Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom hier Loek!

Mooie SV, ik ben net als Roger benieuwd wat je er
allemaal aan gaat veranderen.

Groet, Coert :t
 
Dag Roger,

40.700 Km's en ziet er inderdaad netjes uit. vorige eigenaar was er zuinig op! In principe wordt het een circuitfiets... dus even kijken of ik hem ga schorsen of toch nog op straat wil kunnen rijden. Ik ga proberen zoveel mogelijk kilo's laten vertrekken de komende winter :9

Er zit nu al een instelbare achterveer van een Kawasaki onder, een lithium accu, andere veren in de vork, en er zijn wat cosmetische onderdelen vervangen door kleinere en/of lichtere.

Fijne aan deze aankoop is dat er al een complete ombouw naar USD vork bij zat _O- (voorwiel, vorkpoten, kroonplaten, clip-ons, ander toplager, remschijven, stalen leidingen) maar dat de vorige eigenaar die nooit had gemonteerd. Dus dan kan ik dat lekker doen in de winter. Moet alleen even uitzoeken wat voor rempomp er het best bij de 6-zuiger remtangen past :P

Verder eens kijken wat er mogelijk is en nodig. Motorisch ga ik er voorlopig niks aan doen, eerst de kilo's eraf *O*

Later,

Loek
 
Dag Roger,

40.700 Km's en ziet er inderdaad netjes uit. vorige eigenaar was er zuinig op! In principe wordt het een circuitfiets... dus even kijken of ik hem ga schorsen of toch nog op straat wil kunnen rijden. Ik ga proberen zoveel mogelijk kilo's laten vertrekken de komende winter :9

Er zit nu al een instelbare achterveer van een Kawasaki onder, een lithium accu, andere veren in de vork, en er zijn wat cosmetische onderdelen vervangen door kleinere en/of lichtere.

Fijne aan deze aankoop is dat er al een complete ombouw naar USD vork bij zat _O- (voorwiel, vorkpoten, kroonplaten, clip-ons, ander toplager, remschijven, stalen leidingen) maar dat de vorige eigenaar die nooit had gemonteerd. Dus dan kan ik dat lekker doen in de winter. Moet alleen even uitzoeken wat voor rempomp er het best bij de 6-zuiger remtangen past :P

Verder eens kijken wat er mogelijk is en nodig. Motorisch ga ik er voorlopig niks aan doen, eerst de kilo's eraf *O*

Later,

Loek

De SV rempomp kan er ook best wel bij hoor.
Hoe langer de weg van je remhevel is, hoe meer gevoel je hebt met remmen.

Hij moet natuurlijk niet zo lang zijn dat hij tegen je handvat aankomt.
 
Suus begint d'r territorium af te bakenen met benzine. Moet een nieuwe vlotterkamer pakking in en de benzineleidingen zagen er ook niet fris meer uit. Iemand een idee waar ik die leidingen kan halen en welke maat? Heb deze week geen tijd om onder de tank de maten op te zoeken.
 
De SV rempomp kan er ook best wel bij hoor.
Hoe langer de weg van je remhevel is, hoe meer gevoel je hebt met remmen.

Hij moet natuurlijk niet zo lang zijn dat hij tegen je handvat aankomt.



Dat had ik ook ergens gelezen, maar kon het nauwelijks geloven. 2x 2 zuiger tangen vs. 2x 6 zuiger tangen. Ik heb even geen idee wat de diameter van de SV rempomp is, en ik kan die van de TL1000 (daar komen die remtangen vandaan) ook zo snel niet vinden op het almagische internet.

Vanavond nog maar eens zoeken, want dat heb ik nog niet zo uitgebreid gedaan... een standaard TL1000 rempomp of GSXR750 SRAD zou het natuurlijk moeten doen omdat ze beide voorzien zijn van die remtangen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik van die zachte remmen niet zo heel fijn vindt... Mijn andere circuitfiets heeft nu ook een "harder" gevoel in de voorrem dan eerst en dat bevalt goed! al zal dat weer heel anders zijn dan moderne supersport apparaten met al dat radiale gebeuren ;)

Later,

Loek
 
Dat had ik ook ergens gelezen, maar kon het nauwelijks geloven. 2x 2 zuiger tangen vs. 2x 6 zuiger tangen. Ik heb even geen idee wat de diameter van de SV rempomp is, en ik kan die van de TL1000 (daar komen die remtangen vandaan) ook zo snel niet vinden op het almagische internet.

Vanavond nog maar eens zoeken, want dat heb ik nog niet zo uitgebreid gedaan... een standaard TL1000 rempomp of GSXR750 SRAD zou het natuurlijk moeten doen omdat ze beide voorzien zijn van die remtangen.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik van die zachte remmen niet zo heel fijn vindt... Mijn andere circuitfiets heeft nu ook een "harder" gevoel in de voorrem dan eerst en dat bevalt goed! al zal dat weer heel anders zijn dan moderne supersport apparaten met al dat radiale gebeuren ;)

Later,

Loek

De SV rempomp is 5/8, net als die van de SRAD 750. Ik heb zelf SRAD 600 remmen; 4-zuigers met een 14mm master. Ik heb weinig kracht nodig, de hendel voelt bijna sponzig als je er zo in knijpt. Tijdens het rijden is het super, geeft veel vertrouwen.

Ik zou de 6-zuigers met de SV master proberen :t

Heb je een SRAD vork of die van een TL1000? Veel plezier met ombouwen ;)
 
De SV rempomp is 5/8, net als die van de SRAD 750. Ik heb zelf SRAD 600 remmen; 4-zuigers met een 14mm master. Ik heb weinig kracht nodig, de hendel voelt bijna sponzig als je er zo in knijpt. Tijdens het rijden is het super, geeft veel vertrouwen.

Ik zou de 6-zuigers met de SV master proberen :t

Heb je een SRAD vork of die van een TL1000? Veel plezier met ombouwen ;)

Kijk!

Dat zijn bemoedigende woorden, dan ga ik het gewoon zo proberen met de SV pomp :9 ik heb een SRAD vork.... tenminste die ga ik nog even ophalen bij de vorige eigenaar. de klauwen zijn zelfs helemaal gereviseerd en de vork heeft ook een servicebeurt gehad toen de vorige eigenaar die gekocht heeft.

Ik heb inderdaad nu al zin om te klussen, moet alleen nog een stofkap kopen die op het bovenste lager gemonteerd moet worden zag ik. En er blijkt ook nog een spatbord bij te zitten voor de nieuwe vork... in de juiste kleurcode *O* het wordt steeds gekker.

Ik post plaatjes zo snel als ik ga klussen... zal wel kerstvakantie worden B|

Later,

Loek
 
Ideaal zo'n compleet pakket. De srad 750 vork is een enorme verbetering t.o.v. origineel. 'K heb m zellef ook :P.

De stofkap van de SV past inderdaad niet over de balfhoofdas van de srad. Ik heb een stofkap van een srad genomen, die sluit alleen niet waterdicht af rond het frame van de SV. Hij valt er wel een stuk overheen, dus water van bovenaf komt er niet in.

Toevallig heb ik de boel net uit elkaar gehaald bij mijn eigen SV na ~7000km. Klein beetje stoffig bij het bovenste lager, maar geen roest of ellende. Als je het lager goed inpakt met lagervet is er niets aan de hand.

De reden waarom ik de boel uit elkaar had:
39JgxCb.jpg


Ik ben al mijn verbouwingen aan het overzetten naar de rode SV van moeders. Zij wil wat anders gaan rijden. Voorkant is inmiddels gedaan, achterkant is nu aan de beurt. Daarna gaat mijn blauwe (25kW op kenteken) in standaardtrim in de verkoop.

Scheelt 50.000km op de teller, en rode zijn nou eenmaal sneller..
 
goed om te horen dat het een serieuze verbetering is :Y Er zitten nu hyperpro progressieve veren in de standaard vork, en ik moet zeggen dat ik daar even aan moet wennen, ben benieuwd hoe die USD aanvoelt.
Het ziet er in ieder geval wel prima uit!
Goed om te horen hoe het zit met die stofkap, ga ik nog even precies bekijken als de boel uit elkaar ligt. stofkap is zo geleverd.

Later,

Loek
 
Rood is altijd sneller dan blauw. Geel ook trouwens. ;)
Lekker bezig!!
 
Laatst bewerkt:
Alvast even een teaser.

Wie mij de laatste tijd een beetje bezig heeft gezien in andere topics waarin ik wel eens wat doe weet dat ik de doos met oude motorbladen weer eens uit de kelder heb gehaald.

Het gebeurt (gelukkig) niet heel vaak dat ik min of meer 'op slag verliefd' ben op een motorfiets. Zo had ik dit eigenlijk wel met de SV650. Nog voor de inkt van de folder droog was vond ik 'm al super. Ik had toen een GSX600F waar ik tevreden over was, en vanaf het tijdstip waarop die professioneel tot snot is gereden (ergens early '00) tot 4 jaar geleden had ik eigenlijk geen moderne motor nodig, dus een SV was er nooit van gekomen.

Tot ik een jaar of 4 geleden wèl een moderne motor wilde .... the rest is history ...

Na de 1st gen-SV is er nog één andere motor geweest waarmee ik dit heb gehad. De Kawa ZX-7, eerste model. Die zware (210 kg) met de dubbele koplampjes, maar da's een ander topic.

De teaser is dat ik de eerste test van de oer-SV650 in de Moto73 van 1999 heb gevonden.
Nu is er natuurlijk al kilometers geschreven over de SV en voor velen zal het echt wel bekende kost zijn, maar ik zal 'm morgen even inscannen en dan hier posten.
Kunnen we eens kijken of de testers het toen bij het goede eind hebben gehad. *O*

Op een van de foto's zie je een soort van wheely.
Achteraf zouden ze die foto waarschijnlijk niet meer hebben geplaatst, maar in '99 wist met nog niet dat het big-end lager van de voorste cilinder niet zo goed tegen deze 'mishandeling' bleek te kunnen. :N :N
full

Morgen het volledig 8 pagina's tellende testverslag.
 
Laatst bewerkt:
Een SV is als basis zeker een leuke circuitfiets ! Ik spreek uit ervaring .
Het is leuk om met zo'n lichte motor de zwaardere supersports lastig te maken.

Ik rij zelf met een originele voorvork . Hier zaten wel WP veren in , maar heb gekozen voor een andere setup , namelijk 1 van Traxxion Dynamics http://traxxion.com/product/traxxion-dynamics-fork-spring-kit-omni-90kgmm/
Dit rijdt vele malen beter kan ik je zeggen. Al denk ik dat een USD vork nog een stap verder is.
Ook rij ik met een radiale 19 mm HRC van Braking. Dit i.c.m met GSXR 750 K3 remklauwen remt het als een malle!
Nog maar wat plaatjes van afgelopen seizoen
360.jpg

360.jpg

360.jpg

360.jpg
 
Een SV is als basis zeker een leuke circuitfiets ! Ik spreek uit ervaring (....)
Gaaf man!
Mooie actiefoto's.

Inmiddels heb ik ook de langeduurtest van de SV650S nog in Moto73 van 2000 gevonden.
Nou ja langeduurtest . . . . 44.000 km. Daar moeten we het maar mee doen dan, maar die van mij heeft er al twee langeduurtesten opzitten en die modderschuit van Prut ook.

Moraal van het verhaal, of van beide verhalen eigenlijk : De SV650 is een supermotor met een superblok, met een goede prijs:kwaliteit verhouding en hoge fun-factor, maar daar zijn we inmiddels zelf ook al achtergekomen.
Van de zwakke punten die wij kennen wordt mn. de voorvering genoemd. Als je dat aanpast voor 200 gulden ( ;) ) en het ding netjes zijn onderhoud geeft en niet te beroerd ben elke 40 dkm een nieuwe spanningsregelaar te monteren . . .
Dat laatste is mijn langeduurtest-ervaring, maar dit onderdeel blijkt inderdaad wel vaker de geest te geven.
Elke 40 dkm 4 tientjes voor een SR kost je eigenlijk ook de kop niet, dus waar hebben we het over. Ik heb de volgende al 'op reserve' liggen. ;)

Morgen ook die 44.000 km langeduurtest in dit topic te lezen.
Ik lijk Sinterklaas wel.
 
Laatst bewerkt:
*O*

Gaat af en toe nog best hard ook.
Hoe is remmen op een SV in die zooi?
Zeker met circuitvering en dito veerweg lijkt me dat niet zo denderend.
De motor van de cameraman zal er in elk geval beter geschikt voor zijn.
Leuk om naar te kijken is het wel.
Hierna komt de motorcross-baan ??

Ik hoop niet dat je voorwiel een keer hapt en wegslaat op snelheid.
Waarschijnlijk is het dan echt niet goed of leuk meer.

Ik lijk een oude man of vader met de volgende uitspraak, maar 'hou het een beetje 'normaal'' in hoeverre een SV650 op noppenbanden überhaupt nog normaal is :P .
 
Laatst bewerkt:
*O*

Gaat af en toe nog best hard ook.
Hoe is remmen op een SV in die zooi?
Zeker met circuitvering en dito veerweg lijkt me dat niet zo denderend.
De motor van de cameraman zal er in elk geval beter geschikt voor zijn.
Leuk om naar te kijken is het wel.
Hierna komt de motorcross-baan ??

Ik hoop niet dat je voorwiel een keer hapt en wegslaat op snelheid.
Waarschijnlijk is het dan echt niet goed of leuk meer.

Ik lijk een oude man of vader met de volgende uitspraak, maar 'hou het een beetje 'normaal'' in hoeverre een SV650 op noppenbanden überhaupt nog normaal is :P .

Ben ik volledig met je eens, ik doe alleen het onverharde.
Obstakels is not done, ivm veerweg.

Remmen valt me nog alleszins mee!
je leert in versneld tempo wat je moet doen als je gaat glijden :P

En in vergelijking met het circuit is het compleet anders idd _O-

Mijn doel is om een keer een OTR (off-the-road) mee te doen.
Dat is onverhard met single-tracks en weiland crossen.

De andere persoon is niet een cameraman, maar vrouw :P

Dat is mijn vriendin. Die heeft een DRZ400 gekocht, en ik wou ook graag crossen.
Dus heb ik mijn SV maar omgebouwd _O-

De SV is iig van alle markten thuis *O*
2a6jzf7.jpg
 
Bij de Zwarte Cross is er ook een klasse voor jou.
't Is hilarisch. Gewone wegmotoren op een crossbaan. :]
 
Laatst bewerkt:
Da's toch gek dan, de laatste keer dat ik jou op die gele zag vanaf mijn blauwe, keek ik in mijn spiegel :+
_O- _O- _O- _O- _O-

Ja, klopt helemaal.
We reden af en toe best lekker door. ;)
 
Daar hebben we ze voor toch :]
Jazeker!

Bij deze de test van de SV650 uit 1999. Een dubbeltest tussen twee nagenoeg identieke machines, dus meer een test van twee uitvoeringen van de zelfde motor, maar goed. Bijna tranentrekkend om te lezen hoe lovend de kritieken destijds (en wat mij betreft nog) over onze soesjes waren.
Dropbox - SV650_test_1999.pdf

en de langeduurtest van dezelfde motor in S versie dus helemaal passend in dit topic. ;)
Dropbox - SV650_duurtest_2000.pdf

Veel leesplezier!
 
Goedenavond,

Leuk man al die testverslagen, en mooie foto's van Zolder, dat modderverhaal is niet mijn ding geloof ik maar de stuurman heeft wel veel vlezier aan zo te zien :} .
Zolder in het voorjaar, nu al zin in :] dan nog in straat trim, maar dat mag de pret niet drukken :P En dat je het de dikke supersports nog best lastig kan maken in de bochten met een lichte fiets (of een oud barrel zoals mijn andere circuitfiets) had ik ook al eens gemerkt. Die dikke fietsen rijden heel "hoekig" maar ze knallen wel heel hard voorbij op het rechte stuk :o

Maargoed, ik heb vandaag het pretpakket dat bij mn SV hoorde nog even opgehaald *O* *O*

20171126_142650.jpg


Echt bijna alles voor de vorkombouw zit er bij, alleen wielbussen heb ik niet gevonden, maar die draai ik zelf wel. Er zitten zelfs originele suzuki boutjes bij voor de remklauwen enzo :P en ook de stofkap waarvan ik eerst dacht dat die er niet bij zou zitten. Kortom, moet een probleemloze ombouw worden zou ik zeggen :P

Ik ga eens testverslagen lezen!

Later,

Loek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan