Dagwaarde motor

Loeder

MF veteraan
10 jul 2003
27.311
40
Om te bepalen of ik over zal stappen van een allrisk verzekering naar een WA + wil ik graag de dagwaarde van mijn motor weten. Tot nu toe heb ik dat op het internet niet kunnen vinden.

Nou ben ik ook niet zo'n Sherlock Holmes en ik zit niet voor niets regelmatig op een forum. Heeft iemand nog tips? O-)

Of moet ik echt contact opnemen met een dealer.

Alvast bedankt :)
 
Laatst bewerkt:
Als je bij de ANWB je premie berekend, krijg je de dagwaarde ook te zien.(https://www.anwb.nl/premieberekenen/motorverzekering) Toen mijn vorige motor TL was, kreeg ik precies het bedrag wat de ANWB liet zien (en ik ben daar niet verzekerd ;) ) .
 
Gelukt *O*


wat is dat ding nog weinig waard zeg -O-
 
Oh, dan bof ik nog. Mijn monster uit 2004 is nog (maar) 4600 euro waard.
Er zit nog geen krasje op......
 
Echt realistisch is het niet, als n vstrom nog maar 1700 waard is... Mijn fzs600 is dat ook volgens de anwb haha! ruilen?
 
Lol, doe die dagwaarde van de ANWB maar *2, ik ga echt geen andere falco op marktplaats vinden voor 1400 euro...
 
Dagwaarde van mijn motor klopt toch netjes. Voor 6800 zou ik wel een andere kunnen kopen, maar wel kaal. Dus zonder koffer en tassen e.d
 
Als je bij de ANWB je premie berekend, krijg je de dagwaarde ook te zien.(https://www.anwb.nl/premieberekenen/motorverzekering) Toen mijn vorige motor TL was, kreeg ik precies het bedrag wat de ANWB liet zien (en ik ben daar niet verzekerd ;) ) .
Dit is een hulpmiddel.
Van ANWB, of van de verzekeraar van ANWB verzekeringen. Omdat ze met hetzelfde zitten als TS, en ergens de premie op moeten baseren. Zo'n exacte wetenschap is dat namelijk ook weer niet :)

Soms klopt het vrij aardig, soms is het veel te hoog, soms veel te laag.

dagwaarde kun je op meerdere manieren bepalen;

obv berekening of lijsten (zoals de ANWB verzekeraar)
taxateur (hoewel die hetzelfde gaat doen als alle andere punten)
motorzaken / dealers raadplegen
marktplaats en speurders bekijken

Afhankelijk van je 'positie' tov de dagwaarde, zit je bij de marge die er nou eenmaal is, aan de hoge kant of aan de lage.
De verzekeraar zal voor uitkeren graag het laagste bedrag zien, de ontvangen graag het hoogste.

Ik heb voor de grap even gekeken naar een Harley. Voor de prijzen van de ANWB lijst koop ik ze allemaal op :Y
 
Wat denk je dan? Ding is 8 jaar oud en was nieuw rond de 8.400 euro...
Wat ik denk? Dat ze op de markt 4000-4500 euro opleveren dus ik snap niet hoe ze op zo een belachelijke waarde komen.
Maar de accessoires komen er natuurlijk nog bij. Maar dat zal het verschil nog steeds niet dichten..
 
Laatst bewerkt:
Die van mij is nog 7200 waard. Voor dat bedrag mogen ze hem meteen komen halen. Mag blij zij als ik er 6K voor krijg.
 
Wat ik denk? Dat ze op de markt 4000-4500 euro opleveren dus ik snap niet hoe ze op zo een belachelijke waarde komen.
Maar de accessoires komen er natuurlijk nog bij. Maar dat zal het verschil nog steeds niet dichten..
nee, dat wordt ervoor gevraagd, dat is wat anders hoor...
 
Mijn GSXF750 uit '01 is nog €1600,- waard. Precies wat ik er voor betaald heb een half jaar geleden bij de dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan