KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
sterkte man!

ik ken het, zelf ook op 12+ uren slaap per dag gezeten... en nog moe voelen he :')

wees gelukkig met een meewerkende werkgever :Y
ik heb het op beide manieren gehad, een zeer slecht meewerkende baas of beter gezegd, een goed tegenwerkende baas... maar nu gelukkig ook iemand die wel om zijn mensen geeft.

ik kan maar 1 tip mee geven eigenlijk, geef mee.
moet je meer slapen, doe dit dan. voel je je moe en heb je te weinig energie om iets te doen, doe dan alleen het hoog nodige en vooral rustig.
en het makkelijkst gezegd en moeilijkst gedaan: maak je er niet druk om. het is altijd tijdelijk en al zal je nooit weer het zelfde zijn, het word weer beter, echt waar :Y

zelf nu van 12+ uren naar minimaal 6. het was ooit 3
Thnx,
ik heb de laatste jaren nogal bloot gestaan aan stress vanwege werk, scheiding, nieuwe relatie en de stress ervan met de ex, werken met een tegenwerkende collega en daarna met twee man het werk doen van haar omdat ze een jaar ergens anders mocht werken om te kijken of het aan haar lag of aan ons en nu na een jaar keihard laten zien dat wij zonder haar kunnen is ze terug, omdat die andere haar ook niet moeten. Om het allemaal nog leuker te maken is mijn vrouw haar baan kwijt sinds afgelopen maandag wat een feest is met twee hypotheken, omdat dat andere huis niet te verkopen is. 2013 doet echt zijn nummer eer aan voor ons. -O-
 
Wat doe je met je oude? ;) plaatje?

Gaan weg voor de prijs van 1 rizoma lampje dus 40 euro opgehaald en 50 verzonden.
Merk is R&G, zijn er 6 waarvan 2 nog nw in de verpakking
full
 
Ook mijn SDR heeft korte hendels net als mijn sd had.
Ik vind ze mooi om te zien maar echt niet fijn.
Vorige keer heb ik ze moeten gebruiken om de nieuwe passend te krijgen dus als het deze keer beter gaat gaan deze ook in de verkoop.
full
 
Laatst bewerkt:
Thnx,
ik heb de laatste jaren nogal bloot gestaan aan stress vanwege werk, scheiding, nieuwe relatie en de stress ervan met de ex, werken met een tegenwerkende collega en daarna met twee man het werk doen van haar omdat ze een jaar ergens anders mocht werken om te kijken of het aan haar lag of aan ons en nu na een jaar keihard laten zien dat wij zonder haar kunnen is ze terug, omdat die andere haar ook niet moeten. Om het allemaal nog leuker te maken is mijn vrouw haar baan kwijt sinds afgelopen maandag wat een feest is met twee hypotheken, omdat dat andere huis niet te verkopen is. 2013 doet echt zijn nummer eer aan voor ons. -O-

ik ben inderdaad bang dat jouw aandoening een puur psychische oorzaak heeft, is bij mij niet anders helaas.
het is voor mij na nu bijna 2 jaar nog altijd niet het zelfde weer geworden. wel heb ik vrede met hoe het nu is, dat doet erg veel.

dat gelul op het werk is erg lastig, van die dingen die opgedrongen worden van hoger af... erg jammer altijd
 
Beste superduke rijders,

Ik heb een vraag, ik mag over een klein jaar onbeperkt vermogen rijden, en mijn ogen gaan steeds de kant op van deze prachtige machine. Nu is mijn vraag ik ben 2 meter lang, is deze motor dan geschikt voor mijn lengte of rade jullie mij aan om voor iets anders te kijken.
ik hoor het graag.

gr, Thijs
 
Beste superduke rijders,

Ik heb een vraag, ik mag over een klein jaar onbeperkt vermogen rijden, en mijn ogen gaan steeds de kant op van deze prachtige machine. Nu is mijn vraag ik ben 2 meter lang, is deze motor dan geschikt voor mijn lengte of rade jullie mij aan om voor iets anders te kijken.
ik hoor het graag.

gr, Thijs
2 meter mag geen probleem zijn, de SD is smal met veel ruimte voor je benen. Stuur zit redelijk sportief dus niet zo dicht op het zadel als andere nakeds.
 
Bij veel moe zijn laat ook je B12 even checken. Bij tekort lijkt het vaak erg op pfeiffer en alleen injecties werken echt goed.
 
Beste superduke rijders,

Ik heb een vraag, ik mag over een klein jaar onbeperkt vermogen rijden, en mijn ogen gaan steeds de kant op van deze prachtige machine. Nu is mijn vraag ik ben 2 meter lang, is deze motor dan geschikt voor mijn lengte of rade jullie mij aan om voor iets anders te kijken.
ik hoor het graag.

gr, Thijs

Kom maar is proefzitten als je in de buurt woont. (omg. EHV)
 
En niet alleen maar erop gaan zitten, gewoon een proefrit maken! (dan ben je ook meteen verkocht :))
 
Vraagje: was me nog niet eerder opgevallen eigenlijk, maar de buiten temp. meter op het dashboard geeft bij mij altijd veel te hoge waardes aan (200-300 graden)... iemand enig idee waarom en hoe te fixen?
 
ik ben inderdaad bang dat jouw aandoening een puur psychische oorzaak heeft, is bij mij niet anders helaas.
het is voor mij na nu bijna 2 jaar nog altijd niet het zelfde weer geworden. wel heb ik vrede met hoe het nu is, dat doet erg veel.

dat gelul op het werk is erg lastig, van die dingen die opgedrongen worden van hoger af... erg jammer altijd
pfieuw dat is ook niet misselijk bij jou zeg, geen kans op volledig herstel dan ?
 
Hallo

Ik zal mezelf even snel voorstellen .Ik ben tim uit antwerpen belgie bijna 40j in september en reed de laatste 14 jaar met bmw tot gisteren .Toen is het er eindelijk van gekomen en ben ik over gestapt naar een ander merk namelijk ktm de superduke .Motor is van 11/2006 eerste eigenaar en 9600km opties zijn de akra's & tanktas van ktm eigenaar heeft er wel een heel kleine schuiver mee gemaakt .Waarom ,wou al lang een sportieve naked en nu eindelijk de stap gezet .Ben benieuwd of ik er spijt van ga krijgen want is iets totaal anders dan wat ik daar voor heb gereden in januari van dit jaar mijn bmw r1200gsa verkocht en vanaf dan op een bmw r90s van 1975 voor de gsa een bmw r1200s en r1100s .
Wat viel mij de eerste 300 km op zitpositie valt reuze mee , ongeloofelijke trekkracht , verbruik is precies aan de hoge kant , om de zijpoot uit te klikken moet ik mijn voetsteun naar boven doen, raar maar het lukt me niet op een andere manier, tanktas is heel praktisch.Wegligging kan ik nog niet veel over zeggen want de banden zijn helemaal vierkant gereden.En onder de 2000 toeren bokt hem .
Eigelijk ben ik nu op zoek naar de db killers want zonder maken ze toch net iets teveel lawaai zeker als ik ga toeren in duitsland en het linkerpaneel dat aan de tank zit .
Hier de foto's van de motor in de tuin van de vorige eigenaar
full

full

Greetz tim
 
Beste superduke rijders,

Ik heb een vraag, ik mag over een klein jaar onbeperkt vermogen rijden, en mijn ogen gaan steeds de kant op van deze prachtige machine. Nu is mijn vraag ik ben 2 meter lang, is deze motor dan geschikt voor mijn lengte of rade jullie mij aan om voor iets anders te kijken.
ik hoor het graag.

gr, Thijs
Voor mij ongeveer dezelfde vraag, met mijn lengte (ook tegen de 2 meter) zijn de meeste motoren, en met name nakeds, wat klein gebouwd. Bij mijn huidige fiets krijg ik al snel last van mijn knieën en handen door de zitpositie, dus ben ik alvast aan het rondzoeken naar een opvolger. :)

Ik heb maandag even bij een superduke kunnen 'proefzitten', en de zitpositie is in ieder geval al een flinke verademing vergeleken met mijn '98er fireblade (die al behoorlijk ruim is voor een sportfiets). Ik wilde op korte termijn eens ergens een proefrit gaan maken om te kijken hoe dat bevalt.

Weten jullie vanaf welk bouwjaar die smallere koplamp op de SD zit? En weet iemand of dit eventueel over te zetten is op het eerste type, of kom je dan in de knoei met het dashboard oid? Ik vind hem namelijk een stuk beter bij het geheel passen dan die van het eerste type. Deze bedoel ik:
070304%20superduke01_1000.jpg

Zijn er qua beenruimte etc nog verschillen tussen de 2 modellen? Ik heb nu op een '08 model gezeten, zo een als deze
ktm_superduke_2_lge.jpg

Gr Tom :W
 
Hallo Tim, welkom! van harte gefeliciteerd met je nieuwe motor! Ik hoop dat je er net zoveel plezier aan gaat beleven als de rest van de superdukers hier!

@Tom:

Over de zitpositie voor lange mensen kan ik niet veel zeggen, ben zelf maar 1,75. De zitpositie is voor alle niet R modellen hetzelfde van 2005 tot 2012. Vanaf 2012 is de Superduke R qua zitpositie volgens mij hetzelfde als de gewone superduke van daarvoor.

Wat betreft de koplamp: De smallere koplamp is vanaf 2007. De 2005 en 2006 hebben de oudere, bredere koplampbehuizing. Ook van buitenaf te herkennen aan de niet radiale remmen, en de kleinere tank. Er staan best wel regelmatig overjarige 05/06 superdukes te koop die pas in 07 of 08 op kenteken zijn gezet, dus kijk niet alleen naar het bouwjaar in de advertentie, maar kijk ook even naar de remmerij en de koplamp. Die bovenste foto die je post is een nieuw model vanaf 2007, die onderste foto is de eerste generatie van 05/06

De nieuwere koplamp is over te zetten op het oude model, er staat volgens mij een uitgebreide how to op superduke.net/forum. Is nog best wel wat werk geloof ik.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de uitleg, dat verklaart waarom ik steeds diezelfde modellen tegen kwam ongeacht op welk bouwjaar ik zocht.

De DIY van de koplampconversie heb ik gevonden op die site idd, komt erop neer dat je een dashboard, koplampunit en watertemp.sensor van het '07 model moet hebben. Dan nog de kabelboom in elkaar knutselen en je hebt een andere look. :)

Het oudere model oogt trouwens wel wat groter door die hogere tank wat misschien wel weer beter is voor mijn lengte, dan lijkt het minder snel alsof je op een brommertje rondrijdt. :+
 
Zie mijn post.

Andere optie is een versleten waterpomp propellor, zijn er meerderen op superduke.net die dat hebben gehad. Koelsysteem flushen met water om eventueel guet-zand eruit te spoelen kan het verslijten van de propellor voorkomen in het vervolg.

En de soap continues...Temp sensor is vervangen, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De koelvloeistof is grijs, dus lijkt erop dat de waterpomp lek is. Schijnt een probleem te zijn wat vaker voorkomt. Andere mogelijkheid is dat de tellerunit kapot is. :(
 
Los of slecht stekkertje naar de sensor? Zulke extreme waardes lijken op kortsluiting of helemaal geen signaal van de sensor.

@ anderen,
Bokken is makkelijk te verhelpen door sas, O2 en secundaire vlinderkleppen uit te schakelen(kleppen 100% open) met tuneecu.
 
Vraagje: was me nog niet eerder opgevallen eigenlijk, maar de buiten temp. meter op het dashboard geeft bij mij altijd veel te hoge waardes aan (200-300 graden)... iemand enig idee waarom en hoe te fixen?

je leest hem verkeerd af denk ik ,als je goed kijkt zie je een . er tussen staan en zo is 200 ineens 20 komma nul C ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan