KTM 990 SuperDuke deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
De opening op de airbox waar dat sas apparaat aan hing is open. Mijn geweldige systeem van kit en een dop bleek niet zo fantastisch....

Maak het eigenlijk uit? Kan het niet gewoon open blijven? zuigt toch lucht aan of moet je hem echt afdoppen?
 
De opening op de airbox waar dat sas apparaat aan hing is open. Mijn geweldige systeem van kit en een dop bleek niet zo fantastisch....

Maak het eigenlijk uit? Kan het niet gewoon open blijven? zuigt toch lucht aan of moet je hem echt afdoppen?

Ik weet niet hoe dat precies zit (foto's?) maar zolang je niet binnen het filter een gat naar de buitenlucht hebt maakt het niets uit.
 
Hallo allen,

Mijn naam is Jens, 23 jaar en bestuur momenteel een Suzuki SV1000s uit 2003. Omdat de km-stand toch wat oploopt en ik de motor alweer 4 jaar in mijn bezit heb wil ik eens kijken naar een andere motor. De SDR trekt al heel lang mijn aandacht...

-Wat zijn in jullie ogen de grote verschillen tussen een SV1000s en een SDR?

-Wie kan mij vertellen wat de sterke en zwakke punten van een SDR zijn?

-Waar moet ik op letten bij aankoop van een SDR?

-Hoe zit het met de onderhoudsgevoeligheid, zijn er vaak problemen met een SDR?

Alvast bedankt! :W
 
Hallo allen,

Mijn naam is Jens, 23 jaar en bestuur momenteel een Suzuki SV1000s uit 2003. Omdat de km-stand toch wat oploopt en ik de motor alweer 4 jaar in mijn bezit heb wil ik eens kijken naar een andere motor. De SDR trekt al heel lang mijn aandacht...

-Wat zijn in jullie ogen de grote verschillen tussen een SV1000s en een SDR?

-Wie kan mij vertellen wat de sterke en zwakke punten van een SDR zijn?

-Waar moet ik op letten bij aankoop van een SDR?

-Hoe zit het met de onderhoudsgevoeligheid, zijn er vaak problemen met een SDR?

Alvast bedankt! :W

Goede keuze, alles beter dan een Jap!
O nee toch niet, ik heb ook nog een Suzuki... :)

Het enige wat ik weet als zwak punt, is dat de voetpakkingen van de cilinders kunnen gaan lekken bij intensief gebruik (circuit). Dat kan een aandachtspunt zijn bij uitkiezen.
Verder moet je, zoals bij iedere motor, geluk hebben dat je niet toevallig een maandagochtend model hebt. ;)
Maar lees ook eens de openingspost over de aandachtspunten.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn nog wel wat anders zwakke punten hoor, zo zijn de clutch slave cylinder en de waterpomp vaak gehoorde problemen. Beide zeker geen al te dure of moeilijke ingrepen.

Daarnaast is er bij een standaard SDR wel wat aanpassing nodig om hem lekker soepel te laten rijden (genoeg over te lezen in dit topic). Ook geen dure ingrepen. Zoek er wel één met een aftermarket uitlaat of hou genoeg geld vrij om die aan te schaffen.

Grote beurten om de 15k kilometer, dat is wel inclusief kleppen controle en stellen waar nodig.
 
full



Hoi, het gaat dus om de box waar de luchtfilter in zit. Het SAS systeem zit op dat aansluit stukje links onderaan op de foto....Vraag is of je die echt af moet doppen....
 
Ja want daardoor komt er anders ongefilterde lucht direct de inlaat in. De triangles onder het filter kun je wel open zetten zonder problemen.
 
In de buurt van eindhoven kan ik hem wel even voor je aan mijn tune ecu kabel hangen. Is allemaal zo gepiept :)
Ik kom redelijk uit de buurt :)

Ik denk dat ik eerst de 2 kleppen eruit haal, en dan met tune ecu de kleppen en O2 uitzetten. Lijkt me goed zo toch?

En iemand ervaring met de "breather mod"? Maakt het veel verschil?
 
Ik kom redelijk uit de buurt :)

Ik denk dat ik eerst de 2 kleppen eruit haal, en dan met tune ecu de kleppen en O2 uitzetten. Lijkt me goed zo toch?

En iemand ervaring met de "breather mod"? Maakt het veel verschil?

Bij mij zat dat laatste er al 'op' toen ik m kocht dus kan ik je niet zeggen.

Ik weet niet of ie al rijker gaat lopen als je de valves er uit haalt, volgens mij niet.
 
Van kleppen eruit en RC8 stacks loopt hij rijker is mijn ervaring.
Akra map was toen veel te rijk bij mij, ik heb er een andere fuel map in geladen (James van sd.net) met normale ontsteking mapping omdat die iets te motorfiets gerelateerd is om mee te experimenteren. Flies, sas en O2 uit en toerental op max 9950tpm gezet.
Fuel mapping is gemaakt voor een open airbox (cpr of moto hooligan) en is al een stukje minder rijk dan de Akra map maar nog steeds niet te arm.
Linkje naar mijn map:

Dropbox - J SD 07 Akra smooth - no flies - no SAS - 9950 rpm.hex
 
haha ja je zou het bijna denken ,mensen zitten op het geld helaas ......ze willen ze voor niks hebben jammer dan . wil er op zijn minst 750 voor hebben anders blijven ze gewoon liggen.
ik zou wel akra's willen, maar ik wil geen afgezaagde en goed gekeurde vanwege die stomme toekomstige apk.
Je hebt echter gelijk dat weg geven altijd nog kan, de prijs is best redelijk.
 
Vanwege de LED's als richtingaanwijzer in het achterlicht, toch maar een universeel knipperlicht relais geplaatst zodat er een normale knipper frequentie is.

Knipperlichtrelais_zps174c7d89.jpg
 
heb altijd het idee dat je van een afstand niet ziet of het L/ R is wat knippert bij deze lampen

dacht dat ze minimaal een lullengte uit mekaar moesten :+ iets van 18cm wettelijk gezien dan
 
heb altijd het idee dat je van een afstand niet ziet of het L/ R is wat knippert bij deze lampen

dacht dat ze minimaal een lullengte uit mekaar moesten :+ iets van 18cm wettelijk gezien dan

Tja daar kan ik wel iets over inkoppen :+
Maar wettelijk gezien moet je ook een reflector en kentekenverlichting hebben, dat ben ik ook al vergeten ;)
Wel belangrijk is inderdaad dat het duidelijk is, daar zal ik mijn medebrommeraars een naar vragen als ze meerijden.
 
Ik heb ooit een filmpje gezien van mijn oude motor waar die dingen op zaten en ik schrok me rot. Ben blij dat ik dat ding heb verkocht en ik het niet meer hoefde terug te bouwen hahaha
 
Ik zal ook voor losse kleine knippers gaan wanneer ik eindelijk mijn kontje inkort. Geloof dat de wettelijke eis overeen komt met de nummerplaat breedte dus dan zit je zeker goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan