n 90% van het maximale toerental kunnen komen. Dan is het goed en optimaal voor maximale snelheid. Aangezien de S een kuip heeft zou i wat harder kunnen dan de N, en om deze reden zal een kleiner achtertandwiel gemonteerd zijn. In mijn geval met 15/49 gaat dit zeker niet meer op (maar ik heb mijn motor ook niet voor de topsnelheid) en trek ik 'm bij volgas in de hoogste versnelling waarschijnlijk zo te toerenbegrenzer in. Ik ga het niet proberen. ;)
 
Hey, ik zoek een voorbeeld voor de eerste generatie. Als je 1 hebt voor verkoop graag PB achterlaten met je prijs

Is voor een vriend :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan