Welke mooie brik heb jij gespot?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij met 'n oude Yamaha driepitter, zithouding "poepende aap", dus niets voor in de stad.
Heerlijk geluid als de strot bij ~5000 tpm wordt opengezet, of remmend op het blok.
Daarnaast een ouwe handgeschakelde HD; rijdt eigenlijk gewoon kud maar erg comfortabel als je 80-90 blijft rijden...anders tril je eraf.
En oh ja; mijn 'Dampfhammer'..een kwartliter eenpitter viertakt BMW-kloon.
Allemaal hun mankementen maar zéker ook hun charmes.
Zoals al aangegeven; smaak is subjectief
Je AWO'tje! *O*
 
Ik ben vandaag deze tegen gekomen:
full

Heb er zelf geen idee van of dat nu een oud en gerestaureerd exemplaar is, of dat het om een nieuwe/jonge gaat, ben zelf niet zo bekend met Royal Enfield.

Aan de kenners om dat even uit te maken :t
 
Ik ben niet zo merkblind en hoewel mijn voorkeur bij pré-1980 ligt...mogen ze me dit Enfieldje zo in de garage zetten..
Ik vinnut wel een leuk dingesten
 
Han heeft gelijk, Norton is the ROADHOLDER!
Jaren 750 Commando gereden, was nog wel tricky met de ouwe isolastics maar indien juiste vulplaatjes geplaatst (pffff) mijn favourite fiets of all times.


Ook froeguah nog 'n T150 trident gehad, alsie goed liep huilde die als 'n Spitfire dus Triple XS snap ik maar al te goed.


En nu staat er 'n '93-er Enfield in het hok.
 
Ook froeguah nog 'n T150 trident gehad, alsie goed liep huilde die als 'n Spitfire dus Triple XS snap ik maar al te goed.

Mijn neef rijdt een '78(?) T160, en hoewel het rood (veel) eerder begint dan op mijn XS heeft hij inderdaad dezelfde huil...kippevel.
Mechanisch ook iets lawaaieriger..dat dan weer wel.
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, rij ik graag nog eens achter.


En mijn Engelse vrienden hebben me goed geleerd dat het rooie gebied op de o zo mooie Smith toerentellers aan de behoudende kant is.
 
Han heeft gelijk, Norton is the ROADHOLDER!
Jaren 750 Commando gereden, was nog wel tricky met de ouwe isolastics maar indien juiste vulplaatjes geplaatst (pffff) mijn favourite fiets of all times.

Kijk, iemand die het snapt.

Maar zonder gekheid, de meesten hier zullen niet met een Norton met featherbed frame hebben gereden. Maar het stuurt ongelooflijk makkelijk en precies.

Ik heb er eens een NSU 1000 blok in gebouwd en ik heb er een Triton racer van gebouwd, heerlijk freempie.
 
Kijk, iemand die het snapt.

Maar zonder gekheid, de meesten hier zullen niet met een Norton met featherbed frame hebben gereden. Maar het stuurt ongelooflijk makkelijk en precies.

Ik heb er eens een NSU 1000 blok in gebouwd en ik heb er een Triton racer van gebouwd, heerlijk freempie.


Verrek` het is nu ook al Han Münch , je blijft je verbazen over de man . B|
En je zegt het goed Han . een (heerlijk)freempie` meer ook niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoezo 'meer ook niet'? Een hele generatie frames is er van afgeleid, dubbele wieg en een super voorvork.

Heb je wel eens op een oude triumph of BSA cq AJS/Matchless gereden met zo'n enkele wieg?

Dan is het Norton frame een openbaring als je overstapt en daar gaat het om in het leven: openbaringen, vraag maar aan Max.

Ik ga hem uit de garage halen en er een stuk mee rijden en genieten van dat bommenwerpergeluid.
 
Hoezo 'meer ook niet'? Een hele generatie frames is er van afgeleid, dubbele wieg en een super voorvork.

Heb je wel eens op een oude triumph of BSA cq AJS/Matchless gereden met zo'n enkele wieg?

Dan is het Norton frame een openbaring als je overstapt en daar gaat het om in het leven: openbaringen, vraag maar aan Max.

Ik ga hem uit de garage halen en er een stuk mee rijden en genieten van dat bommenwerpergeluid.


Nee sorry `ik rijdt niet op Engelse Bagger.



Geintje ouwe Friedel … Denk om je rikketik. _O-

Inderdaad ga maar gauw rijden, groot gelijk .
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug en weer helemaal blij. Okay, hij mist de enorme trekkracht van de moderne motor, maar hij kan nog aardig vooruit komen en hoe dat stuurt, het is wonderbaarlijk dat een 61 jaar oude motor zo makkelijk stuurt.

Hij doet alles wat je wilt met het grootste gemak en je hoeft er niet op te werken zoals met een grote zware cruiser.

En dan dat geluid, onbetaalbaar. Mensen kijken om en er was zelfs iemand die een foto wilde maken.

En het leukste was een klein jochie van een jaar of tien. Die dacht dat het een nieuwe motor was.

Deze ouwe friedel kan weer ff vooruit en maak je geen zorgen, ik rijd nog net zo makkelijk motor als 50 jaar geleden.
 
Ik ben net terug en weer helemaal blij. Okay, hij mist de enorme trekkracht van de moderne motor, maar hij kan nog aardig vooruit komen en hoe dat stuurt, het is wonderbaarlijk dat een 61 jaar oude motor zo makkelijk stuurt.

Hij doet alles wat je wilt met het grootste gemak en je hoeft er niet op te werken zoals met een grote zware cruiser.

En dan dat geluid, onbetaalbaar. Mensen kijken om en er was zelfs iemand die een foto wilde maken.

En het leukste was een klein jochie van een jaar of tien. Die dacht dat het een nieuwe motor was.

Deze ouwe friedel kan weer ff vooruit en maak je geen zorgen, ik rijd nog net zo makkelijk motor als 50 jaar geleden.
*O* Goed bezig! *O*

Over de mono frames.. Ik heb een dubbelewieg-subframe in m'n enfield bullet gelast t.b.v. het 13 pk dieselblok en zelfs met zweefzadel merk ik duidelijk verschil in stijfheid..
 
Als je zo'n oude motor met enkel wiegframe beetpakt aan een kant van het stuur en je gaat met het sul heen en weer zwaaien, dan gaat de hele achterkant zwiepen alsof de boel los zit.

Een moderne motor is nog stijver dan een betonbalk en de oude Norton komt redelijk in de buurt, voor die tijd een heel stijf frame en dat is heel goed te merken.

Niets ten nadele van de oudere motor, prachtig om mee te rijden, maar met zo'n featherbed frame kun je je op een circuit ook heel prettig gaan voelen. Paar echt goed banden er om en je kunt alvast nieuwe laarzen gaan bestellen.
 
Verrek` het is nu ook al Han Münch , je blijft je verbazen over de man . B|
En je zegt het goed Han . een (heerlijk)freempie` meer ook niet ;)

Niet meer dan 'n freempie?

Bij het verschijnen van de Commando reden ze met dat ding het nederlandse sprintrecord met 'n volle seconde aan gort.
Het ietwat voorwaarts gerichte twincylinderblok op de gelukkig nog geen unit blok-overbrenging-bak gedeelte is van 'n in mijn opinie ongeëvenaarde schoonheid die nog steeds niet benaderd is.

Ik was elf. En verkocht. Geen prefab Honda kon mij bekoren, hoogstens de 2-tact 3-cylinder Kawa's, die waren leuk. Voor derbij.

En trouwens, in die tijd was alle motorkleding zwart/bruin, in ieder geval donker.
Omdat het er gewoon bij hoorde dat je vieze klauwen had.
Je evalueerde van de opgevoerde brommert, je meissie wist dat ze de spruitjes aan de kant moest doen as je je ketting even uit wilde koken. Het hok was van jou.


En 'n overmaatje na 'n paar Kkm's? Hoorde derbij, d'r waren d'r wel 'n paar.


Deenormvanzijnnortongenotenhebbendeenhemnogsteedsmissendemaarernooiteenelectrischestarteraanhebbenwillenhangende
 
Niet meer dan 'n freempie?

Bij het verschijnen van de Commando reden ze met dat ding het nederlandse sprintrecord met 'n volle seconde aan gort.
Het ietwat voorwaarts gerichte twincylinderblok op de gelukkig nog geen unit blok-overbrenging-bak gedeelte is van 'n in mijn opinie ongeëvenaarde schoonheid die nog steeds niet benaderd is.

Ik was elf. En verkocht. Geen prefab Honda kon mij bekoren, hoogstens de 2-tact 3-cylinder Kawa's, die waren leuk. Voor derbij.

En trouwens, in die tijd was alle motorkleding zwart/bruin, in ieder geval donker.
Omdat het er gewoon bij hoorde dat je vieze klauwen had.
Je evalueerde van de opgevoerde brommert, je meissie wist dat ze de spruitjes aan de kant moest doen as je je ketting even uit wilde koken. Het hok was van jou.


En 'n overmaatje na 'n paar Kkm's? Hoorde derbij, d'r waren d'r wel 'n paar.


Deenormvanzijnnortongenotenhebbendeenhemnogsteedsmissendemaarernooiteenelectrischestarteraanhebbenwillenhangende

Haha `een maat van mij was een keer z`n ketting(Bultaco 250) aan het uitkoken in een blik Putoline in de keuken van z`n moeder toen ik bij hun arriveerde. _O- ( de idioot )

Uiteraard waren z`n ouders niet thuis, en was het vast de eerste en laatste keer. :+
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan