Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mwoah...er zijn een aantal clubs (The oldtimers, Alemite etc) waar nog met enige regelmaat gereden wordt, en dat zijn geen rondjes om de kerk...
Ik heb de mijne altijd als 'just one of the motorpool' willen restaureren, dus niet als museumstuk waar niet op gereden wordt, maar gaandeweg is het er een exemplaar geworden waar veel museumstukken een puntje aan kunnen sabbelen...
Desalniettemin: ik rij er gewoon mee, naar school/ werk en plezier.
Voor het snellere ramwerk pak ik 'Kamikaze' wel (XS-3pitter).
 
Mwoah...er zijn een aantal clubs (The oldtimers, Alemite etc) waar nog met enige regelmaat gereden wordt, en dat zijn geen rondjes om de kerk...
Ik heb de mijne altijd als 'just one of the motorpool' willen restaureren, dus niet als museumstuk waar niet op gereden wordt, maar gaandeweg is het er een exemplaar geworden waar veel museumstukken een puntje aan kunnen sabbelen...
Desalniettemin: ik rij er gewoon mee, naar school/ werk en plezier.
Voor het snellere ramwerk pak ik 'Kamikaze' wel (XS-3pitter).

Ach natuurlijk zijn er clubs die weleens een ritje rijden, en ik ken zelfs iemand die er dagelijks mee rijdt ( behalve in de winter).
Maar dat zijn wel de uitzonderingen, het overgrote deel staat werkeloos in de schuur.
 
full
full



Deze heb ik 2 weken geleden gekocht voor 400 Euries :]
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets man!


@4stroke: tsja...het zijn wel oude fietsen die moeite hebben om met het huidig verkeer mee te komen.
Dat geldt niet alleen voor oude H-D's; hoeveel Jappen uit de sixties en ouder zie jij nog?
De eerste CB's (de zgn. sandcasts) staan meestal ook gewoon mooi te wezen (onder een doekje?) in een verwarmde huiskamer of garage...
 
Laatst bewerkt:
Mooie fiets man!


Thanks :]
Hij rijdt ook super en met maar 21.780 km op de teller.
Het blok deed het niet maar met 7 uur sleutelen gefikst, de vorige eigenaar had hem naar een motorzaak gebracht om de cabs. te reinigen en af te laten stellen, die monteur heeft er een boutje in het blok laten vallen, hij heeft er een klein stukje mee gereden en toen hij hem weer wilde starten deed hij het niet meer, hij heeft geen verstand van motoren dus te koop gezet.

Deze foto kan je zien waar het probleem zat.
full
 
Auw...!!

Was dat de enige schade dan?
Kleppen zuiger etc nog goed dan, geen rare tik in het blok nu?
 
Auw...!!

Was dat de enige schade dan?
Kleppen zuiger etc nog goed dan, geen rare tik in het blok nu?

2 kleppen waren krom, dus een andere cilinderkop erop gezet, op het moment dat hij hem met de sleutel had uitgezet is waarschijnlijk net op dat moment het schroefje tussen de kleppen vandaan gekomen en in de cilnder terecht gekomen, toen kon het blok geen hele slag meer maken dat voorkwam dit schroefje.
Nu geen tik of zo meer in het blok, ik heb er eergisteren nog een ritje van 130 km gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
@Sammie: de WL is altijd als solo-motor bedoeld, ondanks dat er mensen/ legers met zijspan reden.
Het frame kan dan kromtrekken (bij een driepunts-aansluiting), en het blok (s)lij(d)t ook bovengemiddeld.
Reden waarom de ANWB (WW) al vrij kort later weer overstapte van afgedankte WL's- met span op BSA's met span...
Stilstand hoeft geen achteruitgang te zijn; er zijn genoeg joetjoep-filmpjes van WL's/ ouwe H-D's die met een beetje kruipolie en goeie wil na járen slapen weer wakker worden gemaakt..
Een beetje blokrevisie kost je al snel 2 tot 2 1/2 rooitjes, bak een rooitje of wat..
Ombouwen naar 12V kan.....maar waarom?

@Duc: dit is een ex-'Lend Lease' WLA die naar Rusland is verscheept geweest.
Ongeveer de helft van de totale WLA-productie is uiteindelijk is Rusland terechtgekomen.
Ik heb dat eer willen aandoen door het ding niet standaard als een amerikaanse MP-fiets (dus met ster etc) te restaureren maar een aantal Russische kenmerken bewust te laten zitten.

@Nils: soms heb je inderdaad geluk en kan het zoals je het beschrijft, meestal zijn de tanks kats verroest en moet er meer gebeuren.


Geinig, wist ik niet. Heb je ook enig idee wat er op staat? Als ik mij niet vergis staat er op de zijkant iets van "(jij) spreekt". Wat er op je spatbord staat kan ik niet goed zien.
 
Ik heb het er zelf opgezet, dus dat moet lukken..

Er staat: tovaritsj = kameraad

Op het spatbord een russisch (ukraïens) legeronderdeel PMR (gewapende motorvoertuigen regiment).
klopt niet helemaal: de russen 'deden' niet aan uiterlijke kenmerken, dat deden alleen de engels sprekende geallieeerden.
 
Thanks :]
Hij rijdt ook super en met maar 21.780 km op de teller.
Het blok deed het niet maar met 7 uur sleutelen gefikst, de vorige eigenaar had hem naar een motorzaak gebracht om de cabs. te reinigen en af te laten stellen, die monteur heeft er een boutje in het blok laten vallen, hij heeft er een klein stukje mee gereden en toen hij hem weer wilde starten deed hij het niet meer, hij heeft geen verstand van motoren dus te koop gezet.

Deze foto kan je zien waar het probleem zat.[afbeelding]
leuk voor 400 maar een hoop sleutelwerk dus een beetje meer betalen voor een echt goede fiets is verstandiger lijkt mij.
 
Wrom dan?
Als je niet wegloopt voor wat sleutelwerk is dit toch een ideaal object?
400 euries vind ik dan netjes betaald; in onderdelen was de fiets meer waard geweest.

Zal ik maar niet vertellen wat ik voor het 65% complete wrak wat later de WLA geworden is betaald heb...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan