KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
ziet er ook goed gebruikt uit !

preload gaat bij mij omhoog had hem op 3 en half gezet ipv 5 de rest voor mijn doen ok ! had het idee dat ie iets te slap was bij aanremmen

zo voel je dus toch verschil tussen straat en circuit
 
Ben sinds kort eigenaar van een Superduke 990 2007, rijd heerlijk. Met Akrapovic slip ons en moto hooligan airbox.

Ik had iets gelezen over begrenzing in de 2e en 3e versnelling, hoe kan ik controleren of ik dat heb?
 
ziet er ook goed gebruikt uit !

preload gaat bij mij omhoog had hem op 3 en half gezet ipv 5 de rest voor mijn doen ok ! had het idee dat ie iets te slap was bij aanremmen

zo voel je dus toch verschil tussen straat en circuit
Preload is bij mij maar 1 slag vanaf volledig open om de juiste Sag te halen. Met demping regel je het niet te ver inveren van de voorkant onder remmen aangezien preload zorgt voor geometrie en hoeveelheid negatieve veerweg. Hoef je in principe maar 1 keer af te stellen.
 
Ben sinds kort eigenaar van een Superduke 990 2007, rijd heerlijk. Met Akrapovic slip ons en moto hooligan airbox.

Ik had iets gelezen over begrenzing in de 2e en 3e versnelling, hoe kan ik controleren of ik dat heb?
TuneECU is de beste optie.
 
Preload is bij mij maar 1 slag vanaf volledig open om de juiste Sag te halen. Met demping regel je het niet te ver inveren van de voorkant onder remmen aangezien preload zorgt voor geometrie en hoeveelheid negatieve veerweg. Hoef je in principe maar 1 keer af te stellen.
dat is wat ik idd: ook raar vondt aangezien ik de rest heb laten staan en toch verschil merkte . (kan natuurlijk ook door orginele de uitlaat komen 10 kilo extra)

of toch tussen de oren .....
 
Laatst bewerkt:
Ben sinds kort eigenaar van een Superduke 990 2007, rijd heerlijk. Met Akrapovic slip ons en moto hooligan airbox.

Ik had iets gelezen over begrenzing in de 2e en 3e versnelling, hoe kan ik controleren of ik dat heb?
als dat er al op zit, ga er maar van uit dat de vorige eigenaar daar ook voor gezorgd heeft .
 
Tuurlijk merk je verschil, de vering veert minder ver in tov geheel uit de veren maar over het algemeen mag de voor spanning geen effect hebben op de veer eigenschappen.
 
als dat er al op zit, ga er maar van uit dat de vorige eigenaar daar ook voor gezorgd heeft .
Ik ga er inderdaad al vanuit dat de Akra mapping erop zit, merk ook niet echt een soort begrenzing in de 2 en 3. SAS is er ook vanaf, zitten afdekplaatjes op. Maar ik wacht er even mee voordat ik die 2 kabels eruit trek of los knip. Is er een bepaalde manier op het te testen trouwens of hij begrenst is?

Wat kan er trouwens gedaan worden aan het aan/uit effect op lage toerentallen , is voornamelijk irritant op rotonde's en krappe bochten. Andere gashendel of doen jullie meer met de achterrem of het gas er meer op houden zodat hij minder bokt?
 
wat ik heb gedaan , lambda,s eruit en uitvinken in tune ecu , plus secondary flies compleet eruit bokken helemaal weg bij mij.
 
Hebben jullie weleens koelingsproblemen gehad met de 990 super duke??
Met metingen blijft de motor keurig op temperatuur maar de meter stijgt naar alle hoogtes, lampje gaat ook knipperen.

Sensor aan de linkerkant van het blok is al vervangen.
Volgens mij heb je het over mijn motor. Heeft mijn zwager bij je gebracht. Probleem is dus niet verholpen met een nieuwe sensor... :/
 
Bovenstaand bericht gezien Jermo?
Ik reed regelmatig met Jan Willem met een 660,had zelf een husqvarna SMR450. We waren toen ook enkele keren richting Lelystad gereden en daar een keer zelf vrij gereden :Y

Geloof dat jij er toen ook bij was in Zoetermeer met een meeting met een hoop SM-ers bij elkaar.
 
wat ik heb gedaan , lambda,s eruit en uitvinken in tune ecu , plus secondary flies compleet eruit bokken helemaal weg bij mij.
Ik heb hetzelfde gedaan al heb ik de lambdas alleen uit gezet. Fuel mapping van James van superduke.net erin geladen welke een stuk minder rijk is dan de Akra map, velen malen beter.
2nd flies op 100% open zetten wanneer ze er nog in zitten scheelt ook al een hoop.
 
Volgens mij heb je het over mijn motor. Heeft mijn zwager bij je gebracht. Probleem is dus niet verholpen met een nieuwe sensor... :/
Zie mijn post.

Andere optie is een versleten waterpomp propellor, zijn er meerderen op superduke.net die dat hebben gehad. Koelsysteem flushen met water om eventueel guet-zand eruit te spoelen kan het verslijten van de propellor voorkomen in het vervolg.
 
Ik reed regelmatig met Jan Willem met een 660,had zelf een husqvarna SMR450. We waren toen ook enkele keren richting Lelystad gereden en daar een keer zelf vrij gereden :Y

Geloof dat jij er toen ook bij was in Zoetermeer met een meeting met een hoop SM-ers bij elkaar.

Klopt, da's al weer een tijdje geleden.
Wat is de "motorwereld" toch klein. ;)
 
lange ritten zitten er even niet in, ze gaan uitzoeken waarom ik steeds zo moe ben. kan een slecht werkende nier zijn of vitaminen tekort etc..
 
Zie mijn post.

Andere optie is een versleten waterpomp propellor, zijn er meerderen op superduke.net die dat hebben gehad. Koelsysteem flushen met water om eventueel guet-zand eruit te spoelen kan het verslijten van de propellor voorkomen in het vervolg.
:W

(ik lees ff stiekum mee voor de toekomst. :P )
 
Ik heb een setje rizoma led knipperlichten gemonteerd, zaten kellermans of kellerman lookalikes op en vind deze mooier.
 
jaaa dat is klote, gelukkig werkt mijn baas mee dat is weer een geluk.
 
lange ritten zitten er even niet in, ze gaan uitzoeken waarom ik steeds zo moe ben. kan een slecht werkende nier zijn of vitaminen tekort etc..

sterkte man!

ik ken het, zelf ook op 12+ uren slaap per dag gezeten... en nog moe voelen he :')

wees gelukkig met een meewerkende werkgever :Y
ik heb het op beide manieren gehad, een zeer slecht meewerkende baas of beter gezegd, een goed tegenwerkende baas... maar nu gelukkig ook iemand die wel om zijn mensen geeft.

ik kan maar 1 tip mee geven eigenlijk, geef mee.
moet je meer slapen, doe dit dan. voel je je moe en heb je te weinig energie om iets te doen, doe dan alleen het hoog nodige en vooral rustig.
en het makkelijkst gezegd en moeilijkst gedaan: maak je er niet druk om. het is altijd tijdelijk en al zal je nooit weer het zelfde zijn, het word weer beter, echt waar :Y

zelf nu van 12+ uren naar minimaal 6. het was ooit 3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan