KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ergo seats zitten veel beter.
Je hebt ook een soort steuntje voor de onderrug zodat je niet naar achteren gaat.
En het zit zachter en mijn vriendin vindt achterop zitten ook een stuk beter te doen met het ergo zadel.

En bedoel meer blauwe wolken van het voorwiel(te) veel in de lucht.
Of zullen die 3 tandjes niet zo heel veel verschil maken? En ook kwa topsnelheid?

3 tandjes achter = 1 tandje voor


Edit: tandwiel is al weer verkocht via het LC8 forum. *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb net even wat fotootjes gemaakt van mijn 2012 smt. Lijkt erop dat er één dikke ring opzit met twee verdiepingen. Kijk zelf maar even.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

dus toch geen maandagmotor die van mij. maar denk dat het toch 2 losse ringen zijn die wat tegenover elkaar zijn verschoven . gewoon 2maal dezelfde ring waar andere jaargangen er maar 1 van hebben. zal waarschijnlijk dus wel met hoogteafstelling van de motor achteraan te maken hebben.
bedankt voor de fotos
 
Was dat Edwin640 bij de stadhouderskade/amstel brug vanochtend?
Of iemand in Amsterdam die ook een matzwart gespoten 990 adv rijdt...
 
En 1 tandje voor minder is ong 15 km topsnelheid minder?
Ik ga nu met 16 tands voortandwiel 227 max ong

Volgens mij loopt hij even hard hoor, 234. zit die tegen de begrenser met 16. Tands en origineel krijg ik hem niet tot de begrenser :P
Hij trekt wel veel beter })
 
GPS kilometers hoop ik, 990 uit 2008 haalde ik 240 op de teller met 16tand voor. Had wel Wings dempers dus gaat sowieso harder dan Akra's _O-


Ik heb 16 tand voor en 47 tand achter en laatst 185km/u op de GPS gehaald.
Harder durfde ik niet want er staken afentoe wat bakstenen uit het zandpad. :P
 
Ik heb nog zo'n tasje liggen dat weg mag. Is alleen niet geschikt als rugzakje zoals dit (nieuwere) model, zit wel een draagriem bij, geloof. Het oude model klik je op de je bagageplaat

Ik heb ook die oudere versie. Ideaal die tas. Ik heb hem praktisch elke rit erop zitten
 
Ik heb deze en bevalt goed :Y
full
 
Wat kan je in zo een dingen zoal kwijt van bagage? Ben van plan om deze zomer reisje te maken met de smr. Denk niet dat ik buiten wat vers ondergoed veel zal moeten meenemen lol.
 
Weer een ervaring rijker. Vandaar een uurtje op een demo Adventure 1190 gereden. De R, was niet beschikbaar.
Wat een power, en toch heel goed doseerbaar. Gezien de berichten die ik hier lees, is me dat heel erg mee gevallen. Alle instellingen qua power heb ik getest. In de sport stand vindt ik deze het fijnste sturen, en dan met de traction control uit.

Ook de trilling van het blok valt erg mee. Had ik niet verwacht.
Er zijn ook een paar dingen die me wel tegen vallen.
Als je in welke versnelling ook rijdt, en geeft gas beneden de 4000 rpm, dat bokt het blok enorm. Alles begint te rammelen en het voelt alsof je onder zijn toeren rijdt. Normaal gesproken zou die toch minstens bij 3500 rpm lekker op moeten pakken. Hoe is dit bij jullie ?
Hoort dit bij het karakter van dit blok, of zou dit een andere oorzaak kunnen hebben bij deze demo motor ?
Wat mbvt hier onder schrijft, kan ik onderstrepen, de ruit, in welke stand je die ook stelt, geeft enorm veel gebulder in de helm. ik ben 1.89 en had het minste lawaai in de hoogste stand.
Welke ruit kunnen jullie adviseren die minder lawaai geeft ?
Nu de laatste vraag: ik rijdt 50 % zand en heb nu Heidenau scout onder mijn allroad. Bevalt heel goed, ook op het asfalt. Welke band past onder deze omstandigheden het beste bij de KTM ?
Hopelijk willen jullie als ervaring ktm rijders, mij een eindje op weg helpen.

1190 experts, graag zou ik het team versterken, maar zonder jullie hulp kom ik er niet uit.
zou iemand van jullie me op weg kunnen helpen door me te tippen tav bovenstaande ?
 
Wat zijn de ervaringen hier wat betreft brandstof verbruik met de 990 in combinatie met de Akrapovic mapping? Had gehoopt dat de SMT zuiniger zou zijn dan de RC8, maar dat is met laatst genoteerde 1 op 12 (sportief binnendoor) niet bepaald het geval. Nou lokt de motor ook wel een bepaalde manier van rijden uit :o . Ik heb de benodigde kabels om zelf een andere mapping te laden, maar denk dat ik de motor dan liever op de testbank laat afstellen voor een custom mapping.
 
Wat kan je in zo een dingen zoal kwijt van bagage? Ben van plan om deze zomer reisje te maken met de smr. Denk niet dat ik buiten wat vers ondergoed veel zal moeten meenemen lol.

Ik heb er meestal een set db Killers in liggen, schijfslot, en als ik een stukje ga lopen dan zitten m'n handschoenen er ook in en de navigatie
 
Wat zijn de ervaringen hier wat betreft brandstof verbruik met de 990 in combinatie met de Akrapovic mapping? Had gehoopt dat de SMT zuiniger zou zijn dan de RC8, maar dat is met laatst genoteerde 1 op 12 (sportief binnendoor) niet bepaald het geval. Nou lokt de motor ook wel een bepaalde manier van rijden uit :o . Ik heb de benodigde kabels om zelf een andere mapping te laden, maar denk dat ik de motor dan liever op de testbank laat afstellen voor een custom mapping.

Ik rij meestal 1 op 16 ongeveer. Dat is vaak gecombineerd snelweg en binnendoor. Maar ik ben daar verder nooit zo mee bezig. Als ik moet tanken moet ik tanken. Heb hem puur voor de lol en vakanties
 
Sinds gisteren heb ik de mapping aangepast. Voor de aanpassing reed hij 1 op 17. Morgenavond staat er norg een ritje gepland. Daarna weet ik hoeveel hij nu verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Ja bijna tijd voor een nieuw deel!
Mosseltje open jij hem eens. Toch bijna de langst zittende hier. Of is het dick ? Of erwin al is die niet zo actief meer..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan