KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat vinden jullie eigenlijk van het zadel van de SMT '13? Ik wil deze misschien 'monteren' op mijn SMT '10 :-) Het zadel kost 160 eurootjes...

full
 
Ik vind dit zadel er ook super uitzien ,had ik afgelopen beurs utrecht al gezien, alleen jammer dat er geen Ergo versie is met deze overtrek ,lullig als je een 2013 model koopt en een Ergo zadel wil , dan kun je alleen het oude model zadel krijgen , volgens ktm nederland komt die er ook niet, € 160,= voor alleen een andere overtrek is wel erg veel. toch Jammer
 
Ga eens verder hierop in. Volgens mij zijn de overtrekken los te koop. Bij mijn vorige 2011 SMT heb ik een garantieclaim gedaan omdat het dek was gaan scheuren. Kreeg toen een losse hoes. Was op verzoek, anders had de dealer het plaatsen vast zelf gedaan. Zag gister dat er wederom scheurtjes komen op de bekende plekken, dus vermoed wederom een claim neer te leggen voor mijn 2013 fiets. Met het mooie dekje natuurlijk.
 
zo, vandaag nieuwe bandjes op de smr laten leggen en hem vervolgens weg gebracht voor de 15000 km beurt, eens kijken morgen hoeveel ribben het uit mijn lijf kost... ;(
 
zo, vandaag nieuwe bandjes op de smr laten leggen en hem vervolgens weg gebracht voor de 15000 km beurt, eens kijken morgen hoeveel ribben het uit mijn lijf kost... ;(


Ben wel benieuwd wat zo'n beurtje kost...
Welke banden.combo heb je voor gekozen?
 
Vanaf welk bouwjaar wordt er voor de SMR geen gebruik meer gemaakt van de monoblocks? Ik zie namelijk veel 2009 modellen en 2012 modellen te koop staan maar niets er tussen in.
 
Ben wel benieuwd wat zo'n beurtje kost...
Welke banden.combo heb je voor gekozen?

Heb al sinds de eerste wissel de diablo rosso corsa, zeer tevreden over met droog weer. voorband was helemaal spits haha, slijtage indicatoren waren links en rechts helemaal weg, in het midden was nog veel profiel over, komt omdat ik altijd de bocht IN rem ipv ervoor... *O*
 
Vanaf welk bouwjaar wordt er voor de SMR geen gebruik meer gemaakt van de monoblocks? Ik zie namelijk veel 2009 modellen en 2012 modellen te koop staan maar niets er tussen in.

De monoblocs waren t/m 2011, mijne is van dat jaar en 2012 op kenteken, heb heel bewust voor de monoblocs gekozen en niet voor het 2012 ABS model, dit vanwege de velgen en speciaal die monoblocs...was nog kantje boord dat ik nog een 2011 model heb kunnen bemachtigen... :Y
 
Wat mij net pas opviel, is dat er linksvoor, onder het blok, twee of drie (electra)kabeltjes lopen die best wel los hangen en 'leunen' op twee in aluminium(?) omwikkelde slangen?! Hangt dit bij jullie ook zo los of mis ik een klemmetje o.i.d.?
 
Heb al sinds de eerste wissel de diablo rosso corsa, zeer tevreden over met droog weer. voorband was helemaal spits haha, slijtage indicatoren waren links en rechts helemaal weg, in het midden was nog veel profiel over, komt omdat ik altijd de bocht IN rem ipv ervoor... *O*
zou je niet na je vering gaan kijken? duid meestal op slechte afstelling
 
zou je niet na je vering gaan kijken? duid meestal op slechte afstelling

Nee hoor, is heel verklaarbaar, heb dat altijd gehad, op circuit vroeger zeiden ze dat ik helemaal verkeerd rem maar ik ben er altijd rap mee weg gekomen. Overigens, ik rij 5500 km met een voorband!
 
haha oke klinkt wel raar idd
hoe doe jij dat dan insturen achter sliden en wanneer begin je voor te remmen dan?
 
haha oke klinkt wel raar idd
hoe doe jij dat dan insturen achter sliden en wanneer begin je voor te remmen dan?

Niks sliden, gewoon met een redelijk tempo richting bocht, stevig terugschakelen, ding plat en remmen voor, achter bijna nooit, alles op de motor...
 
Wat mij net pas opviel, is dat er linksvoor, onder het blok, twee of drie (electra)kabeltjes lopen die best wel los hangen en 'leunen' op twee in aluminium(?) omwikkelde slangen?! Hangt dit bij jullie ook zo los of mis ik een klemmetje o.i.d.?


Dit is normaal .dat hadden ze bij ktm wel netter kunnen afwerken. :Y
 
De monoblocs waren t/m 2011, mijne is van dat jaar en 2012 op kenteken, heb heel bewust voor de monoblocs gekozen en niet voor het 2012 ABS model, dit vanwege de velgen en speciaal die monoblocs...was nog kantje boord dat ik nog een 2011 model heb kunnen bemachtigen... :Y
Dank u, dan weet ik precies naar welke jaartallen ik moet uitkijken. Het gaat mij niet zozeer om de monoblocks want ABS is ook wel mooi om te hebben maar ik vind de spaakwielen veel beter bij de motor passen. Met die nieuwe wielen krijgt de motor zo'n rare hangkont.

Ik wil zelf liever een motor die wat jonger is, die van mij komt uit 2008 en om een motor uit 2009 er voor in de plaats te halen vind ik niet echt logisch. Daarnaast vind ik dat de motoren uit 2009 in verhouding aardig prijzig zijn.
 
ktm toppers,

ik ben momenteel bezig met een airbox van DNA (stage3) te monteren op een 990 smr alleen kom ik het een ander tegen waar ik nog niet precies weet wat er mee te doen.

Heeft iemand hier toevallig dezelfde box? Ik ben opzoek naar een how to :P

Vraag me bijvoorbeeld af of de bovenste kleppen weg moeten
 
ktm toppers,

ik ben momenteel bezig met een airbox van DNA (stage3) te monteren op een 990 smr alleen kom ik het een ander tegen waar ik nog niet precies weet wat er mee te doen.

Heeft iemand hier toevallig dezelfde box? Ik ben opzoek naar een how to :P

Vraag me bijvoorbeeld af of de bovenste kleppen weg moeten

Blader dit even door en je zult heel wat wijzer worden Kev's SMR Modification list. - KTM Super Twins Forum
 
ktm toppers,

ik ben momenteel bezig met een airbox van DNA (stage3) te monteren op een 990 smr alleen kom ik het een ander tegen waar ik nog niet precies weet wat er mee te doen.

Heeft iemand hier toevallig dezelfde box? Ik ben opzoek naar een how to :P

Vraag me bijvoorbeeld af of de bovenste kleppen weg moeten

Oi neliz! Heb je je 690 ingeruild voor een 990 ? Of van een maatje?
 
Dat is grote beurt zonder ketting/tandwielen/bandjes met kleppen stellen?
Waaro ?

Yes, exact. Motorcenter Venlo. Veel geld maar ben wel tevreden, wordt ook veel aandacht besteed aan de motor én klant, ben zeer tevreden tot nog toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan