Apeldoorn Topic #58: woar bliev'n de ijsritjes en bbq's

Apeldoorn topic krijgt weer een verslagje voor hun kiezen. :W

3 dagen Assen

Donderdag naar Assen toe gegaan omdat ik daar vrijdag, zaterdag en zondag zou gaan rijden met ProSpeed.
Daar aangekomen waren er al een aantal vrienden van mij omdat die ook al donderdag hebben gereden.
'S avonds kwamen er steeds meer rijders binnen druppelen en het werd steeds gezelliger. *D
We zaten met 6 man in de pitbox en de buurmannen waren ook mensen die ze al kenden van vorig jaar.
Toen de organisatie kwam gelijk ingeschreven, ik reed in de groep fast.
Er zijn 5 groepen Racer, Very Fast, Fast, Medium en Instructor.
Instructor was er alleen op vrijdag, is puur om les te krijgen over het circuit en lijnen.
Donderdag avond nog even met de vering aan het afstellen geweest, wat kleine aanpassingen gedaan ietjes harder gezet omdat het meer gevoel zou moeten geven aan de voorzijde.

Vrijdag 23-8

Ontwaken, koffie, transponder ophalen.
Pfffff spierpijn van het matje. :X
Pfffff moe van de niet al te beste nacht. :X
Pfffff koud achter in die bus. :X

Sessie 1: De baan op en ik zit achter een groepje waarvan er gelijk één na de eerste doorkomst over start finish mij en de rest in probeert te halen waardoor hij er gelijk bij de Haarbocht af klapt... Well done mister stupid. :')
Voor mij des te meer reden om het kalm aan te doen.
De 3e ronde toch even ietjes aangezet.
Maar in de 4e ronde in één keer vermindering van remkracht.
Zo ver waren die blokken toch nog niet heen? :?
Naar binnen gegaan dan maar en andere blokken gestoken.
Carbon blokken. :9~ (damn wat een remkracht uit die M4's met carbon blokken :9~ :} )

Sessie 2: De baan maar weer op en blokken iets inremmen, na 2 rondes rode vlag. Dus naar binnen gegaan en een paar min gewacht. Maar met nog maar een paar min op de klok maar doorgereden naar de pitbox, geen zin om met koude banden nog 1 ronde te kunnen rijden ofzo.

Helaas voor mij werd je 's middags ingedeeld naar je gereden rondetijd waardoor ik dus met een 2:07 (in de 3e gereden van 5 die ik heb gemaakt in de ochtend) ben ingedeeld in de groep Fast.

Sessie 3: Het werd al lekker warm buiten alles kwam op temperatuur incl. de coureur.
Lekker met Groene Koen aan het spelen geweest, beetje achter elkaar aan knallen en Koen proberen een sleepje te geven naar snellere rondetijden. Al lagen die van ons toen nog gelijk.
Het ging best lekker en iets beter al voorheen, nog niet zoals het zou moeten.
2:05 ondanks dat ik veel last van gele vlaggen en langzamere rijders (is ook niet zo raar als omdat ik eigenlijk in de verkeerde groep zat. ;) )

1275920_568380923222800_1869773032_o.jpg


Sessie 4: Kippie redelijk on fire, inhalen, uitremmen, wheeliend de GT uit enz.
Zweet op de kop staan, flink water bijtanken... Lekker gereden.
2:01 ik begon weer een beetje in te komen.

Sessie 5: Hetzelfde verhaal ik zat gewoon echt in de verkeerde groep weer een 2:01...

1276791_568381306556095_361213878_o.jpg


'S avonds pizza laten komen. :9 Altijd goed eten na een dag hard rijden. O-)
Nog even met Mikis van Motorhuis Langezwaag (vriend van de club en goede bekende/vriend van veel clubleden, ex ONKer) naar mijn vering gekeken.
Iets afgesteld... terug gezet om de stand zoals die stond. :')
Clipons iets verder naar buiten gezet voor een groter hefboom effect.

En toen na een paar biertjes gaan slapen.

Zaterdag 24-8

Wakker worden met een gevoel ik heb dr in an! Lang geleden dat ik dat op Assen heb gehad. :X
Ook een stuk beter geslapen dankzij Gijs die een stretcher bij zich had, dankjewel. :j

We zouden vandaag 6 sessies hebben en na 3 sessies zou bepaald welke groep je de rest van het weekend zou blijven rijden dus ik wou hoe dan ook in Very Fast terecht komen.

Sessie 1: Het liep gelijk een stuk soepeler, ik kreeg de motor eindelijk op de lijnen waar ik hem wilde hebben, ik kon eindelijk hard insturen en Apex raken...
Gelijk een 2:01 neer gezet.
Natuurlijk nog steeds last van het "verkeer" maar als ik later de baan op ging had ik langer vrij baan. *D

Sessie 2: Onze buurman met de Duc vroeg of ik hem niet even voor wou rijden omdat hij toch wat moeite had met het één en ander. Ivo was zaterdag ook gearriveerd en had nog nooit op Assen gereden, hij reed in de dezelfde groep als ik dus ik heb hem ook gelijk even achter mij aan gezet om even de lijnen te laten zien. *D

Na één a 2 rondes achter de buurman aangereden te hebben en Ivo de lijnen te hebben laten zien ben ik er voorbij gestoken en heb ik mijn eigen rondes gereden.

Ondanks wat gele vlaggen toch nog een 2:00 neer gezet

Sessie 3: BAM van start... gas open, kin op de tank en GAAAAAAAAAAAAAN ik wou hoe dan ook in de groep Very Fast komen zodat ik gewoon lekkerder door zou kunnen rijden.
1:59.7, Jurris Happy want ik was door naar Very Fast.

1268284_568380903222802_1785721172_o.jpg


Sessie 4: Toch wel iets van spanning... hoe FAST zijn ze in Very Fast komen ze me allemaal voorbij zetten? Of hoe gaat dat :X
Ik had al wel gezien dat het onderlinge tijd verschil niet heel groot was aangezien de snelste tijd van de dag een 1:49 was. Vorig jaar werd er harder gereden.

Maar goed, gas erop gewoon gaan zoals ik daarvoor ook deed.
Later remmen, eerder gas geven. :]
Na een paar rondes begon ik last te krijgen van mijn voet (zoals niet iedereen weet ben ik op Zandvoort redelijk hard afgestapt met de Blade tijdens de No Budget Cup met een gangetje of 160 a 180 op het Scheivlak) en begon daardoor oa wat kleine foutjes te maken, apexen te missen ik miste gewoon concentratie. Ook niet heel denderend gegeten omdat ik telkens met van alles en nog wat bezig was. Dus ik ben er maar afgegaan en heb mijn sessies aan Mikis gegeven zodat ik even kon rusten en verder aan kon modderen. Ik had mijn doel toch al bereikt. Onder de 2 min en zondag rijden in Very Fast.
Een 1:57 zoals ik die al eens gehaald zou hebben is natuurlijk nog mooier maar ach. Ik was tevreden.

'S avonds lekker BBQen met de hele kudde, veel gelachen, veel geouwehoerd en "lekker laat" gaan slapen omdat we zondag 4 sessies hadden en pas rond 11:00 begonnen.
Met Mikis het circuit nog doorgesproken de tips die ik kreeg goed in mijn hoofd geprint zodat ik ze in mijn slaap goed zou kunnen verwerken.

1167443_568381573222735_721746704_o.jpg


Zondag 25-6

Sessie 1: Niet eens brak van de avond ervoor met een goed gevoel op de motor gestapt en GAS met dat gebakje, dat het gas er al gelijk goed op ging en met de tips van Mikis en het feit dat ik zeker in de betere groep zat omdat ik veel minder in hoefde te halen en dus veel beter in een ritme kon komen zorgde er voor dat ik gelijk een 1:58.7 neer gezet heb. *D

Sessie 2: Na nog even wat met Mikis gebabbeld te hebben perste ik er een 1:57.2 uit. *O*
Hoppa eindelijk op papier. *D

1266449_568383103222582_878450038_o.jpg

Sessie 3: Mijn laatste sessie van de dag, omdat ik toch al wel wat vermoeid was geworden en ik nog naar huis moest rijden. Nog één keer met het mes tussen de tanden... Ik neem u even mee op een ronde.
Rechte stuk plat op de tank in de 5e versnelling, opzitten, remmen kwispelende achterkant... 2 terug insturen op de witte lijn rechtsaf de Haarbocht in. Gas vol open en doorschakelen naar de 4 weer naar de rechts Madijk (brrrr :X ) door gas praktisch vol open. Één versnelling terug voor de Ossenbroeken, klein beetje remmen niet te veel want je kunt daar een mooie wijde lijn houden om hem daarna mooi naar binnen te trekken. Gewoon gas dicht houden werkt prima.
Motor omgooien voor de Strubben. (brrrr :X ) Zo ver mogelijk er naast hangen (dus niet zoals ik op de foto sta) zo vroeg mogelijk het gas er weer op en VOL gas uit accelereren over de curbs.
De Veenslang op in één rechte lijn naar het 100m bord om daar te gaan remmen voor de (oude) Ruskenhoek. Kwispel, kwispel doet de achterkant tijdens het remmen. Heerlijk die Brembo M4 remklauwen. :} geen moment van remfading of wat dan ook! Van 6 terug naar 3 hard insturen, curbs net wel net niet meenemen, omgooien naar links en rustig weer beginnen met gas geven.
Weer de linkerkant van de baan opzoeken voor het instuur punt. Ze hebben de laatste de dag voor het gemak de pylonen niet neer gezet, dus ik moest mijn eigen punten weer opnieuw op zoeken.
Insturen voor de Stekkenwal met alleen gas dicht, omdat deze bocht zo zwaar verkant is hoef je eigenlijk niet te remmen en kun je met gas dicht insturen om vanaf de Apex het gas er weer op te gooien in de 3e versnelling. Uit accelereren over de curbs op naar de 4e versnelling en in één rechte lijn naar het rempunt van de Bult één versnellings terug. Laat insturen, met het voorwiel net wel net niet over de curbs heen. De linker kant van de baan weer opzoeken voor Mandeveen om hem tussen Mandeveen en Duikersloot heel wijd tot op de curbs te laten komen zodat je in Duikersloot een late apex kunt pakken. VOL GAS richting Meeuwenmeer 4e versnelling, insturen op de curbs opschakelen naar de 5 en met de gashendel tegen de stuit Meeuwenmeer door. Damn wat een geweldig gevoel geeft dat toch.
Opschakelen naar de 6e versnelling richting de Ramshoek.
Rechter curbstone meepakken, gas dicht 2 versnellingen terug, rechterkant van de baan opzoeken... Gas erop en insturen, met je knie over de curbs richting de GT.
100m bord en remmen, laat insturen, omgooien... tijdens het omgooien gas erop zorgt er voor dat je met het omgooien al je voorwiel licht voelt worden.
Apart gevoel geeft dat.
En dan met je lichaam naar links hangend omdat een voorwiel van de grond minder makkelijk stuurt. :') Met de kraan vol open over de start/finish.

Met de zweet druppels nog langs mijn hoofd dwarrelen naar de rondetijden gelopen om te horen te krijgen dat ik een 1:56.7 neergezet heb. *O*
Hoppa nieuw PR!! *O*

1274646_568382523222640_1167883691_o.jpg


Zoals op sommige foto's te zien zat ik in het begin nog echt niet lekker op de motor maar ik heb veel geleerd de afgelopen dagen en nog veel belangrijker ik heb eindelijk weer echt het vertrouwen in de motor wat ik nodig had.
Ik heb geleerd hoe je met een veel betere drive bocht uit met een 600 toch 1000 bij kan houden of makkelijk voorbij steken.
Prachtig om te zien hoe mensen je komen vragen of het nou een 600 of een 1000 is omdat ze je niet bij kunnen houden omdat die mensen vaak puur op vermogen rijden. En vooral die blik als je ze vertelt als het gewoon een 600 is. :')
Ik weet ook waar mijn verbeter punten liggen dus mocht er nog een dag komen dan zal ik daar zeker nog aan gaan werken.
Ik heb echt heerlijk gereden! :]

Na de 3e sessie alles weer ingepakt en naar huis toe geknort.
Eindelijk met een goed gevoel vanaf Assen vertrokken...
:W Dag Assen :W tot de volgende keer. :W
 
:W

Even een zaterdagje rijden in Duitsland bij Osnabrück.

Resultaat:
Mijn vriend achterin een auto gereden (met een stoppie door het harde remmen), daarna op zijn rug plat op het asfalt, is een paar minuten buiten westen geweest. Daarna met omstanders afgeschermd en toen hij bijkwam door ambulancepersoneel op brancard gelegd en op brancard behandeld. Na afhandelen met de politie ben ik zaterdagmiddag en avond in het ziekenhuis in Osnabruck verbleven tot we laat op de avond de uitslag hadden van de MRI, CAT, Ultrasoon dat alles met hem in orde was. Toen kon ook eindelijk de nekbescherming af. De nacht moesten alle toeters en bellen wel aan blijven ivm controle.
Zondag hele dag in het ziekenhuis samen met zijn vriendin in het ziekenhuis geweest en gelukkig hebben we hem eind van de middag mee naar huis mogen nemen.

Komend weekend even kijken of we zijn bike op een aanhanger mee terug kunnen krijgen

Gaat gelukkig goed nu. *O* (wel heel stijve spieren, wat kleine kneuzingen en dergelijke wat er natuurlijk bij hoort)

Helm, pak, rugbeschermer etc hebben goed hun werk gedaan gelukkig.
Kreeg ik ook veel complimenten van ambulancepersoneel en politie over dat we zo goed beschermende kleding droegen.

Maar damn wat een gezeik thuis.................
Corriene snapt niet dat ik de motor niet verkoop en wil blijven rijden. -O-

Was me het weekendje wel.....

Wat een kl*te zooi zeg. :/
 
:W

nog maar even wat ploaties met dank aan beemer1200 8-) *D

Gave foto's!

Apeldoorn topic krijgt weer een verslagje voor hun kiezen. :W

3 dagen Assen

Donderdag naar Assen toe gegaan omdat ik daar vrijdag, zaterdag en zondag zou gaan rijden met ProSpeed.

..........Lang en goed verhaal wat zo in een motorblad zou kunnen........


Eindelijk met een goed gevoel vanaf Assen vertrokken...
:W Dag Assen :W tot de volgende keer. :W

Goed verhaal kippie! Gefeliciteerd met je nieuwe PR!

Wat een kl*te zooi zeg. :/

Thanx, shit happens.
Motor gaat er niet uit hoor ;)
 
Mooie plaatjes Soes, maaruhh, ben jij nou zoveel afgevallen? Moet ik ook maar eens gaan trailrijden.
 
Super plaatjes Wouter, mooi man!
:j :j :j :j


Wouter & Jurris mooie verhalen en foto's :} :} :}
danke


Mooi kippie en wouter :}
thnx


*D *D

Mooie plaatjes Soes, maaruhh, ben jij nou zoveel afgevallen? Moet ik ook maar eens gaan trailrijden.
dank je harrie.

ben idd aardig wat kilootje kwijt ja, en dat bevalt me prima O-)


Idd Soes, je kijkt moeilijk, vaak erafgevallen :+

Mooie ploaties pik!
das nou krachts inspanning gixxer maat ;)
danku danku
 
Terug
Bovenaan Onderaan